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市場調査レポート
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1441559

小型電気商用車:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Electric Light Commercial Vehicles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 365 Pages | 納期: 2~3営業日

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小型電気商用車:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 365 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の小型電気商用車市場規模は、2024年に185億6,000万米ドルと推定され、2029年までに445億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に19.14%のCAGRで成長します。

世界の小型電気商用車-市場

主なハイライト

  • 燃料タイプ別の最大セグメント:BEVの人気の高まりと充電インフラの発展が、世界の小型電気商用車市場の成長を促進する主な要因です。
  • 車種別最大のセグメント:バンは、安全性、ダウンタイムの短縮、運用コストの低さ、さまざまな用途への適用性により、小型商用車カテゴリーで最も人気のある車種セグメントです。
  • 地域別最大のセグメント:欧州におけるeコマースの成長は、小型商用車市場に大きな恩恵をもたらしました。これも今後の促進要因となる可能性があります。
  • 主流の充電ステーションタイプ:多くの充電システムメーカーが物流業界やeコマース業界と協力して、世界中でプラグイン充電システムの使用を増やしています。

小型電気商用車市場動向

小型商用ピックアップトラックは、サブボディタイプ別で最大のセグメントです。

  • eコマースと物流部門は、本質的に小型商用車市場を促進するものです。より多くの人がインターネットやスマートフォンにアクセスできるようになった結果、オンライン小売販売とeコマースが増加しています。その結果、小型商用車の購入が増加すると予測されており、顧客への商品の迅速な配送に貢献します。小型商用車の生産台数は1,721万7,990台で、2021年には全世界で1,859万3,850台に増加しました。
  • COVID-19感染症パンデミック中のオンライン販売の結果、世界のeコマース市場の収益とユーザーベースは大幅に増加しました。しかし、インターネットショッピングの人気の高まりにより、成長が加速すると予想されています。 2020年に世界のeコマース市場は急速に拡大し、2021年には26兆7,000億米ドルの収益を上げました。過去数年間、オンライン買い物客の数とシェアは世界中で一貫して増加してきました。COVID-19の流行により、人々はオンラインで買い物をするようになり、2020年のオンライン買い物客の最大の増加に貢献しました。
  • 欧州、米国、中国を含むすべての主要経済国におけるeコマースおよび物流産業の急速な拡大により、より現代的な流通ネットワークへの要望が高まっています。ダイムラー、日産、フォード、ルノーなどの主要な小型商用車メーカーは、eコマースの売上が劇的に増加し、物流業界を活気づけています。さらに、ピックアップトラックとバンは従来、物流および消費者配送サービスのためのeコマース輸送の要件を満たしており、世界の小型商用車市場に大きなプラスの影響を与えると予想されています。

地域別では欧州が最大のセグメントです。

  • 世界中の政府は、電気自動車の導入を促進する政策の制定に積極的に取り組んできました。中国、インド、フランス、英国は、2040年までにガソリン車とディーゼル車産業を完全に段階的に廃止する計画を発表しました。
  • 自動車産業におけるクリーンエネルギーの需要の増加は、市場の成長に寄与する主要な要因の1つです。 OEMは電気自動車のロードマップを再定義しています。たとえば、起亜自動車は2022年3月に電動ピックアップトラック市場に参入する計画を発表し、2027年までに2つのモデルが発売されると発表しました。1つは全電動ピックアップトラックで、自動車などのライバルと競合することになります。テスラサイバートラック、フォード F-150ライトニング、リビアンR1T、GMCハマーEV。 2022年3月、フォードは2024年までに新世代の商用電気自動車4車種を提供すると発表しました。フォードの象徴的なトランジットシリーズには、2023年に全く新しいトランジットカスタム1トンバンと多目的車トルネオカスタムの4つの新しい電気モデルが含まれる予定です。、そして2024年には小型の次世代トランジット・クーリエ・バンと多目的車両トゥルネオ・クーリエが登場します。
  • 北米地域ではインターネットとスマートフォンの普及率が高いため、eコマース企業には小売eコマース市場を開拓する大きなチャンスがあります。また、eコマース企業がより広い範囲でビジネスを拡大するのにも役立ちます。これは、世界の電気トラック市場の成長にとって重要な要素です。上記の傾向により、自動車メーカーはトラックの研究開発への支出を増加させ、最終的に電気トラックの市場成長を押し上げました。

小型電気商用車業界の概要

世界の小型電気商用車市場はかなり統合されており、上位5社が725.99%を占めています。この市場の主要企業は、北京汽車集団、東風汽車公司、フォードモーターカンパニー、日産自動車株式会社、フォルクスワーゲンAG(アルファベット順)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 人口
  • GDP
  • CVP
  • インフレ率
  • 自動車ローンの金利
  • バッテリー価格(Kwhあたり)
  • 物流パフォーマンス指数
  • 電動化の影響
  • 新型XEVモデル発表
  • 充電ステーションの展開
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ボディタイプ
    • 小型商用車
      • 小型商用ピックアップトラック
      • 小型商用バン
  • 燃料タイプ
    • BEV
    • FCEV
    • HEV
    • PHEV
  • 地域
    • アフリカ
      • 南アフリカ
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • アジア太平洋地域のその他の地域
    • 欧州
      • オーストリア
      • ベルギー
      • チェコ共和国
      • デンマーク
      • エストニア
      • フランス
      • ドイツ
      • アイルランド
      • イタリア
      • ラトビア
      • リトアニア
      • ノルウェー
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • スウェーデン
      • 英国
      • 欧州のその他の地域
    • 中東
      • アラブ首長国連邦
      • その他MEA
    • 中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • 北米のその他の地域
    • 南米
      • ラテンアメリカのその他の地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • BAIC Group
    • BYD Motors Inc.
    • Dongfeng Motor Corporation
    • Ford Motor Company
    • General Motors Company
    • Groupe Renault
    • Nissan Motor Company Ltd
    • Rivian Automotive LLC
    • Tesla Inc.
    • Volkswagen AG

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ポーターのファイブ・フォース・フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典と参考文献
  • 表と図のリスト
  • 主な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93053

The Global Electric Light Commercial Vehicles Market size is estimated at USD 18.56 billion in 2024, and is expected to reach USD 44.56 billion by 2029, growing at a CAGR of 19.14% during the forecast period (2024-2029).

Global Electric Light Commercial Vehicles - Market

Key Highlights

  • Largest Segment by Fuel Type - BEV : The rising popularity of BEVs, and the development of charging infrastructure are the primary factors driving the growth of the electric light commercial vehicles market globally.
  • Largest Segment by Vehicle Type - Light Commercial Pick-up Trucks : Vans are the most popular vehicle type segment in the light commercial vehicle category due to safety, reduced downtime, cheaper operating costs, and applicability for various uses.
  • Largest Segment by Region - Europe : The growth of e-commerce in Europe was highly beneficial to the market for light commercial vehicles. This could be a driving factor in future too.
  • Dominant Charging station Type - BEV : Many charging system manufacturers are collaborating with the logistics and e-commerce industries to increase the use of plugin charging systems across the globe.

Electric Light Commercial Vehicles Market Trends

Light Commercial Pick-up Trucks is the largest segment by Sub Body Type.

  • The e-commerce and logistics sectors are what essentially fuel the light commercial vehicle market. Online retail sales and e-commerce have been increasing as a result of more people having access to the internet and smartphones. Light commercial vehicle purchases are projected to rise as a result, assisting in the prompt delivery of goods to clients. The light commercial vehicle production was 17,217.99 thousand units, and it increased to 18,593.85 thousand units globally in 2021.
  • The revenue and user base of the worldwide e-commerce market has significantly increased as a result of online sales during the Covid-19 pandemic. However, a surge in the popularity of internet shopping is anticipated to spur growth. In 2020, the global e-commerce market saw rapid expansion, and in 2021, it earned USD 26.7 trillion in revenue. Over the past few years, the number and share of online shoppers have increased consistently over the world. The Covid-19 epidemic, which compelled people to shop online, contributed to the largest growth in the number of online shoppers in 2020.
  • The rapid expansion of the e-commerce and logistics industries across all of the major economies, including those of Europe, the United States, and China, is fueling the desire for a more contemporary distribution network. Significant light commercial vehicle manufacturers, like Daimler, Nissan, Ford, and Renault, have seen a dramatic increase in e-commerce sales, which has bolstered the logistics industry. Additionally, pick-up trucks and vans have traditionally filled the requirement for e-commerce transportation for logistics and consumer delivery services, which is expected to have a substantial positive impact on the global light commercial vehicle market.

Europe is the largest segment by Region.

  • Governments around the world have been proactive in enacting policies to encourage the adoption of electric vehicles. China, India, France, and the United Kingdom have announced plans to completely phase out the petrol and diesel vehicles industry before 2040.
  • An increase in the demand for clean energy in the automotive industry is one of the major factors contributing to the growth of the market. OEM is redefining its roadmap for electric vehicles. For instance, in March 2022, Kia Motors announced its plans to enter the electric pick-up truck market, announcing that two models would be available by 2027. One will be an all-electric pick-up truck and compete with rivals such as the Tesla Cybertruck, Ford F-150 Lightning, Rivian R1T, and GMC Hummer EV. In March 2022, Ford announced it would offer a new generation of four commercial electric vehicles by 2024. Ford's iconic Transit range will include four new electric models, the all-new Transit Custom one-tonne van and Tourneo Custom multi-purpose vehicle in 2023, and the smaller, next-generation Transit Courier van and Tourneo Courier multi-purpose vehicle in 2024.
  • The e-commerce companies have significant opportunities to explore the retail e-commerce market due to high internet and smartphone penetration in the North American region. It also helps e-commerce companies in expanding their business through a wider reach. This is an important factor in the growth of the electric truck market in the world. The above trend has propelled the automakers to increase their expenditure on the R&D of trucks, which eventually pushed the market growth of electric trucks.

Electric Light Commercial Vehicles Industry Overview

The Global Electric Light Commercial Vehicles Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 725.99%. The major players in this market are BAIC Group, Dongfeng Motor Corporation, Ford Motor Company, Nissan Motor Company Ltd and Volkswagen AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 GDP
  • 4.3 CVP
  • 4.4 Inflation Rate
  • 4.5 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.6 Battery Price (per Kwh)
  • 4.7 Logistics Performance Index
  • 4.8 Electrification Impact
  • 4.9 New XEV Models Announced
  • 4.10 Charging Stations Deployment
  • 4.11 Regulatory Framework
  • 4.12 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Body Type
    • 5.1.1 Light Commercial Vehicles
      • 5.1.1.1 Light Commercial Pick-up Trucks
      • 5.1.1.2 Light Commercial Vans
  • 5.2 Fuel Type
    • 5.2.1 BEV
    • 5.2.2 FCEV
    • 5.2.3 HEV
    • 5.2.4 PHEV
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
      • 5.3.1.1 South Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 Australia
      • 5.3.2.2 China
      • 5.3.2.3 India
      • 5.3.2.4 Indonesia
      • 5.3.2.5 Malaysia
      • 5.3.2.6 South Korea
      • 5.3.2.7 Thailand
      • 5.3.2.8 Rest-of-APAC
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Austria
      • 5.3.3.2 Belgium
      • 5.3.3.3 Czech Republic
      • 5.3.3.4 Denmark
      • 5.3.3.5 Estonia
      • 5.3.3.6 France
      • 5.3.3.7 Germany
      • 5.3.3.8 Ireland
      • 5.3.3.9 Italy
      • 5.3.3.10 Latvia
      • 5.3.3.11 Lithuania
      • 5.3.3.12 Norway
      • 5.3.3.13 Poland
      • 5.3.3.14 Russia
      • 5.3.3.15 Spain
      • 5.3.3.16 Sweden
      • 5.3.3.17 UK
      • 5.3.3.18 Rest-of-Europe
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 UAE
      • 5.3.4.2 Rest-of-MEA
    • 5.3.5 Miidle East
    • 5.3.6 North America
      • 5.3.6.1 Canada
      • 5.3.6.2 Mexico
      • 5.3.6.3 US
      • 5.3.6.4 Rest-of-North America
    • 5.3.7 South America
      • 5.3.7.1 Rest-of-Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BAIC Group
    • 6.4.2 BYD Motors Inc.
    • 6.4.3 Dongfeng Motor Corporation
    • 6.4.4 Ford Motor Company
    • 6.4.5 General Motors Company
    • 6.4.6 Groupe Renault
    • 6.4.7 Nissan Motor Company Ltd
    • 6.4.8 Rivian Automotive LLC
    • 6.4.9 Tesla Inc.
    • 6.4.10 Volkswagen AG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR VEHICLES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms