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市場調査レポート
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1628742

アジア太平洋の缶詰食品包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

APAC Canned Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋の缶詰食品包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の缶食品包装市場は予測期間中にCAGR 4.5%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • この地域ではハイパーマーケット/スーパーマーケットが缶食品の主要流通チャネルです。スープから肉製品に至るまで、ひとつ屋根の下で製品を幅広く入手できることが、この流通チャネルの成長を後押ししています。スーパーマーケットは消費者層を拡大するため、競合価格で製品を販売します。商品のバンドル化は、即席麺、惣菜、スープ缶などの商品の成長を促進する人気の戦略です。Walmart、Carrefour、Metro Inc.、Ito Yokado、AEON、Tokyu Store、7-Eleven、Woolworthsがこの地域の主要スーパーです。
  • 缶食品包装市場の成長は、食品産業の変化と包装に関連するコストに正比例します。オーストラリア統計局の記録によると、オーストラリアの缶食品市場は大きく成長し、食品小売業は12%増の1,513億4,000万豪ドルに達しました。しかし、材料費の増加は予測期間中の市場成長を妨げる可能性があります。
  • 新興経済諸国では、健康的、倫理的、快適で、ペースの速い生活に適した便利な缶製品に対する消費者の需要が高まっています。さらに、中国、インド、ブラジルなどの新興国では可処分所得が増加しているため、時間の節約や手間のかからない缶食品への支出が増加しています。中国国家統計局によると、都市世帯の1人当たり年間可処分所得は過去10年間で100%以上増加し、2020年には4万3,834人民元に達します。
  • マレーシアやタイのような東南アジア諸国は、金属製であれスチール製であれ、包装された食品を求める観光セクターが台頭しているため、缶食品の有利な販売機会を生み出すと予想されます。そのため、ホテルは缶食品、特に腐りやすい肉缶を提供するようにしています。気密包装は不滅性をもたらし、製品の長い賞味期限を保証し、缶食品の需要にプラスの影響を与えます。
  • COVID-19の普及は、衛生上の懸念に裏打ちされた乾物調達の増加により、アジア太平洋全体の缶食品需要に拍車をかけた。しかし、生産活動の完全な封鎖と停止により、市場は急激な需要流入を完全に利用することができず、これが2020年の市場の成長を阻害しました。さらに、疾病の発生が減速を記録した後も健康への懸念は持続する可能性が高いため、市場の持続的な成長は今後数年間で確認されると予想されます。

アジア太平洋の缶食品包装市場の動向

スチール缶の需要が大きく伸びる見込み

  • スチール缶は、低価格のパックタイプでありながら堅牢な基本機能を備えているため、価値が重要なドライバーである場合に優れた性能を発揮します。缶ブランドは、最終製品のコストを低く抑えるために3ピース溶接缶を使用し、幅広い消費者が入手できるようにしています。
  • 世界のユニークな取り組みである缶環境週間は、環境に優しいといった缶の使用による特別な利点について一般的な認識を喚起することにより、重要かつサステイナブルインパクトを与えることを目的としています。世界中のメーカーやブランドオーナーは、「世界の金属缶の持続可能性運動」を構築するために一緒になることができますか?このような取り組みは、金属缶の包装を促進します。
  • 密封され、いたずらできないスチール容器の食品は、有害なバクテリアから食品を守り、栄養価を長時間保持するため、高い需要があります。また、消費者の多忙なライフスタイルのため、缶食品はより重要性を増すと予想されます。
  • 缶食品は入手しやすく手頃な価格であるため、安全で栄養価の高い高品質の農産物やタンパク質を求める人々のニーズに応えるソリューションとなっています。スチール缶は環境に優しく、食品廃棄を抑制し、経済を活性化します。スチール缶は100%リサイクル可能で、最低25%のリサイクル原料から作られています。
  • 消費者の需要の高まりとともに、新しく革新的な製品が缶市場を牽引しています。新製品の発売は、ベンダーの売上と市場シェアの拡大に貢献しています。例えば、2019年11月、Thai Union Group PCL(Thai Union)は、健康志向の消費者を引き付けるため、タイでマグロの新製品「SEALECT Tuna Fitt」を発売しました。同様に、2019年7月、Princesは魚ベースの2つの新製品シリーズである「Mackerel Sizzle」と「Infused Tuna Fillets」を発売しました。同社は、魚の缶製品をエンドユーザーの夜食に拡大するためにこれらの製品を発売しました。

オーストラリアが大きな市場シェアを占める見込み

  • Pacifical C.V.によると、ツナ缶はオーストラリアで最も人気のある水産缶です。ツナ缶は水産物缶の76%のシェアを占めています。主に95gの形態で提供されています。185gと425gもあります。Simplot Australiaのブランド「John West」が37.3%の市場シェアでツナ缶カテゴリーをリードしています。
  • ブラジル産の生鮮牛肉はオーストラリアへの輸入が許可されていないが、ブラジル産の完全調理済み牛肉缶は、レディトゥイートように製造または加工された製品としてオーストラリアに入ることができます。コールやウールワースのようなスーパーマーケットチェーンは、「メイド・イン・ブラジル」の牛肉をブランド名で販売しており、コールのコンビーフ缶に比べ2倍近い価格のハンパー(Hamper)のような地元産の缶の売上に影響を与えています。
  • Canned Food Information Service In(CFIS)は、スチール缶に詰められたオーストラリアの食品を宣伝しています。広報活動を通じて、潜在的な顧客にこのフードデリバリーシステムの利点を納得させ、誤解を解き、より多くの購買意欲を喚起することに力を注いでいます。このような行動はまた、缶メーカーが将来の包装の方向性についてより責任ある選択をするよう影響を与え、スチール缶の将来についてより信頼できる風潮を作り出しています。
  • 2020年3月中、野菜缶と果物缶の売上高はそれぞれ118.5%と73.9%増加しました。eコマースは缶の成長に大きな役割を果たしました。デジタルに精通した消費者は、オンラインで簡単に注文でき、多種多様なブランドや商品から選べることに気づいたからです。しかし、パンデミックの間、消費者はより質素な買い物をするようになり、新しく開発した調理技術を使って、家庭でより安い生鮮食品を使うことを思い描くようになりました。この動向は長期的には野菜・果物缶の販売に影響を与える可能性があります。

アジア太平洋の缶食品包装産業概要

アジア太平洋の缶食品包装市場の競争は中程度です。市場で大きなシェアを持つ大手企業は、様々な地域で顧客基盤を拡大しています。また、多くの企業が市場シェアと収益性を高めるため、複数の企業と戦略的・協力的なイニシアティブを結んでいます。市場の最近の動向をいくつか発表します。

  • 2020年5月-Crown Holdings Inc.は、消費者を引き付けるために金属包装に装飾仕上げやテクスチャーを施したブランド向けの新しいギフト缶を発売しました。寄贈された錫インクは酸化鉱物効果を生み出し、時間の経過とともに自然に風化したように見せ、自然の多様性を取り入れたカラーパレットを描く。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 新しい多様な包装スタイルの開発と新興経済諸国における高い潜在力
    • 調理済み食品の人気の高まり
  • 市場課題
    • 代替包装ソリューションの入手可能性と金属コストの高騰
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • 金属
    • スチール
    • アルミニウム
    • その他
  • 製品タイプ別
    • レディメイドミール
    • 肉類
    • 海産物
    • 果物・野菜
    • その他
  • 国別
    • 中国
    • オーストラリア
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Crown Holdings Inc.
    • Trivium Packaging
    • Tata Tinplate
    • Visy Industries
    • TOYO SEIKAN GROUP HOLDINGS, LTD.
    • Lageen Food Packaging
    • YiCheng Industrial(Shenzhen)LTD
    • Universal Can Corporation
    • CPMC HOLDINGS LIMITED
    • KIAN JOO GROUP

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 52724

The APAC Canned Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Hypermarkets/Supermarkets are the primary channels of distribution of canned food in the region. Wider availability of products under one roof, ranging from soups to meat products, has fueled the growth in the sales channel. Supermarkets sell products at a competitive price to expand their consumer base. Bundling products has been a popular strategy that has promoted the growth of products, such as instant noodles, ready meals, and canned soup. Walmart, Carrefour, Metro Inc., Ito Yokado, AEON, the Tokyu Store, 7-Eleven, and Woolworths are the major superstores in the region.
  • Growth in the canned food packaging market is directly proportional to changes in the food industry and the costs associated with packaging. According to Australian Statistics Bureau records, Australia's canned food market has grown significantly, with food retailing up 12% to AUD 151.34 billion. However, increased material costs can hinder the market growth during the forecast period.
  • Consumer demand for convenient canned food products that are healthy, ethical, and comforting, and fit for fast-paced life is increasing in developing economies. Moreover, the rise in disposable income in emerging economies such as China, India, and Brazil has increased expenditure on time-saving and labor-saving canned food products. According to the National Bureau of Statistics of China, the annual disposable income per capita of urban households has increased by more than 100% in the last ten years, reaching RMB 43,834 in 2020.
  • Southeast Asian countries like Malaysia and Thailand are expected to generate lucrative sale opportunities for canned food products due to the emerging tourism sector seeking packed food, whether metal or steel packaging. Therefore, hotels ensure providing packed canned food, especially canned meat, due to its perishable nature. Airtight packaging brings imperishability, ensures the product's long shelf life, and positively influences canned food demand.
  • The spread of COVID-19 spurred the demand for canned food across the Asia Pacific region due to increased dry food procurement backed by hygiene concerns. However, the market cannot wholly capitalize on the sudden demand influx due to a complete lockdown and suspension of the production activities, which hindered the market's growth during the year 2020. Further, since health concerns are likely to be sustained even after the disease outbreak registers slowdown, sustained growth of the market is expected to be witnessed in the coming years.

APAC Canned Food Packaging Market Trends

Steel Canned Food Demand is Expected to Grow Significantly

  • The steel can perform well where value is a key driver, as it remains a low-cost pack type, having robust basic functionality. Canned food brands use three-piece welded cans to keep the final product's cost low, making it accessible to a broad audience.
  • A unique worldwide initiative, Canvironment week aims to make a significant and sustainable impact by creating general awareness about the exclusive benefits of usage of Cans, such as eco-friendly nature. Can makers and Brand owners worldwide be coming together to build a 'United Global Metal Can Sustainability Movement'? These kinds of initiatives promote metal can packaging.
  • Sealed and tamper-proof steel container food is in high demand as it protects food from harmful bacteria and holds its nutrition value for an extended time. Also, due to the busy lifestyles of consumers, canned food is expected to gain more importance.
  • The accessibility and affordability of canned food make it a solution to the people's need for safe, nutritious, and quality produce and protein. Steel food can is environmentally friendly, curbs food waste, and fuels the economy. Steel can is 100% recyclable and made from a minimum of 25% recycled content.
  • New and innovative products, along with the growing consumer demand, are driving the canned food market. New product launches help vendors increase their sales and market share. For instance, in November 2019, Thai Union Group PCL (Thai Union) launched a new tuna product, SEALECT Tuna Fitt, in Thailand to attract health-conscious consumers. Similarly, in July 2019, Princes launched Mackerel Sizzle and Infused Tuna Fillets, two new fish-based product ranges. The company launched the products to extend canned fish products into the evening meals of end-users.

Australia is Expected to Hold Significant Market Share

  • According to Pacifical C.V., canned tuna is Australia's most popular canned seafood item. Tuna has 76% of the canned seafood share. It is offered mainly in a 95g format. 185 g and 425 g net weight are also available. The Simplot Australia brand "John West" leads the canned tuna category with a 37.3% market share.
  • Fresh beef from Brazil is not permitted for import to Australia, but fully cooked canned beef from Brazil can enter the country as a manufactured or processed product ready to eat. Supermarket chains like Cole and Woolworths are selling 'made in Brasil' beef under their brand names, affecting the sales of locally produced canned meat brands like Hamper, which almost cost twice compared to Cole's canned corned beef.
  • The Canned Food Information Service Inc (CFIS) is promoting Australian food packaged in steel cans. Through publicity, it tries to convince potential customers about the merits of this food delivery system, clear all the misconceptions, and focus on generating more purchases; to ensure that Australian canned food remains a common ingredient in meals rather than an occasional or standby food. These actions are also influencing canning companies to become more responsible for their choice of future packaging direction to create a climate of greater confidence in the future of the steel can.
  • During March 2020, canned vegetables and fruits sales increased by 118.5% and 73.9%, respectively. E-commerce played a significant role in the growth of canned food, as the digitally savvy consumers found it easy to order online and choose from a wide variety of brands and products. However, during the pandemic, consumers have adapted to shopping more frugally and envisage using their newly developed food preparation skills to use cheaper fresh produce in the home. This trend can affect the sales of canned vegetables and fruits in the long term.

APAC Canned Food Packaging Industry Overview

The Asia Pacific Canned Food Packaging Market is moderately competitive. The major players with a significant share in the market are expanding their customer base across various regions. In addition, many companies are forming strategic and collaborative initiatives with multiple companies to increase their market share and profitability. Some of the recent developments in the market are:

  • May 2020 - Crown Holdings Inc launched a new gift tin for brands with decorative finishes and textures on metal packaging to attract consumers. The donated tin inks create an oxidized mineral effect, giving the appearance of natural weathering over time and drawing a color palette that incorporates the diversity of nature.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Development of New and Diversified Packaging Styles and High Potential in Emerging Economies
    • 4.4.2 Increasing Popularity of Ready-To-Eat Food Products
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Availability of Alternative Packaging Solutions and High cost of Metals
  • 4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Metal
    • 5.1.2 Steel
    • 5.1.3 Aluminum
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Readymade Meals
    • 5.2.2 Meat
    • 5.2.3 Sea Food
    • 5.2.4 Fruits and Vegetables
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 By Country
    • 5.3.1 China
    • 5.3.2 Australia
    • 5.3.3 Japan
    • 5.3.4 India
    • 5.3.5 Rest of Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Crown Holdings Inc.
    • 6.1.2 Trivium Packaging
    • 6.1.3 Tata Tinplate
    • 6.1.4 Visy Industries
    • 6.1.5 TOYO SEIKAN GROUP HOLDINGS, LTD.
    • 6.1.6 Lageen Food Packaging
    • 6.1.7 YiCheng Industrial (Shenzhen) LTD
    • 6.1.8 Universal Can Corporation
    • 6.1.9 CPMC HOLDINGS LIMITED
    • 6.1.10 KIAN JOO GROUP

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET