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市場調査レポート
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1687757

自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Bicycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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自転車:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

自転車の市場規模は2025年に585億2,000万米ドルと推計され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは4.2%で、2030年には718億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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消費者の健康志向の高まりに伴い、自転車はますます頼もしく健康的なモビリティオプションと見なされるようになっています。近年、サイクリングイベントの数が増加しており、市場の成長を後押ししています。予測期間中、政府や雇用者の積極的な取り組みが市場を牽引すると予想されます。欧州、アジア太平洋、アフリカ、特に南アフリカでは、様々な管理団体がロードレース、ツーリング、レジャーサイクリング、トラックレース、オフロードレース、マウンテンバイクのイベントを推進しています。例えば、2022年11月、オランダの運輸大臣は、約12億米ドルを自転車インフラに割り当てると発表しました。ドイツでは、Giant Groupがモメンタムブランドのe-バイクを発売しました。ひとつは、軽量でミニマリスト、ほぼメンテナンスフリーの街乗り用e-バイク「Voya E+」で、もうひとつは、冒険用ライトe-カーゴバイク「PakYak E+」です。

自転車メーカーは人工知能(AI)の進化を利用することで、消費者の需要をより的確に予測し、ニッチなセグメントに対応し、レコメンデーションエンジンを改善することができます。e-バイクは中国や日本などの国々で絶大な支持を得ています。これらの国々でe-バイクが採用され、推進されている重要な理由としては、その健康上の利点、交通渋滞の回避、環境上の利点、スポーツ用品としてのe-バイク需要の増加などが考えられています。また、新興経済諸国では、さまざまな団体や政府が自転車への切り替えをサポートするために必要なインフラを積極的に整備しており、それによって人々が自転車を選ぶように促しています。例えば、フランス政府は2023年5月、2027年までに20億ユーロ(22億米ドル)を投じて自転車インフラを整備し、自動車利用を減らして自転車利用を促進するために人々の自転車購入を支援する計画を発表しました。目的は自転車レーン網を倍増させることで、政府は2023~2027年まで、新しい自転車レーンに年間2億5,000万ユーロを費やす計画です。残りの予算は、自転車利用を促進するためのその他の施策に充てられます。中古自転車を含む自転車購入補助金には約5億ユーロが充てられます。これらすべての要因が自転車市場の成長を後押ししています。

自転車市場の動向

サイクリングイベントの増加

トレッキングやレクリエーション活動への自転車利用の増加とサイクリングイベントの増加により、一般自転車とスポーツ自転車の両方の需要が増加すると予想されます。有名人による推薦の影響力の高まりや、こうしたイベントのメディア報道の増加は、自転車の売上を押し上げると予想されます。例えば、ADFC(Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club)が2022年に実施した調査によると、回答者の約96%がドイツで自転車を使用しています。さらに、Cycling Irelandのような欧州各国のさまざまな運営団体が、ロードレース、ツーリング、レジャーサイクリング、トラックレース、オフロードレースのイベントを推進しています。アイルランド・スポーツ評議会によると、Sport Irelandは2022年、Cycling Irelandに約52万ユーロを投資し、消費者がアイルランドのさまざまなサイクリング活動に参加することを奨励しました。このイベントの最終目標は、サイクリングに対する意識を高め、市内でのサイクリング普及率を高めることでした。このような意識向上キャンペーンも、市場の成長を後押しします。

さらに、サイクリングイベントは、サイクリングに対する意識を高め、最終的には自転車利用へのモーダルシフトを促す取り組みをサポートすることができます。イベントは、子供、家族連れ、新規サイクリスト、特定の組織や場所の従業員など、特定のグループに合わせることができます。2023年4月、Cycling Irelandはロードレースのサイクリストを対象としたNational Road Seriesを延長し、新たにLeisure National Seriesを立ち上げてスポーツ分野に進出しました。2023年、Leisure National Seriesは、4つの州のレジャーサイクリングイベント主催者をサポートし、アイルランド島全域のホストクラブとそのメンバーを支援することを目的としました。アイルランドのサイクリングの最大の部分を占め、そのライダーがCycling Irelandのメンバーの最大の部分を占めるスポーツシーンに、国の統括団体がこのような形で関わるのは初めてのことでした。さらに、サイクリング選手権などの国際的なスポーツイベントも、消費者のサイクリングへの参加を促しています。これらの要因が、市場の成長を後押ししています。

アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占める

アジア太平洋は自転車市場において最大かつ急成長している地域です。中国、日本、オーストラリア、インド、韓国がこの地域の主要国です。2022年には、少なくとも週に1回は自転車を利用する常連サイクリストのシェアはインドが最も大きかったです。これに僅差で続いたのは中国とオランダで、人口の約3分の2が毎週自転車を利用しています。さらに、これらの国ではサイクリング大会が数多く開催されるようになり、スポーツバイクの人気と需要が高まる可能性があります。例えば、2022年12月、インド自転車競技連盟は第27回シニア、ジュニア、サブジュニアロードサイクリング選手権を発表しました。同選手権は2023年1月にマハラシュトラ州ナシクのシナーで開催されることになっています。また、インドでは大人も子供も肥満のため、減量に役立つ自転車の需要が高まっています。

e-バイクは中国や日本などの国々で顕著になっています。アジア太平洋地域でe-バイクが採用され、運転される主な理由としては、健康上のメリット、交通渋滞の回避、環境上のメリット、スポーツ用品としてのe-バイク需要の増加などが挙げられます。同地域の主要企業は主に、革新的な機能を備えた自転車を発売することで、製品ポートフォリオを拡大することに注力しています。例えば、2022年4月、モビリティユーザーのNeuron Mobilityは、オーストラリアのシドニーで、安全性を最優先した250台のe-バイクを発売しました。Neuronのe-バイクには、ライダーをサポートするGoogle Mapsが搭載されています。これにより、最寄りのNeuronのe-バイクを見つけることができ、そこまでの道順や目的地までの所要時間も表示されます。これらすべての要因が、市場の成長に寄与しています。

競合情勢

自転車市場は競争が激しく、世界的・地域的なプレーヤーが多数存在します。市場の主要プレイヤーには、Giant Manufacturing、Accell Group、Trek Bicycle Corporation、Merida Industry、Pon Holdings BVなどがいます。これらの主要企業は、革新的な自転車の製造に乗り出し、他のプレーヤーとの提携やM&Aに乗り出し、世界市場でのプレゼンスを拡大するためにオンラインとオフラインのマーケティング戦略を形成しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • サイクリングイベントの増加
    • 健康志向と環境志向の高まり
  • 市場抑制要因
    • 代替交通手段の利用可能性
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 企業間の競争

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ロードバイク
    • ハイブリッドバイク
    • オールテレインバイク
    • e-バイク
    • その他
  • 流通チャネル別
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • オランダ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • チリ
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Accell Group NV
    • Trek Bicycle Corporation
    • Pon Holdings BV
    • Giant Manufacturing Co. Ltd
    • Bulls Bikes
    • Pedego Inc.
    • Benno Bikes LLC
    • Hero Cycles Limited
    • Ribble Cycles
    • Riese Und Muller Gmbh

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65239

The Bicycle Market size is estimated at USD 58.52 billion in 2025, and is expected to reach USD 71.88 billion by 2030, at a CAGR of 4.2% during the forecast period (2025-2030).

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With the growing health consciousness among consumers, bicycles are seen as an increasingly dependable and healthy mobility option. The number of cycling events has increased in recent years, propelling the growth of the market studied. Over the forecast period, favorable government and employer initiatives are expected to drive the market studied. Various governing bodies in Europe, Asia-Pacific, and Africa, particularly South Africa, promote road racing, touring, leisure cycling, track racing, off-road racing, and mountain biking events. For instance, in November 2022, the transport ministers of the Netherlands announced that around USD 1.2 billion was allocated to cycle infrastructure. In Germany, the Giant Group launched Momentum brand e-bikes. One is the Voya E+, a lightweight, minimalist, and nearly maintenance-free e-bike for the city, and another one is the PakYak E+, an adventure light e-cargo bike.

Bicycle manufacturers can use artificial intelligence (AI) advancements to better predict consumer demand, cater to niche segments, and improve recommendation engines. E-bikes are gaining immense traction in countries such as China and Japan. Some significant reasons considered for adopting and driving e-bikes in these countries are their health benefits, avoidance of traffic congestion, environmental benefits, and increased demand for e-bikes as sports equipment. Various organizations and governments are also aggressively deploying the infrastructure in the developed economies needed to support the switch to bicycles, thereby encouraging people to opt for bicycles. For instance, in May 2023, the French government announced its plan to spend EUR 2 billion (USD 2.2 billion) through 2027 to improve cycle infrastructure and help people buy bikes to reduce car use and boost cycling. The aim is to double the cycle lane network, and the government plans to spend EUR 250 million a year on new bike lanes from 2023 to 2027. The rest of the budget will go toward other measures to boost bicycle use. About EUR 500 million will be allocated toward subsidies to buy bicycles, including second-hand bicycles. All these factors help in driving the growth of the bicycle market.

Bicycle Market Trends

Increasing Number of Cycling Events

The increasing application of bicycles in trekking and recreational activities, coupled with a rising number of cycling events, is expected to boost demand for both general and sports bicycles. The growing influence of celebrity endorsements and increased media coverage of such events are expected to boost the sales of bikes. For instance, according to a survey conducted by Allgemeiner Deutscher Fahrrad-Club (ADFC) in 2022, around 96% of respondents used their bikes in Germany. Furthermore, various governing bodies in European countries, such as Cycling Ireland, promote road racing, touring and leisure cycling, track racing, and off-road racing events. According to the Irish Sports Council, Sport Ireland invested approximately EUR 520 thousand in Cycling Ireland in 2022, encouraging consumers to participate in various cycling activities in Ireland. The event's ultimate goal was to raise cycling awareness and increase cycling adoption in the city. Such awareness campaigns also boost the growth of the market studied.

Furthermore, cycling events can help raise awareness about cycling and ultimately support efforts to encourage a modal shift toward bicycle use. Events may be tailored to specific groups, such as children, families, new cyclists, or employees of a specific organization or location. In April 2023, Cycling Ireland extended its National Road Series for road racing cyclists and moved on to the sportive sector with the launch of a new Leisure National Series. The 2023 Leisure National Series aimed to support leisure cycling event organizers in the four provinces and assist the host clubs and their members across the host clubs and its members in the Island of Ireland. This was the first time that a national governing body was involved in the sportive scene in this way, which is the largest part of Irish cycling and whose riders account for the biggest section of Cycling Ireland's membership. Moreover, international sports events, such as cycling championships, also encourage the involvement of consumers in cycling. These factors drive the growth of the market studied.

Asia-Pacific Holds Significant Market Share

Asia-Pacific is the largest and fastest-growing region in the bicycle market. China, Japan, Australia, India, and South Korea are some of the leading countries in the region. In 2022, India had the largest share of regular cyclists, who used their bikes at least once weekly. It was closely followed by China and the Netherlands, where around two-thirds of the population are weekly bicycle riders. Moreover, these countries have started hosting numerous cycling tournaments, which may increase the popularity and demand for sports bicycles. For instance, in December 2022, the Cycling Federation of India announced its 27th senior, junior, and sub-junior road cycling championship. The championship is supposed to be in January 2023 at Sinner, Nasik, Maharashtra. Furthermore, due to adult and child obesity in India, the demand for cycles is increased as it helps in weight loss.

E-bikes have become prominent in countries such as China and Japan. Some major reasons for adopting and driving e-bikes around Asia-Pacific are health benefits, avoidance of traffic congestion, environmental benefits, and increased demand for e-bikes as sports equipment. The major players across the region mainly focus on expanding their product portfolio by launching bikes with innovative features. For instance, in April 2022, mobility user Neuron Mobility launched its fleet of 250 of its safety-first e-bikes in Sydney, Australia. Neuron e-bikes have Google Maps to help the riders. Through this, the nearest Neuron E-bike can be spotted, including directions to get there and the time required to reach the destination. All these factors contribute to the growth of the market studied.

Competitive Landscape

The bicycle market is highly competitive, with many global and regional players. Major players in the market include Giant Manufacturing Co. Ltd, Accell Group, Trek Bicycle Corporation, Merida Industry Co. Ltd, and Pon Holdings BV. These key players are venturing into the manufacturing of innovative bicycles, embarking on partnerships with other players, mergers and acquisitions, and shaping up their online and offline marketing strategies to expand their presence in the global market. For instance, the company launched the Ribble Collective project to provide support and backing to a group of various British privateer riders across all cycling disciplines. With the brand's support, the new project aims for Ribble Collective riders to set out and achieve their own cycling goals across various events.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Number of Cycling Events
    • 4.1.2 Growing Health Conscious and Environmentally Friendly Population
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Availability of Alternative Transport Solutions
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Road Bicycle
    • 5.1.2 Hybrid Bicycle
    • 5.1.3 All Terrain Bicycle
    • 5.1.4 E-bicycle
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Netherlands
      • 5.3.2.8 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Chile
      • 5.3.4.4 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Accell Group NV
    • 6.3.2 Trek Bicycle Corporation
    • 6.3.3 Pon Holdings BV
    • 6.3.4 Giant Manufacturing Co. Ltd
    • 6.3.5 Bulls Bikes
    • 6.3.6 Pedego Inc.
    • 6.3.7 Benno Bikes LLC
    • 6.3.8 Hero Cycles Limited
    • 6.3.9 Ribble Cycles
    • 6.3.10 Riese Und Muller Gmbh

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS