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市場調査レポート
商品コード
1535003
全米女子バスケットボール協会(WNBA)のビジネスThe Business of the Women's National Basketball Association (WNBA) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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全米女子バスケットボール協会(WNBA)のビジネス |
出版日: 2024年07月08日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 61 Pages
納期: 即納可能
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ESPNは、2016年~2017年シーズンから2024年~2025年シーズンまでWNBAと放映権契約を結んでおり、その放映権料は年間2,700万米ドルと推定されます。Paramount Globalが所有する米国の全国ネットワークCBSも、CBSの主要放送ネットワークで1シーズン8試合を中継し、さらにCBS Sportsの専用チャンネルで12試合を放映します。このネットワークとの契約は2024年からの2年間で、推定年間契約額は1,000万米ドルです。英国とアイルランドでは、TNT Sportsが1キャンペーンにつきレギュラーシーズン16試合以上の放映権を持っています。
2024 WNBAの年間スポンサー契約額トップは、Nikeとの8年間のキットサプライヤー契約で、年間1億2,500万米ドルに相当します。Emiratesは、2024年のWNBAの新スポンサーの中で3番目に高額な年間契約をリーグと結んでいます。この2年半のパートナーシップは年間6,500万米ドル相当で、この航空企業はリーグのグローバルエアラインパートナーとして、またシーズン中のNBAカップ大会のタイトルスポンサーを務めます。2024 WNBAシーズンの年間パートナーシップでもっとも少額なのはDeloitteの5年契約で、年間50万米ドル相当です。この契約により、プロフェッショナルサービスファームはWNBAの公式プロフェッショナルサービスプロバイダーとしての役割を果たします。
WNBAフランチャイズが合意したスポンサー契約の年間契約額は5,448万米ドルです。GlobalDataは、Phoenix Mercuryが2024年のシーズンを通してスポンサーからもっとも多くの収益を得ると推定しています。Atlanta DreamとSeattle Stormは、GlobalDataによるとスポンサーシップパートナーからの収益がもっとも少ないと推定されています。レストラン部門は、WNBAチーム全体で46件ともっとも多いです。
当レポートでは、全米女子バスケットボール協会(WNBA)のビジネスについて調査し、スポンサーシップポートフォリオ、メディア情勢、観客動員数とチケット売上、ソーシャルメディアのフォロー、チームスポンサーシップの分析など、競合に関する情報を提供しています。
An analysis of the WNBA 2024, including a look at the competitions sponsorship, attendances and tickets, media landscape, social media following, and team sponsorship analysis.
ESPN's media rights deal with the association covers the 2016-17 to 2024-25 season, worth an estimated $27 million annually. The US national network CBS, owned by Paramount Global, also offers coverage of eight games per season on the main CBS broadcast network, with another 12 to be shown through the CBS Sports dedicated outlets. The network's two-year deal, which commenced in 2024, has an estimated annual value of $10 million. In the United Kingdom and Ireland, TNT Sports have the media rights to broadcast at least 16 regular season games per campaign.
The 2024 WNBA's top sponsorship deal in terms of annual value is the league's eight-year kit supplier deal with Nike, worth $125 million annually. Emirates have the third most lucrative annual agreement in place with the league, of all the 2024 new sponsors of the WNBA. The two-and-a-half-year partnership is worth $65 million annually, which allows the airline to serve as the league's global airline partner and the title sponsor of the in-season NBA Cup competition. The smallest annual partnership for the 2024 WNBA season is Deloitte's five-year deal, worth 0.5 million annually. The agreement allows the professional services firm to serve as the official professional services provider of the WNBA.
The annual value of the sponsorship deals that have been agreed by WNBA franchises is $54.48 million. GlobalData estimates that Phoenix Mercury will receive the most from sponsors across the 2024 season. Atlanta Dream and Seattle Storm are estimated to receive the smallest income from sponsorship partners according to GlobalData. The restaurant sector is the most prominent with 46 deals across the WNBA teams.
A detailed overview of the key facts and events which took place across the league. The report identifies the major media and sponsorship players in the market, pinpoints the ticket prices on offer.