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市場調査レポート
商品コード
1440285

リモートセンシング衛星:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Remote Sensing Satellites - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 214 Pages | 納期: 2~3営業日

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リモートセンシング衛星:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 214 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

リモートセンシング衛星市場規模は、2024年に433億6,000万米ドルと推定され、2029年までに768億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に12.14%のCAGRで成長します。

リモートセンシング衛星- 市場

LEO衛星の需要が市場を牽引しており、2029年には79.5%のシェアを記録する

  • さまざまなリモートセンシング衛星が、その設計や主な目的に応じてさまざまな距離で地球の周りを周回しています。これらの衛星は、その目的・用途に応じて打ち上げられたり、異なる軌道に投入されたりします。軌道上に配備された各衛星には、カバー範囲の拡大やエネルギー効率の低下など、独自の利点と課題があります。
  • 2017年から2022年の間に打ち上げられたリモートセンシング衛星の約90%*は、地球観測や科学などの用途のために地球低軌道に設置されました。これは、この軌道が地球に非常に近いためであり、遅延なく空間高解像度画像を送信するのに役立ちます。したがって、この軌道の利点が増大するにつれて、LEO軌道に配備されるこれらの衛星の需要は、予測期間中に増加すると予想されます。同様に、2017年から2022年の間にMEO軌道で打ち上げられた56機の衛星のうち、46機がナビゲーション/全地球測位の目的で製造されました。 GEO軌道上の147個の衛星のうち、105個の衛星が通信用途に配備されています。
  • 電子知能、地球科学/気象学、レーザーイメージング、光学イメージング、気象学などの目的でのリモートセンシング衛星の使用の増加により、予測期間中にリモートセンシング衛星市場の需要が促進されると予想されます。

アジア太平洋は予測期間中に最高の成長が見込まれる

  • 世界のリモートセンシング衛星市場は、さまざまな業界にわたる高速インターネット、通信サービス、データ転送の需要の高まりにより、今後数年間で大幅に成長すると予想されています。北米、欧州、アジア太平洋は、市場シェアと収益創出の点で主要な地域です。 2017年から2022年の間に、合計147機のリモートセンシング衛星が製造され、打ち上げられました。
  • 北米は、ボーイング、ロッキード・マーティン、ノースロップ・グラマンなどの主要な市場プレーヤーがこの地域に存在するため、世界のリモートセンシング衛星市場を独占すると予想されています。米国政府も先進衛星技術の開発に多額の投資を行っており、これが北米市場の成長を促進すると予想されています。 2017年から2022年にかけて、この地域は製造されたリモートセンシング衛星の総数の30%を占めました。
  • 欧州のリモートセンシング衛星市場は、高速インターネットや通信サービスの需要の高まりにより、大幅な成長が見込まれています。欧州宇宙機関(ESA)は、この地域の市場の成長を促進すると予想される先進的な衛星技術の開発に多額の投資を行っています。 2017年から2022年にかけて、この地域は製造されたリモートセンシング衛星の総数の11%を占めました。
  • アジア太平洋では、中国、インド、日本などの国々で衛星ベースの通信サービスやナビゲーションシステムの需要が高まっているため、リモートセンシング衛星市場が大幅に成長すると予想されています。 2017年から2022年にかけて、この地域は製造されたリモートセンシング衛星の総数の59%を占めました。

世界のリモートセンシング衛星市場動向

すべての地域で衛星の小型化に対する需要が高まり、市場を牽引

  • 小型衛星が従来の衛星のほぼすべての機能をわずかなコストで実行できるため、小型衛星群の構築、打ち上げ、運用の可能性が高まりました。北米からの需要は主に米国によって牽引されており、米国は毎年最も多くの小型衛星を製造しています。北米では、2017年から2022年にかけて、さまざまな地域の関係者によって合計 596個の超小型衛星が軌道上に投入されました。 NASAは現在、これらの衛星の開発を目的としたいくつかのプロジェクトにも関与しています。
  • 欧州からの需要は主にドイツ、フランス、ロシア、英国によって牽引されており、これらの国は毎年最も多くの小型衛星を製造しています。 2017年から2022年にかけて、地域のさまざまな関係者によって50機以上のナノ衛星および超小型衛星が軌道上に投入されました。電子部品やシステムの小型化と商品化により市場への参加が促進され、その結果、現在の市場シナリオを利用して強化することを目指す新たな市場プレーヤーが出現しています。たとえば、英国に本拠を置く新興企業Open CosmosはESAと提携して、約90%の競争力のあるコスト削減を確保しながら商用超小型衛星打ち上げサービスをエンドユーザーに提供しています。
  • アジア太平洋からの需要は主に中国、日本、インドによって牽引されており、これらの国々は年間最も多くの小型衛星を製造しています。 2017年から2022年にかけて、地域のさまざまな関係者によって190機を超えるナノ衛星および超小型衛星が軌道上に投入されました。中国は宇宙ベースの能力の強化に向けて多大な資源を投資しています。この国は、これまでアジア太平洋で最も多くのナノ衛星および超小型衛星を打ち上げてきました。

衛星製造への投資機会が市場を牽引

  • 北米では、宇宙プログラムに対する世界の政府支出は、2021年に約1,030億米ドルの記録に達しました。この地域は、世界最大の宇宙機関であるNASAの存在により、宇宙のイノベーションと調査の中心地です。 2022年、米国政府は宇宙計画に約620億米ドルを支出し、宇宙計画への支出額としては世界で最も高額になりました。米国では、連邦政府機関がその子会社のために毎年 323億3,000万米ドル相当の資金を議会から受け取っています。
  • 欧州諸国は宇宙分野におけるさまざまな投資の重要性を認識しており、世界の宇宙産業で競争力を維持するために革新的な活動への支出を増やしています。 2022年11月、ESAは、地球観測における欧州のリードを維持し、航行サービスを拡大し、米国との宇宙探査におけるパートナーであり続けることを目的として、今後3年間で宇宙資金を25%増額することを提案したと発表しました。欧州宇宙機関(ESA)は加盟22カ国に対し、2023年から2025年までに約185億ユーロの予算を支援するよう求めています。ドイツ、フランス、イタリアが主な貢献国です。
  • アジア太平洋地域における宇宙関連活動の増加に伴い、2022年の日本の予算案では宇宙予算が増加し、その額は14億米ドルを超えました。これには、H3ロケット、技術試験衛星9号、および国の情報収集衛星(IGS)プログラムの開発が含まれていました。同様に、インドの宇宙計画に対する2022会計年度の予算案は18億3,000万米ドルでした。韓国科学情報通信省は、2022年に衛星、ロケット、その他の主要な宇宙機器の製造に6億1,900万米ドルの宇宙予算を投入すると発表しました。

リモートセンシング衛星業界の概要

リモートセンシング衛星市場はかなり統合されており、上位5社が85.94%を占めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 衛星質量
  • 衛星の小型化
  • 宇宙プログラムへの支出
  • 規制の枠組み
    • 世界
    • オーストラリア
    • ブラジル
    • カナダ
    • 中国
    • フランス
    • ドイツ
    • インド
    • イラン
    • 日本
    • ニュージーランド
    • ロシア
    • シンガポール
    • 韓国
    • アラブ首長国連邦
    • 英国
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション(市場規模、2029年までの予測、および成長見通しの分析を含む)

  • 衛星質量
    • 10~100kg
    • 100~500kg
    • 500~1000kg
    • 10kg未満
    • 1000kg以上
  • 軌道クラス
    • GEO
    • LEO
    • MEO
  • 衛星サブシステム
    • 推進ハードウェアとプロペラント
    • 衛星バスとサブシステム
    • 太陽電池アレイと電源ハードウェア
    • 構造、ハーネス、メカニズム
  • エンドユーザー
    • 商業
    • 軍と政府
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 北米
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、中核事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品とサービス、および最近の動向の分析を含む)。
    • Airbus SE
    • Ball Corporation
    • China Aerospace Science and Technology Corporation(CASC)
    • ESRI
    • GomSpaceApS
    • IHI Corporation
    • Indian Space Research Organisation(ISRO)
    • Japan Aerospace Exploration Agency(JAXA)
    • Lockheed Martin Corporation
    • Maxar Technologies Inc.
    • Northrop Grumman Corporation
    • Planet Labs Inc.
    • ROSCOSMOS
    • Spire Global, Inc.
    • Thales

第7章 CEOへの主戦略的な質問

第8章 付録

目次
Product Code: 72226

The Remote Sensing Satellites Market size is estimated at USD 43.36 billion in 2024, and is expected to reach USD 76.88 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.14% during the forecast period (2024-2029).

Remote Sensing Satellites - Market

Demand for LEO satellites is driving the market and registers a share of 79.5% in 2029

  • Various remote sensing satellites orbit the Earth at varying distances depending on their design and primary purpose. These satellites are launched or placed into different orbits according to their purposes/applications. Each satellite deployed into orbit has its own benefits and challenges, which include increased coverage and decreased energy efficiency.
  • Around 90% of the remote sensing satellites launched between 2017 and 2022* were placed in low Earth orbit for Earth observation and science, among other applications. This is because of the close proximity of this orbit to the Earth, which helps send spatial high-resolution images without any latency. Therefore, with the increased benefits of this orbit, the demand for these satellites to be deployed in the LEO orbit is expected to rise during the forecast period. Similarly, during 2017-2022, of the 56 satellites launched in the MEO orbit, 46 were built for Navigation/Global Positioning purposes. Of the 147 satellites in the GEO orbit, 105 satellites have been deployed for communication applications.
  • The increasing use of remote sensing satellites for purposes such as electronic intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, optical imaging, and meteorology is expected to drive the demand for the remote sensing satellites market during the forecast period.

Asia-Pacific is expected to witness highest growth during the forecast period

  • The global remote sensing satellite market is expected to grow significantly over the coming years, driven by increasing demand for high-speed internet, communication services, and data transfer across different industries. North America, Europe, and Asia-Pacific are the major regions in terms of market share and revenue generation. During 2017-2022, a total of 147 remote sensing satellites were manufactured and launched.
  • North America is expected to dominate the global remote sensing satellite market due to the presence of several leading market players, such as Boeing, Lockheed Martin, and Northrop Grumman, in the region. The US government is also investing heavily in the development of advanced satellite technology, which is expected to drive the growth of the market in North America. During 2017-2022, the region accounted for 30% of the total remote sensing satellites manufactured.
  • The remote sensing satellite market in Europe is expected to grow significantly due to the increasing demand for high-speed internet and communication services. The European Space Agency (ESA) has been investing heavily in the development of advanced satellite technology, which is expected to drive the growth of the market in the region. During 2017-2022, the region accounted for 11% of the total remote sensing satellites manufactured.
  • Asia-Pacific is expected to witness significant growth in the remote sensing satellite market due to the increasing demand for satellite-based communication services and navigation systems in countries such as China, India, and Japan. During 2017-2022, the region accounted for 59% of the total remote sensing satellites manufactured.

Global Remote Sensing Satellites Market Trends

Rising demand for satellite miniaturization across all regions is driving the market

  • The ability of small satellites to perform nearly all the functions of traditional satellites at a fraction of their cost has increased the viability of building, launching, and operating small satellite constellations. The demand from North America is primarily driven by the United States, which manufactures the largest number of small satellites each year. In North America, during 2017-2022, a total of 596 nanosatellites were placed into orbit by various regional players. NASA is also currently involved in several projects aimed at developing these satellites.
  • The demand from Europe is primarily driven by Germany, France, Russia, and the United Kingdom, which manufacture the largest number of small satellites each year. During 2017-2022, more than 50 nano and microsatellites were placed into orbit by various regional players. The miniaturization and commercialization of electronic components and systems have driven market participation, resulting in the emergence of new market players who aim to capitalize on and enhance the current market scenario. For instance, UK-based startup Open Cosmos partnered with ESA to provide commercial nanosatellite launch services to end users while ensuring competitive cost savings of around 90%.
  • The demand from Asia-Pacific is primarily driven by China, Japan, and India, which manufacture the largest number of small satellites annually. During 2017-2022, more than 190 nano and microsatellites were placed into orbit by various regional players. China is investing significant resources toward augmenting its space-based capabilities. The country has launched the most significant number of nano and microsatellites in Asia-Pacific to date.

Investment opportunities in satellite manufacturing is driving the market

  • In North America, global government expenditure for space programs reached a record of approximately USD 103 billion in 2021. The region is the epicenter of space innovation and research, with the presence of the world's biggest space agency, NASA. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender on space programs in the world. In the United States, federal agencies receive funding from Congress every year worth USD 32.33 billion for their subsidiaries.
  • European countries are recognizing the importance of various investments in the space domain and are increasing their spending on innovative activities to remain competitive in the global space industry. In November 2022, ESA announced that it had proposed a 25% boost in space funding over the next three years designed to maintain Europe's lead in Earth observation, expand navigation services, and remain a partner in space exploration with the United States. The European Space Agency (ESA) is asking its 22 nations to back a budget of some EUR 18.5 billion for 2023-2025. Germany, France, and Italy are the major contributors.
  • In line with the increase in space-related activities in the Asia-Pacific region, in 2022, Japan's draft budget registered a rise in its space budget, which amounted to over USD 1.4 billion. It included the development of the H3 rocket, Engineering Test Satellite-9, and the nation's Information Gathering Satellite (IGS) program. Similarly, the proposed budget for India's space programs for FY22 was USD 1.83 billion. In 2022, the South Korean Ministry of Science and ICT announced a space budget of USD 619 million for manufacturing satellites, rockets, and other key space equipment.

Remote Sensing Satellite Industry Overview

The Remote Sensing Satellites Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 85.94%. The major players in this market are China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA), Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation and ROSCOSMOS (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Satellite Mass
  • 4.2 Satellite Miniaturization
  • 4.3 Spending On Space Programs
  • 4.4 Regulatory Framework
    • 4.4.1 Global
    • 4.4.2 Australia
    • 4.4.3 Brazil
    • 4.4.4 Canada
    • 4.4.5 China
    • 4.4.6 France
    • 4.4.7 Germany
    • 4.4.8 India
    • 4.4.9 Iran
    • 4.4.10 Japan
    • 4.4.11 New Zealand
    • 4.4.12 Russia
    • 4.4.13 Singapore
    • 4.4.14 South Korea
    • 4.4.15 United Arab Emirates
    • 4.4.16 United Kingdom
    • 4.4.17 United States
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Satellite Mass
    • 5.1.1 10-100kg
    • 5.1.2 100-500kg
    • 5.1.3 500-1000kg
    • 5.1.4 Below 10 Kg
    • 5.1.5 above 1000kg
  • 5.2 Orbit Class
    • 5.2.1 GEO
    • 5.2.2 LEO
    • 5.2.3 MEO
  • 5.3 Satellite Subsystem
    • 5.3.1 Propulsion Hardware and Propellant
    • 5.3.2 Satellite Bus & Subsystems
    • 5.3.3 Solar Array & Power Hardware
    • 5.3.4 Structures, Harness & Mechanisms
  • 5.4 End User
    • 5.4.1 Commercial
    • 5.4.2 Military & Government
    • 5.4.3 Other
  • 5.5 Region
    • 5.5.1 Asia-Pacific
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 North America
    • 5.5.4 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Ball Corporation
    • 6.4.3 China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC)
    • 6.4.4 ESRI
    • 6.4.5 GomSpaceApS
    • 6.4.6 IHI Corporation
    • 6.4.7 Indian Space Research Organisation (ISRO)
    • 6.4.8 Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA)
    • 6.4.9 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.10 Maxar Technologies Inc.
    • 6.4.11 Northrop Grumman Corporation
    • 6.4.12 Planet Labs Inc.
    • 6.4.13 ROSCOSMOS
    • 6.4.14 Spire Global, Inc.
    • 6.4.15 Thales

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms