市場調査レポート
商品コード
1437994
ペットオーラルケア製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)Pet Oral Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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ペットオーラルケア製品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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ペットオーラルケア製品市場規模は、2024年に19億米ドルと推定され、2029年までに26億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.60%のCAGRで成長します。
ペットオーラルケア製品市場は、一人当たりの動物ヘルスケア費の増加により多大な恩恵を受けています。アメリカペット製品協会(APPA)によると、アメリカには8,970万頭の犬が飼われており、ペットの飼い主は人間の口腔ヘルスケアと比較して、犬のデンタルケアに年間平均49.70ドルを費やしています。多くの多様な口腔健康関連疾患の有病率の増加が、市場成長の主な原動力であると特定されています。歯周病は犬や猫で最も一般的な症状ですが、歯周病は歯磨きでほとんど予防可能です。
米国獣医師会(AVMA)によると、この病気は歯の喪失から臓器不全に至るまで、深刻な健康上の懸念を引き起こす可能性があります。 AVMAによると、猫の約70%、犬の約80%が3歳までにある程度または何らかの形の歯周病を発症します。ペットによくある口腔の問題には、歯石、歯肉炎、歯周病、歯の骨折などがあります。米国ペット製品協会(APPA)によると、2018年の米国の平均ペット産業支出総額は905億米ドルで、2021年には1,236億米ドルに増加しました。金融ウェブサイト LendEDUによる全国のペット所有者アンケートによると、 ,アメリカ人全体の半数以上が、自分自身と同じかそれ以上を犬のヘルスケアに費やしています。調査対象者の20%が犬の世話のために借金をしており、平均返済額は1,567米ドルです。したがって、ペットの飼い主のペットの健康に対する高い意識と歯科処置の数の増加も、市場の成長を促進すると予想される要因です。
北米は、愛玩動物の採用の増加と一人当たりの動物ヘルスケア費の増加により、予測期間中、ペットオーラルケア製品市場での優位性を維持すると予想されています。さらに、多くの多様な口腔健康関連疾患の有病率の上昇が、市場成長の主な原動力であることが確認されています。アメリカペット製品協会(APPA)によると、アメリカには8,970万頭の犬が飼われており、ペットの飼い主は人間の口腔ヘルスケアと比較して、犬のデンタルケアに年間平均49.70ドルを費やしています。米国歯科医師会の報告によると、米国人は年間の歯科治療に平均して42.24米ドルを自己負担額として費やしています。米国ペット製品協会の2021年から2022年全国ペット所有者調査によると、米国の世帯の70%、つまり約9,050万世帯がペットを飼っています。これは、調査が初めて実施された1988年の米国世帯の56%から、2019年には67%に増加しています。さらに、ペットの飼い主の間でペットの健康に対する意識が高く、歯科処置の数が増加していることも他の要因です。北米のペット用オーラルケア市場の成長を推進します。
ペットオーラルケア製品市場はかなり統合されており、世界の大手企業が市場で大きなシェアを占めています。市場の主要企業は、特にMars Inc.、Purina Pet Care、Virbac、Ceva、Hills Pet Nutrition Inc.、およびVetoqinol SAです。市場の主要企業は、市場シェアを拡大するために多くの戦略的活動に取り組んできました。彼らは、より幅広い消費者層に対応するための新製品の発売、合併と買収、拡張に重点を置いています。メーカーも生産コストを削減するために生産プロセスに投資しています。
The Pet Oral Care Products Market size is estimated at USD 1.9 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.61 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.60% during the forecast period (2024-2029).
The pet oral care products market is benefitting tremendously, owing to the increasing per capita animal healthcare expenditure. According to the American Pet Product Association (APPA), America has 89.7 million pet dogs, and pet owners spend an average of USD 49.70 on a dog's dental care annually compared to human oral healthcare. The rise in the prevalence of many diverse oral health-related diseases has been identified as the major driving factor for market growth. Periodontal disease is the most common clinical condition in cats and dogs, which is largely preventable by tooth brushing.
As per the American Veterinary Medical Association (AVMA), the disease can lead to severe health concerns ranging from tooth loss to organ failure. According to AVMA, around 70% of cats and 80% of dogs develop some degree or form of periodontal disease by the time they are three years old. Common oral issues among pets include calculus, gingivitis, gum disease, and tooth fractures. According to the American Pet Products Association (APPA), the total pet industry expenditure on average in the United States was USD 90.5 billion in 2018, which increased to USD 123.6 billion in 2021. According to a nationwide pet owner poll by the finance website LendEDU, over half of all Americans spend the same or more on their dogs' healthcare than they do on themselves. 20% of individuals polled have gone into debt to care for their dogs, with the average amount due being USD 1,567. Therefore, high awareness about pet health among pet owners and a rise in the number of dental procedures are other factors expected to propel the market's growth.
North America is expected to retain its dominance in the pet oral care products market over the forecast period, owing to the rising companion animal adoption and the increasing per capita animal healthcare expenditure. In addition, the rise in the prevalence of many diverse oral health-related diseases has been identified as the major driving factor for market growth. According to the American Pet Product Association (APPA), America has 89.7 million pet dogs, and pet owners spend an average of USD 49.70 on a dog's dental care annually compared to human oral healthcare. On average, an American spends USD 42.24 on his annual dental care in out-of-pocket expenses, as reported by the American Dental Association. According to the American Pet Products Association's 2021-2022 National Pet Owners Survey, 70% of US households, or around 90.5 million families, own a pet. This is an increase from 56% of US households in 1988, the first year the study was performed, to 67% in 2019. Additionally, the high awareness of pet health among pet owners and a rise in the number of dental procedures are other factors propelling the growth of the pet oral care market in North America.
The pet oral care products market is fairly consolidated, with leading global players occupying significant shares in the market. The major players in the market are Mars Inc., Purina Pet Care, Virbac, Ceva, Hills Pet Nutrition Inc., and Vetoqinol SA, among others. The key players in the market have been involved in many strategic activities to increase their market share. They are focused on new product launches, mergers and acquisitions, and expansions to cater to a wider consumer base. Manufacturers are also investing in the production process to reduce the cost of production.