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市場調査レポート
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1444472

大麦:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Barley - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

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大麦:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

大麦市場規模は2024年に246億2,000万米ドルと推定され、2029年までに310億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.73%のCAGRで成長します。

大麦- 市場

主なハイライト

  • 大麦は世界で4番目に重要な穀物です。欧州は世界の大麦消費のシェアの大部分を占めています。中国、サウジアラビア、カナダ、トルコが大麦の主要消費国です。アルコール飲料およびノンアルコール飲料の原料としての大麦の需要の増加が、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。
  • 欧州連合は大麦の最大の生産国であり、世界生産量の34%を占め、2021年には5,140万トンとなっています。大麦市場は、ビール醸造所の需要の高まりにより、需要の急増が見込まれています。この需要は、いくつかの種類のインスタント食品に対する需要の増加、クリーンラベルの動向、および食品における新たな用途によるものでもあります。大麦には多くの利点があるため、医薬品としての可能性もあります。炎症性腸疾患などの消化器疾患の治療にも使用されます。
  • 近年、政府は提供されている一連のプログラムのおかげで、食糧穀物分野で大きな進歩を遂げています。例えば、地元の需要に応え、貯蔵埋蔵量を開発するために、サウジ政府は民間企業や個人に対し、大麦、大豆、イエローコーンなどの戦略的作物を生産するよう奨励金を与えています。また、無利子融資も提供し、生産者を経済的に支援します。これらの要因により大麦の需要が高まり、市場が牽引されています。

大麦市場の動向

さまざまな産業における新たな用途が輸出の成長につながる

2021年の大麦の主要輸出国はオーストラリアで、その量は870万トン、次いでフランスが650万トンでした。全粒穀物の摂取の栄養面に対する意識の高まりが、大麦市場を牽引する主な要因の1つです。さらに、スナックに天然成分を含めたいという需要の急増が大麦市場の成長を支えています。ノンアルコール飲料の製造にも好ましいです。これらの要因が世界中の大麦市場の成長を推進しています。

伝統的に、白大麦は動物の飼料として好まれてきました。それは圧倒的に家畜の飼料中の炭水化物およびタンパク質源と考えられています。輸入された大麦の約80%は、それ以上の加工を施されることなく、緑飼料と組み合わせて中東の羊、ラクダ、ヤギに与えられています。残りは主に乳製品飼料加工の原料として使用されます。酪農場では、飼料配合物に限られた量の大麦が使用されています。大麦は、競争力のある価格で容易に入手できるため、多くの国で飼料の代わりによく使用されます。

アルコール飲料の大麦麦芽の需要の増加は、大麦市場に大きな影響を与えています。さまざまな種類のインスタント食品に対する需要の高まり、F&B業界での新たな用途、クリーンラベルの動向、天然原料に対する需要の高まりもこの市場を推進しています。したがって、これらの要因により、フランス、ロシア、オーストラリア、ウクライナなどの国々から世界中で大麦の輸出が増加しています。したがって、これらの要因は、予測期間中に市場を牽引すると予想されます。

北米が市場を独占している

北米の大麦収穫面積は、2018年から2022年の間に18.7%増加しました。カナダは、北米最大の大麦生産国です。経済成長を続ける国々では、食品・飲料業界における大麦の採用率が高まっています。この要因は、今後数年間の大麦市場の拡大に寄与する可能性があります。

米国は世界第7位の大麦生産国です。現在、米国で栽培される大麦の約4分の3が麦芽製造に使用されています。同国の生産者は2020年に220万エーカーの大麦を収穫しました。大麦はスープや植物性たんぱく質の増量剤として広く使われ、製粉して小麦粉にされます。大麦粉にはグルテンが含まれているため、グルテンフリー用途には使用できません。米国では離乳食に使われています。大麦から製造される麦芽は、食品業界で焼き菓子や香料として広く使用されています。

消費者の健康志向が高まるにつれ、アルコールや蒸留酒の摂取量が減り、大麦麦芽の需要が抑制され、大麦全体の需要が阻害されています。その他のマイナス要因としては、土壌肥沃度の低下、害虫や病気の蔓延、大麦の収量に影響を与えている気候の急激な変化などが挙げられます。

大麦産業の概要

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • カナダ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • 欧州
      • ドイツ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • フランス
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • ロシア
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • スペイン
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • ウクライナ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • オーストラリア
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • インド
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • 南米
      • アルゼンチン
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • トルコ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • モロッコ
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
      • エチオピア
      • 生産分析
      • 消費分析と市場規模
      • 輸入市場分析(数量と金額)
      • 輸出市場分析(数量と金額)
      • 価格動向分析

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 61397

The Barley Market size is estimated at USD 24.62 billion in 2024, and is expected to reach USD 31.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.73% during the forecast period (2024-2029).

Barley - Market

Key Highlights

  • Barley is the fourth most important cereal crop in the world. Europe accounts for the majority of share in global barley consumption. China, Saudi Arabia, Canada, and Turkey are the major barley-consuming countries. An increase in the demand for barley as raw material for alcoholic and non-alcoholic beverages is anticipated to drive the market's growth over the forecast period.
  • The European Union is the largest producer of barley, accounting for 34% of the global production, with 51.4 million metric ton in 2021. The barley market is anticipated to witness a surge in demand due to the growing requirement for breweries. This demand is also due to the increasing demand for several types of convenience food items, clean label trends, and emerging applications in food. Barley also has potential as a pharmaceutical product due to its many benefits. It is also used to treat digestive problems such as inflammatory bowel conditions.
  • In recent years, the governments in the food grain sector have largely been making progress due to an array of programs offered. For instance, to meet local demand and develop storage reserves, the Saudi government provides financial incentives to private-sector enterprises and individuals to produce strategic crops such as barley, soybeans, and yellow corn. It also credits interest-free loans and supports the growers financially. These factors have boosted the demand for barley, thus driving the market.

Barley Market Trends

Emerging Applications is Various Industries Led to Growth in Exports

In 2021, Australia was the major exporter of barley, with a volume of 8.7 million metric ton in 2021, followed by France, with 6.5 million metric ton. Rising awareness about the nutritional aspect of the consumption of whole grains is one of the major factors driving the barley market. Besides, the surging demand for including natural ingredients in snacks supports the barley market's growth. It is also preferred for the manufacture of non-alcoholic beverages. These factors are propelling the growth of the barley market across the world.

Traditionally, white barley has been the preferred animal feed. It is overwhelmingly considered a carbohydrate and protein source in livestock feed. Approximately 80% of imported barley is fed to sheep, camels, and goats in the Middle East without further processing in combination with green forage. The remainder is largely used as an ingredient in dairy feed processing. Dairy farms use limited quantities of barley in their feed formulations. When it is readily available at competitive prices, barley is often used in the place of forage in many countries.

An uptick in barley malt demand for alcoholic beverages is acting as a high-impact driver for the barley market. The heightened demand for different kinds of convenience food products, emerging applications in the F&B industry, clean-label trends, and escalating demand for natural ingredients also propels this market. Thus, these factors have led to increased barley exports across the globe from countries such as France, Russia, Australia, and Ukraine. Hence, these factors are anticipated to drive the market during the forecast period.

North America is Dominating the Market

The North American barley harvest area increased by 18.7% between 2018 and 2022. Canada is the largest producer of barley in North America. Growing economies are witnessing a high adoption rate of barley in the food and beverage industry. This factor may contribute to the expansion of the barley market in the coming years.

The United States is the world's seventh-largest producer of barley. About three-quarters of the barley grown in the United States is currently used for malt production. The country's producers harvested 2.2 million acres of barley in 2020 as it is widely used in soups, as an extender for vegetable proteins, and milled into flour. Barley flour contains gluten and cannot be used in gluten-free applications. It is used in the United States in baby food. Malt produced from barley is also widely used in the food industry in baked goods and flavorings.

With consumers becoming more health conscious, they are cutting back on the consumption of alcohol and spirits, restraining the demand for barley malt, which, in turn, is hindering the overall demand for barley. Other negative factors include declining soil fertility, pest and disease infestation, and drastic changes in the climate, which are affecting barley yields.

Barley Industry Overview

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.1.1 Production Analysis
      • 5.1.1.1.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.1.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.2.1 Production Analysis
      • 5.1.1.2.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.1.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.2.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Germany
      • 5.1.2.1.1 Production Analysis
      • 5.1.2.1.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.2.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.2 France
      • 5.1.2.2.1 Production Analysis
      • 5.1.2.2.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.2.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.3 Russia
      • 5.1.2.3.1 Production Analysis
      • 5.1.2.3.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.2.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.3.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.4 Spain
      • 5.1.2.4.1 Production Analysis
      • 5.1.2.4.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.2.4.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.4.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.4.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.5 Ukraine
      • 5.1.2.5.1 Production Analysis
      • 5.1.2.5.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.2.5.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.5.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.5.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.1.1 Production Analysis
      • 5.1.3.1.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.3.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.2 Australia
      • 5.1.3.2.1 Production Analysis
      • 5.1.3.2.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.3.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.3 India
      • 5.1.3.3.1 Production Analysis
      • 5.1.3.3.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.3.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.3.3.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Argentina
      • 5.1.4.1.1 Production Analysis
      • 5.1.4.1.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.4.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.4.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.4.1.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.5 Middle East & Africa
      • 5.1.5.1 Saudi Arabia
      • 5.1.5.1.1 Production Analysis
      • 5.1.5.1.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.5.1.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.1.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.5.2 Turkey
      • 5.1.5.2.1 Production Analysis
      • 5.1.5.2.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.5.2.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.2.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.5.3 Morocco
      • 5.1.5.3.1 Production Analysis
      • 5.1.5.3.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.5.3.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.3.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.3.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.5.4 Ethiopia
      • 5.1.5.4.1 Production Analysis
      • 5.1.5.4.2 Consumption Analysis and Market Size
      • 5.1.5.4.3 Import Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.4.4 Export Market Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.5.4.5 Price Trend Analysis

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS