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市場調査レポート
商品コード
1444165

ケチャップ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Ketchup - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ケチャップ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ケチャップ市場規模は2024年に171億7,000万米ドルと推定され、2029年までに210億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.14%のCAGRで成長します。

ケチャップ-市場

主なハイライト

  • 都市化レベルの上昇と可処分所得の増加により、多くの人が持ち歩き用の食品を選ぶようになりました。これらの種類の食品は、特にZ世代やミレニアル世代の間で急速に人気が高まっています。ケチャップは、多くの種類のファストフードで使用される重要な食品です。したがって、これらの要因は、今後数年間でケチャップ市場に大きな成長機会をもたらす可能性があります。
  • さらに、ケチャップを含むオーガニック食品に対する消費者の嗜好の高まりが市場の成長を推進しています。たとえば、オーガニック貿易協会によると、2021年の米国におけるオーガニック食品の売上高は約575億米ドルに達しました。人工添加物や遺伝子組み換え生物(GMO)の摂取による健康リスクの可能性についての懸念の高まりにより、天然、オーガニック、非GMOと表示されたソースや調味料の消費が加速しています。
  • プライベートブランドのケチャップブランドは、英国、フランス、ドイツなど多くの国で老舗ブランドよりも良い業績をあげています。大手企業は、変化する消費者の需要に応える新しい品種の提供に注力しています。

ケチャップ市場動向

オーガニックケチャップへの関心が高まる

  • オーガニックケチャッの需要の高まりは、市場の注目を集めている重要な動向の1つです。自然で健康的な成分を求めてオーガニック製品を好む傾向が強まり、健康志向の消費者の増加が市場の成長をさらに加速させています。
  • オーガニックケチャップには、塩、甘味料、酢、その他のオーガニックフレーバーやスパイスなどの天然成分が含まれています。また、高果糖コーンシロップの代わりに有機砂糖が含まれています。また、オーガニックケチャッは従来のケチャップに比べて濃厚で食感が良く、色も濃い赤色です。
  • 市場の主要企業は消費者のニーズの変化を理解しており、それらのニーズを満たすために投資しています。オーガニックケチャップを提供する企業には、Kraft Heinz Company、Annie's Homegrown Inc.、Orchard Laneなどがあります。オーガニックケチャップの売上の増加は、企業による製品イノベーションの増加につながりました。
  • 食品業界の世界的大企業であるUnileverは、オーガニックおよびクリーンラベルのケチャップのブランドであるSir Kensingtonを買収することで消費者の需要に応えました。さらなる顧客を引き付けるために、これらのオーガニックケチャップ会社は製品の拡充に注力しています。
  • たとえば、2021年にSir Kensingtonはカナダ市場でクラシックケチャップとスパイシーケチャップの2種類を発売しました。このブランドの製品はトマトと有機サトウキビから作られています。

北米が最大の市場シェアを保持

  • 北米はケチャップ市場で大きなシェアを占めています。特に先進国では、人々のライフスタイルの進化と食習慣の変化が市場の成長を推進しています。トマトは北米原産であり、この地域ではケチャップの原料としてトマトの入手可能性が高いため、この地域の企業は一般にトマト以外のフレーバーを使用しません。
  • 米国農務省(USDA)によると、2021年の米国の生鮮市場向けトマトの生産額は約6億40万米ドルに達しました。また、この地域の消費者は、ソースや調味料の中でもケチャップを好んで使用します。
  • 食習慣の変化の増加や、中華料理、コンチネンタル料理、その他の便利なスナックアイテムなどのファストフード製品の消費により、ケチャップの消費は日に日に人気が高まっています。食品の準備に費やす時間を短縮したり、より便利なオプションを選択したりするこの変化は、世界のケチャップ市場の成長に影響を与える可能性があります。
  • ケチャップは、その独創的でシンプルなパッケージにより、他のソースや調味料の便利な代替品として消費者の間で人気を集めています。

ケチャップ業界の概要

ケチャップ市場は激しい競合に直面しており、細分化された市場です。市場の主要企業には、Del Monte Foods Inc.、Kraft Heinz Company、Conagra Brands Inc.、Nestle SA、Unilever PLCなどがあります。主要企業は、自社の販売ネットワークを活用し、特に新興経済国で地元の販売業者と提携し、さまざまなエンドユーザー業界向けにカスタマイズされた新製品を開発することで、業界の統合に熱心に乗り出しています。さらに、これらの企業は、地理的なリーチと顧客ベースを拡大するために、自社製品のオンライン流通チャネル、マーケティング、ブランディングに重点を置いています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • レギュラーケチャップ
    • フレーバーケチャップ
  • 包装
    • 瓶詰め
    • ポーチ
  • 流通チャネル
    • 貿易(フードサービス)
    • オフトレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売店
      • その他の貿易外チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Conagra Brands, Inc.
    • Del Monte Foods Holdings Limited
    • Unilever PLC
    • The Kraft Heinz Company
    • Nestle SA
    • McCormick &Company, Incorporated
    • Windmill Organics Ltd
    • Wingreens Farms Private Limited
    • General Mills, Inc.
    • The Foraging Fox Limited

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 53126

The Ketchup Market size is estimated at USD 17.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 21.04 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.14% during the forecast period (2024-2029).

Ketchup - Market

Key Highlights

  • The rising urbanization levels and the increasing disposable income have led many individuals to opt for on-the-go food. These food types are rapidly gaining popularity, especially among Generation Z and the millennials. Ketchup is a vital food item used across many fast-food types. Thus, these factors are likely to bring tremendous growth opportunities for the ketchup market in the coming years.
  • Additionally, consumers' increasing preference for organic food, including ketchup, is driving the growth of the market. For instance, according to the Organic Trade Association, the sales of organic food amounted to approximately USD 57.5 billion in 2021 in the United States. Their growing concerns about the possible health risks of consuming artificial additives and genetically modified organisms (GMOs) have accelerated the consumption of sauces and condiments labeled as natural, organic, and non-GMO.
  • Private-label ketchup brands have been performing better than well-established brands in many countries, such as the United Kingdom, France, Germany, and others. The major players are focused on providing new varieties to cater to changing consumer demands.

Ketchup Market Trends

Increasing Inclination Toward Organic Ketchup

  • The growing demand for organic ketchup is one of the significant trends that is gaining market traction. The rise in health-conscious consumers due to their growing preference for organic products for their natural and healthy ingredients further fuels the market growth.
  • Organic ketchup contains natural ingredients like salt, sweeteners, vinegar, and other organic flavors and spices. It also contains organic sugar instead of high fructose corn syrup. In addition, organic ketchup has thicker consistency and texture as compared to conventional ketchup and it has deep red color.
  • The key players in the market have understood the changing needs of consumers and are investing in meeting those needs. Some companies providing organic ketchup include the Kraft Heinz Company, Annie's Homegrown Inc., and Orchard Lane. The increasing sales of organic ketchup have led to a rise in product innovation by firms.
  • Unilever, a global powerhouse in the food industry, responded to consumer demand by acquiring Sir Kensington, a brand of organic and clean-label ketchup. To draw in additional customers, these organic ketchup companies concentrate on expanding their product offerings.
  • For instance, in 2021, Sir Kensington launched two varieties of ketchup, i.e., classic and spicy, in the Canadian market. The products of this brand are made from tomatoes and organic sugarcane.

North America Holds the Largest Market Share

  • North America holds a large share of the ketchup market. The evolving lifestyles and changing dietary habits of people, especially in developed countries, drive the growth of the market. Companies in the region generally do not use flavors other than tomato because tomato is native to North America, and the availability of tomatoes as raw material for ketchup is high in the region.
  • According to the US Department of Agriculture (USDA), in the year 2021, the production value of tomatoes for the fresh market in the United States amounted to approximately USD 600.4 million. Also, consumers in the region prefer to use ketchup among all the other sauces and condiments.
  • The consumption of ketchup is gaining popularity day by day due to the increasing change in food habits and the consumption of fast-food products like Chinese, continental, and other convenient snacking items. This shift toward spending less time on food preparation or opting for more convenient options will likely affect the growth of the ketchup market globally.
  • Due to its ingenious and simple packaging, ketchup has gained popularity among consumers as a convenient substitute for other sauces and condiments.

Ketchup Industry Overview

The ketchup market faces high competition and is a fragmented market. The leading players in the market include Del Monte Foods Inc., Kraft Heinz Company, Conagra Brands Inc., Nestle SA, and Unilever PLC. The key players have intensely embarked on industry consolidation by leveraging their distribution networks, entering partnerships with local distributors, especially in emerging economies, and developing new products with customization for different end-user industries. Moreover, these players focus on online distribution channels for their products, marketing, and branding to expand their geographic reach and customer base.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Regular Ketchup
    • 5.1.2 Flavored Ketchup
  • 5.2 Packaging
    • 5.2.1 Bottled
    • 5.2.2 Pouch
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 On-trade (Foodservice)
    • 5.3.2 Off-trade
      • 5.3.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.3.2.2 Convenience Stores
      • 5.3.2.3 Online Retail Stores
      • 5.3.2.4 Other Off-trade Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Conagra Brands, Inc.
    • 6.3.2 Del Monte Foods Holdings Limited
    • 6.3.3 Unilever PLC
    • 6.3.4 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.5 Nestle S.A.
    • 6.3.6 McCormick & Company, Incorporated
    • 6.3.7 Windmill Organics Ltd
    • 6.3.8 Wingreens Farms Private Limited
    • 6.3.9 General Mills, Inc.
    • 6.3.10 The Foraging Fox Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS