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市場調査レポート
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1437478

スピリッツ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Spirits - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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スピリッツ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スピリッツ市場規模は2024年に6,195億4,000万米ドルと推定され、2029年までに8,255億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.91%のCAGRで成長します。

予測期間中のスピリッツ市場の高成長の重要な要因の1つは、消費者の購買力の増加による高級アルコール飲料の需要の増加であると考えられます。特に若者世代の間でのアルコール消費の消費者基盤の増加、アルコールメーカーが採用する流通ネットワークの強化、途上諸国での西洋文化の導入など、他の主要な要因のいくつかが市場の成長に貢献しています。

さらに、消費者の好感度を高めるために、主要企業がさまざまなマーケティング活動に積極的に取り組んでいます。たとえば、企業は責任ある飲酒に対する意識の醸成に重点を置いたマーケティングキャンペーンを開始しています。

スピリッツ市場動向

高まるクラフトスピリッツの人気

  • 高級アルコール飲料に対する需要の高まりと、味、原料、品質などに対する消費者の意識が、ここ数年でクラフトスピリッツの需要を高めた主な要因の一部です。通常のスピリッツの選択肢と比較して、新しくて刺激的な商品を求める消費者が増えており、クラフトスピリッツ市場での収益創出が押し上げられています。クラフトスピリッツ市場は、クラフトスピリッツ蒸留所の数の増加によってますます恩恵を受けています。
  • また、クラフトスピリッツを消費する若者の増加も市場を牽引しています。さらに、クラフト蒸留所は、穀物や果物の生産に関する豊富な知識を持つ家族経営の農場から原料を入手し、さまざまなハーブ、スパイス、植物、果物を使用した革新的な製品の生産に焦点を当てています。これにより、消費者の信頼と関心が高まります。新しくユニークな製品の継続的な発売により、将来的にはクラフトスピリッツ市場のベンダーに有利な売上が増加すると予想されます。
  • たとえば、2021年6月、Diageo Indiaはインド初の少量生産の職人技による100%ライスウイスキーを発売しました。この立ち上げにより、ブランドの刷新と革新を強調するプレミアム化戦略への取り組みが強化されます。
  • さらに、フレーバーウイスキーへの現在の傾向を考慮すると、革新的でオリジナルな種類のフレーバークラフトスピリッツを提供するパブ、居酒屋、レストランは、顧客を引き付ける可能性が高くなります。クラフトスピリッツは、ジン、ラム、ブランデー、テキーラ、ウィスキー、フレーバーリキュールなど、幅広く入手できます。天然のスパイス、植物、新鮮な柑橘類のフレーバー、バニラ、ラズベリーなどの天然またはオーガニックのフレーバーが製品に含まれる消費者に好まれています。一方、小規模企業は、非遺伝子組み換えシリアルや天然水などのクリーンラベル原材料を宣伝および販売しながら、地域団体で使命を持った取り組みを宣伝しています。
  • 特に社交や職業上の集まりにおけるアルコール消費量の増加傾向により、アルチザンスピリッツの市場は通常よりも急速に拡大しています。アルチザンスピリッツの消費傾向は、多様性への欲求、可処分所得の増加、フレーバーとスピリッツの品質への好みによって影響を受けています。アルチザンスピリッツ業界の出現は、本質的に多様性に対する消費者の需要の高まりと結びついています。これらすべての要因がスピリッツ市場の主要な推進力として機能します。

アジア太平洋は最も急速に成長している地域

  • アジアの消費者の間で、エスニックプレミアム、スーパープレミアムスピリッツ、および職人の品種を含むフレーバースピリッツに対する需要が高まっており、これがここ数年のスピリッツ市場の成長を促進しています。たとえば、2022年 2月に、Bacardi Indiaはグッドマンプレミアムブランデーを発売しました。国内の顧客ベース向けに特別に設計されています。このプレミアムブレンドブランデーは、Bacardi Indiaがブランデーおよびインド製洋酒(IMFL)カテゴリーに初めて進出したものです。フランスとインドのブランドブドウをブレンドして作られています。
  • また、アジア太平洋地域のスピリッツ市場は、主に国ごとの味や好み、社会的および文化的行動の違いにより、消費パターンと製品の点で非常に多様化しています。アジア太平洋地域のスピリッツ市場は、主に国ごとの味や好み、社会的および文化的行動の違いにより、消費パターンと製品の点で非常に多様化しています。
  • さらに、若者の間での外食やクラブの増加が、アジア太平洋地域のスピリッツ市場の成長を推進しています。さらに、人々の健康意識の高まりと機能性成分や天然成分の配合の促進により、プレミアムアルコール市場に大きなチャンスがもたらされています。
  • たとえば、Diageo Indiaは2022年4月に、ジョニー・ウォーカーおよびブラック&ホワイト・スコッチ・ブランド向けに新しいシングルモルト・ウイスキーと2つのミキサーを発売しました。新しいウイスキーはラジャスタン州特有の六条大麦を使用して作られ、100°F以上の高温で熟成されました。さらに、急速な都市化、中間層の所得の増加、消費者の購買力の向上などの要因がすべてアルコール飲料の需要の増加に寄与し、結果的にスピリッツ市場を牽引しています。

スピリッツ業界の概要

世界のスピリッツ市場には、世界的および地域的なさまざまなプレーヤーが存在します。大手企業は、売り上げを伸ばしブランドの地域を高めるために、新しい製造部門を設立したり、人気のある製品をさまざまな国で発売したりするなど、地理的な観点から事業を拡大するために必要な措置を講じています。

さらに、プレーヤーは、この地域でのブランドの存在感を高めるために、新製品イノベーションで市場での地位を維持するために研究開発に投資しています。企業が採用する主な戦略には、市場で競争上の優位性を獲得するための製品革新、拡張、戦略的パートナーシップが含まれます。

さらに、一部の企業の間では、売上を増やし、消費者の需要を満たすために、スピリッツ市場では合併と買収が人気であることがわかっています。この成長は、可処分所得の増加と消費者のライフスタイルの変化によって補われています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ウィスキー
    • ブランデー
    • ラム酒
    • テキーラとメスカル
    • その他
  • 流通チャネル
    • オントレード
    • オフトレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • コンビニエンスストア/食料品店
      • オンライン小売店
      • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Diageo plc
    • Pernod Ricard
    • BrownForman Corporation
    • Beam Suntory, Inc.
    • William Grant &Sons Ltd
    • Allied Blenders &Distillers
    • John Distilleries
    • Asahi Group Holdings
    • Bacardi Limited
    • Chivas Brothers

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 91987

The Spirits Market size is estimated at USD 619.54 billion in 2024, and is expected to reach USD 825.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.91% during the forecast period (2024-2029).

Spirits - Market

One of the significant factor for the high growth of the spirits market over the forecast period is considered to be the increasing demand for premium alcoholic beverages due to increased consumer spending power. Some of the other major factors like increasing consumer base for alcohol consumption especially among youth generation, strengthened distribution network adopted by alcohol manufacturers, and adoption of western culture in the developing countries are contributing to the market growth.

Furthermore, key players are actively involving themselves in various marketing activities to create a good will among the consumers. For examples, companies are launching marketing campaigns focussed on creating awareness for responsible alcohol consumption.

Spirits Market Trends

Growing Popularity of Craft Spirits

  • The increasing demand for premium alcoholic beverages and consumers' awareness of taste, ingredients, quality, etc., are some of the major factors that have increased the demand for craft spirits in the past few years. An increasing number of consumers are looking for new, more exciting offerings compared to their usual spirit options, thus, pushing up the revenue generation in the craft spirits market. The craft spirits market is increasingly being benefitted by the growing number of craft spirit distilleries.
  • Also, the growing number of younger people consuming craft spirits is driving the market. Furthermore, craft distillers are focused on the production of innovative products using various herbs, spices, botanicals, and fruits as they obtain raw materials from family farms with extensive knowledge in grain and fruit production. This, in turn, gains consumer trust and interest. The continuous launch of new and unique products is expected to boost sales in favor of the vendors in the craft spirits market in the future.
  • For instance, In June 2021, Diageo India launched India's first-ever small-batch, artisanal craft, 100% rice whisky. This launch strengthens their commitment to their premiumization strategy, emphasizing brand renovation and innovation.
  • In addition, Pubs, taverns, and restaurants that offer innovative and original varieties of flavored craft spirits have a stronger chance of attracting customers, given the current trend toward flavored whisky. Craft spirits are widely available, including gin, rum, brandy, tequila, whisky, and flavored liqueurs. The natural or organic flavors of natural spices, botanicals, fresh citrus flavors, vanilla, and raspberry are preferred by consumers in products. Small-scale companies, on the other hand, advertise their mission-driven efforts in their local associations while promoting and marketing clean-label ingredients like non-GMO cereals and spring water.
  • The market for artisanal spirits is expanding faster than usual due to the rising trend of alcohol consumption, particularly in social and professional gatherings. The trend toward the consumption of artisan spirits is influenced by the desire for variety, increased disposable income, and preference for flavor and spirit quality. The emergence of the artisan spirits industry is intrinsically connected to the surge in consumer demand for variety. All these factors act as major drivers for the Spirits market.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

  • The rising demand for ethnic premium, super-premium spirits, and flavored spirits, which include artisanal varieties, has increased among Asian consumers, which has fuelled the spirits market growth in the past few years. For instance, In February 2022, Bacardi India launched Good Man Premium Brandy. It is designed specifically for the domestic customer base. The premium blended brandy is Bacardi India's first foray into the brandy and Indian-made foreign liquor (IMFL) category. It is made from a blend of French and Indian grape brands.
  • Also, the spirits market in the Asia-Pacific region is highly diversified in terms of consumption patterns and products, mainly due to the differences in tastes and preferences and the social and cultural behaviors across different nations. The spirits market in the Asia-Pacific region is highly diversified in terms of consumption patterns and products, mainly due to the differences in tastes and preferences and the social and cultural behaviors across different nations.
  • Furthermore, increasing incidences of eating outside and clubbing among youngsters have been driving the growth of the spirits market in the Asia-Pacific region. Additionally, the increase in health awareness among people and the promoted inclusion of functional and natural ingredients provide greater opportunities for the premium alcohol market.
  • For instance, in April 2022, Diageo India launched a new single malt whisky and two mixers for its Johnnie Walker and Black & White Scotch brands. The new whisky was created using Rajasthan-specific six-row barley grains and was aged at a heat of more than 100°F. Moreover, factors like rapid urbanization, growing middle-class income, and higher consumer purchasing power all contribute to the rise in alcoholic beverage demand, in turn driving the Spirits market.

Spirits Industry Overview

The global spirits market enjoys the presence of various global and regional players. The market studied was led by Diageo plc, Pernod Ricard, Brown-Forman Corporation, Beam Suntory, Inc., and William Grant & Sons Ltd, among others. The leading companies are taking necessary measures to expand their business in terms of geography by establishing new manufacturing units and launching popular products in different countries to boost sales and enhance brand presence.

Additionally, players are investing in research and development to maintain their market position with new product innovations to enhance their brand presence in the region. The key strategies adopted by the companies include product innovations, expansions, and strategic partnerships to attain a competitive advantage in the market.

Further, mergers and acquisitions are found to be popular in the spirits market among some companies to increase sales and meet the demands of consumers. The growth is supplemented by rising disposable incomes and changing lifestyles of consumers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Whisky
    • 5.1.2 Brandy
    • 5.1.3 Rum
    • 5.1.4 Tequila and Mezcal
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 On-trade
    • 5.2.2 Off-trade
      • 5.2.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.2.2.2 Convenience/Grocery Stores
      • 5.2.2.3 Online Retail Stores
      • 5.2.2.4 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Diageo plc
    • 6.3.2 Pernod Ricard
    • 6.3.3 BrownForman Corporation
    • 6.3.4 Beam Suntory, Inc.
    • 6.3.5 William Grant & Sons Ltd
    • 6.3.6 Allied Blenders & Distillers
    • 6.3.7 John Distilleries
    • 6.3.8 Asahi Group Holdings
    • 6.3.9 Bacardi Limited
    • 6.3.10 Chivas Brothers

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER