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市場調査レポート
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1441639

食品添加物:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Food Additives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 276 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品添加物:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 276 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品添加物市場規模は、2024年に1,410億米ドルと推定され、2029年までに1,678億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.55%のCAGRで成長します。

食品添加物- 市場

食品添加物の多機能性により、食品会社の間でその需要が高まり、市場の成長が加速しています。さらに、見た目や味の魅力が向上した持続的な品質の飲食品の消費が増加し、食品添加物の需要が市場を押し上げると考えられます。食品管理機関、米国農務省、食品添加物に関するFAO/WHO合同専門家委員会などのいくつかの組織は、国家間の貿易を拡大するために食品添加物の一般基準(GSFA)を導入しています。

さらに、健康的な食品の選択肢に対する消費者の需要を満たすための業界の技術の急速な拡大は、市場の成長にプラスの影響を与えると予測されています。たとえば、食品添加物市場で事業を展開している企業は、最終製品配合物に色を届けるためのマイクロカプセル化技術の採用に注力してきました。

食品添加物市場動向

クリーンラベルと食品添加物としての天然成分への関心の高まり

クリーンなラベルは、食品における消費者の要求として高く評価されています。世界の食品業界は、食品の加工時にさらに重点を置くことでこれに対応しています。食品添加物メーカーは、クリーンラベル製品の開発中に使用できるクリーンラベル添加物の製造にも適応しています。これらのクリーンラベル添加物は、低脂肪および高脂肪ビーガンドレッシングの卵代替品、ホワイトクッキングソース、インスタントミール、その他の用途を含む食品に用途があります。したがって、食品および飲料メーカーも、天然成分に対する消費者の需要の変化に応えるために、自社製品をますます再配合しています。たとえば、2021年1月、乳酸の世界的メーカーであるCorbion NVは、複数の産業における天然成分の需要の高まりに応えるため、北米での乳酸生産能力(約40%)を増強するための大規模な投資を発表しました。

さらに、世界中のいくつかの協会が大規模なプロモーションを行っているため、天然およびクリーンラベル添加物の消費がさらに増加しています。たとえば、市場を促進する最も人気のある団体の1つに、Natural Food Colors Associationが含まれます。欧州に拠点を置くこの協会は、天然着色料の大規模な宣伝に取り組んでいます。さらに、ADM Wild、DDW Color House、CHR Hansen、FMC、GNTなどの業界リーダーと連携しています。業界の効率を高めるために、協会はさまざまな作業グループを運営し、さまざまな天然色の光源の可能性を調査しています。 2022年 2月、アーチャーダニエルズミッドランドカンパニーは、南アフリカの大手フレーバー販売会社コムハンの買収を完了しました。 ADMは数年間地元企業と協力してきましたが、正式な買収により、新規および既存の顧客はADMの広範なポートフォリオと専門家のネットワークにさらに直接アクセスできるようになりました。

アジア太平洋が市場を独占

アジア太平洋は、加工食品の需要の増加により、食品添加物市場で最大かつ最も急速に成長している地域です。インドとオーストラリアは世界最大の牛乳生産国の一つであり、この地域ではフレーバーミルク、アイスクリーム、その他多くの乳製品の需要が増加しています。付加価値のある乳製品を製造するには、着色料、乳化剤、食品香料、甘味料などの食品添加物が必要です。たとえば、アイスクリーム業界では乳化剤が非常に一般的で、特にE4701は粘度、安定性、脂肪の減少に役立ち、Amulなどの乳製品メーカーで使用されています。

食品着色料の需要もアジア諸国全体で急増しています。その結果、食品着色料の重要な生産国および消費国である中国は、食品着色料に規制上の確実性を与えるための新しい基準を発行し、これらの成分を使用した製品に天然であると主張する絶対的な権利を与えることを目的としていました。この規格は、添加剤をクリーンラベルのソリューションに置き換えることを希望するメーカーに容易さを提供し、最終的には天然食品着色料の市場価値を高めることが期待されています。さらに、原料メーカーはインドに積極的に参入し、市場での存在感を拡大しています。たとえば、2021年には、HW Wellness Solutions Pvt. Ltdのクリーンラベル健康食品ブランドであるTrue Elementsは、インドでの事業を拡大するために13億6,000万米ドルの資金を調達しました。

食品添加物業界の概要

市場は競争が激しいため、細分化されています。とりわけ、Cargill Incorporated、The Archer-Daniels-Midland Company、Kerry Group PLC、Ingredion Incorporated、Givaudan SA、Royal DSM NVなどが独占しており、かなりの市場シェアを占めています。

大手企業は、さまざまな地域でブランドの存在感を高めるための戦略的アプローチとして、他社の合併、拡大、買収、提携、および新製品の開発に重点を置いています。さらに、主要企業は新しい地域に新しい製造工場を開設することで、地域での存在感を拡大しています。たとえば、2022年 5月、ケリーグループはアフリカに3,800万ユーロ相当の新しい製造工場を開設しました。 10,000平方メートルの工場では、アフリカ全土で消費される栄養製品を生産する予定です。この施設により、ケリーズの飲食品の生産能力は40%向上し、年間40,000トンになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 市場の範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 防腐剤
      • 天然
      • 合成
      • ソルビン酸塩
      • 安息香酸塩
      • その他の防腐剤
    • バルク甘味料
      • スクロース
      • フルクトース
      • 高フルクトースコーンシロップ
      • 乳糖
      • その他のバルク甘味料
    • 砂糖代替品
      • スクラロース
      • キシリトール
      • ステビア
      • アスパルテーム
      • サッカリン
      • その他の砂糖代替品
    • 乳化剤
      • モノグリセリドおよびジグリセリドおよび誘導体
      • レシチン
      • ソルビン酸エステル
      • その他の乳化剤
    • 固結防止剤
      • カルシウム化合物
      • ナトリウム化合物
      • 二酸化ケイ素
      • その他の固結防止剤
    • 酵素
      • 炭水化物分解酵素
      • プロテアーゼ
      • リパーゼ
      • その他の酵素
    • ハイドロコロイド
      • スターチ
      • ゼラチンガム
      • キサンタンガム
      • その他のハイドロコロイド
    • 食品の香料と強化剤
      • 天然風味
      • 合成香料
      • 風味増強剤
    • 食品着色料
      • 合成食品着色料
      • 天然食品着色料
    • 酸味料
      • クエン酸
      • リン酸
      • 乳酸
      • その他の酸味料
  • 用途別
    • ベーカリー・菓子類
    • 乳製品とデザート
    • 飲料
    • 肉および肉製品
    • スープ、ソース、ドレッシング
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Ajinomoto Co. Inc.
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Archer Daniels Midland Company
    • Tate &Lyle PLC
    • AGRANA Beteiligungs AG
    • Corbion NV
    • Kerry Group PLC
    • Givaudan SA
    • DSM NV

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 46833

The Food Additives Market size is estimated at USD 141 billion in 2024, and is expected to reach USD 167.88 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.55% during the forecast period (2024-2029).

Food Additives - Market

The multifunctionality of food additives has been driving their desirability among food companies and increasing the market's growth. Additionally, the consumption of sustained quality food and beverages with improved visual and taste appeal increases, and demand for food additives is assumed to boost the market. Several organizations, such as the Food Administrative Organization, the United States Department of Agriculture, and the Joint FAO/WHO Expert Committee on Food Additives, are introducing a general standard for food additives (GSFA) to increase trade among countries.

Furthermore, the rapid expansion of technology in the industry to meet the consumers' demand for healthy food options is projected to impact market growth positively. For instance, companies operating in the food additives market have been focusing on adopting micro-encapsulation techniques for color delivery in the final product formulations.

Food Additives Market Trends

Rising Preference for Clean Label and Natural Ingredients as Food Additives

Clean labeling has become a high-rated consumer demand in food products. The global food industry responds to it by placing additional emphasis while processing a food product. Food additive manufacturers have also adapted the production of clean-label additives that can be used while developing clean-label products. These clean-label additives have applications in food products, including egg replacements in low- and high-fat vegan dressings, white cooking sauces, ready meals, and other applications. Thus, food and beverage manufacturers are also increasingly reformulating their products to meet the changing consumer demand for natural ingredients. For instance, in January 2021, Corbion NV, a global manufacturer of lactic acid, announced a significant investment to increase its capacity for producing lactic acid in North America (around 40%) to meet the growing demand for natural ingredients in multiple industries.

Moreover, extensive promotions made by several associations worldwide are further boosting the consumption of natural and clean-label additives. For instance, one of the most popular associations promoting the market includes the Natural Food Colors Association. Based in Europe, the association involves an extensive promotion of natural colorants. Moreover, it works with industry leaders, such as ADM Wild, DDW Color House, CHR Hansen, FMC, and GNT. To increase efficiency in the industry, the association operates different working groups to examine the potential of various natural color sources. In February 2022, The Archer Daniels Midland Company completed its acquisition of Comhan, a leading South African flavor distributor. ADM has worked together with the local business for several years, with the formal acquisition now giving new and current customers more direct access to ADM's extensive portfolio and network of experts.

Asia-Pacific Dominates the Market

Asia-Pacific is the largest and fastest-growing region in the food additives market because of the increase in demand for processed food. India and Australia are among the world's largest milk producers, and demand in the region is increasing for flavored milk, ice creams, and many other dairy products. Food additives, such as colors, emulsifiers, food flavors, sweeteners, and others, are required to produce value-added dairy products. For instance, emulsifiers in the ice cream industry are very common, especially E4701, which helps in viscosity, stability, and fat reduction, and are used by dairy manufacturers such as Amul.

Demand for food coloring has also spiked dynamically across Asian countries. As a result, China, a significant producer and consumer of food colorants, published a new standard to provide regulatory certainty to coloring foodstuffs, which intended to offer absolute rights to products using these ingredients to claim as natural. The standard is anticipated to provide ease to manufacturers willing to replace additive colors with clean-label solutions, eventually aiding the natural food colorant market value. Moreover, ingredient manufacturers are actively entering and expanding their market presence in India. For instance, in 2021, HW Wellness Solutions Pvt. Ltd's True Elements, a clean-label health foods brand, raised USD 1.36 billion in funding to expand its operations in India.

Food Additives Industry Overview

The market is highly competitive and is, therefore, fragmented. It is dominated by Cargill Incorporated, The Archer-Daniels-Midland Company, Kerry Group PLC, Ingredion Incorporated, Givaudan SA, and Royal DSM NV, among others, who account for a substantial market share.

The leading companies focus on the merger, expansion, acquisition, and partnership of other companies and new product development as strategic approaches to boost their brand presence across different regions. Moreover, key players are expanding their regional presence by opening new manufacturing plants in new regions. For instance, in May 2022, Kerry Group opened a new EUR 38 million-woth manufacturing plant in Africa. The 10,000-square-meter plant is to produce nutrition products that will be consumed across Africa. The facility will advance Kerry's Food & Beverage production capacity by 40% to 40,000 tons per annum.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Preservatives
      • 5.1.1.1 Natural
      • 5.1.1.2 Synthetic
      • 5.1.1.2.1 Sorbates
      • 5.1.1.2.2 Benzoates
      • 5.1.1.2.3 Other Preservatives
    • 5.1.2 Bulk Sweeteners
      • 5.1.2.1 Sucrose
      • 5.1.2.2 Fructose
      • 5.1.2.3 High-fructose Corn Syrup
      • 5.1.2.4 Lactose
      • 5.1.2.5 Other Bulk Sweeteners
    • 5.1.3 Sugar Substitutes
      • 5.1.3.1 Sucralose
      • 5.1.3.2 Xylitol
      • 5.1.3.3 Stevia
      • 5.1.3.4 Aspartame
      • 5.1.3.5 Saccharin
      • 5.1.3.6 Other Sugar Substitutes
    • 5.1.4 Emulsifiers
      • 5.1.4.1 Mono- and Di-Glycerides and Derivatives
      • 5.1.4.2 Lecithin
      • 5.1.4.3 Sorbate Esters
      • 5.1.4.4 Other Emulsifiers
    • 5.1.5 Anti-caking Agents
      • 5.1.5.1 Calcium Compounds
      • 5.1.5.2 Sodium Compounds
      • 5.1.5.3 Silicon Dioxide
      • 5.1.5.4 Other Anti-caking Agents
    • 5.1.6 Enzymes
      • 5.1.6.1 Carbohydrases
      • 5.1.6.2 Proteases
      • 5.1.6.3 Lipases
      • 5.1.6.4 Other Enzymes
    • 5.1.7 Hydrocolloids
      • 5.1.7.1 Starch
      • 5.1.7.2 Gelatin Gum
      • 5.1.7.3 Xanthan Gum
      • 5.1.7.4 Other Hydrocolloids
    • 5.1.8 Food Flavors and Enhancers
      • 5.1.8.1 Natural Flavors
      • 5.1.8.2 Synthetic Flavors
      • 5.1.8.3 Flavor Enhancers
    • 5.1.9 Food Colorants
      • 5.1.9.1 Synthetic Food Colorants
      • 5.1.9.2 Natural Food Colorants
    • 5.1.10 Acidulants
      • 5.1.10.1 Citric Acid
      • 5.1.10.2 Phosphoric Acid
      • 5.1.10.3 Lactic Acid
      • 5.1.10.4 Other Acidulants
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Bakery and Confectionery
    • 5.2.2 Dairy and Desserts
    • 5.2.3 Beverages
    • 5.2.4 Meat and Meat Products
    • 5.2.5 Soups, Sauces, and Dressings
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 BASF SE
    • 6.3.2 Ajinomoto Co. Inc.
    • 6.3.3 DuPont de Nemours Inc.
    • 6.3.4 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.5 Tate & Lyle PLC
    • 6.3.6 AGRANA Beteiligungs AG
    • 6.3.7 Corbion NV
    • 6.3.8 Kerry Group PLC
    • 6.3.9 Givaudan SA
    • 6.3.10 DSM NV

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS