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市場調査レポート
商品コード
1432835
有機種子:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)Organic Seed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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有機種子:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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有機種子市場規模は2024年に31億8,000万米ドルと推定され、2029年には57億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは12.70%で成長する見込みです。
2019年、北米は市場全体で最大の地域セグメントであり、市場シェア38.8%を占めました。
食生活への関心が高まり、消費者の消費パターンが変化する中で、有機製品に対する需要が高まり、世界中で有機作物の生産が大幅に増加しています。このため、有機種子に対する需要が高まっています。しかし、一部の国の農家にとっては、種子のコストが大きな経済的障壁となりつつあり、有機種子よりも慣行種子を選択するようになっています。
国際貿易統計(ITS)によると、メキシコ、ウガンダ、タンザニア、エチオピア、インドなどの国々で、有機野菜種子の平均生産量は2015年から2016年にかけて22.7%増加しました。国連食糧農業機関(FAO)は、2018年の有機野菜生産総面積を野菜生産全体の0.8%と推定しました。有機野菜の種子生産が最も多い国は、メキシコ、米国、中国、ポーランド、エジプトです。有機種子へのアクセス性、有機種子に関連する利点に関する認識不足、および高価格は、世界中の消費者グループが直面している課題のいくつかです。しかし、その一方で、消費者による有機野菜の消費の増加が有機野菜種子市場を牽引しており、この市場は急速なペースで拡大しています。有機野菜種子の世界の主要企業には、Vitalis Organic Seeds、Seeds of Change、Wild Garden Seeds、Fedco Seeds Inc.、Tamar Organicsなどがあります。
北米は最大のオーガニック種子市場です。家庭菜園の増加傾向、健康的な食品に対する需要の高まり、有利な政府規制など、北米の有機種子販売を増強している要因はいくつかあります。北米の大手企業には、High Mowing Organic Seeds、Johnny's Selected Seeds、Southern Exposure Seed Exchangeなどがあります。カナダで記録された有機種子販売のほとんどは畑作用種子セグメントによるもので、市場シェアのほぼ50%を占めています。しかし、米国の有機農家のほとんどは、有機種子よりも経済的な代替品として、少なくともある程度はまだ慣行生産種子に頼っています。これは同国の市場にとって脅威となり、予測期間中の市場の妨げになる可能性があります。
有機種子市場は非常に断片化されており、いくつかの中小企業が世界市場で最小限のシェアを占めています。各社の市場シェアが高いのは、製品ポートフォリオが高度に多様化し、毎年さまざまな新品種の種子を発売しているためであろう。さらに、企業は顧客ベースとブランド認知度を高めるため、アフリカやアジア太平洋などの新しい地域への事業拡大に注力しています。
The Organic Seed Market size is estimated at USD 3.18 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.77 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.70% during the forecast period (2024-2029).
In 2019, North America was the largest geographical segment in the overall market, and it accounted for a 38.8% market share.
The growing demand for organic products,amid increasing dietary concerns and a change in consumer spending patterns, has led to a significant increase in the production of organic crops all over the world. This has enhanced the demand for organic seeds. However, the cost of seeds is becoming a significant economic barrier for farmers in a few countries, which is influencing them to choose conventional seeds over organically produced seeds.
According to the International Trade Statistics (ITS), the average organic vegetable seed production increased by 22.7%, from 2015 to 2016, in countries, like Mexico, Uganda, Tanzania, Ethiopia, and India. The Food and Agricultural Organization (FAO) estimated the total area under organic vegetable production to be 0.8% of the total area, of the overall vegetable production, globally, in 2018. The countries with the highest organic vegetable seed production are Mexico, the United States, China, Poland, and Egypt. Organic seed accessibility, lack of awareness regarding the benefits associated with organic seeds, and higher prices are a few of the challenges faced by consumer groups all over the world. However, on the upside, increasing consumption of organic vegetables, by consumers, is driving the organic vegetable seed market, which is expanding at a rapid pace. Some of the major global players for organic vegetable seed sources are - Vitalis Organic Seeds, Seeds of Change, Wild Garden Seeds, Fedco Seeds Inc., and Tamar Organics, among others.
North America is the largest organic seeds market, as a result of the growing organic sales over the years. There are several factors, like the growing trend of home gardening, rising demand for healthy food, and favorable government regulations, augmenting the sales of organic seed in North America. Some of the major players in North America are High Mowing Organic Seeds, Johnny's Selected Seeds, and Southern Exposure Seed Exchange. Most of the organic sales recorded in Canada are from the field crops seed segment, holding almost 50% of the market share. However, most of the organic farmers in the United States are still relying on conventionally produced seeds, at least to some extent, considering them an economical alternative to organic seeds. This posed a threat to the market, in the country, as it may hamper the market during the forecast period.
The organic seed market is highly fragmented, with several small and medium-sized companies witnessing minimal share in the global market. The higher market shares of players are likely to be attributed to their highly diversified product portfolios and launches of various new varieties of seeds every year. Moreover, companies are focusing on expanding their business to new regions, such as Africa and Asia-Pacific, to increase their customer base and brand awareness.