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市場調査レポート
商品コード
1429464
クルクミン:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)Curcumin - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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クルクミン:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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クルクミン市場規模は2024年に1億5,500万米ドルと推計され、2029年には2億4,068万米ドルに達すると予測され、市場推計・予測期間中(2024~2029年)にCAGR 9.20%で成長する見込みです。
クルクミンは、糖尿病、リウマチ、アテローム性動脈硬化症、肝疾患、腫瘍および感染症を含む様々な病態を治療するための自然療法の重要な要素として、伝統的なアーユルヴェーダおよび中国医学において医療ハーブとして広く使用されてきました。
COVID-19の発生後、感染症の治療におけるクルクミンの意義が研究され、業界の見通しにプラスの影響を与えています。例えば、Frontiers of Pharmacologyに掲載された2021年5月の研究では、ピペリンを含むクルクミンがCOVID-19治療の効果的な補助療法となり得ることが判明しました。
クルクミンの抗がん、抗炎症、抗酸化特性も市場成長を促進すると予想されます。繊維および化粧品市場への応用が増加することで、予測期間中に業界の成長が促進される可能性が高いです。白癬、ヒル咬傷、眼感染症、皮膚のただれ、皮膚の痛み、捻挫、腫れ、打撲、歯茎の病気からの予防を含むスキンケア用途の製品に対する需要は、業界のさらなる成長を促進すると予想されます。
色は、消費者がどのような製品でも最初に注目するもの1つです。しかし、クリーン・ラベルの需要が市場に広がるにつれて、色は目に見えるものだけではなくなりつつあります。天然着色料は今や消費者の大部分にとって購買の優先事項であり、ブランド(大小を問わず)はこれに注目しています。消費者は、健康に良いという理由で、オーガニック製品を調達するためにプレミアム価格を支払う用意があります。有機ウコンは、ウコンの機能性がもたらす健康上のメリットを最大限に享受したい消費者の間で高い需要があります。天然着色料には多くの機能性の問題があります。
とはいえ、石油(コールタール)由来の合成着色料に比べ、免税(天然)着色料は健康被害が少ないと消費者に認識されています。それゆえ、メーカーは優位に立つために自社製品に天然着色料を組み込んでいます。この要因がクルクミン市場を牽引しています。
クルクミンのバイオアベイラビリティを高めるための研究開発への注目の高まりが、アジア太平洋地域における主要な推進力となっています。特定の用途(消化器疾患、関節炎、がん、心血管疾患の予防と補助的治療)による有効性と安全性を確立するために、構造-機能関係を探るいくつかの実験室研究とヒト臨床試験が行われています。中国のクルクミン産業は、製品に含まれる天然の抗酸化物質により、製薬および化粧品セクターからの大きな利益が見込まれています。ウコンをベースとしたオーガニック栄養補助食品と抗がん剤に対する高い需要が、日本のクルクミン市場規模に拍車をかけると予想されます。食品、化粧品、医薬品における天然成分の消費に対する消費者の意識の高まりは、アジアの市場プレーヤーがクルクミン市場で有利な機会を開拓するのに役立つと予想されます。インドは世界最大のウコンの生産国であり輸出国です。ウコンはインドの香辛料と調味料の総面積の約6%を占めています。
主要メーカーは、原料供給者に近いことと、インドのウコン品種に含まれるクルクミン含有量が比較的高いことから、ほとんどがアジア太平洋に集中しています。さらに、業界各社は世界マーケットでの消費者リーチを拡大するために革新的な製品を開発しており、これがビジネスの情勢を強化しています。クルクミン市場の主要企業には、Biomax Life Sciences Ltd、Synthite Industries Ltd、Konark Herbals &Health Care、Arjuna Natural Extracts Ltd、SV Agrofood Herboveda India Pvt.Ltd、Hebei Tianxu Biotech、The Green Labs LLC、Hindustan Mint &Agro Products Pvt.、NOW Foodsなどがあります。
The Curcumin Market size is estimated at USD 155 million in 2024, and is expected to reach USD 240.68 million by 2029, growing at a CAGR of 9.20% during the forecast period (2024-2029).
Curcumin has been used extensively as a medical herb in traditional Ayurvedic and Chinese medicine as a key element of natural remedies for treating various pathologies, including diabetes, rheumatism, atherosclerosis, liver disease, and oncological and infectious illnesses.
Following the COVID-19 outbreak, studies have explored curcumin's significance in treating the infection, positively impacting the industry outlook. For instance, a May 2021 study published in Frontiers of Pharmacology found that curcumin with piperine could be an effective adjuvant therapy for COVID-19 treatment.
Anti-cancer, anti-inflammatory, and anti-oxidation properties of curcumin are also expected to drive market growth. Increased textile and cosmetic market applications will likely enhance industry growth during the forecast period. The demand for products in skin care applications, including prevention from ringworm, leech bites, eye infections, skin sores, skin pain, sprains, swellings, bruising, and gum diseases, are expected to propel the industry to grow further.
Color is one of the first things consumers notice about any product. But with clean-label demand spreading across the market, colors are increasingly more than just what meets the eye. Natural colors are now a purchasing priority for an enormous chunk of the consumer base, and brands (big and small) are taking notice. Consumers are ready to pay premium prices to procure organic products, owing to their health benefits. Organic turmeric is in high demand among consumers looking to reap the full health benefits of turmeric's functional properties. There are many functionality problems with natural colors.
Nevertheless, exempt (Natural) colors are perceived by consumers as being less of a health hazard than the petroleum(coal-tar)-derived synthetics. Hence, manufacturers are incorporating them into their products to get an edge. This factor is driving the curcumin market.
Increased focus on R&D to enhance curcumin bioavailability is a major driver in the Asia-Pacific region. Several laboratory studies probe structure-function relationships and human clinical trials to establish efficacy and safety by specific applications (prevention and supportive treatment of digestive disorders, arthritis, cancers, and cardiovascular diseases). The Chinese curcumin industry is anticipated to witness heavy gain from the pharmaceutical and cosmetic sectors, subject to the product's natural anti-oxidants. The high demand for turmeric-based organic dietary supplements and anti-cancer medication is expected to fuel Japan's curcumin market size. Increasing consumer consciousness toward the consumption of natural ingredients in food products, cosmetics, and medicines is expected to help Asian market players to exploit lucrative opportunities in the curcumin market. India is the largest producer and exporter of turmeric in the world. Turmeric occupies about 6% of India's total area under spices and condiments.
Key manufacturers are mostly concentrated in Asia-Pacific due to proximity to raw material suppliers and relatively high curcumin content in Indian turmeric varieties. Additionally, industry players are developing innovative products to increase their consumer reach in the global marketplace, which has enhanced the business landscape. Some major companies in the curcumin market are Biomax Life Sciences Ltd, Synthite Industries Ltd, Konark Herbals & Health Care, Arjuna Natural Extracts Ltd, SV Agrofood Herboveda India Pvt. Ltd, Hebei Tianxu Biotech Co. Ltd, The Green Labs LLC, Hindustan Mint & Agro Products Pvt, and NOW Foods.