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市場調査レポート
商品コード
1434491

ポリフェノール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Polyphenol - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ポリフェノール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ポリフェノール市場規模は2024年に11億1,000万米ドルと推定され、2029年までに17億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.72%のCAGRで成長します。

ポリフェノール- 市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、農場労働、加工、輸送、物流のボトルネックや需要の重大な変化などにより、食料サプライチェーンに前例のないストレスを与えています。食品サプライチェーンは、これらのストレスに直面しても驚くべき回復力を示しました。果物、野菜、香辛料、お茶(ポリフェノールの原料)などの農業部門への影響は、一部の国ではわずかですが、国によってはかなり大きいです。これは中期的にポリフェノール市場のサプライチェーン全体に圧力をかけると予想されます。

糖尿病、心血管疾患、高コレステロール、がんの治療におけるポリフェノールの有効性についての意識の高まりに加え、食品・飲料および医薬品分野での応用例の増加により、予測期間中の製品需要が促進されると予想されます。

さらに、食品着色料や栄養源などのスーパーフードの高い機能性と、「天然」という用語に対する肯定的な認識が、市場で天然食品着色料の需要を押し上げている主な特徴となっています。食品業界は、この分野での継続的な革新により市場を独占しており、他の市場セグメントがこれに続きます。

供給源に基づいて、調査対象の市場ではブドウが最も一般的です。特定の技術的特性により、ブドウは光、pH、熱に対して非常に安定しています。これらの特性により、これらは人工赤色食品着色料の優れた代替品となり、食品および飲料業界でこれらの天然着色料源の使用が促進されます。緑茶もポリフェノールの主要な供給源です。

世界的に消費者は健康志向になっており、追加の健康上の利点を提供する製品(健康食品など)を好むようになっています。ポリフェノールは健康食品に広く使用されているため、この傾向は市場を押し上げると予想されます。

ポリフェノール市場動向

天然食用色素の大規模なプロモーション

消費者が食品のよりシンプルでクリーンなラベルを求め、合成原料の代替品を探しているため、天然食品着色料の世界市場は大幅に成長しています。さらに、さまざまな政府、地元および国際機関からの支援が市場の成長をさらに補っています。

アントシアニンは、花や果実の色(オレンジ、赤、青、紫など)を決定する主要なポリフェノール色素であり、次にさまざまなオーロンやカルコン誘導体などの他のポリフェノールが続きます。したがって、食品に自然な色素沈着を与えるために、食品業界では天然食品添加物としてのポリフェノールの使用が非常に推進されています。

したがって、市場では、世界中のいくつかの協会による積極的なプロモーションが行われています。これらの協会は、業界全体で天然食品着色料の消費を促進することにその中心的価値観を捧げ、それによって調査対象の市場にさらなる利益をもたらしています。

最も人気のある協会の1つに、Natural Food Colors Associationがあります。欧州に拠点を置くこの協会は、アントシアニンを含む天然着色料の大規模な宣伝に取り組んでいます。さらに、ADM Wild、DDW Color House、Chr.などの業界リーダーと連携しています。ハンセン、FMC、GNT。業界の効率を高めるために、協会はさまざまな作業グループを運営し、さまざまな天然色の光源の可能性を調査しています。 2016年、自然食品色素協会(NATCOL)は、アントシアニンへの消費者の曝露に関する報告書を後援し、食品着色料としてのアントシアニンの使用レベルを調査しました。

アジア太平洋が大きな市場シェアを保持

アジア太平洋が最大の地域市場として浮上し、次に北米が続きます。中国、インド、韓国、日本では、消費するあらゆる種類の食品の機能的利点を求める、ダイエットに敏感な人口の増加による健康意識の高まりにより、今後数年間で大きな製品需要が見込まれると予想されています。人口の急増と、ポリフェノールが人間の健康にもたらす効果についての意識が、アジア太平洋地域の市場を牽引すると予想されます。

フラボノイド、イソフラボン、リグナン、その他のポリフォンは植物由来の食品から自然に得られますが、研究によると、中国や日本などの国々では人口が急速に高齢化しているため、予測期間中にさまざまなサプリメントや機能性食品、飲料メーカーがポリフェノールを取り入れる費用が支払われていることが示唆されています。

ポリフェノール業界の概要

世界のポリフェノール市場における主要なプレーヤーには、ADM、Naturex Inc.、Frutarom Ltd.、Aquanova AG.、Ajinomoto OmniChem NV-NaturalSpecialities、CPC INGREDIENTS、英国、CHRが含まれます。ハンセンなど。これらの企業は、ポリフェノールを多く含む健康食品の需要の高まりを受けて、主に生産能力の拡大に注力しています。

調査対象となっている市場の主要企業は、市場でより強力な消費者基盤と尊敬される地位を確立するために、製品革新、合併と買収、地理的拡大などの戦略を採用しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態別
    • 液体
    • 粉末
    • その他
  • 原料別
    • 果物
    • 野菜
    • ココア
    • その他
  • 用途別
    • 機能性食品
    • 栄養補助食品
    • 飲料
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Archer Daniels Midland Company
    • Givaudan
    • Frutarom Ltd.
    • Aquanova AG.
    • Ajinomoto Co., Inc.
    • C P C Ingredients Ltd
    • Omega Protein
    • Chr. Hansen A/S

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67931

The Polyphenol Market size is estimated at USD 1.11 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.7 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.72% during the forecast period (2024-2029).

Polyphenol - Market

The COVID-19 pandemic has placed unprecedented stresses on food supply chains, with bottlenecks in farm labor, processing, transport, and logistics, as well as momentous shifts in demand. Food supply chains demonstrated a remarkable resilience in the face of these stresses. The effect on the agricultural sectors, including fruits, vegetables, spices, tea (raw material for Polyphenol), is marginal in some countries while considerable in countries; this is inturn expected to put pressure on entier supply chain of Polyphenol market over the medium term.

Growing awareness about the effectiveness of polyphenols in treating diabetes, cardiovascular diseases, high cholesterol, and cancer, along with the rising number of applications in the food and beverage and pharmaceutical sectors, is anticipated to drive product demand over the forecast period.

Further, the high functionality of superfoods, like food colorants, nutrient sources, and others, along with the positive perception of the term, 'natural', has been the primary attribute that is boosting the demand for natural food colorants in the market. The food industry dominates the market due to its continuous innovation in the sector, followed by the other market segments.

Based on source, grapes are most prevalent in the market studied. Due to certain technical properties, grapes are very stable to light, pH, and heat. These properties make them excellent replacers of artificial red food colors, thus, driving the usage of these natural colorant sources in the food and beverage industry. Green tea is another major source of polyphenol.

Globally, consumers are becoming health conscious, thus showing preference towards products that provide additional health benefits (such as health foods). This trend is expected to boost the polyphenols market as it is extensively used in health foods.

Polyphenol Market Trends

Extensive Promotion Of Natural Food Pigments

The global market for natural food colorants is growing considerably, as consumers are seeking simpler and cleaner labels for their foods and are looking for alternatives to synthetic ingredients. Moreover, the support from various governments as well as local and international organizations is further supplementing the growth of the market.

Anthocyanins are the major polyphenol pigments that determine the colors of flowers and fruits (like orange, red, blue, or purple), followed by other polyphenols, such as varied aurones and chalcone derivatives. Thus, the use of polyphenol as a natural food additive is highly promoted in the food industry, in order to impart natural food pigmentation.

Accordingly, the market is witnessing positive promotions by several associations around the world. These associations are dedicating their core values to boost the consumption of natural food colorants across industries, thereby further benefitting the market studied.

One of the most popular associations includes the Natural Food Colours Association. Based in Europe, the association engages in an extensive promotion of natural colorants, including anthocyanins. Moreover, it works with industry leaders, such as ADM Wild, DDW Color House, Chr. Hansen, FMC, and GNT. To increase the efficiency of the industry, the association operates different working groups to examine the potential of various natural color sources. In 2016, the Natural Food Colours Association (NATCOL) sponsored a report on consumers' exposure to anthocyanins, where it investigated the levels of usage of anthocyanins as food coloring.

Asia-Pacific Holds Significant Market Share

The Asia Pacific emerged as the largest regional market, followed by North America. China, India, South Korea, and Japan are anticipated to witness major product demand in the coming years on account of increasing health awareness among the growing diet-conscious population, seeking functional benefits in every kind of food they consume. Surging population and awareness about polyphenol benefits on human health are expected to drive the market in the Asia Pacific.

Though flavonoids, isoflavones, lignans, and other polyphones are naturally obtained from plant-based foods, studies suggest that the rapidly aging population in counties like China and Japan paying way for various supplement and functional food, beverage manufacturers to incorporate polyphenols in forecast period.

Polyphenol Industry Overview

Some of the major key players in the polyphenol market, globally includes ADM, Naturex Inc., Frutarom Ltd., Aquanova AG., Ajinomoto OmniChem N.V - NaturalSpecialities, CPC INGREDIENTS, UNITED KINGDOM, CHR. HANSEN, among others. These companies are mainly focused on capacity expansion owing to the increasing demand for health foods containing high amounts of polyphenols.

The major players in the market studied are adopting strategies, like product innovations, mergers and acquisitions, and geographical expansions, in order to establish stronger consumer bases and esteemed positions in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Form
    • 5.1.1 Liquid
    • 5.1.2 Powder
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 By Source
    • 5.2.1 Fruits
    • 5.2.2 Vegetables
    • 5.2.3 Cocoa
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Functional Foods
    • 5.3.2 Dietary Supplements
    • 5.3.3 Beverages
    • 5.3.4 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.2 Givaudan
    • 6.4.3 Frutarom Ltd.
    • 6.4.4 Aquanova AG.
    • 6.4.5 Ajinomoto Co., Inc.
    • 6.4.6 C P C Ingredients Ltd
    • 6.4.7 Omega Protein
    • 6.4.8 Chr. Hansen A/S

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS