デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1440354

プロジェクトポートフォリオ管理:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Project Portfolio Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
プロジェクトポートフォリオ管理:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のプロジェクトポートフォリオ管理市場規模は、2024年に55億9,000万米ドルと推定され、2029年までに68億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.10%のCAGRで成長します。

世界プロジェクトポートフォリオ管理- 市場

プロジェクトポートフォリオ管理(PPM)は、組織のプロジェクトを集中管理することです。これらのプロジェクトは相互に関連している場合とない場合がありますが、ポートフォリオと呼ばれる集中管理されており、競合するリソースを監視および管理できるという重要な利点があります。

主なハイライト

  • プロジェクトポートフォリオ管理では、組織のパフォーマンスを最大化するために資金、スタッフ、スケジュールを割り当てる前に、成功の可能性と関連するリスクに基づいて可能性のあるプロジェクトを検討します。また、継続的な取り組みが企業の包括的な戦略と目標に直接関連していることを確認するための、高レベルの制御と監視も含まれます。
  • 労働文化の変化とリモートチームへの移行が、PPM市場の成長を推進しています。新興企業や大企業の絶え間ない変化により、従業員は在宅勤務またはハイブリッドモデルで働くことが可能になり、生産性が向上し、従業員の士気が高まり、ほとんどの従業員のストレスレベルが低下し、営業経費が節約されます。この実践の人気が高まるにつれ、多くの人がこれを仕事の未来と呼んでいますが、企業はハイブリッドモデルに参加している従業員であっても、リモートワーカーを当然のことと見なしていることがよくあります。したがって、プロジェクトポートフォリオ管理ソリューションを導入すると、企業にさまざまなメリットがもたらされます。
  • クラウドベースのプロジェクトポートフォリオ管理市場は、プロジェクトの投資収益率を高めるために選択および管理される組織のプロジェクトおよびプロセスのグループを処理するクラウド PPMソリューションの販売で構成されます。ポートフォリオは組織の目標を達成するように設定されており、プロジェクトチームがプロジェクト全体のリスクを管理できるようになります。クラウドベースのソリューションとサービスに対する需要の高まりにより、PPMの必要性が高まっています。
  • さらに、組織は適切な人材プールの構築に多くの時間と費用を費やします。したがって、すべてのリソースのスキルと能力が最大限に活用されると、全体的な効率と収益性が向上します。プロジェクト中心のビジネスではリソース利用率の向上への関心が高まっており、その結果、指標、政府、管理を通じた最適化への注目が高まっています。
  • リモートワークへの傾向は過去数十年にわたって継続的に増加しています。しかし、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響により、この傾向は短期間で大幅に加速し、企業はその規模に関わらず、世界中の政府が推奨している自己隔離措置に迅速に適応することを余儀なくされています。新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックにより、より多くの人がリモートで働く必要がある中、リモート作業環境の管理とプロジェクトの効率的な実施に役立つプロジェクトポートフォリオ管理ソフトウェアは、企業にとって不可欠なツールとなっています。
  • プロジェクトポートフォリオ管理ソリューションは、COVID-19感染症のパンデミック中にさまざまなプロジェクトをリモートで管理することで、組織の目標を達成するのに役立ちました。仮想会議やビデオ会議、ファイル共有と同期、プロジェクトステータスの追跡、レポートなどのプロジェクトコラボレーションは、プロジェクトを効率的に管理するためにPPMソリューションによって提供される重要な要素でした。

プロジェクトポートフォリオ管理市場動向

最近の労働文化の変化と市場を牽引するリモートチームへの移行

  • 未来の仕事と労働文化は変化を受け入れており、オフィスという概念は徐々に薄れてきています。新興企業や新興企業は一般に、継続的な変化という概念を支持していますが、世界中の大企業もまた、この同じ概念に直面することを余儀なくされています。
  • パンデミックは職場文化に多大かつ迅速な影響を与えました。世界のロックダウンと渡航禁止により、仕事や企業間の交流についての前提が覆されました。人々は、ほとんどのことをリモートで実行できることに気づきました。パンデミック中の業務に適応し、回復に備える際、組織のリーダーは、どの文化の変化を維持したいのか、どの文化の変化に対抗する必要があるのかを検討する必要があり、これがPPMソリューションとサービスの需要につながります。
  • Twitter、Facebook、Square、Shopifyなどの企業が恒久的な在宅勤務ポリシーを発表していることからも明らかなように、オフィスモデルは進化しています。他の多くの企業もハイブリッドモデルを提供する可能性があります。コミュニケーションが変わりました。オフィス内であっても、同僚との共同作業はここ数年で大きく変化し、COVID-19の影響で、主にデジタルによるアプローチへとさらに加速しました。これには、電子メール、Slack、workdayなどの共有作業プロジェクト管理ツールなどが含まれます。
  • 仮想協力はますます一般的になりつつあります。たとえば、ハーバードビジネスレビューは、調査対象となった1,700人のナレッジワーカーのうち79%が、定期的に、または通常は分散したチームで働いていると回答したと述べています。普及に伴いさまざまな仮想チームタイプが登場し、仮想チームがより一般的になりました。このリモートチームへの移行がPPM市場を推進します。
  • 業界全体での説明責任への新たな取り組みは、組織内の複数の責任に影響を及ぼし、通常、地理的に分散したチームやオフィス間の協力とコミュニケーションが必要になります。リソースは限られており、管理者はリソースを賢く利用する責任を負っています。
  • さらに、組織の利害関係者は、大規模なプロジェクトやサービスおよびサポート活動の価値について、さらなる透明性を求めています。かつてはプロジェクト憲章と予算を承認するだけで満足していた事業部門は、現在、実際のパフォーマンスを示す計画と指標の更新を求めています。

北米が大きなシェアを占める

  • 北米は他の地域市場に比べて大きな収益シェアを持つことが予想されます。この地域の財政状況により、プロジェクトを効果的に実行するために最先端の技術とリソースに多額の投資が行われる可能性があります。さらに、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、Workfrontなど、北米におけるいくつかの有名なプロジェクトポートフォリオ管理ソリューションプロバイダーの強い存在感が、この分野の市場の成長を大きく推進すると考えられます。
  • 北米は、プロジェクトポートフォリオ管理ツールに取り組んでいる複数の企業のおかげで、かなり発展した市場です。バルクデータ統合技術とツールは、BFSIや政府の取り組みなどの重要なエンドユーザーのデータ同期パターンを特定するために最も効率的に実装されます。
  • 企業はプロジェクトポートフォリオ管理ツールの開発に取り組んでいます。統合技術とツールは現在、BFSIや政府の取り組みなどの重要なエンドユーザーのデータ同期パターンを特定するために最も効率的に実装されています。北米はかなり発展した市場です。
  • この地域におけるIT予算の増加も、市場成長の重要な促進要因の1つです。この調査によると、ITの将来の状況は、2022年に予算の増加を予想する企業の数が急増し、予算の増加期待が例年よりも大幅に上昇していることを示しています。全体として、企業の53%が北米にあります。 2022年にテクノロジー支出の拡大を計画している企業では、IT予算は平均26%(北米では31%、欧州では21%)増加すると予想されています。
  • 2022年、企業が予算を増額する最大の要因はITプロジェクトの優先度が高く(49%)、リモートワークによって加速された複数年にわたるモダナイゼーションの取り組みとクラウドベースのサービスへの着実な移行がレガシーテクノロジーを削り取ったことを示しています。

プロジェクトポートフォリオ管理業界の概要

世界のプロジェクトポートフォリオ管理市場は細分化されており、多くの大手企業が市場シェアを争っています。労働環境の変化は、プレイヤー間の競合の激化にもつながっています。

  • 2022年 7月、Citrixの一部であり、企業全体のチームがさまざまな作業環境で使用できるように設計された多用途プロジェクト管理ソリューションであるWrikeは、ユーザーが作成できるように設計された新しいカスタム項目タイプ機能を発表しました。チームの特定の要件に合わせて作業項目のタイプを調整し、カスタマイズ可能なダッシュボード、共有カレンダー、プロジェクトのポートフォリオ全体を整理するための複数のオプションを利用できます。
  • 2022年 5月、スマートな人材配置、人材およびプロジェクトのポートフォリオ管理を提供するSaaSソリューションであるWhozは、PSGエクイティ主導で2,500万ユーロの資金を調達したと発表しました。パートナーシップの一環としてのこの資金調達により、WhozはPSGのB2Bソフトウェアの専門知識と国際ネットワークを活用して、欧州での存在感を強化することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 最近の労働文化の変化とリモートチームへの移行により、タスク管理とリソース使用率の一元的なビューを開発することが不可欠になっています
    • 計画およびスケジューリングツールをタイムリーに使用することと、クラウドベースのPPMに対する需要の増大により長期的なコストメリットが実現
    • いくつかの関連モジュールとコラボレーションの統合により、PPMの範囲が拡大し、ワークスペース全体の関連タスクをカバーできるようになりました
  • 市場の課題
    • 最近の進歩により解決されつつあるもの、統合とセキュリティに関する課題
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替品の脅威
  • COVID-19感染症による市場への影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開タイプ別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • タイプ別
    • ソリューション
    • サービス
  • エンドユーザー業界別
    • ITとテレコム
    • ヘルスケアとライフサイエンス
    • 製造
    • 建設
    • 小売および消費財
    • BFSI
    • その他のエンドユーザー業界
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Servicenow Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Atlassian Corporation Plc
    • Asana Inc.
    • SAP SE
    • Wrike(citrix Systems Inc.)
    • Monday.com
    • Workday Inc.
    • Planview Inc.(changepoint)
    • Smartsheet Inc.
    • Upland Software Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 90548

The Global Project Portfolio Management Market size is estimated at USD 5.59 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.84 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.10% during the forecast period (2024-2029).

Global Project Portfolio Management - Market

Project portfolio management (PPM) is the centralized management of the organization's projects. While these projects may or may not be related to one another, they are managed centrally, which is called a portfolio, having a key benefit of overseeing and managing any competing resources.

Key Highlights

  • Project portfolio management examines possible projects based on their likelihood of success and associated risks before allocating money, staff, and timelines to maximize organizational performance. It also comprises high-level controls and monitoring to ensure that ongoing initiatives are directly related to the overarching strategy and goals of the company.
  • The change in work culture and the move toward remote teams drive the growth of the PPM Market. The constant change with startups and large enterprises allows employees to work from home or a hybrid model, which enhances productivity, raises employee morale, lowers stress levels for most workers, and saves operating expenses. As the practice grows in popularity, many have called it the future of work, and yet, businesses often take remote workers for granted, even those participating in hybrid models. So, Implementing project portfolio management solutions provide various benefits to businesses.
  • The cloud-based project portfolio management market consists of sales of the cloud PPM solutions that handle the organization's group of projects and processes that are selected and managed to offer better returns on project investments. The portfolio is set to fulfill the organization's goals and allows the project team to manage the project's overall risk. The rising demand for cloud-based solutions and services drives the need for PPM.
  • Furthermore, organizations spend a lot of time and money creating the right talent pool. Hence, when all the resources' skills and competencies are tapped to their maximum potential, it enhances overall efficiency and profitability. Improved resource utilization is a growing concern in project-focused businesses, resulting in an increased focus on optimization through metrics, government, and management.
  • The trend toward remote work has been continuously growing for the past decades. However, the effect of COVID-19 has significantly accelerated this trend in a brief time, forcing companies, irrespective of their size, to adapt quickly to the self-isolation measures governments across the globe were recommending. With the COVID-19 pandemic requiring more people to work remotely, project portfolio management software has become an essential tool for companies as it can help manage the remote working environment and deliver projects efficiently.
  • Project portfolio management solutions helped meet organization goals by managing various projects remotely during the COVID-19 pandemic. Project collaborations such as virtual meetings and video conferencing, file sharing and synchronization, project status tracking, and reporting were the essential elements provided by the PPM solutions for efficient management of projects.

Project Portfolio Management Market Trends

Recent Changes In Work Culture And Move Towards Remote Teams to Drive the Market

  • The future of work and work culture is embracing change, and the office idea has been gradually diminishing. While startups and new companies have generally supported the concept of constant change, large enterprises worldwide are also forced to confront this same concept.
  • The pandemic has had tremendous and swift effects on workplace culture. The global lockdown and travel bans have upended assumptions about work and corporate interactions. People have discovered that they can get most things done remotely. As they adjust to operating during a pandemic and prepare for recovery, organizational leaders must consider which culture changes they want to retain and which they must counteract, leading to the demand for PPM Solutions and services.
  • The office model has evolved, evident from companies such as Twitter, Facebook, Square, Shopify, and others announcing permanent work-from-home policies. Many other companies are likely to offer hybrid models. Communication has changed; even in the office, working with colleagues has shifted significantly over the last several years and has been further accelerated into a primarily digital approach owing to COVID-19. This includes email, Slack, shared work project management tools such as workday, and more.
  • Virtual cooperation is becoming more and more common. For instance, the Harvard Business Review stated that 79% of the 1,700 knowledge workers surveyed said they regularly or usually work in distributed teams. Various virtual team types have emerged as they spread, and virtual teams have become more common. This shift toward remote teams drives the PPM Market.
  • The new drive to accountability across industries affects multiple responsibilities within the organization and typically necessitates cooperation and communication between teams and offices spread out geographically. Resources are limited, and managers are being held accountable for wisely utilizing resources.
  • Additionally, organizations' stakeholders request more transparency regarding the worth of their big projects and their service and support activities. Business units that once were content to approve a project charter and budget currently demand updates to the plans and metrics demonstrating actual performance.

North America to Account for a Significant Share

  • North America is expected to have a significant revenue share compared to other regional markets. Due to the region's financial status, significant investments in cutting-edge technology and resources for effective project execution can be undertaken. Furthermore, the strong presence of several well-known project portfolio management solution providers in North America, such as Microsoft Corporation, Oracle Corporation, and Workfront, is likely to drive the market's growth in this area significantly.
  • North America is a considerably developed market, owing to several companies working on project portfolio management tools. Bulk data integration techniques and tools are most efficiently implemented to identify data synchronization patterns in critical end-users such as BFSI or government initiatives.
  • Companies are working on project portfolio management tools. The integration techniques and tools are currently most efficiently implemented to identify data synchronization patterns in critical end-users such as BFSI or government initiatives. North America is a considerably developed market.
  • The growing IT budgets in this region are also one of the significant key driving factors of the market's growth. According to the research, IT's future state indicates that the number of companies expecting budget increases will soar in 2022, and budget growth expectations have risen significantly higher than in previous years. Overall, 53% of businesses are in North America. Among companies planning to boost tech spending in 2022, IT budgets are expected to grow by 26% (31% in North America vs. 21% in Europe) on average.
  • In 2022, the top factor driving companies to boost budgets is a high priority on IT projects (49%), indicating multi-year modernization efforts accelerated by remote work and a steady shift to cloud-based services have chipped away at legacy technology.

Project Portfolio Management Industry Overview

The global Project Portfolio Management Market is fragmented, with a lot of major players vying for market share. The shift in the work environment has also led to an increase in competition among the players.

  • In July 2022, Wrike, which is part of Citrix and a versatile project management solution that is designed to be used by teams across the enterprise in a wide range of work settings, has unveiled its new custom item types capability, designed to help users create their work item types tailored to their team's specific requirements and get customizable dashboards, shared calendars, and multiple options to organize entire portfolios of projects.
  • In May 2022, Whoz, a SaaS solution delivering smart staffing and talent and project portfolio management, announced that it had raised EUR 25 million in funding led by PSG Equity. This funding as a part of the partnership enables Whoz to leverage PSG's B2B software expertise and international network to bolster its presence in Europe.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Recent Changes In Work Culture and Move toward Remote Teams has Made It Imperative to Develop A Centralized View of Task Management and Resource Utilization
    • 4.2.2 Long-term Cost Benefits Enabled By Timely Use of Planning & Scheduling Tools, Coupled With Growing Demand For Cloud-based Ppm
    • 4.2.3 Integration Of Several Allied Modules And Collaborations Have Increased The Span of PPM to Cover The Entire Workspace Related Tasks
  • 4.3 Market Challengess
    • 4.3.1 Challenges Pertaining To Integration And Security Albeit They Are Being Addressed By Recent Advancements
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.4.5 Threat of Substitutes
  • 4.5 Assessment of COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment Type
    • 5.1.1 Cloud
    • 5.1.2 On-premise
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 Solution
    • 5.2.2 Services
  • 5.3 By End-user Verticals
    • 5.3.1 IT And Telecom
    • 5.3.2 Healthcare And Lifesciences
    • 5.3.3 Manufacturing
    • 5.3.4 Construction
    • 5.3.5 Retail And Consumer Goods
    • 5.3.6 BFSI
    • 5.3.7 Other End-user Verticals
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Oracle Corporation
    • 6.1.2 Servicenow Inc.
    • 6.1.3 Microsoft Corporation
    • 6.1.4 Atlassian Corporation Plc
    • 6.1.5 Asana Inc.
    • 6.1.6 SAP SE
    • 6.1.7 Wrike (citrix Systems Inc.)
    • 6.1.8 Monday.com
    • 6.1.9 Workday Inc.
    • 6.1.10 Planview Inc. (changepoint)
    • 6.1.11 Smartsheet Inc.
    • 6.1.12 Upland Software Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS