デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1408520

ポータブル洗濯機:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Portable Washing Machines - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=160.11円
ポータブル洗濯機:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ポータブル洗濯機の世界市場は、今年度653億5,000万米ドルと推定され、予測期間中にCAGR 9%で成長します。

Portable Washing Machines-Market-IMG1

ポータブル洗濯機は、小型の衣類洗濯機です。収納場所から浴室やキッチンへ簡単に移動でき、シンクにつないで水を入れ、排水し、洗濯を開始できるように設計されています。ポータブル洗濯機は、フルサイズの洗濯機を置くスペースがない場所で使用されるにもかかわらず、標準的なフルサイズの洗濯機と同じように機能します。ポータブル洗濯機での洗濯は、時間とお金を節約する素晴らしい方法です。洗濯物を高速で回転させ、遠心力で水分や汚れを分解する仕組みです。

近年、洗濯機の技術革新が進み、水や電気の使用効率が向上しています。このため、主要企業は携帯洗濯機でより大きな市場シェアを獲得しやすくなっています。政府は農村世帯の発展を支援するため、さまざまな取り組みを開始しており、経済が改善し続けるにつれて、家庭用電化製品の需要も増加すると予想されます。この背景には、デジタル化による所得の増加、都市化、消費者の購買習慣の変化、新興市場の存在があります。エネルギーと水を効率的に利用する技術を搭載した新世代のポータブル洗濯機のイントロダクションは、これらの品目の需要にプラスの効果をもたらすと思われます。若年人口の増加と可処分所得の増加が、主に市場の成長を牽引しています。

市場の成長は、クリーニング店の出現とeレザーサービスの成長によって制限されると予想されます。COVID-19の大流行は、多くの耐久消費財企業の売上に悪影響を及ぼしました。その結果、多くの企業が封鎖により家庭用電化製品の生産を中止せざるを得なくなった。さらに、ポータブル洗濯機のサプライチェーンが完全に寸断されたため、オンラインプラットフォームやオフライン店舗での製品の販売が一時的に停止しました。さらに、多くの小売店舗が閉鎖されたため、家電製品の販売台数は前年比で半減しました。

ポータブル洗濯機市場の動向

都市化の進展が市場成長を牽引

ポータブル洗濯機の需要は都市部に多く、販売台数の大きな割合を占めています。都市部の人々の洗濯機の使い方は農村部の人々とは異なります。都市部では、ほとんどの人がアパートのような狭い場所に住んでおり、大きな洗濯機や乾燥機を置く十分なスペースがないです。建物内に洗濯機と乾燥機があったとしても、それらが開くのを待ち、お金を貯め、洗濯室から荷物を運ぶというプロセスにはかなりの時間がかかります。発展途上地域では、洗濯機の使用率が急速に伸びています。その背景には、世帯収入の増加、技術の進歩、核家族化、人件費の増加、働く女性への嗜好、消費者金融へのアクセスなどがあります。急速な都市化とライフスタイルの変化が、予測期間中にポータブル洗濯機の需要を押し上げると思われます。

Portable Washing Machines-Market-IMG2

アジア太平洋地域がポータブル洗濯機市場で優位を占める

世界の全地域の中で、アジア太平洋地域がポータブル洗濯機の世界市場で最大のシェアを占めると予想されます。これは、携帯型洗濯機がその互換性と使い勝手の良さから人気を博しているためです。若年人口の増加と可処分所得の増加が、主に市場成長の原動力となっています。可処分所得の高さは、高水準の投資と生活水準の向上につながります。さらに、この地域の新興経済、急速な都市化、中間層の増加が、この地域のポータブル洗濯機市場の成長に寄与すると予想されます。北米では、市場は今後数年間で大きな成長が見込まれます。これは、環境・経済・社会理事会(EESC)の要求事項を満たすと認定された製品に対する意識が高まっているためです。

ポータブル洗濯機産業の概要

ポータブル洗濯機市場は、国際的なプレーヤーが存在するため競争が激しい傾向にあります。エネルギーラベルとエネルギー効率政策により、メーカーはエネルギー効率の高い製品の開発に注力できるようになった。メーカーは、新製品開発、技術の進歩、製造能力の増強に注力しています。都市部の市場は外資系メーカーが独占しているため、国内メーカーは農村部に重点を置いています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • テクノロジーの進歩は業界に大きな影響を与えています。
    • 可処分所得の増加と高い生活水準が業界に大きな影響を与えています。
  • 市場抑制要因
    • ランドリーショップの利用しやすさ、オンラインランドリーサービスの拡大が市場の成長を阻害する可能性があります。
  • 市場機会
    • 企業による製品の技術的進歩
    • 環境に優しい代替製品の採用
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力:ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 市場における技術革新
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • トップロード
    • フロントロード
  • エンドユーザー別
    • 住宅用
    • 商業用
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Samsung
    • LG
    • Bosch
    • Whirlpool
    • Electrolux
    • GE Appliances
    • Danby Compact
    • Godrej
    • Haier
    • Videocon

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001152
Portable Washing Machines - Market - IMG1

Global Portable Washing Machines Market is estimated at USD 65.35 billion in the current year, and growing at a CAGR of 9% during the forecast period.

Portable washing machines are clothes washing machines with small size. They are designed in a way that allows you to easily move them from a storage area to a bathroom or kitchen where you can hook them up to a sink for filling with water, draining water and start washing clothes. Even though portable washers are used where space can't accommodate a full-sized machine, they work like a standard full-sized washing machine. Washing laundry with a portable washing machine is a great way to save time and money. It works by spinning your laundry at a high speed, which causes the centrifugal force to break down the water and dirt.

In recent years, there have been a lot of technological advances in washing machines, which have made them more efficient in terms of water and electricity usage. This has made it easier for key players to get a bigger market share in portable washing machines. The government has initiated a number of initiatives to assist rural households in their development, and as the economy continues to improve, the demand for household appliances is expected to increase. This is due to the rise in income due to digitalization, urbanisation, alteration in consumer purchasing habits, and the presence of emerging markets. The introduction of the new generation portable washing machine, which is equipped with technology for the efficient utilization of energy and water, is likely to have a positive effect on the demand for these items. The growing young population and rise in disposable income are mainly driving the growth of the market.

The growth of the market is expected to be limited by the emergence of laundry stores and the growth of e-leather services. The COVID-19 pandemic has had a detrimental effect on the sales of a number of consumer durable companies. As a result, many companies had to cease the production of domestic appliances due to the lockdown. Furthermore, the supply chain of the portable washing machines was completely disrupted, leading to a temporary halt in the sale of the products on online platforms and offline stores. Additionally, a large number of retail outlets were shuttered, resulting in a decrease in the sales volume of the consumer appliance by half compared to the previous year.

Portable Washing Machines Market Trends

Increase in Urbanization is Driving the Market Growth

The demand for portable washing machines is mostly in urban areas, which account for a major percentage of sales. People in cities use washing machines differently than people in rural areas. Most people in cities live in small places like apartments, which don't have enough space for a big washing machine and dryer. Even if a washing machine and dryer are present in the building, the process of waiting for them to open, saving up money, and transporting the loads from the laundry room can take a considerable amount of time. In developing regions, the usage of washing machines is growing rapidly. This is due to increasing family incomes, advances in technology, an increase in nuclear families, increasing personnel expenses, a preference for working women, and access to consumer credit are all contributing factors to this growth. Rapid urbanization and changes in lifestyle are likely to drive the demand of portable washing machines over the forecast period, as the global population is increasingly composed of high-income individuals.

Portable Washing Machines - Market - IMG2

Asia Pacific Region is Dominant in the Portable Washing Machine Market

Of all the regions in the world, Asia Pacific is expected to account for the largest market share in the world of portable washing machines. This is due to the fact that portable washing machines have become popular due to their compatibility and user-friendliness. The growing young population and rise in disposable income are mainly driving the growth of the market. High disposable income leads to a high level of investments and better standards of living. In addition, the emerging economies in this region, the rapid urbanization and the growing middle-class are expected to contribute to the growth of the portable washing machine market in this region. In North America, the market is expected to grow at a significant rate over the next few years. This is because of the increasing awareness of products that are certified to meet the requirements of the Environmental, Economic, and Social Council (EESC).

Portable Washing Machines Industry Overview

The portable washing machine market tends to be competitive with the presence of international players. Energy labels and energy-efficiency policies have enabled manufacturers to focus on the development of energy-efficient products. Manufacturers are focusing on new product development, advancement in technologies, and increasing their manufacturing capacity. Domestic players have turned their focus towards rural areas as urban markets are dominated by finternational players. Some of the key players in the portable washing machine market are LG Electronics, Samsung, Whirlpool, Godrej, Electrolux, IFB, Lloyd, Bosch, Haier, Videocon, and Other prominent players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 The advancement of technology have had a significant impact on the industry.
    • 4.2.2 The increase in disposable income and high standard of living has had a huge effect on the industry.
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 The growth of the market may be hindered by the accessibility of laundry stores and the expansion of online laundry services.
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Technological advancement in the products by the Companies
    • 4.4.2 Adoption of Environmental friendly substitutes of Products
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Technological Innovations in the Market
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Top Load
    • 5.1.2 Front Load
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Online
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Samsung
    • 6.1.2 LG
    • 6.1.3 Bosch
    • 6.1.4 Whirlpool
    • 6.1.5 Electrolux
    • 6.1.6 GE Appliances
    • 6.1.7 Danby Compact
    • 6.1.8 Godrej
    • 6.1.9 Haier
    • 6.1.10 Videocon*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US