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市場調査レポート
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1683842

欧州のアーモンドミルク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Almond Milk - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 180 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のアーモンドミルク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のアーモンドミルク市場規模は2025年に16億6,000万米ドルと推定・予測され、2030年には33億4,000万米ドルに達し、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは14.97%で成長すると予測されています。

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スーパーマーケットの存在感が市場成長を支える

  • 欧州におけるアーモンドミルクの販売では、商取引外のチャネルが大きな役割を果たしています。中でもスーパーマーケットとハイパーマーケットが、調査期間中のアーモンドミルク販売の大半のシェアを占めています。2022年には、これらの小売チャネルが金額シェアの61.7%を占めました。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、提供されるブランドの品揃えが豊富で、棚スペースが広く、価格プロモーションが頻繁に行われるため、強い地位を占めています。
  • ビーガンミルクに比べ、英国のスーパーマーケットでは乳製品の価格が上昇しています。2022年、英国の主要スーパーマーケットでは、1Lの牛乳が1.52米ドルで、1月から36%上昇したのに対し、アーモンドミルクを含む植物性ミルクは1Lあたり1.30米ドルでした。
  • 調査期間中、コンビニエンスストアはアーモンドミルクの販売において、スーパーマーケット、ハイパーマーケットに次いで第2位でした。2022年、コンビニエンスストアを通じたアーモンドミルクの販売額は、2020年から2022年にかけて15.9%の成長率を記録しました。この成長の主な要因は、近代的な店舗に比べてアクセスが容易で営業時間が長いことです。
  • オン・トレード・チャネルは、欧州アーモンドミルク市場で最も急成長している小売チャネルであり、2025年には2022年比で41.8%の成長が見込まれます。欧州の大手レストランの多くは、アーモンドミルクをカクテル、スムージー、コーヒー、エスプレッソベースの飲料の原料として使用しています。コスタ・コーヒー、スターバックス、マッカフェ、カフェ・ネロなどの大手コーヒーチェーンは、すでにアーモンドミルクを提供しています。2022年現在、コスタ・コーヒーは地域全体で3,263店舗以上を展開する大手コーヒーショップ・チェーンのひとつです。スターバックスは2,556店舗以上で2位につけています。

この地域における乳糖不耐症人口と牛乳アレルギー人口の増加がアーモンドミルク市場を大きく牽引しています。

  • 消費者の健康意識の高まりが、欧州におけるアーモンドミルクを含む乳製品不使用製品の需要を促進する主な要因となっています。2022年、アーモンドミルク市場は2021年比で14.2%成長しました。人々は、アーモンドミルクに関連する健康上の利点と、乳業による温室効果ガス排出量の増加により、アーモンドミルクに切り替えています。また、消費者はフィットネスや健康志向への関心の高まりからアーモンドミルクを選ぶ。2021年、欧州のジムやヘルスクラブの会員数は5,630万人に達し、2020年より2%増加しました。
  • 同地域における乳糖不耐症人口の増加と牛乳アレルギーの人々がアーモンドミルク市場を大きく牽引しています。2020年には、英国の消費者の32%が牛乳やその他の乳製品に不耐症があると回答しました。2021年には、14歳以上のドイツ人の約77万人が無乳糖製品を好むようになります。アーモンドミルクはそのカロリーから、他の非乳製品ミルクよりも健康的と考えられています。ライスミルクは120キロカロリーであるのに対し、アーモンドミルクは40キロカロリーです。
  • 欧州全体では、食品、エネルギー、輸送など多くの産業でインフレが進行しています。その結果、消費者はより費用対効果の高い買い物の仕方を求め、乳製品を含む動物性食品を減らし、植物性ミルクに切り替えています。2020年には、スペイン人の12%近くがほぼ毎日アーモンドミルクを飲んでいます。英国やドイツなどの国々では、アーモンドミルクの価格は全乳よりも安いです。英国では2パイント入りの牛乳が1.58米ドルであるのに対し、アーモンドミルクは1.35米ドルです。

欧州アーモンドミルク市場動向

意識的な食生活の動きと専門家の支持が欧州の消費動向を後押し

  • アーモンドミルクの一人当たり消費量は2020年から2022年にかけて27%増加。欧州ではあらゆる種類の植物性ミルクの消費が増加しており、アーモンドミルクは意識的な食生活運動の定番となっています。様々な乳製品以外の代替ミルクの中で、アーモンドミルクは消費者の間で最も人気のある選択肢です。アーモンドミルクは欧州で消費される植物性ミルクのトップ3に入り、中世の時代から欧州料理の一部となっています。
  • アーモンドミルクは、引き締まった体、力強さ、パフォーマンスを求めるフィットネス志向の消費者に特に支持されています。アーモンドミルクは、タンパク質が豊富で、ナッツをベースとしたミルクとして認識されており、もっぱらこれらの利点のために消費されています。栄養士やフィットネス専門家の支持は、この地域のスポーツ栄養市場をさらに押し上げています。植物性製品に対する需要の増加や食生活の嗜好の変化とともに、菜食主義の人気が高まっていることは世界的に明らかです。消費者は伝統的な乳製品への傾倒を減らしています。
  • 欧州のビーガン人口は130万人から260万人に倍増し、2021年には人口の3.2%を占める。アーモンドミルクの一人当たり消費量が最も多いのはフランス、イタリア、スペインで、2022年にはそれぞれ0.6kg、0.4kg、1.4kgとなります。特にスペインは、欧州におけるアーモンドミルク消費量の先頭を走っています。2020年には、スペインのほぼ12%の人々がほぼ毎日アーモンドミルクを消費しています。スペインのアーモンド栽培面積は世界最大で、70万ヘクタールを超えます。アーモンドミルクはコーヒー、スープ、紅茶、サラダドレッシングの原料として広く使用されており、焼き菓子の牛乳代替品としても役立ちます。

欧州のアーモンドミルク産業概要

欧州のアーモンドミルク市場は適度に統合されており、上位5社で42.59%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Britvic PLC, Calidad Pascual SAU, Danone SA, Ecotone and The Hain Celestial Group Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 一人当たり消費量
  • 原材料/商品生産量
    • アーモンド
  • 規制の枠組み
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • 専門小売店
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他(倉庫クラブ、ガソリンスタンドなど)
    • オントレード
  • 国名
    • ベルギー
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • ロシア
    • スペイン
    • トルコ
    • 英国
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)。
    • Blue Diamond Growers
    • Britvic PLC
    • Calidad Pascual SAU
    • Danone SA
    • Ecomil
    • Ecotone
    • Rude Health Foods Ltd
    • Simple Food Inc.
    • The Hain Celestial Group Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界・バリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50000740

The Europe Almond Milk Market size is estimated at 1.66 billion USD in 2025, and is expected to reach 3.34 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 14.97% during the forecast period (2025-2030).

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Strong presence of supermarkets in the region is supporting the market growth

  • The off-trade channel plays a major in the sales of almond milk in Europe. Among these, supermarkets and hypermarkets accounted for a majority share of almond milk sales during the study period. In 2022, these retail channels accounted for 61.7% of the value share. They have a strong position due to the wide selection of brands offered, considerable shelf space, and frequent price promotions.
  • Compared to vegan milk, dairy milk prices have increased in UK supermarkets. In 2022, 1 L of cow milk cost USD 1.52 in major supermarkets in the United Kingdom, a 36% rise since January, whereas plant-based milk, including almond milk, cost USD 1.30 per liter.
  • During the study period, convenience stores stood second in terms of the sales of almond milk, after supermarkets and hypermarkets. In 2022, the sales value of almond milk through convenience stores experienced a growth rate of 15.9% from 2020 to 2022. The major factor behind this growth was the ease of access and longer opening hours compared to modern stores.
  • The on-trade channel is the fastest-growing retail channel in the European almond milk market, which is anticipated to grow by 41.8% in 2025 compared to 2022. Many leading restaurants in Europe use almond milk as an ingredient in cocktails, smoothies, coffees, and espresso-based drinks. Major coffee chains, including Costa Coffee, Starbucks, McCafe, and Caffe Nero, already offer almond milk. As of 2022, Costa Coffee was one of the leading coffee shop chains operating with more than 3,263 outlets across the region. Starbucks stood second with more than 2,556 stores.

The growing lactose-intolerant population and people with cow's milk allergies in the region significantly drive the almond milk market

  • Rising health consciousness among consumers is the key factor driving the demand for dairy-free products, including almond milk, in Europe. In 2022, the almond milk market grew by a value of 14.2% compared to 2021. People are switching to almond milk due to its associated health benefits and the rising greenhouse gas emissions from the dairy industry. Consumers also opt for almond milk due to their increasing interest in fitness and health consciousness. In 2021, the number of members at gyms and health clubs in Europe reached 56.3 million, 2% higher than in 2020.
  • The growing lactose-intolerant population and people with cow's milk allergies in the region significantly drive the almond milk market. In 2020, 32% of UK consumers stated that they had an intolerance to cow's milk and other dairy products. In 2021, around 0.77 million Germans aged 14 and over preferred lactose-free products. Almond milk is considered healthier than other non-dairy milk due to its calorie content. Rice milk has 120 calories, whereas almond milk has 40 calories.
  • Across Europe, inflation is rising in many industries, including food, energy, and transportation. As a result, consumers are looking for more cost-effective ways to shop, thus cutting down on animal products, including dairy, and switching to plant-based milk. In 2020, nearly 12% of Spanish consumed almond milk almost every day. In countries like the United Kingdom and Germany, almond milk prices were cheaper than whole milk. A two-pint bottle of cow milk in the United Kingdom costs USD 1.58, whereas almond milk costs USD 1.35.

Europe Almond Milk Market Trends

Conscious eating movement and expert endorsement fueling consumption trends in Europe

  • The per capita consumption of almond milk grew by 27% from 2020 to 2022. The consumption of all types of plant milk in Europe is on the rise, and almond milk has become a staple in the conscious-eating movement. Among the various non-dairy milk alternatives available, almond milk is the most popular choice among consumers. It ranks among the top three plant milk consumed in Europe and has been a part of European cuisine since medieval times.
  • Almond milk is particularly favored by fitness-conscious consumers seeking lean bodies, strength, and performance. It is perceived as a protein-rich, nut-based milk and is exclusively consumed for these benefits. The endorsement of nutritionists and fitness experts further boosts the market for sports nutrition in the region. The growing popularity of veganism, along with the increasing demand for plant-based products and changing dietary preferences, is evident globally. Consumers are showing a reduced inclination toward traditional dairy milk.
  • The number of vegans in Europe doubled from 1.3 million to 2.6 million, representing 3.2% of the population in 2021. France, Italy, and Spain recorded the highest per capita consumption of almond milk, with 0.6 kg, 0.4 kg, and 1.4 kg, respectively, in 2022. Spain, in particular, leads the way in almond milk consumption in Europe. In 2020, nearly 12% of people in Spain consumed almond milk almost every day. The country boasts the largest cultivated area of almond trees in the world, with over 700,000 hectares. Almond milk is widely used as an ingredient in coffee, soups, tea, and salad dressings and can also serve as a milk replacement in baked goods.

Europe Almond Milk Industry Overview

The Europe Almond Milk Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 42.59%. The major players in this market are Britvic PLC, Calidad Pascual SAU, Danone SA, Ecotone and The Hain Celestial Group Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Per Capita Consumption
  • 4.2 Raw Material/commodity Production
    • 4.2.1 Almond
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 France
    • 4.3.2 Germany
    • 4.3.3 Italy
    • 4.3.4 Spain
    • 4.3.5 United Kingdom
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Off-Trade
      • 5.1.1.1 Convenience Stores
      • 5.1.1.2 Online Retail
      • 5.1.1.3 Specialist Retailers
      • 5.1.1.4 Supermarkets and Hypermarkets
      • 5.1.1.5 Others (Warehouse clubs, gas stations, etc.)
    • 5.1.2 On-Trade
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 Belgium
    • 5.2.2 France
    • 5.2.3 Germany
    • 5.2.4 Italy
    • 5.2.5 Netherlands
    • 5.2.6 Russia
    • 5.2.7 Spain
    • 5.2.8 Turkey
    • 5.2.9 United Kingdom
    • 5.2.10 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Blue Diamond Growers
    • 6.4.2 Britvic PLC
    • 6.4.3 Calidad Pascual SAU
    • 6.4.4 Danone SA
    • 6.4.5 Ecomil
    • 6.4.6 Ecotone
    • 6.4.7 Rude Health Foods Ltd
    • 6.4.8 Simple Food Inc.
    • 6.4.9 The Hain Celestial Group Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DAIRY AND DAIRY ALTERNATIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms