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市場調査レポート
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1408540

コンテンツマーケティング市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Content Marketing Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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コンテンツマーケティング市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コンテンツマーケティングの市場規模は、今年度で2,630億9,000万米ドルと推定されます。

今後5年間で5,234億5,000万米ドルに達し、予測期間中のCAGRで14.75%の成長が見込まれます。

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主なハイライト

  • コンテンツマーケティング需要の成長を後押ししている重要な動向の1つは、デジタルトランスフォーメーションです。コンテンツマーケティングは、企業が従来のチャネルから、マーケティング戦略や顧客関与の取り組みなどのデジタルプラットフォームにビジネスの重点を移すにつれて、インターネットユーザーと効率的につながり、関与するために不可欠なツールとなっています。
  • 顧客との関わりを強化し、変化する消費者行動にマーケティング戦略を合致させるために、インターネット上での企業のプレゼンスが必要であることが、調査された市場の需要を牽引しています。コンテンツマーケティングは、デジタルチャネルへの依存度が高まるにつれて、ビジネスがオーディエンスとつながり、エンゲージし、潜在顧客に転換するために不可欠なものとなっています。
  • しかし、ソースからのデータ分析を可能にするコンテンツマーケティングシステムに関するスキル不足が、市場の足かせとなっています。消費者の需要を満たすために適切なコンテンツ広告戦略を選択することは困難な作業であり、インパクトをもたらすために十分な創造性と技術的スキルが必要とされます。
  • AIを活用した自動化はマーケティング担当者に競争上の優位性をもたらし、反復的で冗長な作業よりもマーケティング戦略に時間を割くことを可能にします。したがって、AIベースのコンテンツマーケティングソリューションの市場開拓は、今後数年間、コンテンツマーケティングベンダーにとって、企業の進化するニーズに対応する機会をもたらすと予想されます。例えば、2023年7月、革新的なジェネレーティブAIプラットフォームであるSpeedyBrandは、Y CombinatorとGV(Google Ventures)が主導する資金調達で250万米ドルを調達しました。この資金は、中小企業市場に焦点を当て、中小企業(SME)向けに設計されたAIを活用したSEOコンテンツマーケティングプラットフォームのさらなる開発と拡大に使用されます。
  • COVID-19の大流行はコンテンツマーケティングに大きな影響を与え、世界中の企業の戦略と優先順位を再構築しています。パンデミックの封鎖と社会的距離の縮小措置により、人々はより多くの時間をオンラインで過ごさなければならなくなった。そのため、より多くの人々がデジタル消費に移行し、ブランドがさまざまなコンテンツ形式を通じてオーディエンスと交流する新たな機会が開かれ、コンテンツマーケティングソフトウェアとサービスの必要性が高まった。
  • 進化する消費者市場において、効果的なデジタルコミュニケーション、オンラインエンゲージメント、マーケティング戦略の適応の重要性は、企業も認識しています。パンデミックは、デジタルチャネルへの移行をより急速に進めると同時に、重要な時期にブランドの関連性を確保するために不可欠なツールとしてのコンテンツマーケティングの価値を強化しました。

コンテンツマーケティング市場動向

デジタルチャネルの台頭が市場成長を牽引

  • 消費者がオンラインでより多くの時間を過ごすようになるにつれ、企業はターゲットオーディエンスに効果的にリーチするために、強固なオンラインプレゼンスを確立することが不可欠になっています。そのため、さまざまなデジタルプラットフォームで必要なコンテンツを作成・配信するコンテンツマーケティングソリューションやサービスの導入が増加しています。
  • デジタルチャネルは、ブログ、インフォグラフィック、ケーススタディ、動画など、さまざまなコンテンツ形式をサポートしており、企業は多様なコンテンツ消費嗜好に対応することができます。さらに、デモグラフィック、興味、行動に基づいたオーディエンスのターゲティングにも役立ちます。さまざまなデジタルチャネルで幅広いターゲットオーディエンスに対応するためには、企業がコンテンツマーケティングソリューションを利用する必要性が重要になります。コンテンツマーケティングソリューションは、今後数年間でさらに成長する可能性が高いです。
  • デジタルチャネルの台頭は、ビジネスがインターネット上でターゲットオーディエンスとつながる必要がある環境を作り出します。この需要は、高品質で魅力的なコンテンツを提供し、インターネット上での存在感、ブランド認知度、顧客エンゲージメントを高めるコンテンツマーケティングによって満たされます。このように、企業のデジタル戦略におけるコンテンツマーケティングの統合への依存度が高まるにつれ、コンテンツマーケティングの需要は高まっています。
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北米が最大の市場シェアを占める

  • コンテンツマーケティング戦略の早期導入と、確立された市場エコシステムが相まって、この地域がトップシェアを占めています。北米の企業はデジタル変革の最前線に立ち、オンラインエンゲージメントとブランド認知度の重要性を認識しています。コンテンツマーケティングが企業のデジタル戦略に不可欠なパラメータとなるにつれ、この地域の採用率が高まっています。
  • 加えて、この地域には、コンテンツマーケティングサービスを企業に提供するマーケティングエージェンシーが数多く存在します。また、専門的な知識を利用できることも、北米地域の市場成長にさらに貢献しています。米国国勢調査局によると、米国の広告代理店の2021年の総収入は約570億米ドルで、COVID-19の大流行の中で減収を記録した2020年に比べて62億4,000万米ドル増加しました。
  • 同地域におけるコンテンツマーケティングへの需要の高まりに伴い、各社は新しいテクノロジーに基づくコンテンツマーケティングプラットフォームやサービスの立ち上げを計画して市場に参入しています。例えば、デラウェア州を拠点とするPepper Content Inc.は2022年9月、コンテンツマーケティングの次の段階をリードするため、ChatGPTの上に構築されたマーケター向けの画期的なAIコンテンツ作成・アイデア発想ツールを発表しました。

コンテンツマーケティング業界概要

コンテンツマーケティング市場は細分化されており、Adobe Inc.、HubSpot Inc.、Contently Inc.など多数の主要企業が市場に参入しています。市場で競争力を維持し、大きな市場シェアを構成するために、市場で事業を展開するプレーヤーは、合併、買収、提携、製品発表などの戦略的な取り組みを行っています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタルチャネルの台頭
    • 需要創出と個別化マーケティング戦略のニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • コンテンツマーケティング活動を管理するスキルを持つ主要人材の不足

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • プラットフォーム別
    • ブログ
    • 動画
    • インフォグラフィック
    • ケーススタディ
    • その他
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • BFSI
    • メディア・エンターテインメント
    • 通信
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Adobe Inc.
    • Contently Inc.
    • HubSpot Inc.
    • Brafton Inc.
    • Contentoo B.V.
    • Hootsuite Inc.
    • Seismic Software Inc.
    • Upland Software, Inc.
    • Influence and Co.
    • Curata, Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
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The content marketing market size is estimated at USD 263.09 billion in the current year. It is expected to reach USD 523.45 billion in the next five years, registering a CAGR of 14.75% during the forecast period.

Key Highlights

  • One key trend that is propelling the growth in content marketing demand is digital transformation. Content marketing has become a vital tool to efficiently connect with and engage internet users as enterprises shift their business focus from traditional channels into digital platforms, such as marketing strategies and client involvement efforts.
  • Demand for the market studied is driven by the necessity of a business' presence on the Internet to enhance customer involvement and align marketing strategies with changing consumer behavior. Content marketing has become essential for businesses to connect, engage, and convert their audiences into potential customers as they increasingly rely on digital channels.
  • The market is being hampered by a lack of skills regarding content marketing systems that enable the analysis of data from sources. It is a difficult task to choose the right content advertising strategy for meeting consumer demand, which requires creativity and technical skills that are sufficient in order to bring about an impact; this will also impede the growth of the market.
  • AI-powered automation gives marketers a competitive advantage, allowing them to spend more time on marketing strategy rather than repetitive and redundant tasks. Thus, the development of AI-based content marketing solutions is expected to present opportunities for content marketing vendors in the coming years to cater to businesses' evolving needs. For instance, in July 2023, SpeedyBrand, an innovative Generative AI platform, raised USD 2.5 million in funding led by Y Combinator and GV (Google Ventures). The funds will be used to further develop and expand an AI-powered SEO content marketing platform designed for small and medium-sized enterprises (SMEs), focusing on the SME market.
  • The COVID-19 pandemic has significantly impacted content marketing, reshaping strategies and priorities for businesses globally. People have had to spend more time online due to the pandemic lockdown and social distancing measures. Thus, more people switched to digital consumption, opening up new opportunities for brands to interact with their audiences through different content formats, which increased the need for content marketing software and services.
  • The importance of effective digital communications, online engagement, and adaptation of marketing strategies in an evolving consumer market has also been recognized by businesses. The pandemic made the shift to digital channels more rapid while reinforcing the value of content marketing as an essential tool for ensuring brand relevance during a critical time.

Content Marketing Market Trends

Rise of Digital Channels to Drive Market Growth

  • As consumers are spending more time online, it becomes essential for businesses to establish a robust online presence to reach their target audience effectively. This leads to increasing adoption of content marketing solutions and services to create and distribute necessary content across various digital platforms by businesses.
  • Digital channels support various content formats such as blogging, infographics, case studies, videos, and others, enabling businesses to cater to diverse content consumption preferences. Further, it helps target audiences based on demographics, interests, and behavior. To cater to a broad range of target audiences on different digital channels, the need for businesses to use content marketing solutions becomes important. It is likely to grow in the coming years.
  • The rise of digital channels creates an environment where business needs to connect with their target audience on the Internet. This demand will be met through content marketing, which delivers high-quality and engaging content to enhance the presence on the Internet, brand recognition, and customer engagement. Thus, demand for content marketing is rising as companies become increasingly dependent on the integration of content marketing in their digital strategies.
  • According to a survey conducted by Semrush, the online visibility management and content marketing SaaS platform provider, in 2022, 58% of responding marketing professionals said they used social media posting tools to leverage their content marketing efforts, while 30% said they utilized a content management system (CMS) for the same purpose.
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North America Holds Largest Market Share

  • The early adoption of content marketing strategies combined with a well-established market ecosystem positions the region to hold the leading market share. North American businesses have been at the forefront of digital transformation, recognizing the importance of online engagement and brand visibility. As content marketing becomes an essential parameter of digital strategies for businesses, it has resulted in a higher regional adoption rate.
  • In addition, the region has a thriving number of marketing agency landscapes that offer businesses content marketing services. Also, the availability of professional expertise is further contributing to the growth of the market in the North American region. According to the U.S. Census Bureau, advertising agencies in the United States generated a total revenue of around USD 57 billion in 2021, an increase of USD 6.24 billion compared to 2020, when U.S. agencies recorded a decline in revenue amidst the COVID-19 pandemic.
  • In a November 2022 survey conducted by Parse.ly, one of the leading content analytics platforms for professionals working in Content Marketing, 18% said they were using social media posts as part of their marketing strategy; 13% claimed to have used videos, 7% cited infographics, and 6% relied on case studies. This shows the use of social media posts and video platforms for content marketing is increasingly being adopted.
  • With growing demand for content marketing in the region, the companies are entering the market with plans to launch content marketing platforms and services based on new technologies. For instance, in September 2022, Delaware-based Pepper Content Inc. launched a revolutionary AI content creation and ideation tool for marketers built on top of ChatGPT to lead in the next phase of content marketing.

Content Marketing Industry Overview

The content marketing market is fragmented, with a large number of key players operating in the market, including Adobe Inc., HubSpot Inc., Contently Inc., and several others. The players operating in the market are undergoing strategic initiatives such as mergers, acquisitions, partnerships, product launches, and others to remain competitive in the market and constitute significant market share.

  • November 2022 - UberStrategist, a North American public relations and full-service marketing agency that serves global video game, entertainment, and technology clients, acquired the Raleigh-based content marketing agency VirTasktic.
  • February 2022 - GroupM launched the Australian INCA, a purpose-built AI-powered, brand-safe, influencer and content marketing platform. Intuitive data-driven planning, a network of creators, workflow management, content amplification, analytics, and optimization capabilities are the core of INCA's platform. INCA is part of GroupM's portfolio of tech-driven specialty media products that includes addressable TV and addressable content, programmatic, social, and search expertise.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Driver
    • 5.1.1 Rise of Digital Channels
    • 5.1.2 Growing Need for Demand Generation and Personalized Marketing Strategy
  • 5.2 Market Restraint
    • 5.2.1 Lack of Key Personnel with Skills to Manage Content Marketing Activities

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Service
  • 6.2 By Platform
    • 6.2.1 Blogging
    • 6.2.2 Videos
    • 6.2.3 Infographics
    • 6.2.4 Case Studies
    • 6.2.5 Others
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Media and Entertainment
    • 6.3.4 Telecom
    • 6.3.5 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Adobe Inc.
    • 7.1.2 Contently Inc.
    • 7.1.3 HubSpot Inc.
    • 7.1.4 Brafton Inc.
    • 7.1.5 Contentoo B.V.
    • 7.1.6 Hootsuite Inc.
    • 7.1.7 Seismic Software Inc.
    • 7.1.8 Upland Software, Inc.
    • 7.1.9 Influence and Co.
    • 7.1.10 Curata, Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET