市場調査レポート
商品コード
1440069
艦艇:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Naval Vessels - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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艦艇:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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艦艇市場規模は2024年に1,105億1,000万米ドルと推定され、2029年までに2,064億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.31%のCAGRで成長します。
COVID-19の発生とその後のロックダウンは、いくつかの国で防衛製造部門に影響を与えています。いくつかのプログラムが部品サプライヤーの独自の世界的ネットワークに依存しているため、パンデミックの悪影響は世界の防衛サプライチェーンに顕著に見られます。政府や防衛企業は混乱の回避を強調しているが、パンデミックの影響で開発努力にいくつかの遅れが生じています。軍艦の開発には長期のスケジュールがかかるため、遅延により造船所の追加支出が発生すると予想されます。例えば、カナダでは、ハリファックスとバンクーバーの造船所による新型艦艇の建造が、造船所でのウイルスの蔓延を阻止するためのロックダウンによって引き起こされたサプライチェーンの混乱により遅れています。したがって、パンデミックによる混乱による生産率の低下は、予測期間の最初の数年間で市場の成長を妨げると予想されます。
各国間の地政学的緊張や海洋紛争が高まる中、各国は海軍力の強化に努めています。いくつかの国は、既存の海軍艦隊をアップグレードしたり、老朽化した艦隊を高度な機能を備えた新世代の艦艇に置き換えたりしています。過去10年間にいくつかの国が防衛費を増加させる中、業界では大規模な調達と開発活動が行われてきました。
各国が海戦能力の向上を目指しているため、技術の進歩は新世代の艦艇の開発も支援しています。現在、いくつかの国が旧式の海軍を運用しているため、敵国に対して質的技術的優位性を得るために、最新技術を搭載した船舶の調達に重点を置いています。
北米とアジア太平洋は、予測期間中に驚異的な成長を遂げると予測されています。アジア太平洋諸国間の緊張の高まりにより、各国の軍事支出レベルと海軍の増加につながり、市場の成長を促進する可能性があります。
航空母艦は、海上の航空基地として機能する軍艦であり、全長の飛行甲板と航空機の運搬、武装、展開、回収を行う施設で構成されています。航空母艦は、大量の甲板室を必要とするため、海軍艦隊の中で最大の軍艦です。また、多数の航空機と乗組員を保護するための防御能力も備えています。開発された新型空母には、米国のジェラルド・R・フォード級や中国の001A型空母などがあります。米国のジェラルド Rフォード級の最初の艦は2017年 7月に就役し、2022年までに配備される予定です。この空母は75機以上の航空機を搭載できます。将来の航空母艦(USSエンタープライズとUSSジョンFケネディ)は最大90機の戦闘機を搭載できます。
一方、中国人民解放軍海軍(PLAN)は大連工業造船会社に新型空母級の建造を委託しました。この航空機は合計で最大38~40機を搭載できます。最初のタイプ 001A級航空母艦は2019年 12月に就役しました。インド海軍はまた、INS VikramadityaとINS Vikrantを補うために3番目の空母(IAC-2)を開発および取得することも計画しています。 2020年12月、フランス海軍は正式に新しい空母の建造を開始しました。新しい設計の建造費は80億米ドルと推定されており、空母には原子力推進システムと電磁カタパルトが搭載されます。この新型空母は2038年までに就役する予定だが、技術の発展やフリゲート艦やコルベットなどの比較的小型の艦艇の人気の高まりにより、空母市場は予測期間中に緩やかな成長が見込まれると予想されています。
米国は主に北米の軍艦市場を牽引しています。米国海軍は490隻以上の艦艇を現役で運用しており、さらに予備艦隊も含めて約90隻が計画・発注段階または建造中です。海軍と国防総省はどちらも、より少ない割合の大型艦、より大きな割合の小型艦、および新しい第3層の大型無人車両を特徴とする、より分散された艦隊アーキテクチャの実現に取り組んできました。海軍は、耐用年数の延長と新規建造を組み合わせて、2034年度までに355隻の目標を達成することを目指して、戦力増強計画を積極的に実施しています。米国海軍の2021年度5カ年(2021年度~2025年度)造船計画には42隻の新造艦が含まれており、2020年度(2020年度~2024年度)5カ年計画に含まれていた55隻よりも13隻少ないです。 2021年、米国海軍はロサンゼルス級攻撃型潜水艦、アーレイ・バーク級駆逐艦、沿海域戦闘艦(LCS)約5隻、ジョン・ルイス級給油艦艇を受領しました。ハンティントン・インガルス・インダストリーズは、強襲揚陸艦LHA 9の長期リードタイム資材および事前調達活動に関して、米国米国から1億1,360万米ドル相当の契約変更を獲得しました。中国海軍に対する競争力を維持するためには、予測期間中に新たな発注が予想され、それが今後数年間で北米の艦艇市場を牽引する可能性があります。
艦艇の市場は若干細分化されており、欧州とアジア太平洋地域の多くの地元企業が海軍の艦艇の要件に応えています。軍艦市場における著名なプレーヤーには、General Dynamics Corporation、Huntington Ingalls Industries Inc.、BAE Systems PLC、The Naval Group、およびKorea Shipbuilding &Offshore Engineeringなどがあります。業界の競合が激化する中、多くの国が高度な能力を備えた次世代軍艦の調達を目指しているため、業界で抜きん出るためにはイノベーションが重要な要素となります。たとえば、2021年12月、米国海軍は、次世代物流船(NGLS)プログラムのための新しいベースライン設計を開発し、特定の貿易研究を実施するために、オースタルUSAと200万米ドルの契約を締結しました。市場関係者はまた、軍隊の需要に応える先進的な艦艇の開発にも協力しています。例えば、フィンカンティエリ、海軍グループ、ナヴァンティアが主導するコンソーシアムは、2021年12月に欧州哨戒コルベット(EPC)を開発する産業提案を提出しました。EPCは、巡視船から軽フリゲート艦まで、いくつかのクラスの船舶を置き換えると予想されています。 EU諸国のサービス。このようなパートナーシップは、プレーヤーが予測期間中にビジネスを拡大するのに役立つと期待されています。
The Naval Vessels Market size is estimated at USD 110.51 billion in 2024, and is expected to reach USD 206.43 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.31% during the forecast period (2024-2029).
The COVID-19 outbreak and the subsequent lockdowns have affected the defense manufacturing sector in several countries. The negative impacts of the pandemic are visible in the global defense supply chains, as several programs rely upon a unique global network of parts suppliers. Though governments and defense companies have emphasized avoiding disruptions, the pandemic has resulted in several delays in the development efforts. With longer timelines involved in the development of naval vessels, the delays are expected to result in extra expenditures for shipbuilders. For instance, in Canada, the construction of new naval ships by Halifax and Vancouver shipyards is delayed due to supply chain disruptions caused by the lockdowns to stop the spread of the virus at their shipyards. Hence, the reduction in production rates due to the pandemic-induced disruptions is expected to hinder the market's growth during the initial few years of the forecast period.
As geopolitical tensions and maritime disputes between various countries are increasing, they are striving to enhance their naval capabilities. Several countries are upgrading their existing naval fleets or replacing their aging fleets with newer generation vessels with advanced features. With several countries increasing their defense spending over the past decade, the industry witnessed large-scale procurement and development activities.
Technological advancements also support the development of newer-generation naval vessels, as each country wants to update its naval combat capabilities. As several countries currently operate older naval fleets, they are emphasizing procuring vessels with the latest technologies to gain a qualitative technological edge over their adversaries.
North America and Asia-Pacific are projected to experience tremendous growth during the forecast period. The escalated tensions between the countries in Asia-Pacific led to them increasing their military spending levels and naval fleets, which may boost the market growth.
An aircraft carrier is a warship that acts as a seagoing airbase, consisting of a full-length flight deck and facilities to carry, arm, deploy, and recover aircraft. Aircraft carriers are the largest warships in the naval fleet as they require a large amount of deck room. They also have defensive capabilities for protecting the multitude of aircraft and crew onboard. Some of the new aircraft carriers developed include Gerald R Ford-class by the United States and Type 001A-class by China. The first vessel of the US Gerald R Ford-class was commissioned in July 2017, which is expected to be deployed by 2022. This aircraft carrier can carry more than 75 aircraft. The future aircraft carriers (the USS Enterprise and USS John F Kennedy) can carry up to 90 combat aircraft.
On the other hand, China's People's Liberation Army Navy (PLAN) has commissioned the Dalian Industry Shipbuilding Company to build a new aircraft carrier class. This aircraft can hold up to 38-40 aircraft in total. The first Type 001A-class aircraft carrier was inducted in December 2019. The Indian Navy is also planning to develop and acquire its third aircraft carrier (IAC-2) to supplement the INS Vikramaditya and the INS Vikrant. In December 2020, the French Navy officially started building its new aircraft carrier. The new design is estimated to cost USD 8 billion for construction, and the aircraft carrier will feature a nuclear-powered propulsion system and electromagnetic catapults. The new aircraft carrier is scheduled to enter active service by 2038. However, with technological developments and the rising popularity of relatively smaller naval vessels, such as frigates and corvettes, the market for aircraft carriers is expected to witness modest growth during the forecast period.
The United States mainly drives the North American naval vessels market. The US navy has over 490 ships in active service and the reserve fleet, with about 90 more in the planning and ordering stage or under construction. Both the Navy and the Department of Defense have been working to achieve a more distributed fleet architecture featuring a smaller proportion of larger ships, a larger proportion of smaller ships, and a new third tier of large unmanned vehicles. The Navy has been actively implementing force structure expansion plans, aiming to reach its 355-ship goal by FY 2034 through a mix of service life extensions and new construction. The US Navy's FY2021 five-year (FY2021-FY2025) shipbuilding plan includes 42 new ships, 13 less than the 55 included in the FY2020 (FY2020-FY2024) five-year plan. In 2021, the US Navy received a Los Angeles-class attack submarine, an Arleigh Burke-class destroyer, about five littoral combat ships (LCS), and John-Lewis-class oiler naval vessels. Huntington Ingalls Industries was awarded a contract modification worth USD 113.6 million from the US Navy for long-lead-time material and advance procurement activities for amphibious assault ship LHA 9. Thus, as the United States has been striving to modernize and expand its entire naval fleet to remain competitive against the Chinese Naval fleet, new orders are anticipated to be placed during the forecast period, which may drive the North American naval vessels market in the coming years.
The market for naval vessels is slightly fragmented, with the many local players in Europe and Asia-Pacific catering to the requirements of naval vessels to the navies. Some of the prominent players in the naval vessels market are General Dynamics Corporation, Huntington Ingalls Industries Inc., BAE Systems PLC, The Naval Group, and Korea Shipbuilding & Offshore Engineering. With the growing competition in the industry, innovation is a critical factor for the players to stand out in the industry, as many countries are trying to procure next-generation warships that possess advanced capabilities. For instance, in December 2021, the US Navy awarded a USD 2 million contract to Austal USA to develop a new baseline design and perform specific trade studies for its Next-Generation Logistics Ship (NGLS) program. The market players are also collaborating to develop advanced naval vessels to cater to the demand from armed forces. For instance, a consortium led by Fincantieri, Naval Group, and Navantia submitted an industrial proposal to develop a European patrol corvette (EPC) in December 2021. The EPC is expected to replace several classes of ships, from patrol vessels to light frigates, in service of the EU countries. Such partnerships are expected to help the players expand their business during the forecast period.