市場調査レポート
商品コード
1432978
食品包装検査:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)Food Packaging Testing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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食品包装検査:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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食品包装検査市場規模は2024年に45億米ドルと推定され、2029年には66億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは8.22%で成長する見込みです。
この市場を牽引しているのは、食品を安全に届けることを目的とした食品包装材料の品質に対する意識の高まりであり、食品の移行による組成の許容できない変化を回避し、食品の香りや味を損なわないようにすることです。また、消費者の間でパッケージから食品への化学物質の移行による健康被害に対する懸念が高まっていることや、食品の安全性を規制するための包装試験要件を遵守するための規制がますます厳しくなっていることも、市場を牽引する大きな要因となっています。しかし、先端技術による検査コストが高いことが市場成長の妨げになると予想されます。
包装材料別のセグメンテーションフォントでは、テトラパックの需要は、高保存期間の食品の需要の増加により、近年大幅に増加しています。飲料用包装は、包装された飲料製品の消費量が多いことから、包装試験市場において支配的な用途となっています。また、食品包装用プラスチックの使用増加により、包装検査材料タイプではプラスチックが大きなシェアを占めています。食品包装に使用されるPETとLLDPEは、フレキシブル包装のため、より速いペースで成長しています。
製品は包装された形で顧客の手元に届くため、その安全性は重要な関心事です。有毒な汚染物質や有害な汚染物質が存在すると、製品自体に影響を及ぼす可能性があります。汚染物質の存在は製品の品質を大幅に低下させる可能性があり、市場における包装検査の重要性を強調しています。そのため、インテリジェント包装、アクティブ包装、スマート包装、ガス置換包装といった先進パッケージング手法が、食品の品質に有害な影響を与えない従来の手法に取って代わりつつあり、こうした包装商品を効果的に検査する必要性をさらに高めています。Organic Trade Associationによると、ラテンアメリカ、アルゼンチンにおける有機食品パッケージ消費の売上は、2020年には650万米ドルに達すると予測されている、
食品包装検査市場の世界シェアは北米が最も大きく、次いで欧州が続く。EUと北米における毒性試験、暴露評価、リスク評価を含む食品包装の厳格な安全性評価が市場を牽引しています。これらの地域を支配している主要な国際企業には、SGS SA、Bureau Veritas Group、Intertek Group plc、Merieux NutriSciences Corporationなどがあります。
食品包装検査の世界市場は、各国の地域および国内の大手企業の存在により断片化されています。消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用する戦略的アプローチとして、新製品の開発とともに企業の合併、拡大、買収、提携が重視されています。例えば、2019年4月、DDLは、ニュージャージー州エジソンのCryopak本社にある6,000平方フィートの独立研究所であるCryopak Testing Centerが、環境調整、流通シミュレーション、完全性と強度試験、熱性能、貯蔵寿命試験にわたるパッケージ試験を提供するDDLの試験所としてリブランドされたと発表しました。
The Food Packaging Testing Market size is estimated at USD 4.5 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.68 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.22% during the forecast period (2024-2029).
The market is mainly driven by its rising awareness for the quality of the food packaging material aiming to deliver food safely to avoid unacceptable change in the composition of the food through migration and keeping the aroma or taste of the food intact. Also, growing concern over the health hazard of chemical migrants from package to food products among consumers and increasingly strict regulation to comply with packaging testing requirements to regulate food safety is another major factor driving the market. However, the high cost of testing by advanced technology is expected to impede the market growth.
On the segmentation font by packaging material, the demand for tetra pack has increased significantly in recent years, due to the increased demand for high shelf life food products. Beverage packaging is the dominant application in the packaging testing market, owing to the high consumption of packaged beverage products. Also, plastic holds a major share in the packaging testing material type, driven by the increased use of plastic for food packaging. PET and LLDPE used for food packaging are growing at a faster pace, due to flexible packaging.
As products reach customers in the packaged form, their safety is an important concern; the presence of any toxic or damaging contaminant could affect the product itself. The presence of contaminants could decrease the quality of the product substantially, which emphasizes the importance of package testing in the market. Therefore, advanced packaging methods, such as intelligent packaging, active, smart packaging, and modified atmosphere packaging, are replacing traditional methods, which deliver no toxic effects on the food quality and are further driving the need to effectively test these packaged goods. According to the Organic Trade Association, sales of organic food package consumption in Latin America Nation, Argentina are forecasted to reach USD 6.5 million in 2020,
North America has the largest share in the global market of food packaging testing market, which was followed by Europe. Strict safety evaluation of food packaging, which includes toxicology testing, exposure assessment, and risk assessment in EU and North America, is driving the market. A few of the leading international companies dominating these regions include SGS SA, Bureau Veritas Group, Intertek Group plc and Merieux NutriSciences Corporation among others.
The global market for food packaging testing is fragmented, owing to the presence of large regional and domestic players in different countries. Emphasis is given on the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies along with new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. For instance, in April 2019, DDL announced that the Cryopak Testing Center, a 6,000 square foot independent laboratory located at Cryopak's Headquarters in Edison, NJ, has been rebranded as a DDL testing laboratory offering package testing across environmental conditioning, distribution simulation, integrity and strength testing, thermal performance, and shelf-life testing.