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市場調査レポート
商品コード
1431605

アーモンドミルク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Almond Milk - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 319 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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アーモンドミルク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 319 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

世界のアーモンドミルクの市場規模は、2024年に54億9,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 11.85%で成長し、2029年には96億1,000万米ドルに達すると予測されています。

Almond Milk-Market

異なるブランドとの価格比較が可能なスーパーマーケットが最も選ばれるチャネルに

  • レビュー期間中(2017~2022年)、世界のオフトレード小売は小売スペース全体を支配しました。2022年、これらの小売業者の支配に関連する主な要因は、消費者の満足度でした。消費者は、アーモンドミルクを購入する際に提供されるより大きな利便性と快適さのために、取引外小売に強く惹かれています。世界全体では、オフトレードチャネルは2021年から6.84%の成長を観察しました。
  • 地域別では、アジア太平洋がオフトレード流通チャネル全体で48.73%と最大のシェアを占めています。アジア太平洋では、オフトレードチャネルは様々な価格(低価格、中価格、高価格)でアーモンドミルクを提供しています。これらの小売業者によって販売されるアーモンドミルクは、2.55米ドルから16.4米ドルという高値で販売されています。アーモンドミルクが様々な価格で入手可能であることは、消費者の購買力を促進します。
  • オントレードの小売業者は、無糖、チョコレート、バニラなどのさまざまなフレーバーを含む、多様なアーモンドミルクの提供に注力しています。さまざまなフレーバーを提供しているにもかかわらず、これらの小売業者は、製品の詳細(使用されている原材料、使用されている種子など)といった完全な情報を消費者に提供することができないです。そのため、消費者は取引外の方法でアーモンドミルク飲料を購入することを好みます。2022年、オントレード・チャネルの点では、欧州が7.41%のシェアで最も急成長している地域と考えられています。
  • 2018~2022年にかけて、オフトレードモードのうち、専門店は消費者に製品に関するより高い可視性を提供するため、大きな需要を獲得しました。アーモンドミルクの需要拡大に伴い、世界のオフトレード流通セグメントは2022年から2025年にかけて24.7%の成長が見込まれています。

健康志向の消費者の増加に伴い、需要は主に北米とアジア太平洋が牽引しています。

  • 世界のアーモンドミルク市場は、2021年と比較して2022年には5.83%の成長を観察しました。この増加は、世界中で健康志向の消費者が増加していることに起因しています。2022年のアーモンドミルクの一人当たり消費量は1.28kgでした。アーモンドミルクの最も好まれるブランドには、Minor Figures、Alpro、Califia Farmsなどがあります。
  • アジア太平洋では、アーモンドミルクは主に様々な用途に使用されています。2022年には、この地域の消費者は動物性ミルクの代用品としてアーモンドミルクを好んだ。アジア太平洋では、オーストラリアがアーモンドミルクの急成長国とされています。オーストラリアでは、2022年に人口の30%が過敏性腸症候群(IBS)と診断されました。アーモンドは水溶性食物繊維の優れた供給源であり、アーモンドミルクにはIBSや便秘を緩和する食物繊維が含まれています。
  • 北米では、アーモンドミルクは健康飲料として人々の間で利用されています。健康志向の消費者が好んで飲んでいます。アーモンドミルクは動物性ミルクよりも脂肪分が少ないため、カロリー不足の食生活を送っている人々に飲まれています。乳糖不耐症の影響を軽減するために、消費者の多くは動物性ミルクの代用としてアーモンドミルクを飲んでいます。2022年の同地域における非乳製品牛乳の1人当たり消費量は3.23kgでした。
  • 予測期間中、アーモンドベースのミルクの利点に注目が集まるにつれ、その需要は増加すると予想されます。アーモンドミルク分野では、消費者は革新的なフレーバーを好む傾向が強いです。

世界のアーモンドミルク市場動向

アーモンドミルクはタンパク質が豊富なナッツベースのミルクという認識、菜食主義の増加、植物由来の製品への需要に加え、他の代替ミルクと比較して低カロリーであることから人気が高まっています。

  • アーモンドミルクの1人当たり消費量は、2023年から2024年にかけて世界で7.40%成長すると予想されます。あらゆる種類の植物性ミルクの消費は増加傾向にあります。アーモンドミルクは、意識的な食生活を求める現代人の間で定着しています。店頭に並ぶ乳製品以外の代替ミルクの中で、アーモンドミルクは消費者の間で最も人気があります。アーモンドミルクは、世界中で消費されている植物性ミルクのトップ3に入っています。
  • フィットネス志向の消費者は、引き締まった体、強さ、パフォーマンスを求めてスポーツ栄養サプリメントを探しています。アーモンドミルクは、タンパク質が豊富なナッツベースのミルクとして認識されているため、もっぱら消費されています。栄養士やその他のフィットネス専門家からの奨励も、この地域のスポーツ栄養市場のセンチメントを押し上げています。菜食主義の拡大、植物性製品に対する需要の高まり、消費者の食生活嗜好の変化は世界的に顕著です。2022年には、18~64歳のドイツ人消費者の約3%が菜食主義を実践しています。ブラジル、中国、メキシコ、米国では、2%から6%の回答者がビーガン食を実践しています。
  • 世界的に乳糖不耐症の消費者が増加していることから、植物性ミルク(アーモンドミルク)の消費に注目が集まっています。2022年には、3,000万人から5,000万人のアメリカ人が乳糖不耐症となります。アーモンドミルクの脂肪率は他のミルクよりかなり低く、無糖アーモンドミルク1カップ(8オンスまたは240ml)で39キロカロリーであるのに対し、無糖ヘンプミルク(水と殻付き麻の実から作られる)は1カップで約60キロカロリーです。

アーモンドミルク業界の概要

アーモンドミルク市場は適度に統合されており、上位5社で41.95%を占めています。この市場の主要企業は、Blue Diamond Growers、Califia Farms LLC、Danone SA、Ecotone、Nestle SAです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 一人当たりの消費量
  • 原材料/商品生産量
    • アーモンド
  • 規制の枠組み
    • カナダ
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • 日本
    • メキシコ
    • スペイン
    • 英国
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(米ドル・数量)、予測(~2029年)、成長見通し分析

  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • 専門小売店
      • スーパーマーケット・ハイパーマーケット
      • その他(倉庫クラブ、ガソリンスタンドなど)
    • オントレード
  • 地域
    • アフリカ
      • 流通チャネル別
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 流通チャネル別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • ニュージーランド
      • パキスタン
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • 流通チャネル別
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他の欧州
    • 中東
      • 流通チャネル別
      • バーレーン
      • クウェート
      • オマーン
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東
    • 北米
      • 流通チャネル別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他の北米
    • 南米
      • 流通チャネル別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Blue Diamond Growers
    • Califia Farms LLC
    • Campbell Soup Company
    • Danone SA
    • Ecotone
    • Malk Organics LLC
    • Nestle SA
    • SunOpta Inc.
    • The Hain Celestial Group Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界・バリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50000754

The Almond Milk Market size is estimated at USD 5.49 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.61 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.85% during the forecast period (2024-2029).

Almond Milk - Market

Availability of price comparison from different brands led the supermarkets to be most opted channel

  • Global off-trade retailing dominated the overall retail space during the review period (2017-2022). In 2022, the major factor associated with the domination of these retailers was consumer satisfaction. Consumers are highly attracted to off-trade retailing due to the greater convenience and comfort offered while purchasing almond milk. Globally, off-trade channels observed a growth of 6.84% from 2021.
  • By region, Asia-Pacific had the largest share of 48.73% in the overall off-trade distribution channels. In Asia-Pacific, off-trade channels offer almond milk at varied prices (low, medium, and high). The almond milk sold by these retailing units is available from USD 2.55 to as high as USD 16.4. The availability of almond milk at varied prices also promotes the buying power among consumers as they can purchase the products which suit their affordability parameters.
  • On-trade retailers are focusing on providing a variety of almond milk, including different flavors such as unsweetened, chocolate, vanilla, etc. Despite offering different flavors, these retailers cannot provide complete information such as product specifics (ingredient used, seed used, and others) to consumers. Thus, consumers prefer purchasing their almond milk beverages through off-trade modes. In 2022, Europe was considered the fastest-growing region in terms of on-trade channels, with a share of 7.41%.
  • Between 2018-2022, among the off-trade mode, specialty stores gained significant demand as they offered higher visibility about the product to consumers. With the growing demand for almond milk, the global off-trade distribution segment is expected to grow by 24.7% in 2025 from 2022.

With increasing health concious consumers, the demand is mostly driven from North America and Asia-Pacific regions

  • The global almond milk market observed growth of 5.83% in 2022 compared to 2021. The increase was attributed to the rising number of health-conscious consumers worldwide. In 2022, the per capita consumption of almond milk was 1.28 kg. Some of the most preferred brands of almond milk are Minor Figures, Alpro, and Califia Farms.
  • In the Asia-Pacific region, almond milk is majorly used for various purposes. In 2022, consumers preferred almond milk as a substitute for animal-based milk in the region. In the Asia-Pacific region, Australia is considered the fastest-growing country for almond milk. In Australia, 30% of the population was diagnosed with irritable bowel syndrome (IBS) in 2022. Almonds are a great source of soluble fiber, and almond milk has fiber that relieves IBS and constipation.
  • In North America, almond milk is used as a healthy beverage among the population. Health-conscious consumers majorly prefer it. Since almond milk has lower fat content than animal-based milk, it is consumed by the population following a calorie deficit diet. To mitigate the effects of lactose intolerance, most consumers are majorly drinking almond milk as a replacement for animal milk. The per capita consumption of non-dairy milk in the region was 3.23 kg in 2022.
  • During the forecast period, with the growing focus on the benefits of almond-based milk, its demand is expected to rise. Consumers are more likely to prefer innovative flavors in the almond milk segment.

Global Almond Milk Market Trends

Growing popularity of almond milk due to its perception as a protein-rich nut-based milk, increasing veganism, and demand for plant-based products, coupled with its lower calorie content compared to other milk alternatives

  • The per capita consumption of almond milk is expected to grow by 7.40% from 2023-2024 globally. The consumption of all types of plant milk is on the rise. Almond milk is a modern-day fixture of the conscious-eating movement. Of all the non-dairy milk alternatives lining store shelves, almond milk is the most popular among consumers. Almond milk is among the top three plant milk consumed globally.
  • Fitness-conscious consumers are looking for sports nutrition supplements to seek a lean body, strength, and performance. Almond milk is exclusively consumed as it is perceived as a protein-rich nut-based milk. Encouragement from nutritionists and other fitness experts is also boosting the market sentiment for sports nutrition in the region. The growing veganism, higher demand for plant-based products, and changing dietary preferences among consumers are evident globally. In 2022, around 3% of German consumers, between 18 and 64 years of age followed a vegan diet. In Brazil, China, Mexico, and the United States, between 2% to 6% of respondents followed a vegan diet.
  • The growing volume of lactose-intolerance consumers globally has led to a focus on the consumption of plant-based milk (almond milk). In 2022, 30 to 50 million Americans were lactose intolerant. The fat percentage in almond milk is significantly lesser than in other milk; one cup (8oz or 240ml) of unsweetened almond milk provides 39 calories, whereas unsweetened hemp milk (made from water and hulled hemp seed) provides about 60 calories in a one-cup serving.

Almond Milk Industry Overview

The Almond Milk Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 41.95%. The major players in this market are Blue Diamond Growers, Califia Farms LLC, Danone SA, Ecotone and Nestle SA (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Per Capita Consumption
  • 4.2 Raw Material/Commodity Production
    • 4.2.1 Almond
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Canada
    • 4.3.2 France
    • 4.3.3 Germany
    • 4.3.4 Italy
    • 4.3.5 Japan
    • 4.3.6 Mexico
    • 4.3.7 Spain
    • 4.3.8 United Kingdom
    • 4.3.9 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Off-Trade
      • 5.1.1.1 Convenience Stores
      • 5.1.1.2 Online Retail
      • 5.1.1.3 Specialist Retailers
      • 5.1.1.4 Supermarkets and Hypermarkets
      • 5.1.1.5 Others (Warehouse clubs, gas stations, etc.)
    • 5.1.2 On-Trade
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Africa
      • 5.2.1.1 By Distribution Channel
      • 5.2.1.2 Egypt
      • 5.2.1.3 Nigeria
      • 5.2.1.4 South Africa
      • 5.2.1.5 Rest of Africa
    • 5.2.2 Asia-Pacific
      • 5.2.2.1 By Distribution Channel
      • 5.2.2.2 Australia
      • 5.2.2.3 China
      • 5.2.2.4 India
      • 5.2.2.5 Indonesia
      • 5.2.2.6 Japan
      • 5.2.2.7 Malaysia
      • 5.2.2.8 New Zealand
      • 5.2.2.9 Pakistan
      • 5.2.2.10 South Korea
      • 5.2.2.11 Rest of Asia Pacific
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 By Distribution Channel
      • 5.2.3.2 Belgium
      • 5.2.3.3 France
      • 5.2.3.4 Germany
      • 5.2.3.5 Italy
      • 5.2.3.6 Netherlands
      • 5.2.3.7 Russia
      • 5.2.3.8 Spain
      • 5.2.3.9 Turkey
      • 5.2.3.10 United Kingdom
      • 5.2.3.11 Rest of Europe
    • 5.2.4 Middle East
      • 5.2.4.1 By Distribution Channel
      • 5.2.4.2 Bahrain
      • 5.2.4.3 Kuwait
      • 5.2.4.4 Oman
      • 5.2.4.5 Saudi Arabia
      • 5.2.4.6 United Arab Emirates
      • 5.2.4.7 Rest of Middle East
    • 5.2.5 North America
      • 5.2.5.1 By Distribution Channel
      • 5.2.5.2 Canada
      • 5.2.5.3 Mexico
      • 5.2.5.4 United States
      • 5.2.5.5 Rest of North America
    • 5.2.6 South America
      • 5.2.6.1 By Distribution Channel
      • 5.2.6.2 Argentina
      • 5.2.6.3 Brazil
      • 5.2.6.4 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Blue Diamond Growers
    • 6.4.2 Califia Farms LLC
    • 6.4.3 Campbell Soup Company
    • 6.4.4 Danone SA
    • 6.4.5 Ecotone
    • 6.4.6 Malk Organics LLC
    • 6.4.7 Nestle SA
    • 6.4.8 SunOpta Inc.
    • 6.4.9 The Hain Celestial Group Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DAIRY AND DAIRY ALTERNATIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms