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市場調査レポート
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観戦スポーツ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Spectator Sports - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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観戦スポーツ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

観戦スポーツ市場は、今年度で2,869億9,000万米ドルの収益を上げており、予測期間中のCAGRは5%を超える見通しです。

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主なハイライト

  • サッカーとクリケットは、世界で35億人以上のファンを持つスポーツのひとつです。米国ではスポーツのライブ視聴者数とシェアが継続的に増加しており、昨年は人口の約47%(1億5,900万人)がスポーツのライブ視聴を行いました。夏季オリンピック、FIFAワールドカップ、冬季オリンピック、イングランド・プレミアリーグは、昨年最も人気のあったスポーツのひとつであり、最も多くの観客を魅了しました。
  • COVID-19の出現により、スポーツ団体、スポーツ組織、その他のプレイヤーは、スタジアムの空席や限られた座席で大きな損失を被りました。これにより、市場やファンはイベントを見に行く代わりにテクノロジーを採用するようになりました。スポーツイベントや最新情報に対するテレビ視聴率やファンのソーシャルメディアへの関与は、期間中に増加が示されました。スポーツファンは35歳以上の年齢層が多く、観戦スポーツ市場を牽引しています。

観戦スポーツ市場の動向

世界のスポーツイベントの増加

  • 米国では、サッカー、バスケットボール、野球が最も多くの観客を集めるスポーツイベントであり、サッカーとクリケットは最も多くの海外ファンを集めるスポーツイベントです。
  • 昨年のFIFAワールドカップ・カタール大会は、約50億人の視聴者を獲得し、ソーシャルメディア上の視聴者数は59億5,000万人に上った。クリケットの主要リーグであるIPL(インディアン・プレミアリーグ)は試合数を増やしており、IPL2022年大会では74試合が行われ、今後5年間で94試合に拡大される予定です。
  • F1レースの観客動員数はCOVID以降増加傾向にあり、昨年は300万人を記録しました。新興のF1イベント市場であるインドでは、昨年合計570万人のファンを魅了し、同市場におけるF1ファンの拡大に貢献しています。
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デジタルメディアの普及がスポーツ観戦者を増やす

  • スポーツ中継の年間平均視聴額は世界的に増加の一途をたどっています。アマゾンプライムビデオやDAZNのようなスポーツのOTT放送プラットフォームは、プロスポーツイベントのライブ放送とストリーミングの独占権をめぐって、従来のテレビ放送モデル(スカイ、BT、ESPNなど)と競合しています。
  • アマゾンのようなストリーミングサイトは、ナショナル・フットボール・リーグやインディアン・プレミアリーグなどのスポーツ中継の主導権を握ろうと、プレミアムを支払っています。昨年のNFL期間中、アマゾンの放送は1試合平均958万人の視聴者を獲得し、新たな収入源を増やすためにスポーツコンテンツ用のスタンドアロンアプリを作成することを目指しています。

観戦スポーツ業界の概要

COVID後、スポーツ産業は、より多くの人々が様々なスポーツ活動に参加し、関心を深めることで成長を示しており、観戦スポーツ市場で事業を展開するプレーヤーは、ビジネスチャンスの増大を観察しています。観戦スポーツ市場はまだ断片化されており、さまざまなスポーツ活動への参加を通じて収益源を拡大しようとする新規プレーヤーが継続的に市場に参入しています。オンラインスポーツストリーミングプラットフォームは、市場におけるストリーミング権入札を競っています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 世界のスポーツイベント数の増加
    • スポーツ観戦者を増やすデジタルプラットフォームの増加
  • 市場抑制要因
    • スポーツの知名度と人気の地域間格差
    • 観客参加に影響するスタジアムの収容人数不足
  • 市場機会
    • スポーツメディアの放映契約を増やすチームやクラブの増加
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 観戦スポーツ市場における技術革新
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • スポーツ別
    • バドミントン
    • 野球
    • バスケットボール
    • クリケット
    • サイクリング
    • ホッケー
    • その他
  • 収益源別
    • チケット
    • メディア権
    • スポンサーシップ
    • マーチャンダイジング
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東・アフリカ
    • その他の地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Dallas Cowboys
    • New York Yankees
    • Speedway Motorsports LLC
    • Bayern Munich
    • Star Sports
    • FanCode
    • Fubo
    • Sony Sports Network
    • Sportradar
    • JioCinema

第7章 今後の市場動向

第8章 免責事項・出版社について

目次
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The spectator sports market has generated revenue of USD 286.99 billion in the current year and is poised to achieve a CAGR of more than 5% for the forecast period.

Key Highlights

  • Football and cricket are among the sports with the largest numbers of fans globally at more than 3.5 billion. The number and share of live sports viewers in the United States are observing a continuous increase, with around 47% (159 million) of the population watching live sports last year. Summer Olympics, FIFA World Cup, Winter Olympics, and English Premier League were among the most popular sports last year, attracting the largest number of Spectators.
  • With the advent of COVID-19, sports organizations, sports organizations, and other players suffered a major loss with empty and limited seating in stadiums. This leads the markets and fans to adopt technology instead of going to watch events. TV viewership and social media engagement of fans observed an increase during the period for sports events and updates. A large segment of sports fans exists in the age group of above 35, driving the sports spectator market.

Spectator Sports Market Trends

Rising In Global Sports Events

  • Football, basketball, and baseball are among the sporting events in the United States attracting the largest number of viewers, with soccer and cricket existing among the sports events attracting the largest number of International Fans.
  • Last year, the Fifa World Cup Qatar had an engagement of around 5 billion people with an engagement of 5.95 billion engagement over social media. Leading cricket leagues of IPL (Indian Premier League) are increasing the number of matches, with 74 matches played in the IPL 2022 edition, which is set to be expanded to 94 matches in the coming five years, attracting more spectators and increasing revenue for the league.
  • F1 race attendance is observing an increase post-COVID, existing at 3 million fans last year combined with a rising TV audience and watch time on social and digital platforms. The emerging F1 event market of India attracted a total of 5.7 million fans last year, contributing to an expanding F1 fans in the market.
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Digital Media Penetration Raising Sports Spectator

  • The average annual value of live sports TV broadcasting globally has observed a continuous increase with more people updating themself with sports events from their place of comfort. OTT broadcasting platforms for sports, such as Amazon Prime Video and DAZN, are competing with traditional TV broadcasting models (Sky, BT, ESPN, and others) for exclusive rights to broadcast and stream live professional sporting events.
  • Streaming websites such as Amazon are paying a premium in an attempt to take control of live sports broadcasting events of the National Football League, the Indian Premier League. During last year's NFL session, Amazon broadcast averaged 9.58 million viewers per game towards its aim of creating a standalone app for sports content in its efforts to add a new revenue stream.

Spectator Sports Industry Overview

Post-COVID, as the sports industry is observing growth with more people engaging and developing interest in different sports activities, players operating in the spectator sports market are observing an increased business opportunity. The sports spectator market is still fragmented, with new players continuously entering the market to expand their revenue sources through their engagement in different sports activities. Online sports streaming platforms are competing for streaming rights bidding in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in Number of Sports Events Organized Globally
    • 4.2.2 Increasing digital platforms raising sport spectators
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Variation among regions in Sports Fame and Popularity.
    • 4.3.2 Shortages in stadium capacity affecting spectator participation
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Increase in the number of teams and clubs raising sports media telecast deals
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Technological Innovations in Spectator Sports Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Sports
    • 5.1.1 Badminton
    • 5.1.2 Baseball
    • 5.1.3 Basketball
    • 5.1.4 Cricket
    • 5.1.5 Cycling
    • 5.1.6 Hockey
    • 5.1.7 Other Sports
  • 5.2 By Revenue Source
    • 5.2.1 Tickets
    • 5.2.2 Media Rights
    • 5.2.3 Sponsorship
    • 5.2.4 Merchandising
  • 5.3 By Region
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
    • 5.3.6 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Dallas Cowboys
    • 6.2.2 New York Yankees
    • 6.2.3 Speedway Motorsports LLC
    • 6.2.4 Bayern Munich
    • 6.2.5 Star Sports
    • 6.2.6 FanCode
    • 6.2.7 Fubo
    • 6.2.8 Sony Sports Network
    • 6.2.9 Sportradar
    • 6.2.10 JioCinema*

7 FUTURE MARKET TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US