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市場調査レポート
商品コード
1432428

キャットフード:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Cat Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 455 Pages | 納期: 2~3営業日

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キャットフード:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 455 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

キャットフード市場規模は2024年に619億9,000万米ドルと推定され、2029年には898億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは7.71%で成長します。

Cat Food-Market

市販品の利用率の上昇とペットの人間化がキャットフード市場を牽引

  • 世界的に、猫は主要なペットの1つであり、手入れが簡単で狭い居住空間にも適応し、欧州諸国では幸運の印として扱われることから人気が高まっています。2022年、猫は世界のペットフード市場の32.3%を占め、猫の人口が18.8%増加したため、2017年から2022年の間に55.8%増加しました。
  • 2022年の世界キャットフード市場では、フード製品セグメントが最大のセグメントであり、市場規模は386億2,000万米ドルでした。これは、毎日の栄養ニーズを満たすためにフード製品を定期的に与えることによるもので、猫の主食として機能します。さらに、ウェット・ペットフードがドライ・ペットフードよりも優勢で、その嗜好性の高さ、体重管理に役立つこと、猫にとって消化しやすいことなどから、2022年には53.6%のシェアを占めました。
  • 2022年の市場規模は、おやつ部門が71億9,000万米ドルで第2位、次いで動物用飼料(57億6,000万米ドル)、栄養補助食品/サプリメント(14億5,000万米ドル)となっています。しつけの際の積極的強化、精神的刺激や娯楽の源、ペットと親の絆の強化といった利点があるため、予測期間中にCAGR 8.0%を記録し、最も急成長する分野となる見込みです。
  • 猫の予防的アプローチとして動物用食餌の採用が増加していることや、猫の腎臓、尿路、糖尿病などの疾患の発生率が増加していることが、動物用食餌の需要を生み出しています。この分野は2番目に急成長しており、予測期間中のCAGRは7.5%を記録すると予想されています。
  • 人口の増加、予防的アプローチに対する意識の高まり、ペットの人間化の高まりが、予測期間中にCAGR 6.8%で市場を牽引すると予想される要因です。

猫の飼育増加とペットの人間化動向が世界の市場を牽引

  • 都市部に住む人々が、コンパクトな家屋や多忙なライフスタイルに適した、メンテナンスの少ない小型のペットを求めているためです。2022年には、キャットフード市場は世界のペットフード市場の32.3%を占め、2017年から2021年の間に34.7%成長しました。この成長は、世界のペットの人間化傾向の高まりとともに市販のペットフード製品の使用量が増加し、猫がペットオーナーの間で好まれるペットとなったことに関連しています。
  • 世界のキャットフード市場では北米と欧州が主要地域で、2022年にはそれぞれ211億米ドルと194億米ドルを占めました。これらの地域のシェアが高いのは、ペットフード市場が高度に発展している国々の間でプレミアム化が進んでいるためです。これらの国には米国、ドイツ、フランスが含まれ、2022年の世界キャットフード市場でそれぞれ35.3%、6%、5.3%という大きなシェアを占めています。ペットの飼い主の大半は、プレミアムとされる天然素材やオーガニック素材、単一肉源、グレインフリーの製品を求めています。
  • 南米では、猫の飼育数が最も多いのはブラジルとアルゼンチンです。さらに、都市化が進んでいることから、推定・予測期間中のCAGRは12.8%となります。アジア太平洋、特にインドネシアと中国では、文化的要因も若年層の猫選好につながっています。
  • 都市人口における猫の採用とペットのヒューマニゼーション傾向の高まりは、世界のキャットフード市場を牽引すると予想され、予測期間中のCAGRは6.8%を記録すると予測されます。

世界のキャットフード市場動向

猫は、コンパニオンとしての猫の採用が増加しているため、世界的に採用ペットの第2位であり、猫を飼うことの利点に関する意識の高まりが猫市場を牽引しています。

  • 世界的に、猫は犬に比べ飼育頭数が少ないです。2022年、猫の人口は24.8%を占め、2017年から2022年の間に19.2%増加しました。欧州では歴史的な時代から猫を幸運や幸運のシンボルとみなしているため、特にペットとしての猫の人口が多い主要国であるロシアでのシェアが高くなります。世界的に猫の人口が高い伸びを示したのは、ペットの人間化が進んだためです。猫は犬よりも生活スペースが少なくて済み、世話をする人間がいない間、家の中で一匹で長く留まることができます。例えば、2017年から2022年にかけて、ロシアと米国の猫の親を含むペットの親の70%以上が、猫を家族、友人、または子供とみなしています。
  • COVID-19の大流行時には、人々が屋内で過ごさざるを得なくなり、猫も閉塞感を感じることなく屋内で過ごすことができたため、猫の養子縁組が大幅に増加しました。猫は犬よりも無口です。米国では、在宅勤務の文化が仲間を求めることにつながり、ペットを飼う人の多くがミレニアル世代であったことから、パンデミック時にペットとして猫を飼う人が増加しました。例えば2022年には、米国ではミレニアル世代の33%がペットの親となっています。大流行中の猫の採用率が高いことから、ペットフード市場の成長に長期にわたってプラスの影響を与えると予想されます。
  • 猫の採用や購入の増加、ペットの人間化の増加といった要因は、ペットの猫人口を増加させると予想され、予測期間中のペットフード市場の成長にさらに貢献すると思われます。

eコマース・プラットフォームと高級キャットフード製品の容易な入手が、ペットの支出増加につながっています。

  • 世界的に、猫を含むペットへの支出が増加しています。2022年までの過去5年間におけるペットの支出増加の動向は、ペットフード価格の上昇、プレミアム化の進展、特殊なペットフード製品を提供することの利点に関する意識の高まりといった要因によるものです。さらに、飼い主が猫を含むペットに穀物不使用で天然成分を含む製品を与えたいと考えているため、プレミアムペットフード製品に対する需要が増加しています。ミレニアル世代は、ペットが必要とするペットフードや、ペットが欲しがるおやつのニーズ、おやつの健康効果に対する認識が高まっているため、ペット用おやつの需要が伸びています。香港のキャットフード市場では、2022年にはプレミアム・ペットフード部門がペットフード売上の75%を占める。2022年には、50%以上のペットペアレントが、プレミアム価格を支払うことで、猫を含むペットに環境に優しいペットケア製品を与えたいと考えていました。
  • ペットショップやコンビニエンスストアなど他のチャネルと比較して、オンラインチャネルで専用のペットフードを購入する猫の飼い主を含むペットの親が多いのは、ウェブサイトに掲載されている商品数が多く、ペットフードの注文が簡単だからです。アマゾンは英国におけるペットフード販売のリーダー的存在で、パンデミック以降、同サイトには年間5億7900万人以上のアクセスがあります。
  • プレミアム化の進展や、良質なフードを摂取することの健康上のメリットに関する意識の高まりといった要因が、予測期間中のペット支出増に貢献すると予想されます。

キャットフード業界の概要

キャットフード市場は断片化されており、上位5社で35.08%を占めています。この市場の主要企業は、ADM、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズ・ペット・ニュートリション社)、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ)、J.M.スマッカー・カンパニー(アルファベット順)です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション:市場規模(金額、数量)、2029年までの予測、成長見通し分析を含む

  • ペットフード製品
    • フード
      • サブプロダクト別
      • ドライペットフード
      • サブ製品別ドライペットフード
      • キブル
      • その他のドライフード
      • ウェット・ペットフード
    • ペット用栄養補助食品・サプリメント
      • サブプロダクト別
      • ミルクバイオアクティブ
      • オメガ3脂肪酸
      • プロバイオティクス
      • タンパク質とペプチド
      • ビタミンとミネラル
      • その他の栄養補助食品
    • ペット用おやつ
      • サブプロダクト別
      • カリカリおやつ
      • デンタル・トリーツ
      • フリーズドライ&ジャーキートリーツ
      • ソフト&モチートリーツ
      • その他のおやつ
    • ペット用動物飼料
      • サブプロダクト別
      • 糖尿病
      • 消化器過敏症用
      • オーラルケア
      • 腎臓
      • 尿路疾患
      • その他の動物用飼料
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル
  • 地域
    • アフリカ
      • 国別
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • フィリピン
      • 台湾
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • General Mills Inc.
    • Heristo aktiengesellschaft
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • PLB International
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • The J. M. Smucker Company

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 48735

The Cat Food Market size is estimated at USD 61.99 billion in 2024, and is expected to reach USD 89.85 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.71% during the forecast period (2024-2029).

Cat Food - Market

Higher usage of commercial products and pet humanization are driving the cat food market

  • Globally, cats are one of the major pets adopted and are getting popular due to their low maintenance, adaptability to small living spaces, and being treated as a sign of fortune in European countries. In 2022, cats held 32.3% of the global pet food market, which increased by 55.8% between 2017 and 2022 due to an increase of 18.8% in the cat population.
  • In 2022, the food product segment was the largest segment of the global cat food market, with a market value of USD 38.62 billion. It is due to the regular feeding of food products to meet their daily nutritional needs, which act as a staple food for cats. Moreover, wet pet food dominated over dry pet food as it accounted for a 53.6% share in 2022 due to its palatability, helps in weight management, and is easy to digest for cats.
  • The treats segment was the second largest segment, with a market value of USD 7.19 billion in 2022, followed by veterinary diets (USD 5.76 billion) and nutraceuticals/supplements (USD 1.45 billion). It is expected to be the fastest-growing segment, recording a CAGR of 8.0% during the forecast period due to its advantages, such as positive reinforcement during training sessions, a source of mental stimulation and entertainment, and strengthening the bond between the pet and its parent.
  • The growing adoption of veterinary diets as a preventive approach for cats and the increasing incidence of diseases such as renal, urinary tract, and diabetes in cats are creating demand for veterinary diets. It is the second fastest-growing segment, and it is expected to record a CAGR of 7.5% during the forecast period.
  • The increase in population, increased awareness of preventive approaches, and rise in pet humanization are the factors expected to drive the market at a CAGR of 6.8% during the forecast period.

Increasing cat adoption and the pet humanization trend are driving the global market

  • Cats are rapidly growing in popularity as traditional pets worldwide with the growing urbanization as people living in urban areas seek smaller pets with lesser maintenance suitable for compact houses and busy lifestyles. In 2022, the cat food market accounted for 32.3% of the global pet food market, which grew by 34.7% between 2017 and 2021. This growth is associated with the increase in the usage of commercial pet food products with the growing pet humanization trend worldwide, making cats a preferred pet among pet owners.
  • North America and Europe were the major regions in the global cat food market, accounting for USD 21.1 billion and USD 19.4 billion in 2022, respectively. The higher share of these regions was because of the higher premiumization trend among its countries, which are highly developed in terms of the pet food market. These countries include the United States, Germany, and France, which held significant shares of 35.3%, 6%, and 5.3% of the global cat food market in 2022, respectively. The majority of pet owners seek products made with natural or organic ingredients, single meat sources, and grain-free that are considered premium.
  • In South America, the highest cat adoptions are in Brazil and Argentina. Moreover, the increasing urbanization is estimated to register a CAGR of 12.8% during the forecast period. Cultural factors are also leading to the preference for cats among the younger population in Asia-Pacific, especially in Indonesia and China.
  • The adoption of cats among the urban population and the growing pet humanization trend are anticipated to drive the global cat food market, which is expected to register a CAGR of 6.8% during the forecast period.

Global Cat Food Market Trends

Cats are the second-largest type of adopted pets globally due to the growing adoption of cats as companions, and increasing awareness about the benefits of owning a cat is driving the cat market

  • Globally, cats are being less adopted as compared to dogs. In 2022, the cat population accounted for 24.8%, increasing by 19.2% between 2017 and 2022. The share of cats will be higher in Europe as they consider them a symbol of luck or fortune since historical times, particularly in Russia, a major country with a high population of cats as pets. The high growth of the cat population globally was because of the rise in pet humanization. Cats require less space to live than dogs and can stay alone in a home for a longer time while no human is available to care for the cat. For instance, between 2017 and 2022, more than 70% of pet parents, including cat parents in Russia and the United States, considered cats as family members, friends, or children.
  • Cat adoption significantly increased during the COVID-19 pandemic as people had to stay indoors, and cats could stay indoors without feeling cooped up. Cats are more silent than dogs. The United States witnessed higher adoption of cats as pets during the pandemic because of the work-from-home culture, leading to a demand for companionship, with the higher number of pet owners being millennials. For instance, in 2022, 33% of millennials were pet parents in the United States. The higher adoption of cats during the pandemic is expected to positively impact the pet food market growth for a longer period.
  • Factors such as an increase in the adoption and purchase of cats and an increase in pet humanization are expected to boost the pet cat population, which will further help in the growth of the pet food market during the forecast period.

Easy availability of e-commerce platforms and premium cat food products has led to an increase in pet expenditure

  • Globally, there is an increase in expenditure for pets, including cats. The trend of increase in pet expenditure over the last five years till 2022 was due to factors such as rising pet food prices, a rise in premiumization, and growing awareness about the benefits of providing specialized pet food products. Moreover, there is a rise in demand for premium pet food products because pet owners want to feed their pets, including cats, with products that are grain-free and contain natural ingredients. There is growth in demand for pet treats as millennials are more aware of the pet food required by their pets and their craving needs, along with the health benefits of treats. In Hong Kong's cat food market, the premium pet food segment accounted for 75% of the pet food sales in 2022. In 2022, more than 50% of pet parents were willing to provide their pets, including cats, with eco-friendly pet care products by paying a premium price.
  • There are a higher number of pet parents, including cat owners, that purchase specialized pet food through online channels as compared to other channels such as pet stores, convenience stores, and others because of the high number of products available on the website and the ease of ordering pet food. Amazon is a leader in pet food sales in the United Kingdom, and the website has received more than 579 million visits annually since the pandemic.
  • Factors such as increasing premiumization and growing awareness about the health benefits of consuming good quality food are expected to help in increasing pet expenditure during the forecast period.

Cat Food Industry Overview

The Cat Food Market is fragmented, with the top five companies occupying 35.08%. The major players in this market are ADM, Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), Mars Incorporated, Nestle (Purina) and The J. M. Smucker Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Pet Food Product
    • 5.1.1 Food
      • 5.1.1.1 By Sub Product
      • 5.1.1.1.1 Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
      • 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.2 Wet Pet Food
    • 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
      • 5.1.2.1 By Sub Product
      • 5.1.2.1.1 Milk Bioactives
      • 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
      • 5.1.2.1.3 Probiotics
      • 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
      • 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
      • 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
    • 5.1.3 Pet Treats
      • 5.1.3.1 By Sub Product
      • 5.1.3.1.1 Crunchy Treats
      • 5.1.3.1.2 Dental Treats
      • 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
      • 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
      • 5.1.3.1.5 Other Treats
    • 5.1.4 Pet Veterinary Diets
      • 5.1.4.1 By Sub Product
      • 5.1.4.1.1 Diabetes
      • 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
      • 5.1.4.1.3 Oral Care Diets
      • 5.1.4.1.4 Renal
      • 5.1.4.1.5 Urinary tract disease
      • 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Convenience Stores
    • 5.2.2 Online Channel
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.5 Other Channels
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
      • 5.3.1.1 By Country
      • 5.3.1.1.1 South Africa
      • 5.3.1.1.2 Rest of Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 By Country
      • 5.3.2.1.1 Australia
      • 5.3.2.1.2 China
      • 5.3.2.1.3 India
      • 5.3.2.1.4 Indonesia
      • 5.3.2.1.5 Japan
      • 5.3.2.1.6 Malaysia
      • 5.3.2.1.7 Philippines
      • 5.3.2.1.8 Taiwan
      • 5.3.2.1.9 Thailand
      • 5.3.2.1.10 Vietnam
      • 5.3.2.1.11 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 By Country
      • 5.3.3.1.1 France
      • 5.3.3.1.2 Germany
      • 5.3.3.1.3 Italy
      • 5.3.3.1.4 Netherlands
      • 5.3.3.1.5 Poland
      • 5.3.3.1.6 Russia
      • 5.3.3.1.7 Spain
      • 5.3.3.1.8 United Kingdom
      • 5.3.3.1.9 Rest of Europe
    • 5.3.4 North America
      • 5.3.4.1 By Country
      • 5.3.4.1.1 Canada
      • 5.3.4.1.2 Mexico
      • 5.3.4.1.3 United States
      • 5.3.4.1.4 Rest of North America
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 By Country
      • 5.3.5.1.1 Argentina
      • 5.3.5.1.2 Brazil
      • 5.3.5.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.3 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.4 General Mills Inc.
    • 6.4.5 Heristo aktiengesellschaft
    • 6.4.6 Mars Incorporated
    • 6.4.7 Nestle (Purina)
    • 6.4.8 PLB International
    • 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.10 The J. M. Smucker Company

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms