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市場調査レポート
商品コード
1444272

マーガリン - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Margarine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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マーガリン - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マーガリン市場規模は2024年に226億7,000万米ドルと推定され、2029年までに255億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.42%のCAGRで成長します。

マーガリン- 市場

この製品の費用対効果は、バターやその他の脂溶性スプレッドの低コスト代替品としての採用が増えており、マーガリン市場を牽引しています。工業用マーガリンの使用により、最終製品のコストが削減されます。ベーカリー業界では、マーガリンはペストリー、ドーナツ、クッキーなどの製品に広く使用されています。したがって、製パン部門は工業用マーガリンの応用において重要な役割を果たしています。

クリームや牛乳を撹拌して作られるマーガリンは、バターの栄養価の高い代替品として採用されています。低脂肪マーガリンの製造に使用される植物油の例としては、キャノーラ油、ヤシ油、大豆油などが挙げられます。バターには健康を害する飽和脂肪が含まれていますが、最近ではマーガリンの売り上げが増加しています。消費者は長期的な健康を維持するために植物由来のバター代替品に目を向けており、これによりマーガリン業界に新たな展望が生まれることが期待されています。さらに、世界中の消費者がクリーンなラベルと持続可能な製品を求めているため、メーカーは市場に応え、消費者のニーズを満たす適切なソリューションを開発するというプレッシャーにさらされており、これが非遺伝子組み換えアレルゲンを使用した新しく開発されたマーガリン製品にプラスの影響を与えています。無料などの有益な主張があり、マーガリン市場を牽引すると予想されています。

主要な市場動向

持続可能な食品への需要の高まり

人々がバターに代わる健康的な代替品を求めてバターに移行する中、マーガリンはかなり長い間軽視されてきました。この影響は上流階級社会でより顕著で、高所得層が飽和脂肪含有量を考慮せずにバターよりも安価なマーガリンに切り替えたためです。しかし、持続可能な食品への探求が激しくなるにつれて、メーカーは時々変化する需要に対応してきました。新しい開発がすぐに市場を牽引する可能性があります。 2023年 1月の世界経済フォーラムのレポートによると、消費者の30%が持続可能な食品を求める傾向にあります。

多くの政府の保健省は、トランス脂肪を含む食品の有害成分を除去するために農業省と連携しており、これにより持続可能なマーガリン市場の成長がさらに促進されることが期待されています。例えば、アルゼンチンの高心臓リスク問題は政府機関の取り組みによって取り組まれ、最終的には工業的に生産されたトランス脂肪を除去することで持続可能な食糧の促進に役立つ可能性のある計画の採用につながりました。さらに、オランダのさまざまなマーガリン製造業者は、非遺伝子組み換えの重要性を認識しています。彼らは、絶え間なく変化する需要に対応しようとしている業界に最適な原料を生産するというコンセプトを採用しています。世界中の政府も、肉、乳製品、代替タンパク源を対象とした持続可能な食料生産を積極的に推進しています。

欧州はマーガリン市場で最大のシェアを握る

世界のマーガリン市場は欧州が独占しており、最大の市場シェアを保持しています。欧州はマーガリンの最大の消費国であり、特に食品加工での消費量が多いためです。さらに、ドイツとフランスは欧州最大の消費国です。欧州における工業用マーガリンの需要は、製パン業界や食品加工業界でのこの製品の用途の増加に伴い、成長し続けています。したがって、工業用マーガリン市場の企業は、過去数年間で製品ラインを大幅に拡大し、若い消費者に向けたマーケティングに非常に重点を置いています。 2021年の欧州委員会の報告書によると、食品加工産業は欧州地域で高度に発展しており、企業数は29万4000社で、欧州全産業の15.2%を占めています。

西欧全土で小売マーガリンからのトランス脂肪酸の摂取をほぼ完全に除去するための取り組みが行われました。このため、食用植物油脂事業は、マーガリンの再配合と品質の向上、食事の推奨事項と医療指導の反映、CVDの世界の費用の増加に対する懸念への対応に多大な努力を払ってきました。その結果、この地域のマーガリン市場の拡大に貢献しました。

競合情勢

マーガリン市場は、複数の世界的および地域的な支払業者によって細分化されています。市場の主要企業は、地理的に広範囲に存在し、多数の食品サービス事業者や小売および産業の需要に応える広範な製品ポートフォリオを持っています。この要素は、同社が市場で強固な足場を維持するのに役立ちます。世界のマーガリン市場の主要企業には、BRF SA、Upfield BV、Puratos、Associated British Foods PLC(Wittington Investments Limited)、およびCongara Brand Inc.などが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ベーカリーおよび菓子類製品の需要の拡大
    • ベジタリアンとビーガンの食事の利点についての意識の向上
  • 市場抑制要因
    • トランス脂肪酸の摂取に対する厳しい規制
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 難しい
    • 柔らかい
    • 液体
  • エンドユーザー
    • 家庭消費者
      • スーパーマーケット/大型スーパーマーケット
      • コンビニ/食料品店
      • オンライン小売店
      • その他の流通チャネル
    • ホレカ
    • 産業用
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Associated British Foods
    • Conagra Brands Inc.
    • Fuji Oil Co. Ltd
    • Bunge Limited
    • Wilmar International
    • Upfield BV
    • Puratos NV
    • BRF SA
    • Richardson International Limited
    • NMGK Group
    • Vandemoortele

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 55198

The Margarine Market size is estimated at USD 22.67 billion in 2024, and is expected to reach USD 25.54 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.42% during the forecast period (2024-2029).

Margarine - Market

The product's cost-effectiveness is driving the margarine market as it is increasingly being adopted as a low-cost alternative to butter and other fat-soluble spreads. The use of industrial margarine is reducing the cost of end products. In the bakery industry, margarine is widely being used in products such as pastries, doughnuts, and cookies. Thus, the bakery sector holds a significant role in the application of industrial margarine.

Margarine, made by churning cream or milk, is being adopted as a nutritious alternative to butter. Canola, palm fruit, and soybean oil are a few examples of plant-based oils used to make low-fat margarine. While butter includes saturated fats that harm health, margarine sales have recently increased. Consumers are turning to plant-based butter substitutes to maintain their long-term health, which is anticipated to create new margarine industry prospects. In addition, manufacturers are under pressure to develop suitable solutions to cater to the market and satisfy consumer needs as consumers worldwide are demanding clean labels and sustainable products, which is creating a positive impact on the newly developed margarine products with non-GMO, allergen-free, and other beneficial claims and are anticipated to drive the margarine market.

Key Market Trends

Rising Demand for Sustainable Foods

Margarine has been looked down on for a decent time as people move toward butter, finding a healthy alternative to the former. The impact is more noticeable in a high-class society, as high-income people switched from margarine, cheaper than butter, without considering its saturated fat content. However, as the quest for sustainable food has become intense, manufacturers have been catering to changing demands from time to time. New developments are likely to drive the market soon. According to the World Economic Forum report in January 2023, 30% of the consumers are inclining towards sustainable food products.

Many governments' health ministries are partnering with the agriculture ministries to get rid of the harmful components of food, including trans fat, which is further anticipated to promote the growth of the market for sustainable margarine. For instance, Argentina's high heart risk problem was tackled by the initiatives of the government organizations, which finally led to the adoption of schemes that could help to encourage sustainable food by getting rid of industrially-produced trans fats. In addition, various margarine manufacturers in the Netherlands have realized the importance of non-GMO. They have adopted the concept of producing the best ingredients for industries trying to cope with the ever-changing demands. The government across the world are also actively promoting sustainable food production that covers meat, dairy, and alternative protein sources.

Europe holds the Largest Share in Margarine Market

The global margarine market is dominated by Europe, which holds the largest market share. Europe is the largest consumer of margarine, especially due to the high consumption of food processing. Furthermore, Germany and France are the largest consumers in Europe. The industrial margarine demand in Europe is continuously growing, with the rise in the application of this product in the baking and food processing industries. Thus, companies in the industrial margarine market have been greatly expanding their product lines and have been heavily emphasizing their marketing toward young consumers over the past few years. According to the European Commission report in 2021, the food process industry is highly developed in the European region with 294,000 firms, representing 15.2% of all European industry.

Initiatives were taken to near-complete the removal of trans fatty acids in its intake from retail margarine across Western Europe. Due to this, the edible vegetable oils and fats business made substantial efforts to reformulate and improve the quality of margarine, reflect dietary recommendations and medical guidance, and address concerns over the rising global expenses of CVDs. Consequently, this contributed to the region's margarine market's expansion.

Competitive Landscape

The margarine market is fragmented with several global and regional payers. Major players in the market have a broad geographical presence and an extensive product portfolio to cater to numerous foodservice operators and retail and industrial demands. This factor assists the company in maintaining a solid foothold in the market. The major players in the global margarine market include BRF SA, Upfield BV, Puratos, Associated British Foods PLC (Wittington Investments Limited), and Congara Brand Inc. among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing Demand for Bakery and Confectionery Products
    • 4.1.2 Increasing Awareness about the benefits of Vegetarian and Vegan Diets
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Stringent Regulations for Consumption of Trans-Fats
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Hard
    • 5.1.2 Soft
    • 5.1.3 Liquid
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Household Consumers
      • 5.2.1.1 Supermarkets/hypermarkets
      • 5.2.1.2 Convenience/Grocery Stores
      • 5.2.1.3 Online Retail Stores
      • 5.2.1.4 Other Distribution Channels
    • 5.2.2 HoReCa
    • 5.2.3 Industrial
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Associated British Foods
    • 6.3.2 Conagra Brands Inc.
    • 6.3.3 Fuji Oil Co. Ltd
    • 6.3.4 Bunge Limited
    • 6.3.5 Wilmar International
    • 6.3.6 Upfield BV
    • 6.3.7 Puratos NV
    • 6.3.8 BRF SA
    • 6.3.9 Richardson International Limited
    • 6.3.10 NMGK Group
    • 6.3.11 Vandemoortele

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS