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市場調査レポート
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1439816

冷凍スナック:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Frozen Snacks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 165 Pages | 納期: 2~3営業日

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冷凍スナック:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

冷凍スナック市場規模は2024年に1,078億6,000万米ドルと推定され、2029年までに1,326億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.23%のCAGRで成長します。

冷凍スナック-マーケット

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミック中、冷凍スナック市場は、eコマースストアや顧客への宅配サービスを提供するさまざまなスーパーマーケットやハイパーマーケットでの商品の入手可能性により、売上が急増しました。ウイルスの急速な蔓延に伴い、消費者の意識と衛生習慣が高まり、eコマース店舗が世界のさまざまな国で完全に消毒された包装食品の非接触配送を提供する大きな機会が生まれました。ただし、適切なパッケージングを提供するためのこの分野の継続的な革新は、市場全体の成長を促進します。

主要企業は、地域ベースで消費者の好みに応えるために、新しいタイプの食材や製品を導入しています。コンビニエンス製品に対する消費者の嗜好の高まりにより、最初から調理する場合と比べて手間がかからず、時間の節約になるというメリットがある冷凍製品の需要が高まっています。労働人口の増加と多忙なライフスタイルにより、冷凍スナック市場は急速に拡大しており、冷凍スナック市場は大幅に拡大すると予想されています。

イタリア料理は世界市場で注目を集めており、冷凍ピザの動向はアジア、欧州、北米市場の大半を占めています。メーカーは消費者の需要に応え、市場の成長を促進するために革新的な技術を考案しています。動物性タンパク質の摂取は、高コレステロール値、脂肪摂取、カロリー摂取と関連しており、心臓病、高血糖、肥満のリスクを高めます。したがって、消費者はビーガンのタンパク質源への傾向を示しており、それが植物ベースまたはビーガンの冷凍製品を提供するプレーヤーにとって優れたプラットフォームを生み出しています。

冷凍スナック市場動向

インスタント食品に対する消費者支出の増加

この市場は主に、飲食品への支出の増加、賞味期限の長い製品の導入、衝動買いの増加、およびフライドポテトや冷凍ピザなど、すぐに調理できて新鮮に食べられるインスタント食品の需要の増加によって動かされています。製品。たとえば、2021年 2月、米国冷凍食品協会(AFFI)は、魚介類や鶏肉などの冷凍食品の売上が2019年より21.0%増加し、あらゆる種類の冷凍食品と鶏肉の売上が2桁になったと報告しました。冷やした食事。これらの製品の主な利点は、消費者、特に家族にとって、ストレスを抱えた親が最も好き嫌いの多い人にもアピールできるものとして冷凍ピザに目を向ける、スナック食品としての安心感のある親しみやすさです。大人のペースの速いライフスタイルと簡単な軽食のニーズにより、すぐに摂取できる健康的で便利な食品への需要が高まっています。これらの製品は、ほとんどが短時間で調理して消費できるため、有益であると考えられています。これらの要因が市場の成長を推進しています。さらに、製造業者はより多くの食品を消費者に提供しており、その調理作業の多くは家庭の外で行われています。この発展は、保存、包装、冷凍、人工香料や材料における技術革新、およびマイクロ波の使用によって促進されました。

北米が主要なシェアを握る

消費者の需要の変化に伴い、レストランは消費者のニーズと利便性に合わせた食品を提供しています。さらに、北米の消費者の他のライフスタイルの変化も冷凍スナック市場の成長を促進すると予想されます。米国農務省によると、前年中に米国人の72%が多忙を理由に冷凍食品を購入したといいます。さらに、より健康的な食品の選択肢への嗜好の高まり、環境の持続可能性への懸念、食料品店との競合の激化、消費者の期待の高まり、急速に進歩するテクノロジーにより、伝統的な食事体験が再発明され、レストランやカフェの運営方法の変更を余儀なくされています。しかし、北米のレストラン経営者は自社のビジネスについて楽観的であり、そこでは製品の提供と食事体験において競合が激しく、レストランでの滞在時間に応じて売上が増加すると予想されています。さらに、冷凍ピザ、フライドポテト、ナゲット、ウェッジ、ロールパン、バゲット、フィッシュフィンガー、フィッシュスティック、プレッツェル、クロワッサン、フィッシュケーキ、イカリング、冷凍モモ、冷凍バーガー、ソーセージ、カツレツ、チキンフィンガー、ディッパー、この地域ではさらに多くのものがブームになっています。いくつかのレストランでは、便利なテイクアウトやデリバリーのオプションを提供しています。したがって、需要の増加に対応するために、レストランは売上の増加を促進するために冷凍スナック製品の在庫を大量に保持しています。

冷凍スナック業界の概要

冷凍スナック市場は、多くの世界企業や地元企業が存在するため、非常に細分化されています。市場の主要企業には、Nomad Foods Limited、Conagra Brands Inc.、McCain Foods Limited、Kraft Heinz Co.、Nestle SAなどがあります。市場で事業を展開しているメーカーは、事業範囲を拡大するために下流企業と契約を結んでいます。大手メーカーは、エンドユーザー業界の要件に基づいてニッチで革新的な製品を開発するための研究開発努力を強化しています。メーカーは、市場の他のプレーヤーに対する競争力を獲得するために、製品の品質を向上させることに集中しています。大手企業も収益を増やすために地理的拡大や合併・買収を実践しています。たとえば、2021年12月、植物由来の冷凍食品大手企業であるストロング・ルーツと、冷凍ポテト専門品と前菜の家族経営の世界的リーダーであるマケイン・フーズが戦略的提携を発表し、マケイン・フーズはストロング社に5,500万米ドルを投資しました。ルーツは事業の少数株主となります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ポテトフライ
    • ピザ
    • その他の冷凍スナック
  • 流通チャネル
    • 小売り
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売店
      • その他の流通チャネル
    • 食品サービス
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle SA
    • McCain Foods Limited
    • Conagra Brands Inc.
    • Tyson Foods Inc.
    • BRF SA
    • Ajinomoto Co. Inc.
    • General Mills Inc.
    • Sudzucker AG
    • Nomad Foods
    • The Kraft Heinz Company

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68710

The Frozen Snacks Market size is estimated at USD 107.86 billion in 2024, and is expected to reach USD 132.68 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.23% during the forecast period (2024-2029).

Frozen Snacks - Market

During the COVID-19 pandemic, the frozen snacks market experienced a sudden increase in sales due to the availability of products in e-commerce stores and various supermarkets and hypermarkets offering home delivery to customers. With the rapid spread of the virus, consumers' awareness and hygiene practices increased, creating an enormous opportunity for e-commerce stores to offer contactless delivery of fully sanitized packaged food items in various countries worldwide. However, continuous innovation in the sector to provide appropriate packaging aids the overall growth of the market.

Key players are introducing new types of ingredients and products to cater to the tastes of consumers on a regional basis. The rising preference of consumers toward convenience products fuels the growing demand for frozen products due to their effortlessness and time-saving benefits as compared to cooking from scratch. The frozen snacks market is expanding rapidly due to the increasing number of working populations and their hectic lifestyles, which is expected to boost the frozen snacks market significantly.

Italian cuisine is gaining traction in the global market, and the trend of deep-frozen pizza is capturing majorities of the Asian, European, and North American markets. The manufacturers are coming up with innovative techniques to meet consumer demands and boost the growth of the market. The intake of animal protein is associated with high cholesterol levels, fat intake, and calorie intake, which increase the risk of cardiac diseases, high blood sugar levels, and obesity. Hence, consumers are showing an inclination toward vegan sources of protein, which, in turn, has created a good platform for the players offering plant-based or vegan frozen products.

Frozen Snacks Market Trends

Rising Consumer Expenditure on Convenience Food Products

The market is primarily driven by rising expenditure on food and beverages, introducing products with longer shelf lives, increasing impulse purchasing, and growing demand for convenience foods that can be prepared quickly and are fresh to eat, such as fries, frozen pizza, and other products. For instance, in February 2021, the American Frozen Food Institute (AFFI) reported that the sales of frozen meals, such as seafood and poultry, were 21.0% higher than in the year 2019, with double-digit sales of all types of frozen and chilled meals. The main advantage of these products is their comforting familiarity as snack foods among consumers, especially for families, where stressed parents turn to frozen pizza as something that appeals to even the pickiest eaters. Due to fast-paced lifestyles and the need for a quick snack among adults, there has been a growing demand for healthy and convenient foods that can be consumed instantly. These products are considered beneficial as most of them can be cooked within a short period of time for consumption. These factors have been propelling the market's growth. Moreover, manufacturers have provided consumers with more foods, for which much of the preparation work has been done outside the home. This development has been facilitated by technological innovations in preservation, packaging, freezing, artificial flavorings and ingredients, and by using microwaves.

North America Holds Major Share

Keeping up with the changing consumer demand, restaurants are providing food items in line with the need and convenience of consumers. Moreover, other lifestyle changes among North American consumers are expected to propel the growth of the frozen snack market. According to the US Department of Agriculture, 72% of Americans purchased frozen food due to their busy schedules during the previous year. Moreover, the growing preference for healthier food options, concerns over environmental sustainability, increased competition from grocery stores, heightened consumer expectations, and rapidly advancing technology is reinventing the traditional dining experience and forcing changes in the way restaurants and cafes operate. However, restaurant operators in North America are optimistic about their businesses, where the competition is more in product offerings and dining experiences, which are expected to drive positive sales in line with the time spent at the restaurants. Further, the demand for frozen pizza, fries, nuggets, wedges, rolls, baguettes, fish fingers, fish sticks, pretzels, croissants, fish cakes, squid rings, frozen momos, frozen burgers, sausages, cutlets, chicken fingers, dippers, and many more is booming in the region. Several restaurants offer the convenience of take-out and delivery options. Therefore, to meet the increased demand, restaurants keep larger stocks of frozen snack products to facilitate growth in their sales.

Frozen Snacks Industry Overview

The market for frozen snacks is highly fragmented due to the presence of many global and local companies. Some of the key companies in the market include Nomad Foods Limited, Conagra Brands Inc., McCain Foods Limited, Kraft Heinz Co., and Nestle SA. Manufacturers operating in the market are entering into agreements with downstream companies to increase their operational reach. The giant manufacturers have intensified their R&D efforts to develop niche and innovative products based on the end-user industry's requirements. Manufacturers are concentrating on enhancing their product quality to obtain a competitive edge over other players in the market. The major players are also practicing geographical expansion and mergers and acquisitions to pump up their revenues. For instance, in December 2021, Strong Roots, a leading plant-based frozen food company, and McCain Foods, the family-owned world leader in frozen potato specialties and appetizers, announced a strategic partnership, with McCain Foods investing USD 55 million in Strong Roots to take a minority stake in the business.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Potato Fries
    • 5.1.2 Pizzas
    • 5.1.3 Other Frozen Snacks
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Retail
      • 5.2.1.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.2.1.2 Convenience Stores
      • 5.2.1.3 Online Retail Stores
      • 5.2.1.4 Other Distribution Channels
    • 5.2.2 Food service
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle SA
    • 6.3.2 McCain Foods Limited
    • 6.3.3 Conagra Brands Inc.
    • 6.3.4 Tyson Foods Inc.
    • 6.3.5 BRF SA
    • 6.3.6 Ajinomoto Co. Inc.
    • 6.3.7 General Mills Inc.
    • 6.3.8 Sudzucker AG
    • 6.3.9 Nomad Foods
    • 6.3.10 The Kraft Heinz Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS