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市場調査レポート
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1444047

ケーキ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Cakes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ケーキ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ケーキ市場規模は2024年に830億7,000万米ドルと推定され、2029年までに978億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.33%のCAGRで成長します。

ケーキ-マーケット

誕生日、記念日、合格パーティーなど、ケーキカットを伴うイベントが増えるにつれ、ケーキ市場は中期的に成長すると予測されています。また、カップケーキ、ミニスポンジケーキ、マフィンなどの簡単で便利な食品への需要が世界各地で高まっていることも市場を牽引しています。人々は健康に対する意識が非常に高く、食べ物は美味しくて栄養価が高いことを好みます。ファストライフスタイルと都市化により、持ち歩き食の動向が世界中で進んでいます。市場関係者は小型で持ち運びやすい製品を準備しています。たとえば、2021年4月、McKee Foods CorpのブランドLittle Debbiesはハニーバンミニマフィンを発売しました。新しいマフィンには、リトルデビーの古典的なハニーバンズと同じフレーバーが含まれていますが、サイズは小さめです。

中期的には、無包装ケーキが売上高をリードしましたが、包装ケーキは金額ベースで減少し続けました。消費量の増加、嗜好の変化、小規模生産者の出現は、組織化されたケーキ業界を変革する変化の1つです。カスタマイズされたケーキは、米国、英国、インド、中国、日本など多くの国で最近の動向となっています。英国のCake Box、インドのMonginisとTheobroma、米国のPinkbellaなどの地元のケーキショップやブランドが、特定の地域で高品質のカスタマイズケーキを提供しています。人々は、低糖質、グルテンフリー、ユニークなデザインや装飾など、自分の仕様に合わせて作られる職人技のケーキを好みます。この要因が多くの地域で手作りケーキ市場を押し上げています。

ケーキ市場動向

インストアベーカリーの台頭が市場の成長を加速

インストアベーカリーの台頭により、かなりの数の消費者が集まり、市場の成長加速にさらに貢献すると予測されています。さまざまな地域の多くのインストアベーカリーが、特に店内での消費体験を目的とした製品を発売しています。たとえば、2022年 5月、英国の主要ベーカリーブランドの1つであるウォーバートンズは、エリーウォーバートンズケーキという新しい店舗をニューヨークにオープンしました。このブランドは、代表的なプレミアムスイート菓子、特別なブレンドコーヒー、地元産の紅茶、ウォーバートンズ初のバナナフルーツブレッドを含むその他の焼き菓子メニューなど、さまざまなベーカリー製品を提供しています。

価値のあるケーキ製品を探している消費者は、利益率の高い製品を扱う職人技のベーカリーに惹かれます。別の層の消費者である価値志向の消費者は、ワンストップショッピングの利便性とともに、インストアベーカリーが提供する低価格のケーキにお金を費やしており、市場の売上をさらに押し上げています。

アジア太平洋地域ではケーキ製品の消費が急増

アジア太平洋地域ではケーキの消費量が劇的に増加しており、特に日本、中国、インドなどの国々では西洋型の食生活を採用する人が増えており、ケーキの売上が増加しています。アジアの新興国市場では、市場への浸透と一人当たりのケーキ消費量が増加する可能性がかなりあります。同時に、先進国市場では、最新のオーガニックフレーバー、ヴィーガン食材、健康的で自然な食材の発明により、消費頻度が増加します。 2021年の国際農産物貿易報告書によると、中国ではベーカリーの売上の41%が小売店でのケーキの販売によるものです。また、ケーキの味の好みの高度化により、中国でのケーキ製品の売上が増加しています。インドなどの国では、栄養価が高く、見た目にも美しい製品に対する消費者の嗜好が高まるにつれ、ケーキ市場で活動するブランドは、味や官能特性に妥協することなく製品の保存期間をさらに延長し、最終的にケーキメーカーをほぼすべてのベーカリー部門で生鮮カテゴリーから冷凍カテゴリーに切り替えます。例えば、日本の冷凍菓子類メーカーである五洋食品工業は2020年7月、国内メーカーと提携してタイで冷凍ケーキの生産を開始しました。同社は冷凍ケーキをバンコク西部にあるスリファ・フローズン・フーズ社の工場で生産します。ケーキはタイのコンビニエンスストア、カフェチェーン、ホテルなどに供給される予定です。

ケーキ業界の概要

ケーキ市場は競争が激しく、包装形態、フレーバー、サイズのさまざまな製品バリエーションにより、依然として成長を続けています。市場ベンダーは、市場シェアを拡大し、世界マーケットプレースでの牽引力を獲得するために、オーガニックおよびグルテンフリーのバリエーションに重点を置いた新製品を開発しています。国内市場を独占するケーキメーカーやブランドオーナーは、国内のケーキメーカーを戦略的に買収しています。これらのブランドを買収することで多角化が可能になり、さらなる成長機会が生まれます。市場で活動している主要企業には、Hostess Brands Inc.、DoFreeze LLC、Britannia Industries、Grupo Bimboなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態別
    • 包装
    • 無包装
  • 製品タイプ別
    • カップケーキ
    • デザートケーキ
    • チーズケーキ
    • スポンジケーキ
    • その他
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Grupo Bimbo SAB de CV
    • Hostess Brands Inc.
    • DoFreeze LLC
    • McKee Foods Corporation
    • Flowers Foods Inc.
    • Bonn Group of Industries
    • Yamazaki Baking Company Ltd
    • Britannia Industries Limited
    • Monginis Foods Private Limited
    • Valeo Foods Group

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 51107

The Cakes Market size is estimated at USD 83.07 billion in 2024, and is expected to reach USD 97.85 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.33% during the forecast period (2024-2029).

Cakes - Market

As more events like birthdays, anniversaries, and success parties involve cutting cakes, the cake market is predicted to grow over the medium term. Also, the growing demand for easy and convenient foods like cupcakes, mini sponge cakes, muffins, etc., in all parts of the world is driving the market. People have become very health conscious and prefer their food to be tasty and nutritious. The trend of on-the-go food is going on worldwide owing to fast lifestyles and urbanization. Market players are preparing products that are small in size and easy to carry. For instance, in April 2021, McKee Foods Corp's brand Little Debbies launched Honey Bun Mini Muffins. The new muffins contain the same flavors as Little Debbie's classic Honey Buns but in a -smaller size.

Over the medium term, unpackaged/artisanal cakes led in terms of sales, while packaged/industrial cakes continued to decline in value terms. Rising consumption, shifting preferences, and the emergence of small producers are among the changes transforming the organized cake industry. Customized cakes are a recent trend in many countries like the United States, United Kingdom, India, China, Japan, and many more. Local cake shops and brands like Cake Box in the United Kingdom, Monginis and Theobroma in India, and Pinkbella in the United States provide good quality customized cakes in particular regions. People prefer their artisanal cakes to be created to their specifications, such as low in sugar, gluten-free, and with unique designs and decorations. This factor is boosting the artisanal cakes market in many regions.

Cake Market Trends

Rise of In-store Bakeries Augmenting Market Growth

The rise of in-store bakeries is projected to attract a significant number of consumers, further contributing to accelerated market growth. Many in-store bakeries in different regions are launching products, especially for in-store consumption experiences. For instance, in May 2022, Warburtons, one of the key bakery brands in the United Kingdom, launched a new store in New York called Ellie Warburtons Cakes. The brand is offering a range of bakery products, including a signature range of premium sweet treats, special blend coffees, locally sourced teas, and a menu of other baked goods, including a first for Warburtons, a banana fruit bread.

Consumers who are looking for value-based cake products are attracted to artisanal bakeries with high-margin products. Consumers are shifting their preferences to bakery products like cake, muffins, cupcakes, etc., due to their functional qualities that suit people's dietary needs, such as organic, gluten-free, natural ingredients, kosher, and the inclusion of flours other than wheat flour, such as chia flour and rice flour. For instance, in June 2021, Warburtons launched two new gluten-free chocolate cake squares. The flavors of these two cakes are Chocolate Orange & Gingerbread and Raspberry & Hazelnut. With this innovation, the demand for freshly baked cakes using organic ingredients has increased, which is boosting the current cakes market globally, along with a rise in online sales and the launch of the latest products. Additionally, another segment of consumers, the value-conscious consumers, are spending on lower-priced cakes offered by in-store bakeries, along with the convenience of one-stop shopping, further adding to the market's sales.

The Consumption of Cake Products is Burgeoning in the Asia-Pacific Region

The consumption of cakes is dramatically on the rise in the Asia-Pacific region, particularly as more individuals in countries like Japan, China, and India are adopting western diets, boosting cake sales. The potential for increased market penetration and cake consumption per capita is considerable in Asia's developing markets. At the same time, in the developed markets, the invention of the latest organic flavors, vegan ingredients, and healthy and natural ingredients will sum up consumption frequency. According to the International Agricultural Trade Report from 2021, in China, 41% of their sales in bakeries come from selling cakes in retail stores. Also, rising sophistication in flavor preferences in cakes boosts the sales of cake products in China. In countries such as India, as consumers' preference for nutritious and eye-appealing products grows, brands operating in the cake market have further improved their products' shelf-life without any compromise on taste and organoleptic properties, which has eventually led cake manufacturers to switch from fresh to frozen categories in almost all the bakery segments. For instance, in July 2020, Goyo Foods Industry Co., a Japanese frozen confectionery maker, started producing frozen cakes in Thailand in partnership with a domestic manufacturer. The company will produce its frozen cakes at a factory of Srifa Frozen Foods Co. in the west of Bangkok. The cakes would be supplied to convenience stores, cafe chains, and hotels, among other businesses, in Thailand.

Cake Industry Overview

The cakes market is competitive and is still growing owing to the product variants across packaging formats, flavors, and sizes. The market vendors are developing new products with an emphasis on organic and gluten-free variants to increase their market shares and gain traction in the global marketplace. The cake manufacturers and brand owners who dominate the domestic markets are making strategic acquisitions of domestic cake producers. Acquiring these brands enables diversification and further creates growth opportunities. Major players operating in the market include Hostess Brands Inc., DoFreeze LLC, Britannia Industries, and Grupo Bimbo.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Form
    • 5.1.1 Packaged
    • 5.1.2 Unpackaged/Artisanal
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Cupcakes
    • 5.2.2 Dessert Cakes
    • 5.2.3 Cheesecakes
    • 5.2.4 Sponge Cakes
    • 5.2.5 Other Cakes
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Convenience Stores
    • 5.3.4 Online Retail Stores
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Key Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Grupo Bimbo S.A.B. de C.V.
    • 6.3.2 Hostess Brands Inc.
    • 6.3.3 DoFreeze LLC
    • 6.3.4 McKee Foods Corporation
    • 6.3.5 Flowers Foods Inc.
    • 6.3.6 Bonn Group of Industries
    • 6.3.7 Yamazaki Baking Company Ltd
    • 6.3.8 Britannia Industries Limited
    • 6.3.9 Monginis Foods Private Limited
    • 6.3.10 Valeo Foods Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS