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市場調査レポート
商品コード
1440293

女性用水着:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Women's Swimwear - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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女性用水着:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

女性用水着市場規模は2024年に91億9,000万米ドルと推定され、2029年までに105億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.84%のCAGRで成長します。

女性用水着- マーケット

主なハイライト

  • ウォータースポーツへの参加に対する女性の関心の高まりは、女性用水着の世界市場を牽引するいくつかの要因の1つです。さらに、世界の健康意識の高まりに伴い市場は成長しています。水泳は、身体と精神の両方に多くのプラスの効果をもたらす、安全で衝撃の少ないスポーツとみなされています。あらゆる筋肉を刺激するので、全身を鍛えられます。また、水泳は緊張を和らげ、体力を高め、持久力を高めます。予測される数年間、これらの要因により、世界中で女性用水着の需要が高まると予想されます。
  • 中期的には、製品のイノベーションや、伸縮性と効果を向上させる生地を開発するためのネオプレン繊維の組み込みなどの技術の進歩に支えられ、スポーツおよび趣味としての水泳への関心が市場で高まっています。ファッション動向の変化に伴い、デザイン、動向、生地の快適さなどの重要な要素が市場を動かす上で大きな役割を果たします。さらに、水着の快適さは消費者の購入決定に大きな影響を与えるため、メーカーやデザイナーは水着の快適さのレベルに重点を置いています。
  • トレンディなプリントや便利なカットなどの付加価値機能の人気が市場の成長をさらに推進しています。さらに、メーカーによるブランドイメージを高めるための高度なプロモーション活動やキャンペーンが市場の成長を牽引しています。オンラインショッピングの増加とハイエンドのプレミアム水着の入手可能性により、主要企業は調査期間中にブランドの女性用水着の売上が増加したことを目の当たりにしました。

女性用水着市場動向

趣味やスポーツとしての水泳の人気が高まる

  • この地域の健康志向の顧客は、水泳を趣味として、また重要なスポーツ活動としても選択しています。アウトドア財団のデータによると、2021年に米国では男女合わせて2,562万人が水泳活動に参加しました。これにより、女性の間で水着の需要が高まっています。
  • さらに、市場関係者も女性を魅了する市場に新製品を投入しています。市場関係者も顧客を引き付けるためにソーシャルメディア上で新しい広告やキャンペーンを開始しています。
  • CreditCards.comによる2021年 8月の調査によると、ミレニアル世代の72%がソーシャルメディアが購買決定に影響を与えていると回答しました。これらの要因により、ソーシャルネットワークは買い物習慣を含む消費者の日常生活のあらゆる側面に拡大しています。 2021年10月、テレビパーソナリティでありスキムズの創設者であるキム・カーダシアン・ウェストがイタリアのファッションハウス「フェンディ」とコラボレーションし、ユニークなコレクションを発表しました。今後発売されるSKIMs x Fendiプレタポルテコレクションには、水着、体にぴったりフィットするドレス、トップスが含まれ、価格は950ドルからとなります。
  • InstagramやPinterestなどのビジュアル主導のソーシャルメディアプラットフォームは、当初、ウィンドウショッピングのデジタル版として登場しました。しかし、購入可能なピン、ソーシャル広告、買い物可能なInstagramギャラリーなどの機能のイントロダクションより、これらのプラットフォームではブランドがソーシャルメディアを通じて店舗や商品ページに瞬時にアクセスできるようになりました。魅力的なビジュアルコンテンツ、特に水着の顧客写真は、活発なソーシャルコミュニティを促進し、ブランド愛好家にユーザーが作成した豊富なコンテンツを共有するよう促します。
  • 意欲的なコンテンツは、単なる情報メッセージを超えて、没入型のライフスタイル体験の領域を掘り下げます。これにより、企業はブランドの本質を凝縮したコンテンツを通じて自社の価値を表現できるようになります。インスピレーションに加えて、ユーザー生成コンテンツにより、顧客は自社製品の何が好きで何が嫌いかをブランドに正確に伝えることができます。
  • したがって、Frankie's Bikinisのようなほとんどのブランドは、製品開発プロセスがInstagramに大きく影響を受けており、Instagramによって水着の売上が大幅に増加しています。これらのソーシャルメディアプラットフォームにより、水着ブランドは顧客とつながり、消費者の好みに合わせて製品ラインを改善し、市場を拡大することができます。

アジア太平洋が最大の市場シェアを保持

  • アジア太平洋地域における急速な都市化により、中国、インド、インドネシア、タイなどのいくつかの国で女性の衣料品への支出が増加しています。この傾向は予測期間を通じて続くと予想され、製品需要が増加します。
  • この地域の水着産業は、女性の水着に対する意識の高まりと、ファッショナブルで快適な水着に対する消費者の欲求により、拡大すると予測されています。製品のイノベーションは、アジア太平洋地域における女性用水着市場の拡大を促進する主な要因です。
  • 女性用水着市場の拡大は、ファッション動向の変化と消費者の可処分所得の増加によって促進されており、モダンなデザイナー水着、特に多目的ワンピースの購入が増加しており、カバーアップもファッションの選択肢とみなされています。
  • また、スポーツとして水泳を行う女性も増えています。 2022年のオーストラリアスポーツ委員会の調査データによると、オーストラリアで水泳に参加した女性は18.3%でした。

女性用水着業界の概要

女性用水着市場は非常に細分化されており、世界的および地域的なさまざまなプレーヤーが存在し、競争が激しいです。市場の著名なプレーヤーには、シャネルグループ、アディダス AG、スイムウェアエニウェアインク、マリーシア、LVMHモエヘネシールイヴィトンが含まれます。

世界中でブランドに敏感な消費者が増加する中、大手企業はリサイクル素材を使用した持続可能な水着を導入することで消費者の注目を集める戦略を採用しています。製品イノベーションは主に市場のプレーヤーによって製品ポートフォリオ拡大の一環として実施され、革新的な製品提供でライフスタイルの管理を支援する消費者向けのケータリング施設も一緒に提供されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(金額別の市場規模)

  • タイプ
    • スポーツ水着
    • レギュラー/レジャー用水着
  • 製品タイプ
    • ワンピース
    • ビキニ
    • その他の製品タイプ
  • カテゴリー
    • マス
    • プレミアム
  • 流通チャネル
    • オンラインストア
    • オフラインストア
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 採用された主要戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton
    • Marysia LLC
    • Chanel Group
    • Missioni SpA
    • Swimwear Anywhere Inc.
    • La Jolla Group
    • LA Perla
    • Pentland Group PLC
    • Adidas AG
    • Puma Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 72404

The Women's Swimwear Market size is estimated at USD 9.19 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.84% during the forecast period (2024-2029).

Women's Swimwear - Market

Key Highlights

  • The growing interest among women in participating in water sports is one of several factors driving the global market for women's swimwear. Moreover, the market is growing as health awareness increases globally. Swimming is regarded as a safe, low-impact sport that has many positive effects on both the body and the mind. It works out the entire body since it stimulates every muscle. Swimming also reduces tension, enhances physical strength, and increases endurance. During the forecasted years, these factors are anticipated to fuel demand for women's swimwear worldwide.
  • Over the medium term, the market has witnessed a growing interest in swimming as a sport and a hobby, supported by a rise in product innovations and advancing technologies, such as the incorporation of neoprene fiber to develop fabrics that improve their elasticity and efficacy. With the changing fashion trends, key factors, such as design, trend, and comfort of the fabric, play a major role in driving the market. Furthermore, manufacturers and designers focus on the comfort level of swimwear, as it has a high impact on the consumer's purchase decision.
  • The popularity of value-added features, such as trendy prints and convenient cuts, is further driving the market growth. Moreover, high promotional activities and campaigns by manufacturers to increase their brand image are driving market growth. Owing to the rise in online shopping and the availability of high-end premium swimwear, the key players witnessed an increase in the sale of branded women's swimwear during the study period.

Women's Swimwear Market Trends

Increasing Popularity of Swimming as a Hobby and Sport

  • Health-conscious customers in the region are opting for going swimming as a hobby and an important sports activity as well. According to Outdoor Foundation data, 25.62 million people in the United States, including men and women, participated in swimming activities in 2021. Owing to this, the demand for swimwear is increasing among women.
  • Additionally, market players are also launching new products in the market that is attracting women. Market players are also launching new ads and campaigns on social media to attract customers.
  • According to a survey by CreditCards.com, in August 2021, 72% of millennials said social media impacts their buying decisions. Owing to these factors, social networks are expanding into every aspect of consumers' daily lives, including their shopping habits. In October 2021, Kim Kardashian West, the TV personality and founder of Skims, collaborated with Italian fashion house Fendi to release a unique collection. The upcoming SKIMs x Fendi ready-to-wear collection will feature swimsuits, form-fitting dresses, and tops, and prices start at USD 950.
  • Visually driven social media platforms, such as Instagram and Pinterest, initially emerged as digital counterparts to window shopping. However, with the introduction of features like Buyable Pins, social ads, and shoppable Instagram galleries, these platforms now offer brands instantaneous access to stores and product pages through social media. The captivating visual content, particularly in swimwear customer photos, fosters an active social community and inspires brand enthusiasts to share an abundance of user-generated content.
  • Aspirational content transcends mere informational messaging and delves into the realm of immersive lifestyle experiences. It allows companies to express their values through content encapsulating their brand's essence. In addition to inspiration, user-generated content allows customers to tell the brand exactly what they like and do not like about their products.
  • Therefore, most brands, like Frankie's Bikinis, have their product development process largely influenced by Instagram, which highly increases swimwear sales. These social media platforms allow swimwear brands to connect to their customers, improve their product line per the consumers' preferences, and boost their market.

Asia-Pacific Holds Largest Market Share

  • Rapid urbanization in the Asia-Pacific area has led to higher spending on clothing among women in several nations, including China, India, Indonesia, and Thailand. This trend is expected to continue throughout the forecast period, increasing product demand.
  • The region's swimwear industry is predicted to expand due to increasing women's swimwear awareness and consumer desire for fashionable, comfortable swimwear. Product innovation is the main factor fueling the expansion of the women's swimwear market in the Asia-Pacific region.
  • The expansion of the women's swimwear market is fueled by changes in fashion trends and consumers' rising disposable income, which leads to an increase in buying modern and designer swimsuits, particularly multipurpose one-pieces, and cover-ups are also seen as fashion choices.
  • Additionally, participating in swimming as a sport is also increasing among women. According to Australian Sports Commission Survey data from 2022, 18.3% of women participated in swimming in Australia.

Women's Swimwear Industry Overview

The women's swimwear market is highly fragmented and competitive, with various global and regional players. The prominent players in the market include Chanel Group, Adidas AG, Swimwear Anywhere Inc, Marysia, and LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton.

With the increasing number of brand-conscious consumers worldwide, major players are adopting strategies to draw their attention by introducing sustainable swimwear made using recycled material. Product innovation is implemented majorly by the players in the market as a part of expanding their product portfolios together, with catering facilities for consumers that aid in managing their lifestyles with innovative product offerings.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION ( Market Size by Value- USD Millions)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Sports Swimwear
    • 5.1.2 Regular/Leisure Swimwear
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 One-piece
    • 5.2.2 Bikinis
    • 5.2.3 Other Product Types
  • 5.3 Category
    • 5.3.1 Mass
    • 5.3.2 Premium
  • 5.4 Distribution Channel
    • 5.4.1 Online Stores
    • 5.4.2 Offline Stores
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
      • 5.5.1.4 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 United Kingdom
      • 5.5.2.2 Germany
      • 5.5.2.3 Spain
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 France
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 Australia
      • 5.5.3.4 India
      • 5.5.3.5 Rest of Asia- Pacific
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle East and Africa
      • 5.5.5.1 South Africa
      • 5.5.5.2 Saudi Arabia
      • 5.5.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategies Adopted
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton
    • 6.3.2 Marysia LLC
    • 6.3.3 Chanel Group
    • 6.3.4 Missioni SpA
    • 6.3.5 Swimwear Anywhere Inc.
    • 6.3.6 La Jolla Group
    • 6.3.7 LA Perla
    • 6.3.8 Pentland Group PLC
    • 6.3.9 Adidas AG
    • 6.3.10 Puma Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER