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市場調査レポート
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1436129

バーチャルイベント:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Virtual Events - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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バーチャルイベント:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

バーチャルイベント市場規模は2024年に2,161億2,000万米ドルと推定され、2029年までに6,574億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に24.92%のCAGRで成長します。

バーチャルイベント-マーケット

物理的要素と仮想的要素を組み合わせたハイブリッドイベントのコンセプトが人気を集めています。組織が対面体験とオンライン体験を同時に提供することで、より幅広い視聴者にリーチしようとしているため、この傾向は今後もバーチャルイベント市場を牽引していく可能性があります。

主なハイライト

  • バーチャルイベントは、主催者と参加者の両方に利便性と柔軟性を提供します。参加者は自宅やオフィスから快適に参加できるため、旅行の手配に時間と労力を費やす必要がありません。バーチャルイベントでは、録画を視聴したり、オンデマンドで資料にアクセスしたりできるため、参加者は自分のペースで参加できます。
  • 学術機関を含むさまざまな組織や企業によるUnified Communication as a Service(UCaaS)ベースのソリューションの採用の増加により、従業員やその他のリソースがすべてのビジネス手続きに仮想的に関与できるようになり、より効率的かつ効果的なワークフローの実現に役立ちます。これは市場の成長にとって良い前兆です。
  • 人工知能(AI)、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)などの最新テクノロジーの融合により、オンラインコミュニケーションや共同作業がさらに補完され、物理的に組織されたイベントのあらゆる側面が補われています。さらに、企業は時間とリソースを効果的に管理するために仮想シミュレーションプラットフォームを急速に導入しており、市場の成長を推進しています。
  • ただし、バーチャルイベントは、安定したインターネット接続、ストリーミングプラットフォーム、コラボレーションツールなどのテクノロジーインフラに大きく依存しています。接続の問題、帯域幅の制限、ソフトウェアの不具合、互換性の問題などの技術的な問題は、ユーザーエクスペリエンスに影響を与え、バーチャルイベントの導入を妨げる可能性があります。
  • COVID-19のパンデミックはイベント業界にプラスの影響を与えました。大規模な集会や旅行の制限により、組織は代替策としてすぐにバーチャルイベントに移行しました。パンデミックにより、実行可能なソリューションとしてのバーチャルイベントの導入と受け入れが加速し、この傾向は状況が改善しても続くと予想されます。
  • さらに、在宅勤務(WFH)政策は、感染症の蔓延を阻止する取り組みの一環として、世界中のさまざまな政府によって課されたロックダウンや人の移動の制限に対応する回避策として、いくつかの企業によって採用されました。コロナウイルスが市場を牽引する主要な要因の1つとして浮上しています。現時点では、バーチャルイベントは、企業がリモートの従業員とつながり、業務手順を実行できるようにする上で決定的です。

バーチャルイベント市場動向

ビジネスイベントの頻度の増加が市場の成長を促進する可能性がある

  • バーチャルイベントにより、企業は地理的な障壁を克服し、世界中の聴衆にリーチすることができます。参加者は旅行することなく世界中のどこからでも参加できるため、企業は世界中の顧客、パートナー、従業員と簡単につながることができます。
  • さらに、バーチャルイベントはタイミングとアクセシビリティの点で柔軟性を提供します。参加者は自宅やオフィスから参加できるため、移動や仕事から離れる時間が不要になります。バーチャルイベントではオンデマンドコンテンツも利用できるため、出席者はプレゼンテーション、ワークショップ、リソースに簡単にアクセスできます。
  • さらに、技術の進歩により、バーチャルイベントの開催がこれまでより簡単になりました。信頼性の高いビデオ会議プラットフォーム、インタラクティブな仮想環境、ネットワーキングツールにより、バーチャルイベント中の全体的なエクスペリエンスとエンゲージメントレベルが向上しました。企業はこれらの技術の進歩を利用して、視聴者向けに没入型でインタラクティブな仮想体験を作成します。
  • さらに、バーチャルイベントは、企業がイベントの成功を測定し、データに基づいた意思決定を行うのに役立つ貴重なデータ分析と洞察を提供します。参加者のエンゲージメント、セッションの人気、見込み顧客の発掘などの指標をリアルタイムで追跡および分析できるため、将来のイベントを最適化するための貴重な情報が企業に提供されます。企業がイベント戦略と成果の向上を目指す中、このようなデータ主導の洞察が利用可能になることで、バーチャルイベントへの需要がさらに高まります。
  • このような要因は、さまざまなビジネスにおけるバーチャルイベントの可能性を認識し、市場の成長を促進する上で重要です。 Ten TimesのWebサイトのデータによると、2022年 5月から2023年 4月の間に米国のイベントプラットフォームで約3万3,000件のイベントが公開され、この期間に最も多くのカンファレンス、商談会、見本市が予定されている国となっています。あらゆる業界における6,400件のイベントが開催され、英国が2位になりました。

北米が最高の市場シェアを維持

  • 北米には米国やカナダなどの先進国の本拠地があり、先進的なネットワークインフラがさらに推進されています。この地域は最新テクノロジーをいち早く導入した地域として広く知られており、ビジネスの中心地と考えられています。主にヘルスケア業界におけるデジタルシミュレーションプラットフォームのアプリケーションの急速な増加により、予測期間中にカナダの市場成長が促進されると予想されます。
  • 可処分所得の増加、UCaaSアプリケーションの継続的な開発、これらの地域における新興企業や複合企業の数の増加などが、調査対象市場の成長を促進する要因の一つです。
  • さらに、北米には、信頼性の高いインターネット接続や高度なデジタルプラットフォームなど、堅牢な技術インフラがあります。このインフラにより、バーチャルイベントのシームレスな開催と参加が可能になり、市場での採用の増加と成長につながります。たとえば、GSMAのレポートによると、北米では2025年までに約2億8,000万の5G接続が存在し、これはすべてのモバイル接続のおよそ3分の2に相当します。
  • さらに、米国の成人を対象としたハリスの最近の世論調査によると、ほとんどの回答者(61%)がバーチャルイベントを選択する主な理由として安全性への懸念を挙げています。しかし、43%は利便性を享受し、39%はバーチャルイベントの主要な推進動向として、自宅から遠く離れたイベントに参加できることを歓迎しました。
  • 北米には、テクノロジー、金融、ヘルスケア、エンターテインメント、教育など、さまざまな業界にわたって繁栄したビジネスエコシステムがあります。これらの各分野には、バーチャルイベントに対する独自の要件と機会があります。これらの業界の企業はバーチャルイベントの利点と可能性を認識しており、バーチャルイベントソリューションの採用と投資が増えており、市場の成長を推進しています。

バーチャルイベント業界の概要

バーチャルイベント市場は競争が激しく、地域および世界規模のプレーヤーが複数存在します。この業界は、バーチャルイベントのさまざまな側面に対応するさまざまなソリューションやサービスをさまざまなプレーヤーが提供しているのが特徴です。この断片化は、バーチャルイベントプラットフォーム、ソフトウェアプロバイダー、ストリーミングサービス、イベント管理ツール、およびその他のサポートテクノロジーの多様性から明らかです。

2023年 2月、バーチャルおよびハイブリッドイベントテクノロジープロバイダーであるHubiloは、ベルギーにオフィスを構え、チェックイン、バッジ、アクセス管理などのオンサイトイベントテクノロジーを専門とする企業であるFielddriveを買収したことを明らかにしました。バーチャルイベント会社が対面スキルを強化する傾向は、今回の買収でも継続されます。例としては、HopinによるBoomsetの追加や、MeetingPlayとAventriおよびEventcoreとの組み合わせによるStovaの確立などが挙げられます。

2022年8月、Zoomは新興企業Liminalと創業者2名を買収し、Zoomベースのブロードキャストツール会社を開発しました。 Zoomは、契約の一環として、プロのバーチャルイベントを生成するためのLiminalのアドオンであるZoomOSCとZoomISOを自社のソフトウェアに直接統合することになります。 Zoomは、Liminalからこれらの資産を購入することで、プラットフォームが新興イベント制御テクノロジーと従来のイベント制御テクノロジーの間のギャップを埋めるのに役立つと主張しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • Unified Communication as a Service(UCAAS)、VRなどの受け入れの拡大などのテクノロジーの進歩
    • ビジネスイベントの頻度の増加
    • 世界な展開、アクセスしやすさ、コスト効率
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティとプライバシーの問題
    • テクノロジーの制約と経験上の制限

第6章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ
    • コミュニケーション
    • 募集
    • 販売・マーケティング
    • トレーニング
  • アプリケーション
    • カンファレンス
    • 展示会/見本市
    • サミット
    • その他
  • エンドユーザー産業
    • 教育機関
    • 企業
    • 組織
    • その他
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 6Connex International sp. zoo
    • Alive Events Agency
    • Zoom Video Communications, Inc.
    • Avaya LLC
    • Cvent, Inc.
    • ALE International
    • Arkadin Cloud Communications
    • Cisco Systems, Inc.
    • Cvent Inc.
    • Eventxtra
    • George P. Johnson
    • GES

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 72409

The Virtual Events Market size is estimated at USD 216.12 billion in 2024, and is expected to reach USD 657.45 billion by 2029, growing at a CAGR of 24.92% during the forecast period (2024-2029).

Virtual Events - Market

The concept of hybrid events, which combine physical and virtual elements, has gained popularity. This trend may continue to drive the virtual events market as organizations seek to reach a wider audience by simultaneously offering in-person and online experiences.

Key Highlights

  • Virtual events provide convenience and flexibility for both organizers and participants. Attendees can join from the comfort of their homes or offices, eliminating the need to spend time and effort on travel arrangements. Virtual events also offer the ability to watch recordings or access materials on demand, allowing participants to engage at their own pace.
  • The increasing adoption of Unified Communication as a Service (UCaaS)-based solutions by various organizations and enterprises, including academic institutions, has allowed employees and other resources to virtually engage with all the business proceedings and help in realizing a more efficient and effective workflow, which bodes well for market growth.
  • The convergence of modern technologies such as artificial intelligence (AI), augmented reality (AR), and virtual reality (VR) is further complementing online communication and collaborative activities to compensate for all the aspects of a physically organized event. Further, companies are rapidly adopting virtual simulation platforms to effectively manage time and resources, driving the market's growth.
  • However, virtual events rely heavily on technology infrastructure, including stable internet connections, streaming platforms, and collaboration tools. Technical issues such as connectivity problems, bandwidth limitations, software glitches, or compatibility issues can impact the user experience and hinder the adoption of virtual events.
  • The COVID-19 pandemic had a positive impact on the events industry. With restrictions on large gatherings and travel limitations, organizations quickly shifted to virtual events as an alternative. The pandemic accelerated the adoption and acceptance of virtual events as a viable solution, and this trend is expected to continue even as the situation improves.
  • Additionally, the Work-From-Home (WFH) policy was adopted as a workaround by several companies in response to the lockdowns and restrictions on the movement of people imposed by various governments across the world as part of the efforts to arrest the spread of the coronavirus and has emerged as one of the major factors driving the market. At this juncture, virtual events are decisive in allowing businesses to connect with the remote workforce and conduct business procedures.

Virtual Events Market Trends

Increased Frequency of Business Events may Drive the Market Growth

  • Virtual events allow businesses to overcome geographical barriers and reach a global audience. Attendees can join from anywhere worldwide without needing to travel, making it easier for enterprises to connect with customers, partners, and employees worldwide.
  • Moreover, virtual events offer flexibility in terms of timing and accessibility. Attendees can join from their homes or offices, eliminating the need for travel and time away from work. Virtual events also allow on-demand content, allowing attendees to conveniently access presentations, workshops, and resources.
  • Further, technological advances have made it easier than ever to host virtual events. Reliable video conferencing platforms, interactive virtual environments, and networking tools have improved the overall experience and engagement levels during virtual events. Businesses use these technological advancements to create immersive and interactive virtual experiences for their audiences.
  • Additionally, virtual events offer valuable data analytics and insights that can help businesses measure the success of their events and make data-driven decisions. Metrics such as attendee engagement, session popularity, and lead generation can be tracked and analyzed in real time, providing businesses with valuable information to optimize future events. The availability of such data-driven insights further fuels the demand for virtual events as businesses seek to improve their event strategies and outcomes.
  • Such factors are significant in recognizing the potential of virtual events across various businesses and driving the market growth. According to the Ten Times website data, approximately 33 thousand events were published on an event platform for the United States between May 2022 and April 2023, making it the country with the most conferences, business meetings, and trade exhibitions scheduled during that time. With 6.4 thousand events spanning all industries, the United Kingdom came in second.

North America to Hold the Highest Market Share

  • North America is home to developed economies like the United States and Canada, which further drive advanced networking infrastructure. The region is widely recognized as an early adopter of the latest technologies and is considered a business hub. The rapid increase in the application of digitally simulated platforms, primarily in the healthcare industry, is expected to drive market growth in Canada over the forecast period.
  • The rising disposable income, continued development of UCaaS applications, and the growing number of start-ups and conglomerates in these regions are among other factors driving the growth of the studied market.
  • In addition, North America has a robust technological infrastructure, including reliable internet connectivity and advanced digital platforms. This infrastructure enables seamless hosting and participation in virtual events, leading to increased adoption and growth in the market. For instance, as per GSMA reports, there will be about 280 million 5G connections in North America by 2025, or roughly two-thirds of all mobile connections.
  • Furthermore, according to a recent Harris poll among adults in the United States, most respondents (61%) pointed to safety concerns as the major reason for choosing a virtual event. However, 43% enjoyed the convenience, and 39% welcomed the ability to attend events far from home as some of the major driving trends for virtual events.
  • North America has a thriving business ecosystem across various industry verticals, including technology, finance, healthcare, entertainment, education, and more. Each of these sectors has unique requirements and opportunities for virtual events. As businesses within these industries recognize the benefits and potential of virtual events, they are increasingly adopting and investing in virtual event solutions, driving the market's growth.

Virtual Events Industry Overview

The virtual events market is highly competitive and has several regional and global players. The industry is characterized by various players offering various solutions and services to cater to different aspects of virtual events. This fragmentation is evident in the diversity of virtual event platforms, software providers, streaming services, event management tools, and other supporting technologies. A few prominent players in the market include 6Connex International sp. z.o.o., Zoom Video Communications, Inc., Alive Events Agency, Cvent, Inc., and Avaya LLC.

In February 2023, Hubilo, a virtual and hybrid event technology provider, disclosed that the firm acquired Fielddrive, a business with offices in Belgium specializing in on-site event technology such as check-in, badging, and access management. The trend of virtual event firms enhancing their in-person skills is continued with this acquisition. Examples include Hopin's addition of Boomset and MeetingPlay's combination with Aventri and Eventcore to establish Stova.

In August 2022, Zoom acquired Liminal, a startup, and two founders, and the Zoom-based broadcast tools company developed. Zoom would directly integrate Liminal's add-ons for generating professional virtual events, ZoomOSC and ZoomISO, into its software as part of the deal. Zoom claimed that purchasing these assets from Liminal would help the platform bridge the gap between emerging and traditional event control technologies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Technology Advancements such as Growing Acceptance of Unified Communication as a Service (UCAAS), VR, etc.
    • 5.1.2 Increased Frequency of Business Events
    • 5.1.3 Global Reach, Accessibility, and Cost Efficiency
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Data Security and Privacy Issues
    • 5.2.2 Technology Constraints and Experiential Limitations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Service Type
    • 6.1.1 Communication
    • 6.1.2 Recruitment
    • 6.1.3 Sales & Marketing
    • 6.1.4 Training
  • 6.2 Application
    • 6.2.1 Conferences
    • 6.2.2 Exhibitions/Trade Shows
    • 6.2.3 Summits
    • 6.2.4 Others
  • 6.3 End-User Industry
    • 6.3.1 Educational Institutions
    • 6.3.2 Enterprise
    • 6.3.3 Organizations
    • 6.3.4 Other End-User Industries
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 6Connex International sp. z.o.o.
    • 7.1.2 Alive Events Agency
    • 7.1.3 Zoom Video Communications, Inc.
    • 7.1.4 Avaya LLC
    • 7.1.5 Cvent, Inc.
    • 7.1.6 ALE International
    • 7.1.7 Arkadin Cloud Communications
    • 7.1.8 Cisco Systems, Inc.
    • 7.1.9 Cvent Inc.
    • 7.1.10 Eventxtra
    • 7.1.11 George P. Johnson
    • 7.1.12 GES

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS