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市場調査レポート
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1438444

音声バイオメトリクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Voice Biometrics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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音声バイオメトリクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

音声バイオメトリクス市場規模は、2024年に22億5,000万米ドルと推定され、2029年までに48億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に16.75%のCAGRで成長します。

音声バイオメトリクス-市場

プロの詐欺師による盗まれたデータの大規模な使用が急増しているため、知識ベースの認証では正規のユーザーと詐欺師を区別するのがますます不十分になってきています。これが生体認証技術の普及につながりました。音声生体認証は、コールセンターの認証、ハンズフリーインターフェイス、銀行口座の保護、モバイルアプリケーション開発など、いくつかの分野を使用する多用途のテクノロジーです。

主なハイライト

  • 政府および民間サービスの導入にデジタルプラットフォームの使用が増加し、銀行業務をシンプルかつアクセスしやすくする金融会社の競争に伴い、失敗の可能性がほとんどなく、同様の強力で安全な認証テクノロジーの必要性が高まっています。市場はすでに、従来のパスワード認証プロセスからパスワードを使用しない認証技術へ移行しつつあります。音声認識は、異なる特性を持つすべての個人を識別するという独自の機能により、強力な認証技術の1つとして注目を集めています。
  • 銀行、自動車、ヘルスケアのセクターは重要です。ヘルスケアは、電子医療記録の作成を支援する音声認識の導入において、3社の中で最大の企業でした。一方、特に電話で行われる取引のセキュリティを強化するために、音声認証を統合する銀行が増えています。
  • 音声バンキングは金融業界を席巻しており、フィンテック各社はより高度で堅牢かつ安全なソリューションを提供しようと競い合っています。ボイスバンキングの開発は、今後数年間でさまざまな方向に進むと予測されています。 Intelligent Software Engineeringによると、米国の1,800万人の消費者がすでに音声による支払いを試しており、多くの銀行や金融機関がこのサービスを顧客に提供しています。ボイスバンキングの成長は市場の成長をもたらすと予想されます。銀行セクターは、モバイルおよびウェブバンキングアプリケーションでの音声認識の採用の増加により、予測期間中に大幅な成長率を記録すると予想されます。
  • 生体認証音声システムの習熟度は、音声識別と音声認識の成功に依存し、ソリューション全体のパフォーマンスに影響します。研究者や企業は、信号から音声特徴を識別するために、LPCC、MFCC、LPCなどの多くのアプローチを採用しています。生体認証音声システムの受け入れやすさの高さは、ソリューションの効率、精度、識別速度、製品機能の向上、低コスト、およびユーザーフレンドリーな性質によるものです。
  • COVID-19感染症のパンデミックは、非接触認証方法としての音声生体認証の必要性を浮き彫りにし、調査対象市場の需要側のダイナミクスにプラスの影響を与えました。 2021年の生体認証調査によると、回答者の64%がリモートオンボーディングとモバイルアプリをサポートするテクノロジーの優先順位を高めており、音声生体認証に対する直接的な需要が生まれています。

音声バイオメトリクス市場動向

銀行、金融サービス、保険が音声生体認証アプリケーションの主要分野として台頭

  • 銀行は、オンライン詐欺と戦うために、最適な認証方法を常に把握し続ける必要があります。従来、銀行はPINやワンタイムパスワードなどの知識ベースの認証方法を使用してきました。特にCOVID-19感染症パンデミックの影響を考慮すると、非接触かつシームレスなテクノロジーに対する需要は銀行のセキュリティにも浸透しています。バンキングにおける音声バイオメトリクスは、人々の物理的な存在を必要とする網膜や指紋スキャナを超えた、有望なオンラインバンキングソリューションです。
  • さらに、攻撃者/ハッカーがより巧妙になり、潜在的なターゲットや侵入ポイントの数が拡大するにつれて、金融業界におけるサイバー攻撃は大幅に増加しています。新しい銀行および金融テクノロジーの普及と追加に伴い、ユーザーの数も大幅に増加しました。銀行家からの何度も警告にもかかわらず、人々は詐欺の餌食になってしまいます。たとえば、2021年度、インド準備銀行(RBI)はインド全土で約7,400件の銀行詐欺事件を報告しました。 RBIは、2020年にインドで銀行詐欺事件が8,700件、被害額が1兆8,500億ルピーに達したと発表しました。さらに、インドのコンピュータ緊急対応チーム(CERT-In)が報告した情報によると、インドでは、2019年と2020年に、デジタルバンキングに関するサイバーセキュリティインシデントがそれぞれ無制限に2,46,514件と2,90,445件報告されました。
  • また、VMwareによると、2020年上半期には金融機関を狙ったサイバー攻撃が前年比238%増加しました。パンデミックが始まって以来、銀行や保険グループの75%近くでサイバー犯罪が急増しています。
  • 銀行業務における音声生体認証は、快適な銀行サービスを拡張し、顧客エクスペリエンスを向上させるために非常に重要です。たとえば、銀行は、支払いの際に生存証明を必要とする年金や保険などの社会保障商品を提供しています。音声バイオメトリクスは、人の個別の認証を容易にします。また、生体認証技術は人間の声のいくつかの特徴を識別して、識別の信頼性と改ざん防止を実現します。
  • 音声生体認証は、KYCプロセスの強化にも役立ちます。たとえば、南アジアのような多言語国家では、遠く離れた地域にさまざまな教育レベルの人々がいます。音声生体認証は、ソリューションが言語に依存しないため、そのような人々を金融セキュリティネットに組み込むのに役立ちます。
  • さらに、生理学的生体認証には顧客の所在地にスキャナーが必要ですが、音声生体認証には既存の電話回線とモバイルインフラストラクチャのみが必要です。ソフトウェアは銀行側にあります。認証用のサンプルを作成するために、ユーザーはランダムに生成されたフレーズを言うように求められる場合があります。一致するものが見つからない場合、アクセスは拒否されます。この方法は、音声録音を使用しようとするハッカーに対して効果的です。

北米が最大のシェアを握ると予想される

  • 音声認識テクノロジーは、モバイルおよびクラウドテクノロジーの急速な普及とコンピューティング能力の比類のない技術進歩により、さまざまなアプリケーションで使用されています。ヘルスケア業界は、健康関連のデータ記録の作成に音声認識技術が使用されているため、米国における音声認識技術の開発において重要な役割を果たすことが期待されています。音声認識テクノロジーは、現在も使用されている従来のアプローチの一部を置き換える可能性があります。
  • 米国メディケアおよびメディケイドサービスセンターによると、国民医療支出は2019年から2028年まで年平均5.4%で増加し、2028年までに6兆2,000億米ドルに達すると予測されています。これにはITおよびコンピューティングサービスへの支出も含まれます患者データの保存と保護を強化します。さらに、医療システムは、重要な健康指標を見逃さないようにしながら、診断中に発見された払い戻し可能な状態を特定するために、音声対応の文字起こしを検索しています。
  • この地域の収益性の高い銀行セクターでは、詐欺事件の増加に伴い、生体認証技術の採用が増加しています。この分野では、安全で多様なセキュリティソリューションが数多く導入されています。北米では、G+D Mobile SecurityがSamsung SDSと連携してFIDO準拠のConvegno Mobile Authenticationを導入しました。このソリューションは、指紋、顔、虹彩、音声資格情報などの生体認証を利用して、多要素認証を備えたセキュリティソリューションを提供します。
  • ロイヤル・バンク・オブ・カナダ、バンク・オブ・モントリオール、ロジャース・コミュニケーションズなどのカナダのいくつかの組織は、電話で消費者を識別するために音声生体認証を使用し始めています。カナダのTD銀行グループによると、顧客は声紋を提供することで、自分のアカウントにサインインしたり、コールセンターの秘密の質問をスキップしたりできるといいます。このために、TDはVoicePrintを使用します。 TD VoicePrintは、顧客が銀行のライブカスタマーサービスの従業員と電話で話すときに、声紋を使用して身元を確認し、本人確認を行うことができる音声認識システムです。
  • カナダでは顧客へのサービスを向上させるために、セルフレジのレーンに移行する店舗が増えています。ダルハウジー大学の食料品体験全国調査報告書によると、カナダ人の半数以上(54%)はセルフレジレーンを好み、66%が少なくとも時々はセルフレジレーンを利用しています。顧客は自分の好きなときにセルフレジを利用できますが、必ずしも効率的であるとは限りません。その結果、多くのカナダの販売業者は店舗での音声生体認証ソリューションを探しています。しかし、機器や機器の初期コストが高いため、カナダの多くの小売業者は最新テクノロジーにアップグレードすることに消極的です。

音声バイオメトリクス業界の概要

音声生体認証市場は依然として競争が激しく、いくつかの新興企業が生体認証エコシステムに参入しています。市場では最近、いくつかの合併と買収が行われてきました。この分野で活動する新興企業に巨額の資金が流入することで、今後数年間にいくつかの新製品の発売が予想されます。最近の開発の一部は次のとおりです。

  • 2021年9月- 以前はVernacular.aiとして知られていたSkitが、Exfinity VenturesとKalaari Capitalの参加を得てWestBridge Capitalが主導し、Sense AIが率いるLetsventureシンジケート、Aaryamanが率いるAngelistシンジケートにより、シリーズB資金の一部として2,300万米ドルを確保しました。 Prophetic VenturesのVir Shah氏。
  • 2021年 8月-Lumen Voxは、文字起こし機能を備えた次世代の自動音声認識(ASR)エンジンを発売しました。人工知能(AI)と深層機械学習(ML)に基づいて構築された新しい自動音声認識エンジンは、最も正確な音声対応の顧客エクスペリエンスを提供する点で競合を上回ります。
  • 2021年 7月- タレスは、オンボーディングと認証のためのタレスのデジタルIDサービスプラットフォームの一部である新しい音声生体認証ソリューションを発表しました。新しいソリューションは、既存のコールセンターの登録プロセスと簡単に統合できます。
  • 2021年 6月-Aculabは、音声生体認証技術であるVoiSentryが身体障害や言語障害のある人にも導入可能であると発表しました。 VoiSentryは、特定の単語ではなく音声の音の一般的な特徴に基づいて音声生体認証を計算します。したがって、ユーザーは音声を使用してIVRの選択を積極的に肯定し、本人確認と検証チェックを完了することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替製品の脅威
  • テクノロジーのスナップショット
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)が市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • セキュリティ脅威の巧妙化
    • 政府による国民の安全を確保するためのテクノロジーの大規模導入
  • 市場の課題
    • サードパーティ(クラウド)データストレージに関するセキュリティ上の懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • アクティブバイオメトリクス
    • パッシブバイオメトリクス
  • 展開モデル
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンタープライズサイズ
    • 中小企業
    • 大企業
  • 業界
    • 銀行、金融サービス、保険
    • 小売とeコマース
    • 通信とIT
    • 政府と防衛
    • その他の業界
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • オーストラリア
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Nuance Communications Inc.
    • Verint Systems Inc.
    • Voice Biometrics Group
    • NICE Ltd
    • Auraya Inc.
    • Phonexia SRO
    • BioCatch Ltd
    • Pindrop Security Inc.
    • Aculab Inc.
    • Uniphore Software Systems Pvt. Ltd
    • LexisNexis Risk Solutions Inc.
    • One Vault SA
    • Lumen Vox LLC(Voice Trust GmBH)
    • VoicePIN.com Sp. z oo
    • SESTEK

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66871

The Voice Biometrics Market size is estimated at USD 2.25 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.88 billion by 2029, growing at a CAGR of 16.75% during the forecast period (2024-2029).

Voice Biometrics - Market

The proliferation in the large-scale use of stolen data by professional fraudsters renders knowledge-based authentication increasingly inadequate for distinguishing legitimate users from fraudsters. This has led to the proliferation of biometric technologies. Voice biometrics is a versatile technology that uses several areas, including call center authentication, hands-free interface, bank account protection, and mobile application development.

Key Highlights

  • With the increasing use of digital platforms for government and private services deployment and the race of financial firms to make banking simple and more accessible, there is a growing need for a similar, strong, and secured authentication technology with negligible chances of failure. The market is already transitioning from traditional password authentication processes to password-less authentication techniques. Owing to its unique feature of identifying every individual with different traits, voice recognition is gaining traction as one of the powerful authentication techniques.
  • The banking, automotive, and healthcare sectors are significant. Healthcare was the largest of the three in deploying voice recognition to assist with creating electronic medical records. Meanwhile, a growing number of banks are integrating voice authentication for an extra layer of security, especially for transactions that take place over the phone.
  • Voice banking is conquering the financial industry, and FinTechs are competing to offer more advanced, robust, and secure solutions. The development of voice banking is predicted to move in several directions in the next few years. According to Intelligent Software Engineering, 18 million US consumers have already tried paying by voice, and many banks and financial institutions offer this service to their clients. The growth of voice banking is anticipated to provide growth to the market. The banking sector is expected to register a significant growth rate over the forecast period, owing to the higher adoption of voice recognition in mobile and web banking applications.
  • The proficiency of a biometric voice system is dependent on successful speech identification and voice recognition and affects the solution's overall performance. Researchers and corporations employ many approaches to identify voice features from a signal, including LPCC, MFCC, and LPC. The higher acceptability of the biometric voice system is credited to the solutions' efficiency, accuracy, identification speed, increased product capabilities, low cost, and user-friendly nature.
  • The COVID-19 pandemic has highlighted the need for voice biometrics as a contactless method of authentication and has positively influenced the demand-side dynamics of the studied market. According to the Biometric Survey 2021, 64% of the respondents have increased prioritization for technology that supports remote onboarding and mobile apps, creating a direct demand for voice biometrics.

Voice Biometrics Market Trends

Banking, Financial Services, and Insurance have Emerged as the Leading Fields for Voice Biometric Applications

  • Banks must continuously stay on top of the best-suited methods for authentication to combat online fraud. Traditionally, banks have used knowledge-based authentication methods such as PINs and one-time passwords. The demand for contactless and seamless technologies has permeated even banking security, especially in light of the COVID-19 pandemic's impact. Voice biometrics in banking is a promising online banking solution that goes beyond the retina and fingerprint scanners that require people's physical presence.
  • Further, as attackers/hackers have become more sophisticated and the number of potential targets or entry points has expanded, cyber attacks in the financial industry have increased significantly. The sheer number of users has also drastically increased along with the proliferation and addition of new banking and financial technologies. Despite numerous warnings from bankers, people fall prey to scams. For instance, in fiscal 2021, the Reserve Bank of India (RBI) reported around 7,400 bank fraud cases across India. In 2020, RBI said 8,700 bank fraud cases in India with an INR 1.85 trillion. Further, as per the information reported by Indian Computer Emergency Response Team (CERT-In), an unlimited number of 2,46,514 and 2,90,445 cyber security incidents about digital banking were reported in 2019 and 2020 in India, respectively.
  • Also, according to VMware, the first half of 2020 witnessed a 238% increase in cyberattacks targeting financial institutions compared to the previous year. Nearly 75% of banks and insurance groups have seen a spike in cybercrime since the pandemic's start.
  • Voice biometrics in banking is crucial to extending comfortable banking services and improving customer experience. For instance, banks offer social security products like pensions and insurance requiring proof-of-life authentication when the payments are disbursed. Voice biometrics facilitate the discrete authentication of people. Also, biometric technology can identify several features of human voices to make identification reliable and tamper-proof.
  • Voice biometrics also aid in enhancing the KYC processes. For instance, multilingual countries like South Asia have people of varying education levels across far-flung areas. Voice biometrics can help include such people into a financial security net as the solutions are language-independent.
  • Further, physiological biometrics necessitates scanners at the customer's location, whereas voice biometrics require nothing more than existing phone lines and mobile infrastructure. The software is present on the bank's end. To create a sample to authenticate, the user may be asked to say a randomly generated phrase. If a match is not found, access will be denied. This method is effective against hackers who attempt to use voice recordings.

North America is Expected to Hold the Largest Share

  • Voice recognition technology is used in various applications due to the rapid growth in the acceptance of mobile and cloud technologies and unmatched technological advancements in computing power. The healthcare industry is expected to play a significant role in developing voice recognition technology in the United States, owing to its use in producing health-related data records. Voice recognition technology has the potential to replace some of the more traditional approaches that are still in use.
  • According to the Center for Medicare and Medicaid Services, United States, National health spending is projected to grow at an average annual rate of 5.4% from 2019 to 2028 to reach USD 6.2 trillion by 2028. This also includes the expenditure for IT and computing services for better storage and protection of patient data. Furthermore, health systems are searching for voice-enabled transcriptions to identify reimbursable conditions discovered during the diagnostic while ensuring that crucial health indicators are not missed.
  • The lucrative banking sector in the region has seen a rise in the adoption of biometric technologies as the number of fraud cases has increased. In the area, many secure and diverse security solutions are being introduced. In North America, G+D Mobile Security has introduced its FIDO-compliant Convegno Mobile Authentication in conjunction with Samsung SDS. The solution leverages biometrics such as fingerprint, face, iris, and voice credentials to provide security solutions with multi-factor authentication.
  • Several Canadian organizations, including Royal Bank of Canada, Bank of Montreal, and Rogers Communications, have begun using speech biometrics to identify consumers over the phone. According to the TD Bank Group of Canada, customers can sign into their accounts or skip call center security questions by providing a voiceprint. For this, TD uses VoicePrint. TD VoicePrint is a voice recognition system that allows customers to use their voiceprint to verify their identity and identify themselves when speaking with one of the bank's Live Customer Service employees over the phone.
  • More stores in Canada are moving to self-checkout lanes to serve customers better. More than half of Canadians (54%) favor self-checkout lanes, and 66% use them at least some of the time, according to Dalhousie University's Grocery Experience National Survey Report. Customers can use self-checkout lines at their own leisure, but they are not necessarily as efficient. As a result, many Canadian merchants are looking for voice biometrics solutions in their stores. However, due to the initial high cost of equipment and gadgets, many retailers in Canada will be unwilling to upgrade to the latest technologies.

Voice Biometrics Industry Overview

The voice biometrics market remains highly competitive, with several emerging players getting into the biometric ecosystem. The market has witnessed a few mergers and acquisitions in the recent past. With the inflow of massive amounts of funds into the startups operating in this space, the launch of several new products is expected in the years ahead. Some of the recent developments are as follows:-

  • September 2021 - Skit, formerly known as Vernacular.ai, secured USD 23 million as part of its Series B funding, led by WestBridge Capital with participation from Exfinity Ventures and Kalaari Capital, Letsventure syndicate led by Sense AI, and Angelist syndicate led by Aaryaman Vir Shah from Prophetic Ventures.
  • August 2021 - Lumen Vox launched the next-generation automatic speech recognition (ASR) engine with transcription. The new automatic speech recognition engine, built on artificial intelligence (AI) and deep machine learning (ML), outpaces its competition in delivering the most accurate speech-enabled customer experiences.
  • July 2021 - Thales announced a new voice biometric solution, part of Thales' Digital Identity Service Platform for onboarding and authentication. The new solution integrates effortlessly with existing call center enrolment processes.
  • June 2021 - Aculab announced that its voice biometrics technology, VoiSentry, can be deployed to those with physical and speech impairments. VoiSentry calculates voice biometrics based on general characteristics of the sound of the voice rather than specific words. Hence, it enables the user to positively affirm IVR choices and complete identification and verification checks using their voice.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 An Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Sophistication of Security Threat
    • 5.1.2 Large-scale Adoption of Technology by Governments to Secure Citizens
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security Concerns Pertaining to Third-party (Cloud) Data Storage

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Type
    • 6.1.1 Active Biometrics
    • 6.1.2 Passive Biometrics
  • 6.2 Deployment Model
    • 6.2.1 On-premises
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 Enterprise Size
    • 6.3.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.3.2 Large Enterprises
  • 6.4 Vertical
    • 6.4.1 Banking, Financial Services, and Insurance
    • 6.4.2 Retail and E-commerce
    • 6.4.3 Telecommunications and IT
    • 6.4.4 Government and Defense
    • 6.4.5 Other Industry Verticals
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
      • 6.5.1.1 United States
      • 6.5.1.2 Canada
    • 6.5.2 Europe
      • 6.5.2.1 United Kingdom
      • 6.5.2.2 Germany
      • 6.5.2.3 France
      • 6.5.2.4 Rest of Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
      • 6.5.3.1 China
      • 6.5.3.2 Australia
      • 6.5.3.3 India
      • 6.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.5.4 Latin America
      • 6.5.4.1 Brazil
      • 6.5.4.2 Mexico
      • 6.5.4.3 Rest of Latin America
    • 6.5.5 Middle-East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Nuance Communications Inc.
    • 7.1.2 Verint Systems Inc.
    • 7.1.3 Voice Biometrics Group
    • 7.1.4 NICE Ltd
    • 7.1.5 Auraya Inc.
    • 7.1.6 Phonexia SRO
    • 7.1.7 BioCatch Ltd
    • 7.1.8 Pindrop Security Inc.
    • 7.1.9 Aculab Inc.
    • 7.1.10 Uniphore Software Systems Pvt. Ltd
    • 7.1.11 LexisNexis Risk Solutions Inc.
    • 7.1.12 One Vault SA
    • 7.1.13 Lumen Vox LLC (Voice Trust GmBH)
    • 7.1.14 VoicePIN.com Sp. z o.o.
    • 7.1.15 SESTEK

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET