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市場調査レポート
商品コード
1440173

コンテンツサービスプラットフォーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Content Services Platforms - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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コンテンツサービスプラットフォーム:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コンテンツサービスプラットフォーム市場規模は、2024年に690億6,000万米ドルと推定され、2029年までに1,280億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.15%のCAGRで成長します。

コンテンツサービスプラットフォーム- 市場

コンテンツサービスプラットフォーム市場を推進する主な要因には、ソーシャル、モバイル、分析、クラウド(SMAC)テクノロジーの採用の増加と、企業全体でのデジタルコンテンツの普及が含まれます。

主なハイライト

  • コンテンツサービスプラットフォーム(CSP)は、標準のアプリケーションプログラミングインターフェイス(API)とリポジトリを共有して、複数のエンタープライズレベルのコンテンツの使用をサポートする、コンテンツ関連のソリューションとツールの統合セットです。これらは、従来のエンタープライズコンテンツ管理(ECM)システムの次の進化段階です。
  • 多くの組織ではペーパーレス化が進んでおり、従業員が遠隔地にいるか、あるいはその両方を抱えており、オフィス内の物理的なファイルキャビネットやボックスに文書や書類を保管することが非現実的になっています。クラウドベースの文書管理システムにはコスト削減のメリットがあります。これにより、インフラストラクチャへの初期資本投資が大幅に削減され、サードパーティとの共有、拡張性、統合が容易になります。このため、中小企業はコストと運用を合理化するためにクラウドベースのソリューションを採用することが増えています。
  • さらに、クライアント管理システムとも呼ばれるケース管理システムは、組織が構成員のニーズを満たすために必要なすべてのデータを追跡し、プログラムやサービスを提供するのに役立ちます。ヘルスケア企業はさまざまな症例管理のための修正ソリューションを展開しており、世界の症例管理ソリューション市場の成長にプラスの影響を与えています。
  • ヘルスケア業界では、組織が医療保険の相互運用性と責任に関する法律(HIPAA)に準拠する必要がある場合、業務提携契約(BAA)を締結するベンダーからのケース管理システムを選択することが必要になる場合があります。 BAAは、保護された医療情報のプライバシー、セキュリティ、送信、保管、および使用に関して、組織とベンダーの間で契約上の取り決めを確立します。
  • 組織の共有ドライブにファイルを保存するだけでは、業界のコンプライアンス基準を満たすには不十分です。法的義務を超えて、記録管理戦略は組織の情報ライフサイクルにとって極めて重要です。組織レベルの戦略は、情報がどのように作成、保存、共有、追跡、保護されるかを管理します。

コンテンツサービスプラットフォーム市場動向

オンプレミス展開モードが支配的な地位を維持

  • オンプレミス展開タイプは、予測期間中の市場の成長に大きく貢献すると予想されます。 CSPソリューションのオンプレミス展開には、組織による多額の初期投資が必要ですが、クラウド展開タイプの場合のように、所有権全体にわたる追加コストは必要ありません。
  • 現在では、モバイルデバイスから企業データに簡単にアクセスできるようになりました。これにより、ビジネス関係者間のデータ転送量が増加し、サイバー攻撃やデータ損失のリスクが増大しています。したがって、顧客のプライベートデータに関連するセキュリティ上の懸念が、クラウド上のオンプレミス展開を選択する重要な理由となります。この種の実装は大規模企業に広く普及しています。
  • たとえば、Cisco Systemsによると、2022年には世界の消費者向けIPトラフィックデータ量は27%のCAGRで月間333エクサバイトに達すると予想されています。
  • さらに、ロシアのモバイルインターネット経由で転送されるデータ量は増加し続けました。 2021年のモバイルデータトラフィック量は前年比131%増加しました。
  • オンプレミスに展開すると、ユーザーはソリューションを社内に保持し、組織にとって意味のあるものに合わせてソリューションを拡張できます。オンプレミスソリューションは、インフラストラクチャ、IT部門、またはその他のリソース上に存在し、ソリューションを維持および進化させます。オンプレミス展開は、ECMソリューションの社内専門家になれることを意味し、ユーザーはソリューションの変更や機能強化を簡単に行うことができます。
  • さらに、インドなどの国々では、組織情報の完全性、機密性、入手可能性に対する脅威が急激に増加しています。したがって、顧客の全体的な情報セキュリティを確立、実装、運用、監視、レビュー、維持、改善するために、ビジネスリスクアプローチに基づいた標準化された情報セキュリティモデルの提供に重点を置くことが必須となっています。

アジア太平洋は大幅な市場シェアを獲得すると予想される

  • アジア太平洋地域では、データトラフィックの増加と、インドや中国などの経済新興諸国で整理する必要があるデータと情報の急速な増加により、市場が急速に成長すると予想されています。
  • また、日本のような国では、高齢化と人口減少に伴う生産性や労働力不足への懸念が高まっており、あらゆる分野でデジタル化を推進しています。さらに、日本政府は、政府の成長を妨げてきた記録管理の問題を防ぐことを目的として、2026年の国立公文書館の新館開館までに、ほとんどの公文書のデジタル管理に移行する予定です。
  • この地域でのクラウド導入は急速に増加しており、予測期間中の市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。さらに、シンガポールはアジア太平洋(APAC)で最もクラウド対応の地域の1つです。 Asia Cloud Computing Association(ACCA)のCloud Readiness Index(CRI)の最新版では、香港の地位を追い抜きました。さらに、シンガポール政府は、市民サービスをより迅速かつ安価に提供するための継続的な取り組みとして、予測期間中にITシステムの大部分を商用クラウドサービスに移行すると予想されています。これは市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。
  • 企業がデジタルへの取り組みを改善しようとする中、この地域ではパブリッククラウド施設が非常に勢いを増しています。コンテンツサービスプラットフォームは、今日の企業がより高い機敏性を達成し、顧客に対応するためにどのように機能するかの本質となっています。また、実装効率を最適化し、優れたクライアントエクスペリエンスを確保するために、組織は協力しています。
  • デジタルトランスフォーメーションは複数の国で急速に最優先事項となっており、より多くの企業がその取り組みを支援するための正式な戦略を導入しているため、急速に進んでいます。

コンテンツサービスプラットフォーム業界の概要

コンテンツサービスプラットフォーム市場は適度な競争があり、いくつかの主要企業で構成されています。現在、市場シェアの点で市場を独占している大手企業はほとんどありません。コンテンツサービスプラットフォーム市場の主要企業には、Hyland、OpenText、Box、Laserfiche、Adobe、IBM、Nuxeo、Objectiveなどが含まれます。市場で顕著なシェアを持つこれらの影響力のある企業は、顧客ベースを海外に拡大することに注力しています。これらの企業は、市場での割合を高め、収益性を高めるために戦略的な協力活動を活用しています。

2022年 8月、OpenTextは、Salesforce AppExchangeに3つの新しいソリューションを追加することを発表しました。これにより、AppExchange製品の総数は6になり、あらゆる規模の顧客がOpenTextコンテンツサービスプラットフォームのガバナンス、生産性、効率性の恩恵を受けることができるようになりました。 OpenText Core Contentは、Salesforceなどのプログラムと連携するSaaSプラットフォームを使用して、企業の情報管理を支援する最新の作業を促進します。

2022年 6月、Box Inc.は、Salesforce AppExchangeでのBox for Salesforce統合の強化を発表しました。これにより、顧客はSalesforceの署名ベースのプロセスおよびワークフローのコンテンツ管理ソリューションとしてBoxを使用できるようになります。顧客は、Box Signの機能を利用して、署名のためにBoxファイルをSalesforceから直接送信できます。共同顧客がどこからでも契約を簡単に確立および実行できるようにする新機能と開発者ツールもこのエディションの一部です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替製品の脅威
  • 市場促進要因
    • SMACテクノロジーの採用の増加
    • 企業全体でデジタルコンテンツが増加
    • コンテキストに応じたユーザーエクスペリエンスを提供する需要
  • 市場抑制要因
    • データのプライバシーとセキュリティに関する懸念
  • COVID-19感染症が業界に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション/ソフトウェア
      • 文書と記録の管理
      • データ収集
      • ワークフロー管理
      • 情報セキュリティとガバナンス
      • ケース管理
      • その他のソリューション
    • サービス
      • 統合と展開
      • コンサルティング
      • サポートとメンテナンス
  • 展開タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • 政府および公共部門
    • ヘルスケアとライフサイエンス
    • ITとテレコム
    • 輸送と物流
    • その他のエンドユーザー業界
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • OpenText Corporation
    • Box Inc.
    • Oracle Corporation
    • Hyland Software Inc.
    • Laserfiche Inc.
    • Hewlett Packard Enterprise(Micro Focus)
    • Adobe Systems Inc.
    • M-Files Inc.
    • Newgen Software Technologies Limited
    • Fabasoft AG
    • Everteam SAS
    • DocuWare Corporation
    • Alfresco Software Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 70649

The Content Services Platforms Market size is estimated at USD 69.06 billion in 2024, and is expected to reach USD 128.09 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.15% during the forecast period (2024-2029).

Content Services Platforms - Market

The major factors driving the content services platform market include the growing adoption of social, mobile, analytics, and cloud (SMAC) technologies and the proliferation of digital content across enterprises.

Key Highlights

  • Content service platforms (CSP) are an integrated set of content-related solutions and tools that share standard application programming interfaces (APIs) and repositories to support multiple enterprise-level content usage. They are the next evolutionary phase of traditional enterprise content management (ECM) systems.
  • Many organizations are going paperless, having remote employees, or both, making it unrealistic to keep documents and paperwork in physical filing cabinets or boxes in an office. A cloud-based document management system offers cost-saving benefits. It reduces substantial initial capital investment in infrastructure and provides easy sharing, scalability, and integration with third parties. Due to this, SMEs are increasingly adopting cloud-based solutions to streamline their costs and operations.
  • Further, case management systems, also called client management systems, help an organization track all the necessary data to meet constituent needs and provide them with programs and services. Healthcare enterprises are deploying rectification solutions for a variety of case management, positively impacting the growth of the global case management solution market.
  • In the healthcare industry, if an organization needs to comply with the Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA), it may want to choose a case management system from a vendor that will sign a Business Associates Agreement (BAA). A BAA establishes a contractual agreement between an organization and the vendor regarding the privacy, security, transmission, storage, and use of protected health information.
  • Storing files on an organization's shared drive is insufficient to meet industry compliance standards. Beyond legal mandates, records management strategy is vital to an organization's information life cycle. The strategy at an organizational level will govern how information is created, stored, shared, tracked, and protected.

Content Services Platforms Market Trends

The On-premises Deployment Mode Holds a Dominant Position

  • The on-premises deployment type is anticipated to contribute to the market growth during the forecast period significantly. On-premise deployment of CSP solutions requires initial high investment by organizations, though it does not require incremental costs throughout the ownership, as in the cloud deployment type.
  • Nowadays, corporate data can be accessed effortlessly from mobile devices; this has raised the amount of data transfer between business parties and has increased the risks of cyber-attacks and data losses. Therefore, security concerns associated with customers' private data are an important reason for the selection of on-premises deployment over the cloud. These kinds of implementations are widespread across large-sized enterprises.
  • For instance, according to Cisco Systems, in 2022, worldwide consumer IP traffic data volume was expected to reach 333 exabytes per month at a 27% compound annual growth rate.
  • Moreover, Russia's volume of data transferred via mobile internet continuously increased. In 2021, the mobile data traffic volume increased by 131% compared to the previous year.
  • Deploying on-premises allows users to keep the solution in-house and grow the solution as it makes sense for the organization. An on-premises solution lives on one's infrastructure, IT department, or other resources and maintains and evolves one's solution. An on-premises deployment means one can become the in-house expert on ECM solutions, and changes and enhancements to one's solution are at the user's fingertips.
  • Moreover, the threats to the integrity, confidentiality, and obtainability of organization information are increasing exponentially in countries such as India. Thus, it has become mandatory to focus on providing a standardized information security model based on a business risk approach to establish, implement, operate, monitor, review, maintain, and improve overall information security for customers.

Asia-Pacific is Expected to Gain Significant market Share

  • In the Asia-Pacific region, the market is anticipated to witness rapid growth, owing to the increasing data traffic and rapidly growing data and information that needs to be organized in economically developing countries, such as India and China.
  • Also, the increasing concern about productivity and shortage of labor with a greying and shrinking population in countries like Japan is driving such nations toward digitalization in every sector. In addition, the Japanese government plans to shift toward digital management of most public records by the time the new National Archives of Japan building opens in 2026, aiming to prevent the record management problems that have hindered the growth of the government.
  • Cloud adoption in the region is increasing at a rapid pace, which is expected to impact the market growth over the forecast period positively. Moreover, Singapore is one of the most cloud-ready regions in Asia-Pacific (APAC). It overtook the position of Hong Kong in the latest iteration of the Asia Cloud Computing Association's (ACCA) Cloud Readiness Index (CRI). Additionally, Singapore's government is anticipated to move the bulk of its IT systems to commercial cloud services over the forecast period in ongoing efforts to deliver citizen services faster and cheaper. This is anticipated to impact the market growth positively.
  • Public cloud facilities have achieved enormous momentum in the region as companies are trying to improve their digital initiatives. Content service platforms have become the essence of how companies function nowadays to attain higher company agility and meet their clients. Organizations are also collaborating to optimize implementation efficiency and ensure excellent client experience.
  • Digital transformation is rapidly becoming a top priority in multiple countries and moving rapidly as a greater number of companies are implementing formal strategies to support their efforts.

Content Services Platforms Industry Overview

The Content Services Platforms Market is moderately competitive and consists of several major players. Few of these major players currently dominate the market in terms of market share. Some major companies in the Content Services Platforms Market include Hyland, OpenText, Box, Laserfiche, Adobe, IBM, Nuxeo, and Objective, among others. These influential players with a noticeable share in the market are concentrating on expanding their customer base across foreign countries. These businesses leverage strategic collaborative actions to improve their market percentage and enhance profitability.

In August 2022, OpenText announced the addition of three new solutions to the Salesforce AppExchange. This brought the total number of AppExchange offerings to six and enabled customers of any size to benefit from the governance, productivity, and efficiency of the OpenText content services platform. OpenText Core Content uses a SaaS platform that interfaces with programs like Salesforce to facilitate modern work to assist enterprises in managing information.

In June 2022, Box Inc. announced the enhancement of the Box for Salesforce integration on the Salesforce AppExchange, enabling customers to use Box as the content management solution for signature-based processes and workflows in Salesforce. Customers can send Box files for signature directly from Salesforce by utilizing the capability of Box Sign. New features and developer tools that make it simple for joint customers to establish and execute agreements from any location are also a part of this edition.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Adoption of SMAC Technologies
    • 4.3.2 Increase of Digital Content across the Enterprises
    • 4.3.3 Demand for Delivering Contextualized User Experience
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Data Privacy and Security Concerns
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Solutions/Software**
      • 5.1.1.1 Document and Records Management
      • 5.1.1.2 Data Capture
      • 5.1.1.3 Workflow Management
      • 5.1.1.4 Information Security and Governance
      • 5.1.1.5 Case Management
      • 5.1.1.6 Other Solutions
    • 5.1.2 Services**
      • 5.1.2.1 Integration and Deployment
      • 5.1.2.2 Consulting
      • 5.1.2.3 Support and Maintenance
  • 5.2 By Deployment Type
    • 5.2.1 On-Premises
    • 5.2.2 Cloud
  • 5.3 By Organization Size
    • 5.3.1 Small and Medium-Sized Enterprises
    • 5.3.2 Large Enterprises
  • 5.4 By End-user Industry Vertical
    • 5.4.1 BFSI
    • 5.4.2 Government and Public Sector
    • 5.4.3 Healthcare and Life Sciences
    • 5.4.4 IT and Telecom
    • 5.4.5 Transportation and Logistics
    • 5.4.6 Other End-user Industry Verticals
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 IBM Corporation
    • 6.1.2 Microsoft Corporation
    • 6.1.3 OpenText Corporation
    • 6.1.4 Box Inc.
    • 6.1.5 Oracle Corporation
    • 6.1.6 Hyland Software Inc.
    • 6.1.7 Laserfiche Inc.
    • 6.1.8 Hewlett Packard Enterprise (Micro Focus)
    • 6.1.9 Adobe Systems Inc.
    • 6.1.10 M-Files Inc.
    • 6.1.11 Newgen Software Technologies Limited
    • 6.1.12 Fabasoft AG
    • 6.1.13 Everteam SAS
    • 6.1.14 DocuWare Corporation
    • 6.1.15 Alfresco Software Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET