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市場調査レポート
商品コード
1433511

サービスデリバリーオートメーション:市場シェア分析、業界動向、成長予測(2024年~2029年)

Service Delivery Automation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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サービスデリバリーオートメーション:市場シェア分析、業界動向、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

サービスデリバリーオートメーション市場規模は、2024年に306億5,000万米ドルと推定され、2029年までに91億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に27.25%のCAGRで成長します。

サービス配信の自動化- 市場

自動化により、デジタル設備を備えた企業や企業はサービスの提供と運用を変革でき、コスト削減、正確性、生産性の向上をもたらします。貴重なデータを生成し、現在のプロセスと運用を最適化し、新しい製品とサービスをいつ、どこで、どのように提供するかを予測することで、より賢明で迅速な意思決定を促進します。

主なハイライト

  • デジタル労働力の導入の拡大と、さまざまなエンドユーザー分野にわたるビジネスプロセス自動化のための自動化ソリューションの機能的利点により、サービスデリバリーオートメーションの市場は拡大しています。
  • 市場ベンダーは、自動化ライフサイクル管理、ワークロード管理、資格情報管理、SLAベースの自動化、Citrix自動化、新しいデータAPIなどの新機能を追加することで自社製品を強化し、より高度な運用機能とセキュリティ機能を求める新しい業界を惹きつけています。
  • スマートプロセスオートメーション、ビッグデータ、IoT、他のツールとの統合、サービスオートメーションツールの採用増加が、オートメーションの成長を促進する主な要因です。さらに、自動化により多くの雇用が創出され、さまざまな業界で熟練した労働力の需要が高まります。
  • しかし、新しいテクノロジーが急激に導入されるにつれ、自動化プロセスの開発と管理にはより熟練した専門家の必要性がこの市場の成長を妨げる可能性があります。自動化の進化に遅れを取らないように、高齢化する労働力の再スキル化が必要です。
  • COVID-19感染症のパンデミックは、オンライン小売売上高の増加により市場にプラスの影響を与えました。さらに、イノベーションリーダーやビジネスパイオニアは、人工知能(AI)と機械学習(ML)を使用して、人材配置から財務、開発、生産に至るまで、あらゆるものに最適なフレームワークを開発できます。

サービスデリバリーオートメーション市場の動向

市場を独占する小売および消費財

  • 予想納期が短縮され注文量が増加する中、小売プロセスを自動化することでコストを削減し、注文処理を迅速化できます。小売業者やeコマース組織は、増大する顧客の需要に応え、業務効率を高めるために自律移動ロボット(AMR)に注目しています。
  • これらのロボットは、ビジョンカメラ、センサー、統合倉庫マップ、実行ソフトウェアシステムを使用してさまざまなタスクを実行し、人間の支援なしで配送センター内で商品を選択、移動、整理します。
  • Amazonの倉庫ロボットは、肉体労働の需要を削減する効果的な方法でもあり、小売業界がサービス提供の自動化をどのように導入しているかを示す好例となっています。これらのロボットは主に施設内での重量物の持ち上げ、荷物の取り出し、輸送、その他の業務に使用されます。ロボットの市場は、倉庫部門におけるモノのインターネット、人工知能、機械学習の利用の増加により、間もなく拡大すると予想されています。
  • 新型COVID-19の影響で顧客の購買行動が変化し、顧客がオンライン注文を好むようになったため、eコマース業界ではほとんどの倉庫ロボットが使用されています。

アジア太平洋は最高の成長を遂げる

  • アジア太平洋地域は、自動化されたサービス提供の重要な市場であり続けます。大企業および中堅企業による自動化の受け入れの増加により、アジア太平洋市場は健全に拡大しています。
  • デジタル技術の導入の急増とインダストリー4.0への移行は現在、アジアの製造業に影響を与えています。リースモデルは、中小規模の製造業者によるロボットの導入を促進することを明確な目的として、複数のロボットメーカーによって生産されています。
  • 会計およびプロセス管理を自動化する必要性の高まりが、インドでの自動化の拡大を引き起こしています。インドのBFSI、通信、ヘルスケア業界は、自動化テクノロジーを最初に導入した業界の1つです。
  • 銀行部門における重要な進歩の1つは自動化です。それは金融業界に影響を与える重要な技術進歩に発展しました。国内では、一部の銀行がすでに銀行業務の一部を自動化しています。

サービスデリバリーオートメーション業界の概要

サービス配信の自動化市場は細分化されており、多数の大手企業が覇権を争っています。企業がコスト削減と顧客満足度の向上を目指すにつれ、自動化サービスの需要が高まっており、業界の成長と競合の激化につながっています。この市場の主要企業には、Blueprism、Nice Systems、IBMなどがあり、これらはすべて、さまざまな業界に利益をもたらすサービスを提供しています。世界の展開を拡大し、新しい市場を開拓するために、サービスデリバリーオートメーション市場の多くのベンダーは合併と買収の戦略を採用しています。

2023年 1月、UiPathはプラットフォームの大幅なアップグレードを発表しました。これにより、顧客はテストをUiPath Business Automation Platformに移行することでソフトウェアテストの実践を最新化できるようになります。すべての顧客がネイティブで利用できる合理化された包括的なソフトウェアテストを備えたUiPathを使用すると、CIOとIT意思決定者は、単一のプラットフォームでテストを統合および自動化し、コストを節約できます。この開発は、革新的で効率的なソリューションを顧客に提供するというUiPathの取り組みを示しており、サービスデリバリーオートメーション市場における主要企業としての地位をさらに強固なものとします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 業務効率化の必要性
    • 業界全体のコスト削減
  • 市場抑制要因
    • 熟練した人材の不足

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ITプロセスオートメーション
    • ビジネスプロセスオートメーション
  • 組織規模別
    • 大企業
    • 中小企業(SMEs)
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • IT
    • 通信・メディア
    • ホスピタリティ・運輸
    • 小売・消費財
    • ヘルスケアと医薬品
    • 製造・物流
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Automation Anywhere Inc.
    • Uipath SRL
    • IPsoft Inc.
    • Blue Prism
    • Xerox Corporation
    • NICE Systems Ltd
    • Celaton Limited
    • Automation Anywhere Inc.
    • Arago GmbH
    • Accenture Inc.
    • AutomationEdge Technologies Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 62364

The Service Delivery Automation Market size is estimated at USD 30.65 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.19 billion by 2029, growing at a CAGR of 27.25% during the forecast period (2024-2029).

Service Delivery Automation - Market

Automation enables digitally equipped enterprises or businesses to transform their service delivery and operations, bringing cost savings, accuracy, and increased productivity. It generates valuable data, facilitating smarter and faster decision-making by optimizing current processes and operations and predicting when, where, and how to provide new products and services.

Key Highlights

  • The market for service delivery automation is expanding due to the growing adoption of a digital workforce and the functional advantages of automation solutions for business process automation across various end-user sectors.
  • Market vendors enhance their offerings by adding new features such as automation lifecycle management, workload management, credential management, SLA-based automation, Citrix automation, and new data APIs, attracting new industries looking for higher operational and security capabilities.
  • Smart process automation, big data, IoT, integration with other tools, and an increase in the adoption of service automation tools are the primary factors driving automation's growth. Furthermore, automation can create many jobs, driving demand for skilled workforces in different industries.
  • However, the need for more skilled professionals to develop and manage automation processes might hinder this market's growth as new technologies get introduced exponentially. There is a need to re-skill the aging workforce to keep pace with automation's evolution.
  • The COVID-19 pandemic positively impacted the market as online retail sales increased. Furthermore, using artificial intelligence (AI) and machine learning (ML), innovation leaders and business pioneers can develop the best frameworks for everything from staffing to finance and development to production.

Service Delivery Automation Market Trends

Retail and Consumer Goods to Dominate the Market

  • With decreasing expected delivery times and increasing order volumes, automating the retail process can reduce costs and speed up order handling. Retailers and e-commerce organizations are turning to autonomous mobile robots (AMRs) to meet growing customer demands and increase operational efficiencies.
  • These robots select, move, and organize goods inside distribution centers without human assistance, using vision cameras, sensors, integrated warehouse maps, and execution software systems to carry out various tasks.
  • Amazon's warehouse robots are also an effective way to reduce the demand for manual labor and provide an excellent example of how the retail sector is adopting service delivery automation. These robots are primarily used for heavy lifting, package retrieval, transportation, and other duties within the establishment. The market for robots is expected to expand shortly due to the increasing usage of the Internet of Things, artificial intelligence, and machine learning in the warehouse sector.
  • The e-commerce industry uses most warehouse robots as demand for same-day delivery or pickup increased with COVID-19 changing customer purchasing behavior, leading customers to prefer online ordering.

Asia-Pacific to Witness the Highest Growth

  • Asia Pacific area continues to be a significant market for automated service delivery. Due to large- and medium-sized businesses' increasing acceptance of automation, the Asia-Pacific market is expanding healthily.
  • The explosion of digital technology adoption and the transition to Industry 4.0 are now affecting the Asian manufacturing industry. Leasing models are being produced by several robot manufacturers with the express purpose of accelerating the adoption of the robot by small- to medium-sized manufacturers.
  • The rising need to automate accounting and process management is what is causing automation to expand in India. BFSI, telecom, and the healthcare industries in India were among the first to implement automation technologies.
  • One of the significant advancements in the banking sector is automation. It has evolved into a crucial technological advancement that has an impact on the financial industry. In the nation, some banks have already automated some of their banking procedures.

Service Delivery Automation Industry Overview

The market for service delivery automation is fragemented, with a number of major players vying for dominance. As companies increasingly seek to cut costs and improve customer satisfaction, automation services are in high demand, leading to growth in the industry and increased competition. Some of the key players in this market include Blueprism, Nice Systems, and IBM, all of which offer services that benefit a variety of industries. To expand their global outreach and tap into new markets, many vendors in the service delivery automation market are using merger and acquisition strategies..

In January 2023, UiPath announced significant upgrades to their platform, allowing customers to modernize their software testing practices by migrating testing to the UiPath Business Automation Platform. With streamlined and comprehensive software testing natively available to all customers, UiPath enables CIOs and IT decision-makers to save costs by consolidating and automating testing in a single platform. This development demonstrates UiPath's commitment to providing innovative and efficient solutions to its clients and further solidifies its position as a major player in the service delivery automation market.

In October 2022, Blue Prism announced a collaboration with SS&C to deliver a comprehensive intelligent automation package that combines robotic process automation (RPA), business process management (BPM), artificial intelligence (AI), and no-code services. This portfolio enables businesses to scale across the entire organization, unify the workforce, and improve customer, employee, and user journeys through the use of cutting-edge technologies like process intelligence, artificial intelligence (AI)/machine learning (ML), and intelligent document processing (IDP).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Need for Operational Efficiency
    • 5.1.2 Cost-cutting Across Industries
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Skilled Personnel

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 IT Process Automation
    • 6.1.2 Business Process Automation
  • 6.2 By Organization Size
    • 6.2.1 Large Enterprises
    • 6.2.2 Small & Medium Enterprises (SMEs)
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 IT
    • 6.3.3 Telecommunication and Media
    • 6.3.4 Hospitality and Transportation
    • 6.3.5 Retail and Consumer Goods
    • 6.3.6 Healthcare and Pharmaceuticals
    • 6.3.7 Manufacturing and Logistics
    • 6.3.8 Other End-User Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Automation Anywhere Inc.
    • 7.1.2 Uipath SRL
    • 7.1.3 IPsoft Inc.
    • 7.1.4 Blue Prism
    • 7.1.5 Xerox Corporation
    • 7.1.6 NICE Systems Ltd
    • 7.1.7 Celaton Limited
    • 7.1.8 Automation Anywhere Inc.
    • 7.1.9 Arago GmbH
    • 7.1.10 Accenture Inc.
    • 7.1.11 AutomationEdge Technologies Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET