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市場調査レポート
商品コード
1440274

アーユルヴェーダ歯磨き粉:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Ayurvedic Toothpaste - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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アーユルヴェーダ歯磨き粉:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アーユルヴェーダ歯磨き粉の市場規模は、2024年に11億4,000万米ドルと推定され、2029年までに22億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に14.21%のCAGRで成長します。

アーユルヴェーダ歯磨き粉- 市場

ヘルスケアの増加と製品のプレミアム化により、市場の成長が加速しています。市場関係者は、eコマースWebサイトや広告を通じて自社の製品を販売するための革新的な戦略を立てており、これにより消費者は製品に惹きつけられます。アーユルヴェーダの歯磨き粉は、アロエベラ、ソーダ、ミルラ、ユーカリ油、植物抽出物、エッセンシャルオイルなどの成分で作られています。この製品の需要が高まっているパラベン、フッ化物、人工甘味料などの有毒成分は含まれていません。人々が口腔衛生と健康に対する意識を高めるにつれ、このようなアーユルヴェーダ製品の需要は間もなく増加すると予想されます。

多くの地域の政府は、人々に口腔の健康と衛生について認識してもらうために、口腔保健キャンペーンを実施しています。世界口腔保健デーなどのキャンペーンの1つは、口腔の健康の利点を強調し、口腔疾患についての認識を広め、口腔衛生の維持を促進することに重点を置いています。化学物質を含まない環境に優しい製品に対する消費者の需要の増加と、現在の市場の可能性によって促進された製品開発の急増により、アーユルヴェーダ歯磨き粉の長期的な需要が増加すると予想されています。これにより、生産者はアーユルヴェーダと植物エキスの拡大分野に引き寄せられ、機能的かつ有機的な複雑さによって消費者の魅力を獲得しています。あらゆる年齢層で口腔健康への懸念が高まり、アーユルヴェーダ製品を使用する利点に対する顧客の意識が高まっているため、市場は今後数年間で拡大すると予想されています。

第6回アーユルヴェーダデーを機に、ダブール・インターナショナル社の子会社であるアフリカン・コンシューマー・ケア社は、2021年11月にダブール・レッド・アーユルヴェーダ歯磨き粉を発表しました。この発売は、消費者にアーユルヴェーダのオーラルケア・ソリューションを提供する同社の取り組みを示すものでした。歯科衛生上のニーズに応える、自然で効果的な選択肢です。さらに、持続可能で化学物質を含まない環境に優しい製品への需要の高まりにより、世界市場でアーユルヴェーダ歯磨き粉の需要が高まっています。また、これらの製品は歯と歯茎の石灰化を助けるため、多機能歯磨き粉に対する消費者の好みによって需要が促進されています。

アーユルヴェーダ歯磨き粉の市場動向

世界中の人々の口腔健康を阻害する

都市化の進行と生活条件の変化に伴い、口腔疾患の有病率は増加し続けています。その主な原因は、フッ化物への曝露が不十分であること、糖分を多く含む食品が入手可能で手頃な価格であること、地域社会で口腔ヘルスケアサービスが受けられないことです。さらに、甘い食べ物や飲み物、タバコ、アルコールの急速な摂取は、世界の口腔衛生問題の一因となっています。世界保健機関(WHO)によると、口腔疾患は多くの国で重大な問題となっており、人々は生涯を通じて影響を受け、痛み、不快感、外観の損傷、さらには死に至ることもあります。

保健資源サービス局(HRSA)によると、2021年にルイジアナ州は1歳から17歳までの児童と青少年の間で口腔の健康問題の発生率が最も高かったです。ルイジアナ州の児童と青少年の約19%が口腔の健康問題を抱えていると報告されています。その時。比較すると、米国全体では、そのような症例は小児および青少年の14%に存在しました。さらに、オーガニックまたはアーユルヴェーダの歯磨き粉は、副作用が最も少ない安全な製品として認識されています。さらに、アーユルヴェーダの歯磨き粉は、歯を強化するハーブやスパイスを含む成分でも知られています。したがって、そのような問題の蔓延とアーユルヴェーダ歯磨き粉の使用に対する意識の高まりにより、予測期間中に調査された市場がさらに促進されると予想されます。

さらに、口腔ヘルスケアへの支出の増加に伴い、世界中の消費者が予防策を講じ始めており、その結果、ハーブやアーユルヴェーダの歯磨き粉など、効果的な口腔ケア製品の需要が高まっています。また、利点、ブランド認知度、価格、味、会社の信頼性、製品情報の入手可能性に関する顧客の認識は、アーユルヴェーダ歯磨き粉の選択に影響を与える要素の一部です。

アジア太平洋がアーユルヴェーダ歯磨き粉市場を独占

アジア太平洋地域は、インド、中国、韓国、タイなどの主要国が存在し、世界市場で大きなシェアを占めています。さらに、研究に基づいた証拠は、アーユルヴェーダ歯磨き粉が市販の歯磨き粉に比べてさまざまな機能的利点があることを示唆しています。ハーブ産業のルーツは、特にインドのような国で、古代の歴史にまで遡ることができます。歯磨き粉を含む伝統的なアーユルヴェーダ製品は、パーソナルケア製品ビジネスを含むあらゆる分野で総合的かつ個別化されたアプローチを推進する化学製剤の代替品としての概念が人々に認識されるようになるにつれ、人気が高まっています。インド政府による先住民製品の促進と国家主義的傾向の高まりにより、この国の市場はさらに急速に成長すると予想されています。

2023年3月、ニュージーランドに本拠を置く自然健康製品会社レッドシールは、6つの新しいオーラルケア製品を発表しました。同社は、人工的で刺激の強い化学物質の代わりにハーブ療法を製品に使用しています。ハーブとミネラルの歯磨き粉には、コンプリートケア、ホワイトニング、キッズなどがあります。すべての新製品は、フッ化物配合物とフッ化物を含まない配合物で入手できます。一般的な衛生に対する消費者の懸念が根強い中、アジアのトップの動きの速い消費財企業は、アーユルヴェーダやハーブの歯磨き粉などの新しいニッチなカテゴリーに参入することでオーラルケアのポートフォリオを多様化しています。アーユルヴェーダの世界の広がりは、アジアの人口が外国に移住することによってさらに推し進められ、歯磨き粉などの伝統的なオーラルケア製品の有望な市場を生み出しています。また、オーラルケアでは高級化が進む傾向にあり、輸入歯磨き粉や付加価値の高い歯磨き粉ブランドの数が増加しています。これらの製品は小売店の棚に並べられ、地域の製品の浸透を促進するために店舗によって販売促進されます。

アーユルヴェーダ歯磨き粉業界の概要

アーユルヴェーダ歯磨き粉市場は競争が激しく、Dabur India Ltd、Colgate-Palmolive Company、Patanjali Ayurved、Himalaya Global Holdings Ltd、Vicco Laboratoriesなどの主要企業が存在します。著名な市場関係者は、新しく革新的な製品を開発し、新たな消費者層をターゲットにしています。さらに、これらの企業は研究開発活動に投資しながら、既存の工場の生産能力を高めることに注力しています。これらの企業は、競争上の優位性を得るために、成分、機能性、パッケージング、価格の点で製品を差別化しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ハーブ成分を配合した歯磨き粉への傾向
  • 市場抑制要因
    • 従来の歯磨き粉よりもさらに強力な浸透力
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • 薬局・ドラッグストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Dabur India Ltd
    • Colgate-Palmolive Company
    • Patanjali Ayurved Ltd
    • Himalaya Global Holdings Ltd
    • Vicco Laboratories
    • Unilever PLC
    • Amway Corporation
    • GlaxoSmithKline PLC
    • Auromere Inc.
    • Sunrider International

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 72110

The Ayurvedic Toothpaste Market size is estimated at USD 1.14 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.22 billion by 2029, growing at a CAGR of 14.21% during the forecast period (2024-2029).

Ayurvedic Toothpaste - Market

The rise in healthcare expenditure and premiumization of products is increasing the market's growth. The market players are creating innovative strategies to market their products through e-commerce websites as well as advertisements, due to which consumers are attracted to the products. Ayurvedic toothpaste is made with ingredients like aloe vera, soda, myrrh, eucalyptus oil, plant extract, and essential oils. It is free from toxic ingredients, such as parabens, fluorides, and artificial sweeteners, which have increased the demand for the product. As people become more conscious of their oral hygiene and health, demand for such Ayurvedic products is expected to rise shortly.

The governments of many regions are conducting oral health campaigns to make people aware of oral health and hygiene. One of the campaigns, such as World Oral Health Day, focuses on highlighting the benefits of good oral health, spreading awareness about oral diseases, and promoting oral hygiene maintenance. Long-term demand for ayurvedic toothpaste is expected to rise due to increased consumer demand for chemical-free, eco-friendly products and a surge in product development spurred by current market potentials. This attracts producers to the expanding sector of Ayurveda and botanical extracts, which are gaining consumer appeal due to their functional and organic complexity. The market is expected to expand in the coming years due to rising oral health concerns among all age groups and increased customer awareness of the benefits of using Ayurvedic products.

On the occasion of the 6th Ayurveda Day, African Consumer Care Ltd, a subsidiary of Dabur International Ltd, unveiled the Dabur Red Ayurvedic Toothpaste in November 2021. This launch marked the company's commitment to the promotion of Ayurvedic oral care solutions, providing consumers with a natural and effective option for their dental hygiene needs. Additionally, the rising demand for sustainable, chemical-free, and eco-friendly products has propelled the demand for ayurvedic toothpaste in the global market. Also, the demand is fueled by consumer preferences for multifunctional toothpaste, as these products help in the mineralization of teeth and gums.

Ayurvedic Toothpaste Market Trends

Deterring Oral Health Among Population Globally

The prevalence of oral diseases continues to increase with growing urbanization and changes in living conditions, primarily owing to inadequate exposure to fluoride, the availability, and affordability of foods with high sugar content, and poor access to oral healthcare services in the community. Furthermore, the rapid consumption of sugary foods and beverages, tobacco, and alcohol has contributed to global oral health problems. According to the World Health Organization (WHO), oral diseases are a significant problem in many countries and affect people throughout their lives, causing pain, discomfort, disfigurement, and even death.

According to the Health Resources and Services Administration (HRSA), Louisiana had the highest rate of oral health problems among children and adolescents aged 1 to 17 years in 2021. Approximately 19% of kids and teenagers in Louisiana were reported to have oral health issues at that time. In comparison, across the United States, such cases were present in 14% of children and adolescents. Furthermore, organic or ayurvedic toothpaste is perceived as a safe product with the fewest side effects. Additionally, ayurvedic toothpaste is known for its ingredients, which include herbs and spices to strengthen the teeth. Hence, the prevalence of such issues and the increased awareness about using ayurvedic toothpaste is expected to further boost the market studied over the forecast period.

Moreover, with the increased expenditure on oral healthcare, consumers across the world have started taking preventive measures, which, in turn, has increased the demand for effective oral care products, including herbal or ayurvedic toothpaste. Also, customers' perceptions regarding benefits, brand awareness, pricing, flavors, the company's credibility, and the availability of product information are some of the elements that impact their choice of Ayurvedic toothpaste.

Asia-Pacific Dominates the Ayurvedic Toothpaste Market

The Asia-Pacific region holds the major market share in the global market, with major countries such as India, China, South Korea, and Thailand. Moreover, research-based evidence suggests that ayurvedic toothpaste has various functional benefits over commercially available toothpaste. The herbal industry's roots can be traced back to ancient history, especially in countries like India. Traditional Ayurvedic products, including toothpaste, are becoming more popular as people become more aware of the concept as an alternative to chemical formulations that pushes for a holistic and personalized approach in all areas, including the personal care products business. The market in the country is further expected to grow faster, owing to the Indian government's promotion of indigenous products and increasing nationalistic tendencies.

In March 2023, Red Seal, a natural health products company based in New Zealand, introduced six new oral care products. The company uses herbal remedies instead of artificial and harsh chemicals in its products. Complete care, whitening, and kids are among the herbal and mineral toothpaste offerings. All new products are available in fluoride and fluoride-free formulations. As consumer concerns about general hygiene persist, Asia's top fast-moving consumer goods companies are diversifying their oral care portfolio by entering new and niche categories, such as Ayurvedic or herbal toothpaste. Ayurveda's global reach is pushed further by the Asian population migrating to foreign countries, creating a promising market for traditional oral care products, such as toothpaste. Also, premiumization is an increasing trend in oral care, boosting the number of imported or value-added toothpaste brands. These products are stocked on retail shelves and promoted by stores to improve regional product penetration.

Ayurvedic Toothpaste Industry Overview

The Ayurvedic toothpaste market is highly competitive, with key players like Dabur India Ltd, Colgate-Palmolive Company, Patanjali Ayurved, Himalaya Global Holdings Ltd., and Vicco Laboratories. The prominent market players have been developing new and innovative products and targeting new consumer demographics. Additionally, these companies are focusing on increasing the production capacities of their existing plants while investing in R&D activities. These players differentiate their products in terms of ingredients, functionality, packaging, and price to gain a competitive advantage.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Deterring Oral Health Among Population Globally to Boost Market Growth
    • 4.1.2 Inclination Towards Toothpastes with Herbal Ingredients
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Stronger Penetration of Conventional Toothpaste
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.1.2 Convenience Stores
    • 5.1.3 Online Retail Stores
    • 5.1.4 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.1.5 Other Distribution Channels
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 Italy
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 India
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 South Korea
      • 5.2.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies adopted by leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Dabur India Ltd
    • 6.3.2 Colgate-Palmolive Company
    • 6.3.3 Patanjali Ayurved Ltd
    • 6.3.4 Himalaya Global Holdings Ltd
    • 6.3.5 Vicco Laboratories
    • 6.3.6 Unilever PLC
    • 6.3.7 Amway Corporation
    • 6.3.8 GlaxoSmithKline PLC
    • 6.3.9 Auromere Inc.
    • 6.3.10 Sunrider International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS