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市場調査レポート
商品コード
1408331

オンラインファインアート:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Online Fine Art - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 133 Pages | 納期: 2~3営業日

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オンラインファインアート:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オンラインファインアート市場は前年度108億5,000万米ドルで、CAGR 8.55%で成長し、今後5年間で174億8,000万米ドルに達すると予測されています。

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主要ハイライト

  • スマートデバイスの普及とインターネットの浸透は、アート市場を含む多くの産業に影響を与えています。オンラインで買い物をする個人が増えたことで、美術品市場でもオンラインチャネルを通じた販売が増加しています。これにより、オンラインアート・マーケットプレースやプラットフォームが発展し、アーティストやギャラリーにとって重要な販売チャネルとなっています。
  • 次世代コレクターの購買力の成長は、オンラインアート市場の台頭と一致しています。これらの新しいコレクターのうち、57%がオンラインマーケットプレースを通じてアーティストを発見し、その作品を後に収集し、46%が過去1年間にArtsyのようなプラットフォームでアートを購入しています。さらに、66%がモバイルデバイスで作品を発見することを好んでいます。また、ほとんどのコレクターがクレジットカードでの支払いを好んでおり、全回答者の60%、次世代コレクターの68%が、電信送金や銀行振り込みなどの他の支払い方法よりもクレジットカードでの支払いを優先しています。
  • Art Baselによると、Christie'sは2022年に世界で最も高い売上額を記録したオークションハウスです。同年の公開会社と非公開会社の売上総額は約84億米ドルに上った。Sotheby'sは同年の売上額が2番目に高く、約80億米ドルだった。Heritage Auctions、Phillips、Bonhamsといった他の大手オークションハウスの2022年の売上高は15億米ドルに満たなかった。
  • 逆に、Hiscoxのオンラインアート・トレード・レポート2023によると、調査対象となったアート・バイヤーの71%が、オンラインアート市場においてサイバー犯罪が懸念事項であると回答している(2022年と同じだが、2020年の63%から上昇)。サイバー犯罪のリスク認知度は若いアートバイヤーほど低いが、その恐怖心は高まっており、62%がサイバー犯罪を懸念していると回答している(2022年の57%、2020年の48%から上昇)。今年調査した美術品バイヤーの4分の1以上(27%)が、サイバー犯罪を恐れて一定額以上の美術品の購入を避けたことがあると回答した(2022年の31%から減少)。
  • COVID-19の大流行により、世界の美術業界は「偉大なるデジタル化」を迎えました。前例のない封鎖措置が世界中で施行されたため、国際的なアートフェア、大手ギャラリー、オークションハウスは急速に活動をオンラインに移行させました。Christie's、Sotheby's、Phillipsが開催したバーチャルセールは、目を見張るほどの関心を集めました。サザビーズのオークションでは数々の記録が塗り替えられ、総額3億6,320万米ドルが落札されました。

オンライン美術品市場の動向

ディーラーがチャネル・セグメントで大きなシェアを占める

  • オンラインファインアート市場のディーラーには、オンラインオンリー・ギャラリー、オンラインアートフェア、オンラインサードパーティ・セールスが含まれます。ディーラーが所有するオンラインギャラリーの販売は、ディーラーのウェブサイト、ソーシャルメディア・チャンネル、オンラインビューイング・ルーム(OVR)、Eメールなどを通じて、直接作品を見ることなく、すべてオンラインで行われる取引を含みます。オンラインアートフェアの販売には、フェアのOVRまたはその他のオンラインフェア・プラットフォームから発信された、直接作品を見ることのない販売が含まれます。オンラインサードパーティ・セールスは、完全にオンラインで行われる取引、または他のサードパーティまたは「3P」企業やプラットフォームによって促進される取引を含みます。
  • ディーラー部門は、ここ数年のオンラインギャラリーの成長、デジタル戦略への市場ベンダーの関心の高まり、サードパーティプラットフォームやオンライン専用ギャラリーでの世界的に有名なアーティストの包括的なファインアートポートフォリオが主要要因となっています。さらに、ディーラーは、バイヤーに革新的な絵画、彫刻、アート作品を購入する機会を提供する高品質でオリジナルな作品を調達し、キュレーションすることで、既存の顧客ベースへの売上を維持し、新しいバイヤーを見つけることに注力しており、専門的な美術ディーラーの知識、専門知識、保証により、このセグメントの成長にプラスの影響を与えています。
  • さらに、Artsy Industry Report 2023によると、回答者はオンラインマーケットプレース(45%)を他のどのカテゴリーよりも頻繁に選択しており、対面での商談(31%)、電子メールでの会話(25%)、アドバイザーとの連携(11%)を上回っています。このような嗜好は、オンラインアート取引に関連する利便性の高さを浮き彫りにしています。バイヤーは移動することなく、自宅にいながらにしてさまざまなアート作品にアクセスできるからです。また、バイヤーは美術品を購入する際、もはや地理的な制約を受けることはないです。このようなボーダーレスなアクセス可能性という側面は、オンラインマーケットプレースを美術品購入の優先ソースとして選択する動向と一致しています。
  • さらに、ファインアート市場におけるデジタル戦略の進化に伴い、オンラインアート・ギャラリー、オンラインアート・フェアなどのオンラインチャネルは、既存コレクターへの販売や新規バイヤーへのアプローチのための重要なアクセス・ポイントとなっています。さらに、オンラインサードパーティ販売も、市場ベンダーが美術品販売のためにeコマース・プラットフォームのようなサードパーティ・プラットフォームを立ち上げると分析されており、大きな牽引力を得ることが予想されます。例えば、Artplodeは、ディーラー、アーティスト、ギャラリー、コレクターが手数料無料で美術品を売買できるプラットフォームを提供しています。
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北米が大きな市場シェアを占める

  • 米国の美術品市場は、世界の職人、米国の画家、顧客、コレクター、美術投資家、オークションハウスを1つのプラットフォームに統合することで、オンラインチャネルの助けを借りて世界規模で美術品を商業化し、同国の市場を牽引しています。米国市場では、Saatchi Online Inc.やInvaluable LLCなどの市場ベンダーを通じて、オンラインチャネルを含む多くのファインアートオークションを開催し、市場における絵画、彫刻、紙作品のニーズを支えています。例えば、米国を拠点とする市場ベンダーであるSaatchi Artは、オンライン販売チャネルを通じて米国のオリジナルファインアート絵画やアクリル絵画を販売しています。
  • したがって、コレクションや投資目的で美術品を購入する米国人顧客の購買行動の増加は、米国の抽象絵画に対する世界の需要と美術品市場におけるオンライン販売チャネルの出現に支えられており、予測期間中の米国市場の成長を促進しています。
  • カナダの豊かで多様な芸術環境には、さまざまな民族的背景、地理的位置、美的ムーブメントを持つアーティストが貢献しています。例えば、カナダの芸術は先住民の影響を受けており、さらに欧州系を含む移民の波が世界中のアーティストに続いています。その結果、オンラインプラットフォームは、カナダのアーティストが作品を発表し、より多くの観客とつながるための世界の舞台を提供することができます。
  • さらに、近年オンラインプラットフォームが大量の絵画のオークションに注力するようになっていることから、絵画媒体はカナダでかなりの市場シェアを占めると予想されます。全体として、カナダのオンライン美術市場は、多様な芸術環境、パンデミックの影響、オンラインプラットフォームの積極的な参加によって牽引されています。さらに、NFTアートのような技術的進歩の大幅な導入、バーチャルアートフェアやオンラインアート・コミュニティの認知度向上により、市場は今後数年で成長すると予想されています。

オンラインファインアート産業概要

オンライン美術品市場は非常に細分化されており、Auction Technology Group PLC(thesaleroom.com), Artfinder(ART DISCOVERY LIMITED), Artellite Limited, Saatchi Online, Inc.などがあります。同市場の参入企業は、パートナーシップ、オンラインオークション、買収などの戦略を採用し、製品提供を強化し、持続可能な競争優位性を獲得しています。

  • 2023年9月-美術品・高級品ビジネスを展開するChristie'sは、9月13日から27日にかけて、19世紀と20世紀のアーティストのエディションを特集した「版画とマルチプル」のオンラインオークションを開催すると発表しました。これは、世界のオンラインファインアート市場における版画とマルチプルの重要性を示すものです。また、このカテゴリーにおける歴史的作品のオンラインオークションの重要性を強調し、オンラインアート市場における作品の多様性を示すものでもあります。
  • 2023年2月-世界有数のキュレーション型オンラインオークションのマーケットプレースを運営するAuction Technology Groupは、米国の大手不動産販売リストサイトEstateSales.NETを運営するVintage Software LLの買収を発表しました。この買収により、ATGは、2022年の商品総額が50億米ドルと推定される、成長し細分化された米国の不動産販売市場において、即座に対応可能な市場を拡大します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • アート産業全体におけるオンラインアートの主要市場動向とシェア
  • オンラインアート業界におけるソーシャルメディアの役割
  • COVID-19が市場に与える影響の評価
  • ロシア・ウクライナ戦争が業界に与える影響の評価
  • 新しいオンラインバイヤーとその嗜好の分析
  • NFTの評価とアートセクターにおける新たな役割

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 国境を越えた移動の不要化とアクセスの簡素化により高まる買い物客の利便性
    • 投資収益率の向上
  • 市場抑制要因
    • 不正取引やサイバー犯罪の発生
    • オンライン販売に影響を与える実店舗、ギャラリー、オークションの開設

第6章 市場セグメンテーション

  • 価格帯別
    • 5,000米ドル以下
    • 5,000~5万米ドル
    • 5万~25万米ドル
    • 25~100万米ドル
    • 100万米ドル以上
  • チャネル別
    • ディーラー
    • オークション
  • 媒体別
    • 絵画
    • 彫刻
    • その他
  • 分野別
    • 戦後・現代
    • 近代
    • 印象派・ポスト印象派
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • シンガポール
      • 韓国
      • 日本
      • 香港
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Auction Technology Group PLC(thesaleroom.com)
    • Artfinder(ART DISCOVERY LIMITED)
    • Artellite Limited
    • Saatchi Online, Inc.
    • Invaluable, LLC
    • Christie's
    • Artnet AG
    • The Artling Pte Ltd
    • Artsy
    • William Doyle Galleries, Inc.
    • Catawiki B.V.
    • Kooness
    • Sotheby's, Inc
    • SINGULART

第8章 市場機会と将来展望

目次
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The Online Fine Art market is valued at USD 10.85 billion in the previous year and is expected to grow at a CAGR of 8.55%, reaching USD 17.48 billion by the next five years.

Key Highlights

  • The growing adoption of smart devices and internet penetration has impacted many industries, including the art market. With more individuals shopping online, the art market has seen increased sales through online channels. This has led to the development of online art marketplaces and platforms, which have become important sales channels for artists and galleries.
  • The growth of next-gen collectors' purchasing power is aligned with the online art market's rise. Among these newer collectors, 57% discovered an artist through an online marketplace whose works they later collected, and 46% bought art on a platform such as Artsy in the past year. Further, 66% prefer to discover artworks on their mobile devices. Most collectors also prefer paying for art via credit card, with 60% of all respondents - and 68% of next-gen collectors - ranking it above other payment methods such as wire or bank transfer.
  • According to Art Basel, Christie's was the auction house recording the highest sales value worldwide in 2022. That year, the company's total sales from public and private channels amounted to roughly USD 8.4 billion. Sotheby's had the second-highest sales value that year, at around USD 8 billion. Other major auction houses, such as Heritage Auctions, Phillips, and Bonhams, reported less than USD 1.5 billion in sales in 2022.
  • On the contrary, according to Hiscox online art trade report 2023, 71% of art buyers surveyed said that cybercrime was a concern in the online art market (the same as in 2022 but up from 63% in 2020). The perceived risk of cybercrime is lower among younger art buyers, but their fear is growing, with 62% saying they are concerned about cybercrime (up from 57% in 2022 and 48% in 2020). More than a quarter (27%) of art buyers surveyed this year said they had avoided buying art above a certain value because of a fear of cybercrime (down from 31% in 2022).
  • The COVID-19 pandemic resulted in the global art industry undergoing a 'great digitization.' As unprecedented lockdown measures came into force worldwide, international art fairs, major galleries, and auction houses rapidly migrated their activities online. Virtual sales held by Christie's, Sotheby's, and Phillips attracted impressive interest levels. Numerous records were broken during a Sotheby's auction, which generated a total of USD 363.2 million and included the highest Internet bid ever received at USD 73.1 million.

Online Fine Art Market Trends

Dealers to Hold Major Share in the Channel Segment

  • The dealers in the online fine art market include online-only galleries, online art fairs, and online third-party sales. Dealers own online gallery sales, which include transactions carried out entirely online through the dealers' website, social media channels, online viewing rooms (OVR), or email, without viewing works in person. Online art fair sales include sales originating from a fair's OVR or other online fair platform without any in-person viewing. Online third-party sales include transactions carried out entirely online or facilitated by another third-party or '3P' company or platform.
  • The dealers segment is primarily driven by the growth in online galleries in the past few years, the growing focus of market vendors on digital strategies, coupled with a comprehensive fine art portfolio from renowned and worldwide artists on third-party platforms and online-only galleries. Further, The Dealers are focusing on maintaining sales to their existing base of clients and finding new buyers by sourcing and curating high-quality, original pieces that offer buyers a chance to buy innovative paintings, sculptures, and artworks with the knowledge, expertise, and assurance of an expert fine art dealer, thus positively impacting the segment's growth.
  • Moreover, according to the Artsy Industry Report 2023, respondents selected online marketplaces (45%) more frequently than any other category as a growing source of artwork sales, exceeding in-person talks (31%), email conversations (25%), and working with an adviser (11%). This preference highlights the convenience factor associated with online art transactions, as buyers can access a wide range of artworks from the comfort of their homes without traveling. Also, buyers are no longer restricted by geographical borders when seeking art purchases. This aspect of borderless accessibility aligns with the trend of selecting online marketplaces as a preferred source for art purchases.
  • Further, as digital strategies are evolving in the fine art market, online channels, such as online art galleries, online art fairs, etc., have become a key access point for sales to established collectors and a means to reach new buyers. Furthermore, online third-party sales are also expected to gain significant traction with market vendors analyzed to launch third-party platforms such as e-commerce platforms to sell fine artworks, thus positively influencing revenue generation in the dealers' segment. For instance, Artplode offers a platform where dealers, artists, galleries, and collectors buy and sell art with no commission charged.
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North America to Hold Significant Market Share

  • The United States fine art market has been gaining traction due to the commercialization of fine arts at a global scale with the help of online channels by integrating global artisans, American painters, customers, collectors, art investors, and auction houses into one platform, which is driving the market in the country. The US market has been organizing many fine art auctions, including online channels through market vendors, such as Saatchi Online Inc., Invaluable LLC, etc., to support the need for paintings, sculptures, and works on paper in the market. For instance, Saatchi Art, a USA-based market vendor, offers Original Fine Art Paintings and Acrylic paintings from the United States for sale through its online sales channel.
  • Therefore, the increasing buying behavior of American customers for fine arts for collection and investment purposes, supported by the global demand for American abstract paintings and the emergence of online sales channels in the fine art markets, are fueling the market growth in the United States during the forecast period.
  • Artists from different ethnic backgrounds, geographical locations, and aesthetic movements contribute to Canada's rich and diverse artistic environment. For instance, Canadian art was influenced by indigenous people inhabiting, in addition, the waves of immigrants, including those of European origin, followed by artists throughout the world. As a result, online platforms could provide a global stage for Canadian artists to showcase their work and connect with a broader audience.
  • Additionally, painting mediums are expected to hold considerable market share in Canada owing to the growing focus of online platforms engaging in the auction of substantial volumes of paintings in recent years. Overall, Canada's online fine arts market is driven by the diverse artistic environment, the impact of the pandemic, and the active participation of online platforms. Further, the market is anticipated to grow in the coming years owing to the significant adoption of technological advancements like NFT arts and the increased recognition of virtual art fairs and online art communities.

Online Fine Art Industry Overview

The Online Fine Art Market is highly fragmented, with the presence of major players like Auction Technology Group PLC (thesaleroom.com), Artfinder (ART DISCOVERY LIMITED), Artellite Limited, Saatchi Online, Inc., and Invaluable, LLC. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, online auctions, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • September 2023 - Christie's, an art and luxury business, announced hosting an online auction of Prints and Multiples from 13-27 September, featuring editions by 19th- and 20th-century artists. This could demonstrate the significance of prints and multiples within the global online fine art market. It also highlights the importance of online auctions of historical artworks in this category, showcasing the diversity of offerings in the online art market.
  • February 2023 - Auction Technology Group, the operator of world-prominent marketplaces for curated online auctions, announced the Acquisition of Vintage Software LL, trading as EstateSales.NET, a leading US estate sales listing site. The Acquisition expands ATG's immediately addressable market into the growing and fragmented US estate sales market, with an estimated gross merchandise value of USD 5 billion in 2022.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Key Market Trends and Share of Online Art in Overall Art Industry
  • 4.3 Role of Social Media in the Online Art Industry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Assessment of the Impact of the Russia-Ukraine War on the Industry
  • 4.6 Analysis of New Online Buyers and Their Preferences
  • 4.7 Assessment of NFTs and Their Emerging Role in the Art Sector

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Ease of Convenience of Shoppers Elevated Through No Traveling and Simpler Access Across Global Borders
    • 5.1.2 Higher Return on Investment
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Incidents of Fraudulent Transactions and Cyber Crime
    • 5.2.2 Opening of Physical Spaces, Galleries, and Auctions Impacting Online Sales

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Price Range
    • 6.1.1 Less Than USD 5k
    • 6.1.2 USD 5k - USD 50k
    • 6.1.3 USD 50K - USD 250K
    • 6.1.4 USD 250 Thousand - USD 1 Million
    • 6.1.5 Above USD 1 Million
  • 6.2 By Channel
    • 6.2.1 Dealers
    • 6.2.2 Auctions
  • 6.3 By Medium
    • 6.3.1 Painting
    • 6.3.2 Sculptures
    • 6.3.3 Others
  • 6.4 By Sector
    • 6.4.1 Post-War and Contemporary
    • 6.4.2 Modern
    • 6.4.3 Impressionist and Post Impressionist
    • 6.4.4 Others
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
      • 6.5.1.1 United States
      • 6.5.1.2 Canada
    • 6.5.2 Europe
      • 6.5.2.1 Germany
      • 6.5.2.2 United Kingdom
      • 6.5.2.3 France
      • 6.5.2.4 Rest of Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
      • 6.5.3.1 China
      • 6.5.3.2 Singapore
      • 6.5.3.3 South Korea
      • 6.5.3.4 Japan
      • 6.5.3.5 Hong Kong
      • 6.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 6.5.4 Latin America
      • 6.5.4.1 Mexico
      • 6.5.4.2 Rest of Latin America
    • 6.5.5 Middle East and Africa
      • 6.5.5.1 United Arab Emirates
      • 6.5.5.2 Saudi Arabia
      • 6.5.5.3 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Auction Technology Group PLC (thesaleroom.com)
    • 7.1.2 Artfinder (ART DISCOVERY LIMITED)
    • 7.1.3 Artellite Limited
    • 7.1.4 Saatchi Online, Inc.
    • 7.1.5 Invaluable, LLC
    • 7.1.6 Christie's
    • 7.1.7 Artnet AG
    • 7.1.8 The Artling Pte Ltd
    • 7.1.9 Artsy
    • 7.1.10 William Doyle Galleries, Inc.
    • 7.1.11 Catawiki B.V.
    • 7.1.12 Kooness
    • 7.1.13 Sotheby's, Inc
    • 7.1.14 SINGULART

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE OUTLOOK