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市場調査レポート
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1431478

博物館、史跡、動物園、公園:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Museums, Historical Sites, Zoos, And Parks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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博物館、史跡、動物園、公園:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の博物館、史跡、動物園、公園の市場規模は、2024年に1,010億6,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 5.66%で成長し、2029年には1,330億9,000万米ドルに達すると予測されています。

Museums, Historical Sites, Zoos, And Parks-Market

博物館とは、歴史的遺物や美術品のような魅力的で貴重な品々を数多く保管し、調査し、一般に公開する場所です。レジャーセンター、学術拠点、教育資源としての役割を果たし、その地域の生活の質を向上させ、観光客を呼び込むため、市民の誇りや民族主義的な努力を育むため、あるいは露骨にイデオロギー的な思想を広めるためなど、さまざまな理由で博物館が設立されてきました。

社会的、政治的、軍事的な過去の遺物が、その文化的遺産としての重要性から保存されている公式の場所は、史跡または遺産として知られています。ほとんどの史跡は法的に保護されており、その多くは国の公式史跡に指定されています。地域的、地方的、全国的に重要な建物、環境、場所、建造物はすべて、史跡として認定されます。これは多くの場合、その場所が少なくとも築50年以上であることを意味します。

動物園は、研究、保護、一般公開のために、通常は公園や庭園に野生動物を集めて飼育している場所であり、国立公園は、自然環境の保護のために政府によって確保された指定地域です。

COVID-19パンデミックの間、博物館、史跡、動物園、国立公園は、市民が集う公共の場として、従来の展示やキュレーションを通常通り運営することが制限され、かつてない課題に直面しました。その結果、博物館、史跡、動物園、国立公園は、デジタルリソースやサービスプラットフォームの開発を加速させるべく、相応の緊急努力を行った。このような課題は、電子リソースの適用可能性や、利用者の期待とそのサービスとのミスマッチなど、多くの潜在的な問題を提起しました。博物館、史跡、動物園、国立公園は、「訪問者」がオンラインでコレクションを探索できるようなデジタルサービスに目を向けることで、教室を離れることができなくても、遠足の興奮を子供たちに持続させる手助けをすることで、この瞬間に対応しようとしています。Grammy Museumは、14ヶ月の間に250のバーチャルプログラムを制作しました。

COVID-19以降、博物館、史跡、動物園、公園は、各国政府による規制撤廃や世界の規制撤廃により来館者数が増加し、市場の成長を牽引しています。博物館、史跡、ギャラリーのデジタル化された体験が市場の成長に貢献しています。さらに、世界の旅行者数の増加が間接的に市場の成長を促進しています。

博物館、史跡、動物園、公園の市場動向

デジタル化された体験が市場を牽引

拡張現実(AR)技術は、ギャラリー、博物館、動物園で利用され、来館者に現実世界での体験を提供しています。デジタル情報をユーザーの環境にリアルタイムで統合することは、拡張現実として知られています。ビジュアルツアーガイドを作成し、現実世界のカメラの視点から3D資料を提示することで、博物館や動物園は現在、観客を教育し楽しませるツールとして拡張現実を採用しています。例えば、Cleveland Museum of Artでは、来館者が拡張現実(AR)技術を利用して、展示されている各美術品と対話し、最新かつ詳細な情報を得ることができるようにしています。このグループは、ギリシャのアテネにあるAcropolis Museumで、拡張現実(AR)技術を採用して、建築物や彫刻の名残のコレクションに命を吹き込んだ。Grammy Museumは、14ヶ月かけて250のバーチャルプログラムを制作しました。

博物館や美術館では、観光客がより詳細で正確な情報にアクセスできるよう、従来のガイドの代わりに録音済みのオーディオツアーが頻繁に利用されています。観光客には、選択した言語の音声ファイルがあらかじめ録音された音声ガイドと、ヘッドセット、イヤホン、ヘッドホンなどのマルチメディアコンテンツトランスミッターが渡されます。これらのオーディオガイドは、イベントプランナーにとって臨時の収入源となり、膨大な数の人々がいつでもアクセスできます。また、多言語や翻訳版も用意されています。このような美術館の音声ガイドは、来館者との対話を増やし、アクセシビリティを向上させ、来館者を客観的に教育することを目的として、より詳細な情報を提供します。年間800万人以上が訪れるフランスのルーブル美術館では、来館者が作品に関する情報と対話できる音声ガイドを導入しています。ロンドンのBritish Museum、San Francisco Museum of Modern Art、ニュージーランドのAuckland War Memorial Museumなども、来館者にテープ式の音声ガイドを提供している美術館です。このように、デジタル化が市場の成長をもたらしています。

博物館数の増加

博物館数の増加が市場成長の原動力となっています。欧州では、ポーランドがWarsaw Museum of Modern Artの開館を祝い、英国ではManchester Museumの再開発プロジェクトが完了します。一方、パリではSerge Gainsbourgの邸宅がオープンします。海外では、Buffalo AKG Art Museumやサウスカロライナ州のInternational African American Museumなどが2023年にオープンします。さらにカナダでは、トロントのHolocaust Museumが一般公開されます。

アジアでは、韓国のRobot and AI MuseumとArte Museum、インドのベンガルールに新しいアート・写真美術館がオープンします。

2023年夏、Young V&Aは、V&A Museum of Childhoodという名称から生まれ変わるプロジェクトを経て、開館します。このユニークなプロジェクトは共創的なアプローチをとり、複数の異なるグループの子どもたちや若者たちが、美術館チームや建築家とともに、次世代を担う美術館利用者を惹きつけるようなものを作り上げました。Buffalo AKG Art Museum - Buffalo, New York, USAは2023年5月25日にオープンしました。

2023年2月、科学、教育、イノベーションのためのRichard Gilder Center for Scienceは、ニューヨークの有名なアメリカ自然史博物館の一部となることが正式に決定しました。セントラルパークのアッパーウエストサイドに位置するこの場所は、すでに北米で最も訪問者の多い博物館のひとつとなっています。

博物館、史跡、動物園、公園産業の概要

同市場は、多数のプレーヤーが存在するため、集中すると予想されます。市場に存在する主なプレーヤーには、Smithsonian Institution、Washington D.C.、The State Hermitage Museum、Krusger、Zoological Garden of Berlin、The American Museum of Natural History、 National Museum of China、British Museumなどがあります。市場は予測期間中も競合が続くと予想されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 博物館、史跡、動物園、公園の人気の高まりが市場成長を促進
    • 体験のデジタル化が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 施設の文化や価値観の違い
    • テクノロジーの変化への対応は施設にとって困難
  • 機会
    • 博物館、史跡、動物園、公園におけるAIの活用
    • さまざまなオファーによるパッケージ観光
  • バリューチェーン分析
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
  • 市場における技術革新の洞察
  • 市場におけるCOVID-19の影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 博物館
    • 史跡
    • 動物園・植物園
    • 自然公園
    • その他の類似施設
  • 収入源別
    • チケット
    • 食品・飲料
    • その他の収入源
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 主要な企業
    • Smithsonian Institution, Washington, D.C.
    • The State Hermitage Museum
    • The American Museum of Natural History
    • Krusger
    • Zoological Garden of Berlin
    • National Museum of China
    • British Museum
    • The Museum of Modern Art(MoMA)
    • Vatican Museums
    • Uffezi Galleries
    • Le Louvre
    • Metropolitan Museum of Art*
  • 市場の将来の動向
  • 免責事項
目次
Product Code: 5000134

The Museums, Historical Sites, Zoos, And Parks Market size is estimated at USD 101.06 billion in 2024, and is expected to reach USD 133.09 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.66% during the forecast period (2024-2029).

Museums, Historical Sites, Zoos, And Parks - Market

A museum is a place where a lot of fascinating and priceless goods, like historical artifacts or pieces of art, are stored, researched, and shown to the public. Museums have been established for a variety of reasons, including to serve as leisure centers, academic hubs, or educational resources to improve the quality of life in the communities where they are located to draw tourists to an area, to foster civic pride or nationalistic endeavor or even to blatantly propagate ideological ideas.

An official location where relics of social, political, or military past have been preserved because of their cultural heritage significance is known as a historic site or heritage site. Most historic sites are legally protected, and many of them have the official national historic site designation. Any building, setting, location, or structure that is significant locally, regionally, or nationally qualifies as a historic site. This often means that the location must be at least 50 years old.

A zoo is a place that keeps a collection of wild animals, usually in a park or garden, for research, conservation, or public display, whereas a national park is a designated area set aside by the government for the preservation of the natural environment.

During the COVID-19 pandemic, museums, historical sites, zoos, and national parks, as public gathering places for citizens, faced unprecedented challenges due to limitations in operating their traditional exhibitions and curations as usual. As a result, museums, historical sites, zoos, and national parks made corresponding emergency efforts to accelerate the development of digital resources and service platforms. Such challenges raised numerous potential issues with the applicability of electronic resources, as well as a mismatch between user expectations and its services. Museums, historical sites, zoos, and national parks are trying to meet the moment by turning to digital offerings that allow 'visitors' to explore collections online and to help keep some of the excitement of a field trip alive for kids, even if they can't leave the classroom. Over 14 months, the Grammy Museum produced 250 virtual programs.

Post Covid-19, the Museums, Historical Sites, Zoos, And Parks has seen a rise in the number of visitors due to the withdrawal of restrictions by the governments in their countries and globally, which is driving the growth of market. Digitalized Experiences of Museums, Historical Sites, galliers is helping the Market for the growth. Furthermore, the rise in the number of travellers globally is indirectly driving the growth of Market.

Museums, Historical Sites, Zoos, And Parks Market Trends

Digitalized Experiences is Driving the Market

Augmented Reality (AR) technology is being used by galleries, museums, and zoos to give visitors experiences in the actual world. The real-time integration of digital information with the environment of the user is known as augmented reality. With the creation of a visual tour guide and the presentation of 3D material from a real-world camera perspective, museums, and zoos are now employing augmented reality as a tool to educate and entertain the audience. For instance, the Cleveland Museum of Art uses augmented reality technology to allow visitors to interact with and obtain the most up-to-date and thorough information about each piece of art on display. The group employed augmented reality (AR) technology to bring a collection of architectural and sculptural remnants to life in the Acropolis Museum in Athens, Greece. Over 14 months, the Grammy Museum produced 250 virtual programs.

In museums and art galleries, prerecorded audio tours are frequently utilized in place of traditional guides to give tourists access to more in-depth, accurate information. Visitors are given audio guides with pre-recorded audio files in the selected language as well as multimedia content transmitters, such as headsets, earphones, or headphones. These audio guides serve as extra sources of income for event planners and are accessible at any time by a huge number of people. They are also available in many languages and translated versions. These audio tours for museums increase visitor interaction, increase accessibility, and offer more detailed information with the goal of educating visitors objectively. With over 8 million annual visits, the Louvre Museum in France has introduced audio guides that allow visitors to interact with information about the artwork. The British Museum in London, the San Francisco Museum of Modern Art, and the Auckland War Memorial Museum in New Zealand are other museums that provide visitors with taped audio guides. Thus leading to the growth in the market due to the digitalization.

Rise in the Number of Museums

The rise in the number of museums is driving the growth of the market. In Europe, Poland will celebrate the launch of the Warsaw Museum of Modern Art and the UK will see the completion of Manchester Museum's redevelopment project. Meanwhile, Paris will throw open the doors to Serge Gainsbourg's house. Across the pond, notable new venues in 2023 include the Buffalo AKG Art Museum and the International African American Museum in South Carolina. Plus, in Canada, the Toronto Holocaust Museum will open to the public.

In Asia, visitors will be able to discover the Robot and AI Museum and the Arte Museum, both in South Korea, and the new Museum of Art & Photography in Bengaluru, India.

In summer 2023 Young V&A will open its doors, after a project that has seen it be transformed from its former iteration as the V&A Museum of Childhood. This unique project took a co-creation approach, with several different groups of children and young people working alongside the museum team and the architects to create something that would engage the next generation of museum-goers. Buffalo AKG Art Museum - Buffalo, New York, USA, will open on 25 May 2023.

In February 2023, the Richard Gilder Center for Science, Education, and Innovation has officially become part of the famous American Museum of Natural History in New York City. Located on the Upper West side of the city's Central Park, the site is already one of the most visited museums in North America.

Museums, Historical Sites, Zoos, And Parks Industry Overview

The market is expected to be Concentrated with the presence of a large number of players. Some of the major players present in the market are the Smithsonian Institution, Washington, D.C., The State Hermitage Museum, Krusger, the Zoological Garden of Berlin, The American Museum of Natural History, the National Museum of China, and the British Museum, among others. The market is expected to remain competitive over the forecasted period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Popularity of Museums, Historical Sites, Zoos and Park is driving the Market Growth
    • 4.2.2 Digitalized Experiences is Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Distinct institutional cultures and values
    • 4.3.2 Adapting to the changes in technology is tough for the Institutions
  • 4.4 Oppurtunties
    • 4.4.1 Use of AI in the Museums, Historical Sites, Zoos, and Park
    • 4.4.2 Packaged Tourism with different offers.
  • 4.5 Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
  • 4.7 Insights of Technology Innovations in the Market
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Museums
    • 5.1.2 Historical Sites
    • 5.1.3 Zoos And Botanical Gardens
    • 5.1.4 Nature Parks
    • 5.1.5 Other Similar Institutions
  • 5.2 By Revenue Source
    • 5.2.1 Tickets
    • 5.2.2 Food And Beverages
    • 5.2.3 Other Revenue Souces
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 KEY COMPANY PLAYERS
    • 6.2.1 Smithsonian Institution, Washington, D.C.
    • 6.2.2 The State Hermitage Museum
    • 6.2.3 The American Museum of Natural History
    • 6.2.4 Krusger
    • 6.2.5 Zoological Garden of Berlin
    • 6.2.6 National Museum of China
    • 6.2.7 British Museum
    • 6.2.8 The Museum of Modern Art (MoMA)
    • 6.2.9 Vatican Museums
    • 6.2.10 Uffezi Galleries
    • 6.2.11 Le Louvre
    • 6.2.12 Metropolitan Museum of Art*
  • 6.3 MARKET FUTURE TRENDS
  • 6.4 DISCLAIMER AND ABOUT US