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市場調査レポート
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1443900

食品保存料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Food Preservatives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 131 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品保存料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 131 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品保存料市場規模は、2024年に34億米ドルと推定され、2029年までに43億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.81%のCAGRで成長します。

食品保存料- 市場

COVID-19の発生により、外出制限により世界市場全体で小売商品や長期保存商品の売上が増加しました。したがって、世界中の人口の大部分が、家庭用の食料品や加工食品の備蓄に取り組んでいます。これは、加工食品の需要の増加により、最終的に食品保存料の産業需要にプラスの影響を及ぼしました。また、すぐに食べられる(RTE)食品を求める人の数が増加しており、食品保存料を製造する企業にとっては新たな機会が開かれています。

世界的に加工食品の需要が高まっているため、食品保存料市場と加工食品市場の強い相関関係が市場の成長を牽引しています。食品防腐剤はより多くの食品産業で使用されるため、食品防腐剤の需要が高まっています。これらの食品防腐剤の抗菌性と抗酸化特性により、食品業界では製品を長持ちさせ、バクテリアが行うべきではないことを阻止するために必要とされています。たとえば、清潔な環境で適切な製造慣行を使用して製造された製品に使用される場合、優れた食品保存料であると考えられています。ソルビン酸塩は、加工食品や飲料を長持ちさせるためによく使用されます。ソーセージ、ヨーグルト、チーズ、ケーキ、その他多くのものを作るのにも使用されます。ソルビン酸塩はまた、さまざまな種類、種、菌株、基質の特性、および環境要因による微生物の増殖を阻止します。さらに、食品医薬品局、食品農業機関、欧州食品安全局などのさまざまな規制機関は、次のようなガイドラインを提出しています。ソルビン酸カリウムは「一般に安全とみなされている」と述べており、GRASと略されます。防腐剤は体内に蓄積せず、通過します。

この市場は、クリーンラベルソリューションへのニーズの高まり、加工食品や包装食品の人気の高まり、食品業界のサプライチェーンの複雑さによって牽引されています。食品保存料市場は、特に新興市場における組織化された小売業の成長によって牽引されると考えられます。市場における主な制約としては、天然保存料(需要が高い)の価格が高いこと、および合成保存料の副作用に対する消費者の認識が挙げられます。例えば、Corbion NVは、欧州などでの拡張プロジェクトと並行して取り組み、2021年3月に乳酸および乳酸製品の生産量を増加させました。

食品保存料市場動向

クリーンラベル食品の需要の急増

天然の抗酸化物質、抗菌剤、その他の天然の食品保存料の必要性が高まるにつれて、「クリーンラベル」食品の必要性も高まっています。消費者は健康志向が高まっており、人工成分を含む製品よりもラベルがきれいな製品を好みます。消費者は製品を購入する前に、製品の成分を頻繁にチェックしています。世界中の消費者の間では、肉や鶏肉を含む食品にはクリーンラベルの原材料が含まれるべきであるという高い期待が寄せられています。この消費者の関心の高まりにより、消費者はバリューチェーンのさらに下流、つまり原材料にまで遡り、天然食品保存料の需要が高まっています。食品保存料メーカーは、クリーンラベル製品を開発する際に役立つクリーンラベル添加剤の製造にも適応しています。これらのクリーンラベル保存料は、さまざまな食品やその他の用途に使用されています。したがって、食品および飲料メーカーも、天然成分に対する消費者の需要の変化に応えるために、自社製品をますます再配合しています。たとえば、イタリアに本拠を置くミルボ社は、ソルビン酸防腐剤の必要性を排除する天然成分、すなわちX-Tra Guardの開発で、Fi Europe Innovation Award 2021にノミネートされました。

したがって、クリーンなラベルの原材料を使用することは、企業のマーケティングとブランディングにも役立ちます。人々は自分が食べる食品の成分や添加物についてもっと知りたいと考えているため、クリーンラベルの食品保存料市場は予測期間中に急速に成長すると予想されます。

北米が市場で最大のシェアを握る

コンビニエンスフードや加工食品への需要の高まりにより、メーカーは食品の保存期間を延ばすために食品保存料を使用するようになりました。さらに、北米は果物の主要輸出国であるため、防腐剤の需要が増加しています。化学防腐剤に関連するいくつかのリスクに関する認識が、天然防腐剤の市場を動かしてきました。北米では、食品および食材の商品化に関して高度に規制された政策が行われています。このような規制は、人間の健康への副作用が最小限、またはまったくない新しい防腐剤をメーカーに導入するための有利な成長機会を提供しています。戦略の一環として、企業は合成原料よりも天然成分を多く使用して防腐剤を製造する技術の開発に多額の費用を費やしています。たとえば、2021年にCorbion NVは、天然有機酸やその他の風味成分を含むフルーツ発酵物について欧州特許を取得し、ベーカリーなどさまざまな食品業界で幅広く応用されています。この特許は米国に拡張されます。

クリーンラベル製品の需要により、天然防腐剤の需要が高まっています。人工保存料や風味増強剤に対する消費者のさらなる懸念により、メーカーは製品の配合を変更するようになりました。この市場セグメントの成長は、さまざまな政府機関による天然防腐剤の受け入れの増加にも起因している可能性があります。さらに、一例として、カナダの消費者のオーガニック飲食品への移行により、防腐剤を含む天然食品添加物の需要が高まっています。例えば、ナチュラル・プロダクツ・カナダは2021年に500億米ドルの投資基金を発表し、天然成分の浸透を促進し、合成製品に代わるため、初期段階のカナダ企業が合成製品に代わる天然由来の代替品を開発するのを支援しました。

食品保存料業界の概要

食品保存料市場は非常に細分化されており、競争が激しく、多くの世界的プレーヤーが存在します。世界で最も活発な企業には、Eastman Chemical Company、International Flavors &Fragrances Inc.、Tate &Lyle PLC、Givuadan SA、Corbion NVなどがあります。市場での地位を強化するために、これらのプレーヤーは製品の革新、拡張、パートナーシップに重点を置いています。これらの企業は、食品や飲料全般でのこれらの防腐剤の使用量増加の恩恵を受け、急速に成長している天然防腐剤とクリーンラベルのカテゴリーで強い地位を築いています。新製品の開発と地元企業とのパートナーシップ戦略は、海外での企業の拠点を拡大し、消費者の好みの変化に応じて新製品をリリースするのに役立ちます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 酸化防止剤
      • 天然の抗酸化物質
      • 合成酸化防止剤
    • 抗菌剤
      • 天然の抗菌性
      • 合成抗菌剤
    • 酸味料
    • その他のタイプ
  • 用途
    • ベーカリー・菓子類
    • 肉や家禽
    • 調理済み食品
    • 甘くておいしいスナック
    • ソースとドレッシング
    • 食用油
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Kemin Industries Inc.
    • Givuadan SA
    • Synthite Industries Ltd.
    • International Flavors &Fragrances Inc.
    • Mane Kancor Ingredients Pvt. Ltd.
    • BASF SE
    • Tate &Lyle PLC
    • Corbion NV
    • Hawkins Watt Limited
    • Eastman Chemical Company

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 48715

The Food Preservatives Market size is estimated at USD 3.40 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.30 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.81% during the forecast period (2024-2029).

Food Preservatives - Market

The COVID-19 outbreak led to elevated sales of retail and long-shelf products across the global market due to restrictions on going out. Hence, the majority of the population across the world is engaged in stockpiling groceries and packaged food products for their households. This eventually had a positive impact on the industrial demand for food preservatives because of the rise in demand for processed food. Also, there has been a rise in the number of people who want ready-to-eat (RTE) meals, which has opened up new opportunities for companies that make food preservatives.

The strong correlation between the food preservatives market and the processed food market is driving the growth of the market, as there is a rise in the demand for processed food globally. The demand for food preservatives has gone up because they are used in more food industries.The antimicrobial and antioxidant properties of these food preservatives make them necessary for the food industry to make products last longer and stop bacteria from doing things they shouldn't.Sorbate, for example, is thought to be a good food preservative when it is used in a clean environment and in products that are made using good manufacturing practices.Sorbates are used a lot to make processed foods and drinks last longer. They are also used to make sausages, yogurt, cheese, cakes, and a lot of other things. Sorbates also stop different types, species, strains, substrate properties, and environmental factors from making microorganisms grow.Moreover, different regulatory agencies like the Food and Drug Administration, the Food and Agriculture Organization, and the European Food Safety Authority have put forward guidelines that say potassium sorbate is "generally regarded as safe", which is abbreviated as GRAS. The preservative doesn't accumulate in the body and passes through it.

The market is driven by the growing need for clean label solutions, the rising popularity of processed and packaged foods, and the complexity of the food industry's supply chain. The food preservatives market is likely to be driven by the growth of organized retail, especially in emerging markets. The major restraints on the market include the higher cost of natural preservatives (which are in higher demand) and consumer awareness of the side effects of synthetic preservatives. For example, Corbion NV increased its production of lactic acid and products made from lactic acid in March 2021 by working on expansion projects at the same time in Europe and other places.

Food Preservatives Market Trends

Surge in Demand for Clean Label Food Products

As the need for natural antioxidants, antimicrobials, and other natural food preservatives has grown, so has the need for "clean label" foods. Consumers are becoming more health conscious, preferring products with clean labels over those with artificial ingredients. Consumers are frequently checking the ingredients of products before buying them. There are high expectations among consumers globally that food products, including meat and poultry, should have clean-label ingredients. This growing consumer concern is pushing them much further down the value chain, back to the ingredients, and increasing demand for natural food preservatives. The food preservative manufacturers have also adapted the production of clean-label additives that can be helpful when developing clean-label products. These clean-label preservatives have found their applications in varied food products and other applications. Thus, food and beverage manufacturers are also increasingly reformulating their products to meet the changing consumer demand for natural ingredients. For instance, Millbo, an Italy-based company, got nominated for the Fi Europe Innovation Award 2021 for the creation of a natural ingredient, namely X-Tra Guard, which eliminates the need for sorbic acid preservatives.

So, using ingredients with clean labels also helps companies with their marketing and branding. As people want to know more about the ingredients and additives in the food they eat, the market for clean-label food preservatives is expected to grow quickly during the forecast period.

North America Holds the Maximum Share in the Market

The rising demand for convenience and processed foods is propelling manufacturers to use food preservatives to enhance the shelf life of food products. Moreover, North America is a major exporter of fruits, thus increasing the demand for preservatives. Awareness related to several risks associated with chemical preservatives has driven the market for natural preservatives. North America has highly regulated policies with respect to the commercialization of food products and ingredients. Such regulations have offered lucrative growth opportunities for manufacturers to introduce novel preservatives with minimal or no side effects on human health. As a part of their strategy, the companies are spending significant amounts on developing techniques to produce preservatives using more natural ingredients than synthetic inputs. For instance, in 2021, Corbion NV was granted a European patent for its fruit ferment, which contains natural organic acid and other flavor components and has wide application in different food industries, like a bakery. This patent is extended to the United States.

The demand for clean-label products has been escalating the demand for natural preservatives. Consumers' added concern about artificial preservatives and flavor enhancers has led manufacturers to reformulate their products. The growth of this segment of the market may also be attributed to the increasing acceptance of natural preservatives by different government organizations. Further, as an illustration, Canadian consumers' shift towards organic food and beverages is driving the demand for natural food additives including preservatives. For instance, Natural Products Canada announced a USD 50 billion investment fund in 2021 to help early-stage Canadian businesses create naturally derived substitutes for synthetic products in order to boost the penetration of natural ingredients and replace their synthetic counterparts.

Food Preservatives Industry Overview

The food preservatives market is highly fragmented and competitive, with the presence of many global players. The most active companies globally include Eastman Chemical Company, International Flavors & Fragrances Inc., Tate & Lyle PLC, Givuadan SA, and Corbion NV. To strengthen their market position, these players have focused on product innovations, expansions, and partnerships. These players have a strong position in the fast-growing natural preservatives and clean label categories, benefiting from greater usage of these preservatives in foods and beverages generally. The strategy of developing new products and partnerships with local players helps to increase the company's footprint in the foreign country and release new products according to the consumers' changing preferences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Antioxidants
      • 5.1.1.1 Natural Antioxidants
      • 5.1.1.2 Synthetic Antioxidants
    • 5.1.2 Antimicrobials
      • 5.1.2.1 Natural Antimicrobial
      • 5.1.2.2 Synthetic Antimicrobial
    • 5.1.3 Acidulant
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Bakery and Confectionery
    • 5.2.2 Meat and Poultry
    • 5.2.3 Ready Meals
    • 5.2.4 Sweet and Savory Snacks
    • 5.2.5 Sauces and Dressings
    • 5.2.6 Edible Oils
    • 5.2.7 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Kemin Industries Inc.
    • 6.3.2 Givuadan SA
    • 6.3.3 Synthite Industries Ltd.
    • 6.3.4 International Flavors & Fragrances Inc.
    • 6.3.5 Mane Kancor Ingredients Pvt. Ltd.
    • 6.3.6 BASF SE
    • 6.3.7 Tate & Lyle PLC
    • 6.3.8 Corbion NV
    • 6.3.9 Hawkins Watt Limited
    • 6.3.10 Eastman Chemical Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS