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市場調査レポート
商品コード
1440419

飼料フレーバー、甘味料、天然強化剤:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Feed Flavors, Sweeteners and Natural Enhancers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 280 Pages
納期
2~3営業日
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飼料フレーバー、甘味料、天然強化剤:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 280 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

飼料フレーバー、甘味料、天然強化剤の市場規模は、2024年に24億1,000万米ドルと推定され、2029年までに30億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.80%のCAGRで成長します。

飼料フレーバー、甘味料、天然強化剤- 市場

COVID-19は家畜の生産と消費に悪影響を及ぼしました。この影響は最終的に、飼料フレーバー、甘味料、天然強化剤市場を含む飼料産業に波及しました。この業界の企業も生産抑制やサプライチェーンの問題による問題に直面していました。しかし、さらなる流行が市場に混乱を起こさなければ、業界は近い将来、新型コロナウイルス感染症以前の需要と生産レベルに達すると予想されます。

調査対象となった市場は、高品質の肉に対する消費者の意識と需要の高まりにより成長しています。米国食品医薬品局(USFDA)や欧州食品安全局などの政府監視機関は、消費者に届けられる食品の品質に関する規則を課しました。世界中で肉の消費量が増加しているため、調査対象の市場も成長を遂げています。意識の高さ、動物栄養に対する需要の高まり、多くの地域での抗生物質の禁止により、畜産業界や食肉製造業者はプロバイオティクスの使用を促しており、これが世界中で市場の成長を促進すると予想されています。

飼料フレーバー、甘味料、天然強化剤の市場動向

高品質の肉製品に対する消費者の意識の向上

食品の栄養要件に対する意識の高まりにより、高品質の肉への需要が世界的に増加しています。都市化の進行、ライフスタイルの変化、収入の増加は、高品質の食品の需要を促進する要因の一部です。優れた品質の肉製品に対する需要が高まる中、高級食品サービス部門や高級ブランドを提供するスーパーマーケットでは高品質の肉が求められています。この要因により、畜産生産者は、世界中のさまざまな食品関係者やさまざまな市場が要求する品質基準を満たす、高品質で健康な家畜を提供する必要が生じました。

FAOによると、動物性食品の消費から得られるタンパク質は33%です。したがって、肉製品の需要は増加しています。メーカーは、飼料摂取量を増やし、消費者に高品質の肉を供給するために、香料、甘味料、強化剤を使用しています。世界の肉タンパク質の消費量は、人口増加と所得の増加により、2018~2020年と比較して2030年までに14%増加すると推定されています。家禽、牛肉、豚肉、羊からのタンパク質の入手可能量は、2030年までにそれぞれ17.8%、5.9%、13.1%、15.7%増加すると予想されています。衛生状態の改善、動物の健康プログラム、および高品質の動物飼料の提供により、より良い味と食感は、肉の品質を高める重要な要素の一部です。乳製品は規制当局が定めた基準に従って生産されます。

アジア太平洋-飼料フレーバー、甘味料、天然強化剤の最大の市場

アジア太平洋は飼料フレーバー、甘味料、天然強化剤の最大の市場であり、市場全体の大きなシェアを占めています。この地域における高品質の飼料やペットフードに対する消費者の意識の高まりにより、飼料のフレーバー、甘味料、天然強化剤の需要が高まっています。さらに、アフリカ豚コレラなどの多数の病気の発生によって食肉価格が高騰したため、生産者は地域での利益を搾取し、飼料フレーバー、甘味料、天然強化剤の市場を押し上げています。インドや中国などの新興諸国における所得水準の上昇は、ペットの所有数、ヘルスケア、支出の増加につながり、それによって飼料嗜好性向上剤市場を牽引しています。

中国の動物飼料添加物業界は政府の取り組みに大きな影響を受けています。構造と実践の近代化と効率化に向けた国の努力と、増加する人口のタンパク質需要を満たすための肉と動物製品の需要の増加は、調査対象の市場の成長を推進する主な要因の1つです。インドは世界有数の家禽肉生産国の一つです。平均所得と都市人口の増加により、家禽の需要が大幅に増加し、長年にわたり消費量が着実に増加しています。この地域では家禽の生産が大幅に増加しており、これにより飼料摂取量と家畜の成績を改善するための嗜好性向上剤の需要が生み出されることになります。

飼料フレーバー、甘味料、天然強化剤業界の概要

世界の飼料フレーバー、甘味料、天然強化剤市場はかなり統合されており、2021年には大手企業が総シェアの40.4%を占めています。Evonik Industries Ag、Cargill、Alltech Inc.、Dupont Nutrition and Bioscience、およびNutriad(Bluestar Adisseo)は、市場のトップ 5プレーヤーが調査されました。これらの企業で最も採用されている戦略は合併と買収であり、新製品開発や調査強化への投資のための提携も時折行われます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • フレーバー
    • 甘味料
    • ナチュラルエンハンサー
      • エッセンシャルオイル
      • フラボノイド
      • オレオレジン
      • サポニン
      • ハーブやスパイス
      • ペプチド
      • ヌクレオチド
      • 酵母
      • プロバイオティクス
      • その他
  • 動物タイプ
    • 反芻動物
    • 家禽
    • その他の動物タイプ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • その他の中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Evonik Industries AG-
    • Biomar Group
    • Alltech Inc
    • Cargill Inc.
    • Nutrition &Biosciences
    • Nutriad(Bluestar Adisseo)
    • Novus International
    • Kaeslar
    • Kemin Industries Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19の影響の評価

目次
Product Code: 91117

The Feed Flavors, Sweeteners and Natural Enhancers Market size is estimated at USD 2.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.04 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.80% during the forecast period (2024-2029).

Feed Flavors, Sweeteners and Natural Enhancers - Market

COVID-19 adversely affected livestock production and consumption. This effect ultimately spilled into the feed industry, including the feed flavors, sweeteners, and natural enhancers market. The companies in this industry were also facing issues due to production restraints and supply chain issues. However, the industry is expected to achieve pre-covid demand and production levels in the near future if no further outbreaks disrupt the market.

The market studied is growing due to the rising consumer awareness and demand for quality meat. Government monitoring agencies, such as the US Food and Drug Administration (USFDA) and European Food Safety Authority, imposed rules regarding the quality of food to be delivered to consumers. As meat consumption is increasing across the world, the market studied is witnessing growth. High awareness, the growing demand for animal nutrition, and the ban of antibiotics in many regions are prompting players in the livestock industry and meat manufacturers to use probiotics, which is anticipated to drive the market's growth worldwide.

Feed Flavors, Sweeteners & Natural Enhancers Market Trends

Increase in Consumer Awareness Toward Quality Meat Products

The demand for quality meat is increasing globally due to increasing awareness of nutritional requirements in foods. Increasing urbanization, changing lifestyles, and rising income are some factors driving the demand for quality foods. With rising demand for superior-quality meat products, the high-end food service sector and supermarkets offering premium brands are demanding quality meat. This factor pushed the livestock producers to provide quality and healthy livestock to satisfy the quality standards required by various food players and different markets across the world.

According to the FAO, the protein obtained from animal product consumption is 33%. So, the demand for meat products is increasing. The manufacturers are using flavors, sweeteners, and enhancers to increase the feed intake and supply quality meat to the consumers. The global consumption of meat protein is estimated to rise by 14% by 2030 compared to 2018-2020 due to population growth and income. Protein availability from poultry, beef, pork, and sheep is expected to grow by 17.8%, 5.9%, 13.1%, and 15.7%, respectively, by 2030. Better hygiene, animal health programs, and the provision of premium quality animal feed with better taste and texture are some of the important factors that raise the quality of meat. Dairy products will be produced according to the standards set by regulatory bodies.

Asia-Pacific - The Largest Market for Feed Flavors, Sweeteners and Natural Enhancers

Asia-Pacific is the largest market for feed flavors, sweeteners, and natural enhancers, accounting for a significant share of the overall market. The growing consumer awareness about quality feed and pet food in the region has spurred the demand for feed flavors, sweeteners, and natural enhancers. Moreover, the soaring prices of meat driven by numerous disease outbreaks like the African Swine Fever have led the producers to tap the profits in the region, hence boosting the feed flavors, sweeteners, and natural enhancers market. The rise in income levels in developing countries like India and China is leading to growing numbers of pet ownership, healthcare, and spending, thereby driving the feed palatability enhancers market.

The Chinese animal feed additive industry is heavily influenced by governmental initiatives. The country's efforts to modernize and find efficiencies in its structure and practices and the increasing demand for meat and animal products to meet the protein needs of the growing population are among the major factors driving the growth of the market studied. India is one of the leading producers of poultry meat in the world. The increase in the average income and the urban population has led to a tremendous increase in poultry demand and a steady increase in consumption over the years. Poultry production has been growing enormously in the region, which would, in turn, create demand for palatability enhancers to improve feed intake and livestock performance.

Feed Flavors, Sweeteners & Natural Enhancers Industry Overview

The global feed flavor, sweeteners, and natural enhancers market is fairly consolidated, with major players accounting for 40.4% of total shares in 2021. Evonik Industries Ag, Cargill, Alltech Inc., Dupont Nutrition and Bioscience, and Nutriad (Bluestar Adisseo) are the top five players in the market studied. The most adopted strategies for these companies are mergers and acquisitions and, from time to time, collaborations for investments in new product developments and research enhancement.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porters' Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Flavors
    • 5.1.2 Sweetners
    • 5.1.3 Natural Enhancers
      • 5.1.3.1 Essential Oils
      • 5.1.3.2 Flavonoids
      • 5.1.3.3 Oleoresins
      • 5.1.3.4 Saponins
      • 5.1.3.5 Herbs and Spices
      • 5.1.3.6 Peptides
      • 5.1.3.7 Nucleotides
      • 5.1.3.8 Yeast
      • 5.1.3.9 Probiotics
      • 5.1.3.10 Others
  • 5.2 Animal Type
    • 5.2.1 Ruminants
    • 5.2.2 Swine
    • 5.2.3 Poultry
    • 5.2.4 Other Animal Types
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Egypt
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Evonik Industries AG-
    • 6.3.2 Biomar Group
    • 6.3.3 Alltech Inc
    • 6.3.4 Cargill Inc.
    • 6.3.5 Nutrition & Biosciences
    • 6.3.6 Nutriad (Bluestar Adisseo)
    • 6.3.7 Novus International
    • 6.3.8 Kaeslar
    • 6.3.9 Kemin Industries Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF THE IMPACT OF COVID-19