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市場調査レポート
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1437425

テキーラ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Tequila - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 2~3営業日

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テキーラ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

テキーラ市場規模は、2024年に4億5,796万リットルと推定され、2029年までに5億9,797万リットルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.48%のCAGRで成長します。

テキーラ- マーケット

COVID-19感染症によるロックダウンの最初の数か月間、大手市場関係者は旅行小売業の減少により蒸留酒の売り上げがわずかに減少したが、貿易チャネルの部分的な再開後は徐々に回復しました。しかし、新型コロナウイルス感染症のパンデミック中、人々は飲酒習慣を大きく変え、消費の場所をバーやレストランから自宅に移しました。パンデミック中に社内消費が大幅に増加しました。新型COVID-19の発生により世界の産業の成長が鈍化し、売り手だけでなく買い手にも大規模な混乱が生じています。これは、企業にとって、サプライチェーンの関係と将来のビジネスモデルを検討する機会も提供しました。新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックにより、酒販店や小売店の休業により、社内でのアルコール消費に好影響が生じています。これにより、小売酒市場の売上は減少し、消費者の焦点はオンラインプラットフォームと社内消費へと移っています。したがって、新型コロナウイルス感染症後のシナリオでは、オンライン酒販店は利益を上げることが予想されます。

中期的には、世界中の消費者の間でさまざまなアルチザンスピリッツの人気が高まっており、ブルーアガベの植物ベースの蒸留酒の需要が高まると予想されます。現在、世界中の消費者の味覚はより洗練されており、市場の成長を促進する独特の風味を持つ、ユニークで高品質、新鮮でおいしいエキゾチックなアルコール飲料を常に探し求めています。

また、近年はプレミアム化の傾向により、消費者は量より質を重視する傾向にあります。消費者が洗練される傾向にあるため、高品質の飲料に対する需要が高まります。たとえば、米国飲料協会(ABA)が発表した統計によると、プレミアムおよびスーパープレミアムスピリッツの需要は世界中で急激に増加すると予想されており、2023年までに販売量市場シェアは約12%になると予測されています。

テキーラ市場動向

プレミアムスピリッツへの需要の高まり

収入の増加により、ミレニアル世代の間で高級飲料の人気が高まり、テキーラの需要が高まっています。マルガリータ、マティーニ、マンハッタンなどのカクテルの売り上げは、北米や欧州の先進国で顕著な牽引力を獲得しています。さらに、中国やインドなどの発展途上国におけるカクテル文化の人気の高まりにより、高級蒸留酒の取引外販売が促進されることが予想されます。ホームパーティーの増加傾向は、余暇を楽しむために高級酒にお金を費やすことをいとわない会社員や女性消費者の増加によって支えられています。たとえば、ICRIER(インド国際経済関係調査評議会)が実施した最近の消費者調査では、回答者の26%が2030年までに高級ブランドのアルコール飲料に移行すると予想されています。さらに、業界団体や業界当局も意識を高めています。インドの消費者の間で高級アルコール飲料に対する関心が高まり、プレミアム化の傾向が促進されています。たとえば、2021年9月、デリーに本拠を置く農務省外国農業局事務所は、主要な輸入業者、ホテル・レストラン部門(HRI)の利害関係者、バーテンダー、ソーシャルメディアのインフルエンサーに向けて、幅広い米国の高級アルコール製品を紹介するキャンペーンを開始しました。

北米が最大のシェアを握る

テキーラは近年、米国で人気の蒸留酒としての地位を確立しています。マルガリータは米国でのテキーラ人気の拡大に貢献してきましたが、消費者は現在、超高級テキーラを飲むなど、新たな消費機会を模索するようになりました。地理的に米国はメキシコに近く、テキーラは単なる飲み物以上の存在です。テキーラはメキシコにとって特別なものです。これは非常に特別なため、各テキーラ蒸留所の土壌と水の品質を監視し、テキーラ蒸留所で使用されるブルーリュウゼツランの量も測定するテキーラ規制評議会(Consejo Regulador del Tequila、CRTとも呼ばれる)が存在します。テキーラの作り方。たとえば、テキーラ管理局によると、2021年にメキシコは5億2,700万リットルのテキーラを生産し、1995年以来最高の生産量を記録しました。25年以内に、このアルコール飲料の生産量は約405パーセント増加し、その差は2020年から2021年までに1億5,300万リットル。さらに、特にテキサス州やカリフォルニア州などのヒスパニック系消費者の割合が高いことも、テキーラが米国のバー文化にうまく種を蒔くのに役立っています。

米国蒸留酒評議会によると、2021年のリュウゼツランベースの蒸留酒の売上高は前年比30.1%増の52億米ドルとなった。テキーラは、プレミックスカクテルに次いで2番目に急成長している蒸留酒カテゴリーでした。また、テキーラは米国で最も急速に成長しているアルコール飲料の1つであり、アメリカワイン&スピリッツ卸売業者(WSWA)が発表した統計によると、消費量は過去5年間で40%増加しました。この地域での蒸留酒の人気は近年大幅に高まっており、このカテゴリーはさまざまな味や好みに合わせて進化しています。

テキーラ業界の概要

テキーラ市場は適度に統合されており、大規模な生産がメキシコと米国に集中しています。市場の主要企業は、世界市場のより幅広い消費者層をターゲットにするため、製品の革新と流通能力の強化に注力しています。調査対象市場に存在する主要企業には、Bacardi and Company Ltd.、Diageo PLC、Pernod Ricard SA、Constellation Brands, Inc.、およびSuntory Holdings Limitedが含まれます。業界関係者は、eコマースプラットフォームとの戦略的パートナーシップを通じてオンラインでの存在感を加速し、新興市場全体のオンライン買い物客の関心を獲得することを目指しています。たとえば、2021年 5月には、メキシコの手作りテキーラであるセベロが、カリフォルニアとニュージャージーのオンライン小売店を通じて米国で展開されました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条 件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ブランコ
    • レポサド
    • アネホ
    • その他のタイプ
  • 販売チャネル別
    • オフトレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • 専門店
      • オンラインストア
      • その他の流通チャネル
    • オントレード
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Bacardi and Company Ltd.,
    • Diageo PLC
    • Pernod Ricard
    • Constellation Brands, Inc.
    • Suntory Holdings Limited
    • Heaven Hill Distillaries, Inc.
    • Campari Group
    • Casa Aceves
    • Sazerac Company Inc.
    • Brown-Forman Corporation

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19の市場への影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 91955

The Tequila Market size is estimated at 457.96 Million liters in 2024, and is expected to reach 597.97 Million liters by 2029, growing at a CAGR of 5.48% during the forecast period (2024-2029).

Tequila - Market

During the initial months of the Covid-19 lockdown, the leading market players witnessed a slight decline in their spirits sales due to the reduction in travel retail which recovered gradually after the partial re-opening of the on-trade channels. However, during the COVID19 pandemic, people significantly changed their drinking habits and shifted places of consumption from bars and restaurants to home. The in-house consumption has increased drastically during the pandemic. The COVID-19 outbreak has caused a decline in the growth of the global industries creating a mass disruption for buyers as well as sellers. This has also offered an opportunity for the companies to look after their supply chain relationship and business models for the future. The COVID-19 pandemic has created a positive impact on in-house alcohol consumption, due to the shutdown of liquor stores and retail stores. This has declined the sales of the retail liquor market and shifted the consumer focus toward online platforms and in-house consumption. Therefore, the post-COVID-19 scenario is anticipated profitable for online liquor stores.

In the medium term, the growing popularity of various artisanal spirits among worldwide consumers is expected to drive demand for blue agave plant-based distilled spirits. Consumers nowadays all over the world have more sophisticated palates and they are constantly looking to explore unique, high-quality, fresh, and delicious exotic alcoholic beverages with a distinct flavor which is aiding in propelling the market growth.

Moreover, owing to the trend of premiumization, consumers are inclining toward quality over quantity in recent years. As consumers shift toward sophistication, it triggers the demand for premium quality beverages. For instance, according to the statistics released by The American Beverage Association (ABA), the premium and super-premium spirits demand is anticipated to grow exponentially worldwide, with a forecasted volume market share of around 12% by 2023.

Tequila Market Trends

Rising Demand For Premium Spirit

Owing to the higher incomes, the popularity of high-end drinks among the millennial population is growing and it has been fueling the demand for tequila. The sales of cocktails, such as margaritas, martinis, and manhattans, have gained remarkable traction in the developed economies of North America and Europe. Furthermore, the growing popularity of the cocktail culture in developing nations, such as China and India, is expected to promote the off-trade sales of premium spirits. The growing trend of partying at home is supported by the rising number of corporate workers and an increasing number of women consumers, who are willing to spend on premium spirits to enjoy leisure time. For instance, the recent consumer survey conducted by ICRIER (Indian Council for Research on International Economic Relations) shows that 26% of respondents are expected to move to premium brands of alcoholic beverages by 2030. Further, the trade associations and industry authorities are promoting awareness about high-end alcoholic beverages among Indian consumers, pushing the trend of premiumization. For instance, in September 2021, the Delhi-based office of USDA's Foreign Agricultural Service initiated a campaign to showcase the wide range of premium U.S. alcoholic products to key importers, hotel and restaurant sector (HRI) stakeholders, bartenders, and social media influencers.

North America Holds The Largest Share

Tequila has established itself as a popular spirit in the United States in recent times. Margaritas have helped grow Tequila's popularity in the United States, but consumers are now branching out to explore new consumption occasions including super-premium sipping Tequilas. Geographically the United States is in proximity to Mexico where tequila is more than a drink. Tequila is very special to Mexico. It is so special that there is a Tequila Regulatory Council (the Consejo Regulador del Tequila, also known as the CRT) that monitors the quality of the soil and water at each tequila distillery and also measures the quantity of blue agave that is used in the making of the tequila. For instance, according to Consejo Regulador del Tequila, in 2021, Mexico produced 527 million liters of tequila, the highest volume recorded since 1995. Within two and a half decades, production of this alcoholic beverage increased by approximately 405 percent, with a difference of 153 million liters between 2020 and 2021. Additionally, the high percentage of Hispanic consumers particularly in states such as Texas and California has helped tequila seed itself successfully in the United States bar culture.

In 2021, According to the distilled spirits council of the United States, the sales of agave-based spirits increased 30.1% year on year to USD 5.2 billion. Tequila was the second fastest growing spirits category, trailing only premixed cocktails. Also, tequila is one of the fastest growing alcoholic beverages in the United States., with consumption increasing by 40% in the last five years according to the statistics released by the Wine & Spirits Wholesalers of America (WSWA). The spirit's popularity in the region has grown significantly in recent years, with the category evolving to meet different tastes and preferences.

Tequila Industry Overview

The tequila market is moderately consolidated with extensive production concentrated in Mexico and the United States. The major players in the market are focusing on product innovation and the enhancement of distribution capabilities to target a wider consumer base in the worldwide market. Some of the major players present in the market studied are Bacardi and Company Ltd., Diageo PLC, Pernod Ricard SA, Constellation Brands, Inc., and Suntory Holdings Limited. Industry participants aim to accelerate online presence through strategic partnerships with e-commerce platforms to capture the interest of online shoppers across emerging markets. For instance, in May 2021, Severo, the Mexican hand-crafted tequila rolled out in the U.S. through online retailers of California and New Jersey.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Blanco
    • 5.1.2 Reposado
    • 5.1.3 Anejo
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 By Distibution Channel
    • 5.2.1 Off-Trade
      • 5.2.1.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.2.1.2 Specialist stores
      • 5.2.1.3 Online Stores
      • 5.2.1.4 Other Distribution Channels
    • 5.2.2 On-Trade
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Bacardi and Company Ltd.,
    • 6.3.2 Diageo PLC
    • 6.3.3 Pernod Ricard
    • 6.3.4 Constellation Brands, Inc.
    • 6.3.5 Suntory Holdings Limited
    • 6.3.6 Heaven Hill Distillaries, Inc.
    • 6.3.7 Campari Group
    • 6.3.8 Casa Aceves
    • 6.3.9 Sazerac Company Inc.
    • 6.3.10 Brown-Forman Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER