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市場調査レポート
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1632028

アジア太平洋の食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Asia-Pacific Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 95 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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アジア太平洋の食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の食品包装市場は予測期間中にCAGR 4.31%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • アジア太平洋の果物・野菜輸出の増加が市場の成長を高めています。世界の果物・野菜の輸入は17.6%増加しており、アジア太平洋の果物・野菜の輸入は51.6%増加しています。
  • さらに、インドのような国では、オンライン食品注文の需要が増加しており、これが食品包装市場における包装食品箱の利用を促進しています。例えば、2022年2月、著名なフードデリバリー企業の1つであるZomatoは、過去5年間で、Zomatoにおけるフードデリバリーの月間平均アクティブレストラン数は6倍、月間平均取引顧客数は13倍に成長したと発表しました。
  • 人材のライフスタイルの変化や消費者の食の嗜好の変化は、新興国市場の人口増加とともに、予測期間中の市場成長を促進すると考えられます。
  • 労働人口の急増、可処分所得の増加、多忙なライフスタイル、農村部から都市部への人口動態の変化により、人々の加工食品に対する嗜好が高まっていることも、食品包装市場を牽引しています。
  • アクティブ包装、インテリジェント包装、エンジニアリング・サイエンスといった新しい包装技術が年々進化し、食品の軟質な包装を可能にしています。企業は、リサイクル、更新、再利用が可能な生分解性包装材料を使用することで、環境に優しい包装を採用しています。
  • 衛生上の懸念に煽られて乾燥食品の調達が増加したため、COVID-19の出現はアジア太平洋全体で缶食品の需要に火をつけた。しかし、製造活動の全面的な封鎖と停止により、産業は急激な需要急増の恩恵を十分に受けることができず、2020年の市場成長の妨げとなりました。さらに、疾病の発生が沈静化した後も健康不安は続くと予想されるため、次年度以降も市場は堅調に増加すると見込まれます。

アジア太平洋食品包装市場の動向

軟質包装が市場成長を牽引すると予想されます。

  • IBEFによると、インドの食品・食料品市場は世界第6位の規模を誇り、小売が売上高の70%を占めています。インドの食品加工産業は同国の食品市場全体の32%を占め、生産、消費、輸出、期待される成長において第5位にランクされるインド最大産業のひとつです。
  • インドにおける軟包装産業の成長は、主に食品と医薬品包装部門が牽引しています。巨大で増加するインドの中産階級と、組織型小売セクターの成長が、軟包装産業の成長を牽引しています。世界市場向けに優れた包装基準を必要とする輸出の拡大も、包装事業を大きく押し上げる要因となっています。軟質プラスチック包装は、インドの包装ビジネスの頂点に君臨しています。
  • 近年、典型的な硬質包装の顧客は軟質包装にシフトしています。産業関係者によると、その主要理由は、軟包装が美観に優れ、費用対効果が高く、耐久性に優れているからだといいます。インドで軟包装が拡大している主要要因のひとつは、便利な包装や適度な量のラミネート包装品を好む消費者です。
  • 軟質包装協会によると、軟質包装は主に食品に使用されており、市場全体の60%以上を占めています。軟質包装産業は、直面していた多くの包装問題に対して新しいソリューションを取り入れることができたため、力強い成長を遂げています。
  • 利便性だけでなく、食品事業における食肉、鶏肉、魚介類の軟包装の選択に影響を与えるその他の要因には、持続可能性、透明性、食品安全性、食品廃棄物の削減などがあります。企業は様々な原因から、リサイクル可能でリサイクル含有量の多い軟質包装ソリューションに関心を持つようになっています。そのため、バリア性に優れ、ランチミートやポーションパックに適し、プラスチックの使用量を最大80%削減できる成形可能な紙などの選択肢が支持を集めています。
  • 研究などを通じて、ほとんどの国で革新が進み、サステイナブル食品包装のためのプラスチック使用量が維持されています。例えば2021年12月、シンガポールのナンヤン工科大学(NTUシンガポール)と米国のハーバード大学T.H.チャン公衆衛生大学院の科学者チームが、人体に有害な微生物を死滅させる生分解性のサステイナブル食品包装材を開発しました。新鮮果物の賞味期限を2~3日延ばすことができます。

成長が期待されるのはインド

  • オンライン小売の収益成長は、包装に採用されている経済的な材料によるものです。さらに、電子食品企業は、食品包装に全体的なアプローチを取ることによって、市場のニーズの高まりに対応することができます。高性能の一次包装と二次包装を最適に組み合わせることで、食品の品質と完全性を保ちながら、包装内の温度を高温でも低温でも適切に保つことができます。包装により包括的なアプローチをとることは、持続可能性の向上にも役立ちます。
  • 一人当たり所得の増加、健康志向の高まり、ライフスタイルパターンの変化が、同国の軟包装市場の主要促進要因となっています。加えて、同国にはプラスチック、金属、紙包装の製造に必要な原料が豊富にあります。
  • インド包装産業協会によると、インド包装市場は2020~2025年のCAGRが26.7%で、2025年には2,048億1,000万米ドルに達すると推定されています。包装はインドで最も急成長している事業のひとつであり、年率22~25%で成長しています。同国は包装産業にとって好ましい拠点に急速になりつつあり、加工食品、ハードソフトドリンク、果物、水産物が包装市場の重要なセグメントとなっています。
  • 競争が激化し、政府が品質、量、価格表示に関する包装規制を課すとともに、シンプルで便利な包装への需要が高まっていることが、インドにおける軟包装の利用を後押ししています。例えば、インド、ベトナム、フィリピンは二次、三次包装関連の規制措置を検討しており、インドが最も多く提案しています。
  • さらに、包装材料と機械の国際貿易の成長は、世界貿易の拡大と、インドが関税の合理化と貿易障壁の引き下げをWTOに約束したことによって可能になり、メーカーが革新的で強化された包装を提供するために必要な機械を提供しています。
  • 食品包装では、消費しやすい小袋サイズが増加しています。「たべきり」パックは、さまざまな製品を少量ずつ消費したいという一人暮らし世帯のニーズの高まりに対応しています。

アジア太平洋食品包装産業概要

アジア太平洋の食品包装はセグメント化された市場です。企業は製品の大幅なカスタマイズを提供することで市場シェアと収益を高めようとしています。増加する政府の基準を満たすため、企業は古い材料を生分解性のものに置き換える努力をしています。この産業は複数の企業が存在するため、競争が激しいです。

  • 2022年1月-責任ある包装ソリューションの開発・製造における著名なリーダーの一社であるAmcorは、紙ベースの包装製品の新しいプラットフォームを立ち上げました。AmFiberのイノベーションは、従来の紙包装の機能を再定義することを目的とし、消費者のニーズの変化に対応するため、より幅広い機能と機能的利点を記載しています。
  • 2022年2月-循環型経済を改善するTwentyby30プログラムの目標に沿い、Crown Holdings Inc.は、飲料用アルミ缶の野心的な世界的リサイクル率の新目標を達成するため、産業パートナーと協力することを発表しました。2030年までに達成するよう設計されたこの目標は、クラウンの持続可能性への取り組みと、より責任ある産業を育成するためのコミットメントを推進するため、金属本来のリサイクル性に焦点を当てたものです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 利便性追求に伴う包装サイズの縮小
    • 最近の食品包装技術の進歩による賞味期限の延長
  • 市場抑制要因
    • 規制変更のダイナミックな性質(特にプラスチック包装の場合)
    • 価格競争は包装メーカーに影響を与える主要な懸念事項
  • アルミ缶市場におけるCOVID-19の評価
  • この地域における主要な食品接触材料の需要分析
  • 貿易分析
  • 中東・アフリカの食品・外食用包装セグメントにおける主要参入障壁の分析

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
      • 硬質
      • 軟質
    • 紙・板紙
    • 金属
    • ガラス
  • 製品タイプ別
    • ボトル・容器
    • カートン・パウチ
    • フィルムとラップ
    • キャップ・クロージャー
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 果物・野菜
    • 肉・鶏肉
    • 乳製品
    • ベーカリー・菓子類
    • その他
  • 国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他のアジア太平洋

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Sealed Air Corporation
    • Bemis Company
    • Berry Plastics
    • Huhtamaki Group
    • Amcor PLC
    • Crown Holdings
    • Uflex Limited
    • JPFL Group
    • Prima Jaya Eratama Group
    • Prepack Thailand Co. Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 90889

The Asia-Pacific Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.31% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The increasing exports of fruits and vegetables in Asia-pacific are increasing the growth of the market. The world imports of fruit and vegetables have increased by 17.6%, and imports of fruits and vegetables in the Asia Pacific region increased by 51.6%.
  • Moreover, in a country such as India, the growing demand for online food ordering is increasing, which is pushing the usage of packaged food boxes in the food packaging market. For instance, in February 2022, Zomato, one of the prominent food delivery companies, said that the average monthly active food delivery restaurants have grown by 6x and average monthly transacting customers have grown by 13x on Zomato over the past 5 years.
  • The changes in the lifestyle of the people and changing food preferences of consumers, along with the increasing population in developing nations, will drive the growth of the market in the forecasted period.
  • The growing preference of people for processed food due to the surging working population, rising disposable incomes, and hectic lifestyles, to shifts in population dynamics from rural to urban areas is also driving the food packaging market.
  • New packaging technologies, such as active packaging, intelligent packaging, and engineering science, have evolved over the years, which enables the flexible packaging of food products. Companies are adopting eco-friendly packaging by using biodegradable packaging material which can be recycled, renewed, and reused.
  • Due to increased dry food procurement fueled by hygiene concerns, the emergence of COVID-19 sparked a demand for canned food across the Asia Pacific area. However, due to a total lockdown and stoppage of manufacturing activities, the industry was unable to fully benefit from the sudden demand surge, which hampered the market's growth in 2020. Furthermore, because health worries are anticipated to persist even after the disease outbreak has subsided, the market is expected to increase steadily in the following years.

APAC Food Packaging Market Trends

Flexible Packaging is Expected to Drive the Market Growth.

  • According to IBEF, the Indian food and grocery market is the world's sixth-largest, with retail contributing 70% of the sales. The Indian food processing industry accounted for 32% of the country's total food market, one of the largest industries in India, ranked fifth in terms of production, consumption, export, and expected growth.
  • Flexible packaging industry growth in India is primarily driven by the food and pharmaceutical packaging sectors. The enormous and increasing Indian middle class, as well as the country's growing organized retail sector, are driving flexible packaging industry growth. The increasing expansion of exports, which necessitates superior packaging standards for the worldwide market, is another reason that has boosted the packaging business significantly. Flexible plastic packaging reigns supreme in India's packaging business.
  • In recent years, typical rigid packaging customers have been seen shifting to flexible packaging. The key reason for this, according to industry sources, is that flexible packaging is aesthetically pleasing, cost-effective, and durable. One of the primary factors contributing to the expansion of flexible packaging in India is consumer preference for convenient packaging and packaged items in reasonable quantities in laminates.
  • According to the Flexible Packaging Association, flexible packaging is mostly used for food, accounting for more than 60% of the overall market. Because it was able to incorporate new solutions for the many packaging issues it faced, the flexible packaging industry is experiencing robust growth.
  • Beyond convenience, other factors impacting the flexible packaging choice for meat, poultry, and seafood in the food business include sustainability, transparency, food safety, and food waste reduction. Companies are becoming more interested in recyclable and recycled-content flexible packaging solutions due to a number of causes. For this, options such as formable paper, which has great barrier qualities, is suited for lunchmeat and portion packs, and uses up to 80% less plastic, are gaining favor.
  • Innovations in most countries, such as through research, retain plastic usage for sustainable food packaging. For instance, in December 2021, a team of scientists from Nanyang Technological University in Singapore (NTU Singapore) and Harvard T.H. Chan School of Public Health in the United States developed a biodegradable, sustainable food packaging material that kills microbes that are harmful to humans. Fresh fruit's shelf life could be extended by two to three days.

India is Expected to Grow at the Major Rate

  • Online retail revenue growth accounts due to economic materials adopted in packaging. Moreover, e-food enterprises may meet rising market needs by taking a holistic approach to food packaging. The optimal mix of high-performance primary and secondary packaging will preserve food quality and integrity while maintaining the proper temperature inside the package, whether hot or cold. Taking a more comprehensive approach to packaging will also aid in improving sustainability.
  • Increasing per capita income, rising health consciousness, and changing lifestyle patterns are the key drivers of the flexible packaging market in the country. In addition, the country has a plentiful supply of raw materials for the manufacture of plastic, metal, and paper packaging.
  • The India Packaging Market is estimated to reach USD 204.81 billion by 2025, with a CAGR of 26.7 percent from 2020 to 2025, according to the Packaging Industry Association of India. Packaging is one of India's fastest-growing businesses, growing at a rate of 22-25 percent per year, and the country is quickly becoming a preferred hub for the packaging industry, where processed foods, hard and soft drinks, fruit, and marine products are significant sectors in the packaging market.
  • Growing competition and government-imposed package regulations for quality, quantity, and price labeling, together with a demand for simple and convenient packaging, have aided in the use of flexible packaging in India. For instance, India, Vietnam, and the Philippines are considering secondary and tertiary packaging-related regulatory measures, with India proposing the most.
  • Furthermore, the growth of international trade in packaging material and machinery has been enabled by increased global trade and India's WTO commitment to rationalize tariffs and lower trade barriers, which has provided manufacturers with the machinery needed to innovate and offer enhanced packaging.
  • There has been an increase in the number of small pack sizes that are easily consumable in food packaging. "Tabekiri" packets cater to the growing needs of single-person households looking to consume tiny amounts of a range of products.

APAC Food Packaging Industry Overview

The Asia-Pacific food packaging is a fragmented market. Companies are attempting to enhance their market share and revenue by offering significant product customization. In order to fulfill increasing government criteria, they are working to replace old materials with biodegradable ones. The industry is highly competitive due to the existence of multiple firms.

  • January 2022 - Amcor, one of the prominent leaders in developing and producing responsible packaging solutions, launched a new platform for paper-based packaging products: AmFiber. AmFiber innovations aim to redefine the capabilities of traditional paper packaging, providing a wider range of features and functional benefits to meet the changing needs of consumers.
  • February 2022 - Aligned with its Twentyby30 program objectives to improve the circular economy, Crown Holdings Inc. announced its commitment to work with industry partners to achieve ambitious new global recycling rates goals for aluminum beverage cans. Designed to be completed by 2030, the targets focus on the inherent recyclability of metal to advance Crown's sustainability efforts and commitments to foster a more responsible industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Reduction in pack sizes coupled with move towards convenience
    • 5.1.2 Recent advancements in food packaging technology has led to extension of shelf life
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Dynamic nature of regulatory changes, specifically in the case of plastic packaging
    • 5.2.2 Price competition has been a major concern impacting the packaging manufacturers
  • 5.3 Assessment of COVID-19 on the Aluminium Cans Market
  • 5.4 Analysis of the demand for major food contact materials in the region
  • 5.5 Trade Analysis
  • 5.6 Analysis of the key barriers to entry in the Food and Food Service Packaging sector in SEA

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
      • 6.1.1.1 Rigid
      • 6.1.1.2 Flexible
    • 6.1.2 Paper and Paperboard
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Glass
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Bottles and Containers
    • 6.2.2 Cartons and Pouches
    • 6.2.3 Cans
    • 6.2.4 Films and Wraps
    • 6.2.5 Caps and Closures
    • 6.2.6 Other Product Types
  • 6.3 By End-user Type
    • 6.3.1 Fruits and Vegetables
    • 6.3.2 Meat and Poultry
    • 6.3.3 Dairy Products
    • 6.3.4 Bakery and Confectionery
    • 6.3.5 Other end-users
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 China
    • 6.4.2 India
    • 6.4.3 Japan
    • 6.4.4 South Korea
    • 6.4.5 Indonesia
    • 6.4.6 Thailand
    • 6.4.7 Rest of APAC

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Sealed Air Corporation
    • 7.1.2 Bemis Company
    • 7.1.3 Berry Plastics
    • 7.1.4 Huhtamaki Group
    • 7.1.5 Amcor PLC
    • 7.1.6 Crown Holdings
    • 7.1.7 Uflex Limited
    • 7.1.8 JPFL Group
    • 7.1.9 Prima Jaya Eratama Group
    • 7.1.10 Prepack Thailand Co. Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET