表紙:全米女子バスケットボール協会(WNBA)のビジネス
市場調査レポート
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1535003

全米女子バスケットボール協会(WNBA)のビジネス

The Business of the Women's National Basketball Association (WNBA)


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全米女子バスケットボール協会(WNBA)のビジネス
出版日: 2024年07月08日
発行: GlobalData
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概要

ESPNは、2016年~2017年シーズンから2024年~2025年シーズンまでWNBAと放映権契約を結んでおり、その放映権料は年間2,700万米ドルと推定されます。Paramount Globalが所有する米国の全国ネットワークCBSも、CBSの主要放送ネットワークで1シーズン8試合を中継し、さらにCBS Sportsの専用チャンネルで12試合を放映します。このネットワークとの契約は2024年からの2年間で、推定年間契約額は1,000万米ドルです。英国とアイルランドでは、TNT Sportsが1キャンペーンにつきレギュラーシーズン16試合以上の放映権を持っています。

2024 WNBAの年間スポンサー契約額トップは、Nikeとの8年間のキットサプライヤー契約で、年間1億2,500万米ドルに相当します。Emiratesは、2024年のWNBAの新スポンサーの中で3番目に高額な年間契約をリーグと結んでいます。この2年半のパートナーシップは年間6,500万米ドル相当で、この航空企業はリーグのグローバルエアラインパートナーとして、またシーズン中のNBAカップ大会のタイトルスポンサーを務めます。2024 WNBAシーズンの年間パートナーシップでもっとも少額なのはDeloitteの5年契約で、年間50万米ドル相当です。この契約により、プロフェッショナルサービスファームはWNBAの公式プロフェッショナルサービスプロバイダーとしての役割を果たします。

WNBAフランチャイズが合意したスポンサー契約の年間契約額は5,448万米ドルです。GlobalDataは、Phoenix Mercuryが2024年のシーズンを通してスポンサーからもっとも多くの収益を得ると推定しています。Atlanta DreamとSeattle Stormは、GlobalDataによるとスポンサーシップパートナーからの収益がもっとも少ないと推定されています。レストラン部門は、WNBAチーム全体で46件ともっとも多いです。

当レポートでは、全米女子バスケットボール協会(WNBA)のビジネスについて調査し、スポンサーシップポートフォリオ、メディア情勢、観客動員数とチケット売上、ソーシャルメディアのフォロー、チームスポンサーシップの分析など、競合に関する情報を提供しています。

目次

第1章 イベントのイントロダクション

第2章 メディア分析

  • 米国におけるWNBA 2024の放送局の内訳
  • その他の地域におけるWNBA 2024の放送局の内訳
  • ケーススタディ:WNBAは独自のメディア契約を締結しようとしているのか

第3章 スポンサーシップ分析

  • 概要
  • WNBA 2024のスポンサーシップ情勢
  • WNBA 2024のスポンサーシップポートフォリオの内訳
  • ケーススタディ:EmiratesとWNBA

第4章 チームスポンサーシップ分析

  • 概要
  • 契約数:チーム別
  • 年間取引額:チーム別
  • 部門数 - 部門金額

第5章 キットサプライヤー

  • WNBAキットサプライヤー

第6章 ジャージスポンサーシップ

  • WNBA 2024のシャツ前面の契約
  • WNBA 2024のシャツ前面の内訳
  • WNBA 2024のシャツ前面のスポンサー
  • 部門の内訳
  • WNBA 2024のパッチスポンサーシップ
  • WNBA 2024のパッチスポンサーシップの内訳
  • 2024 WNBAのパッチスポンサーシップ
  • 部門の内訳

第7章 選手プロファイル

  • 選手プロファイル
  • ケイトリン・クラーク(Indiana Fever)

第8章 チーム分析

  • イースタンカンファレンス
  • ウェスタンカンファレンス

第9章 WNBAアリーナ

  • 概要

第10章 ソーシャルメディア

  • 大規模な比較
  • チームの比較

第11章 2024 Commissioner's Cupの賞金

  • 2024 Commissioner's Cupの順位
  • 2024 Commissioner's Cupの賞金

第12章 付録

目次
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An analysis of the WNBA 2024, including a look at the competitions sponsorship, attendances and tickets, media landscape, social media following, and team sponsorship analysis.

ESPN's media rights deal with the association covers the 2016-17 to 2024-25 season, worth an estimated $27 million annually. The US national network CBS, owned by Paramount Global, also offers coverage of eight games per season on the main CBS broadcast network, with another 12 to be shown through the CBS Sports dedicated outlets. The network's two-year deal, which commenced in 2024, has an estimated annual value of $10 million. In the United Kingdom and Ireland, TNT Sports have the media rights to broadcast at least 16 regular season games per campaign.

The 2024 WNBA's top sponsorship deal in terms of annual value is the league's eight-year kit supplier deal with Nike, worth $125 million annually. Emirates have the third most lucrative annual agreement in place with the league, of all the 2024 new sponsors of the WNBA. The two-and-a-half-year partnership is worth $65 million annually, which allows the airline to serve as the league's global airline partner and the title sponsor of the in-season NBA Cup competition. The smallest annual partnership for the 2024 WNBA season is Deloitte's five-year deal, worth 0.5 million annually. The agreement allows the professional services firm to serve as the official professional services provider of the WNBA.

The annual value of the sponsorship deals that have been agreed by WNBA franchises is $54.48 million. GlobalData estimates that Phoenix Mercury will receive the most from sponsors across the 2024 season. Atlanta Dream and Seattle Storm are estimated to receive the smallest income from sponsorship partners according to GlobalData. The restaurant sector is the most prominent with 46 deals across the WNBA teams.

A detailed overview of the key facts and events which took place across the league. The report identifies the major media and sponsorship players in the market, pinpoints the ticket prices on offer.

Scope

  • This report provides an overview of the competition including a sponsorship portfolio, media landscape, attendance and ticketing, social media following and team sponsorship analysis. An analysis of WNBA 2024 sponsors is included and the estimated annual values are provided. Information regarding the events ticketing and attendance figures, team profiles as well as WNBA's social media breakdown.

Reasons to Buy

  • For those wanting an in-depth analysis of WNBA 2024, in the sense of both business and popularity.

Table of Contents

Table of Contents

1. Event Introduction

  • Executive Summary
  • Introduction

2. Media Analysis

  • WNBA 2024 Broadcasters Breakdown Across the United States
  • WNBA 2024 Broadcasters Breakdown Across the Rest of the World
  • Case Study: Is the WNBA set to seek its own media agreements?

3. Sponsorship Analysis

  • Overview
  • WNBA 2024 Sponsorship Landscape
  • WNBA 2024 Sponsorship Portfolio Breakdown
  • Caser Study: Emirates and the WNBA

4. Team Sponsorship Analysis

  • Overview
  • Deal Volume by Team
  • Annual Deal Value by Team
  • Sector Volume- Sector Value

5. Kit Supplier

  • WNBA Kit Supplier

6. Jersey Sponsorship

  • WNBA 2024 Front-of-Shirt Deals
  • WNBA 2024 Front-of-Shirt Breakdown
  • WNBA 2024 Front-of-Shirt Sponsors
  • Sector Breakdown
  • WNBA 2024 Patch Sponsorship
  • WNBA 2024 Patch Sponsorship Breakdown
  • 2024 WNBA Patch Sponsorship
  • Sector Breakdown

7. Player Profile

  • Player Profile
  • Caitlin Clark (Indiana Fever)

8. Team Analysis

  • Eastern Conference
  • Western Conference

9. WNBA Arenas

  • Overview

10. Social Media

  • Large Comparison
  • Team Comparison

11. 2024 Commissioner's Cup Prize Money

  • 2024 Commissioner's Cup Standings
  • 2024 Commissioner's Cup Prize Money

12. Appendix