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市場調査レポート
商品コード
1407057

オフィスおよびコンタクトセンター用ヘッドセット:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Office And Contact Center Headset - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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オフィスおよびコンタクトセンター用ヘッドセット:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オフィスおよびコンタクトセンター用ヘッドセット市場は、前年度に25億6,000万米ドルと評価され、予測期間中にCAGR 8.97%を記録し、今後5年間で42億8,000万米ドルになると予測されています。

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スマートフォン、タブレット、ラップトップなどのガジェット需要の急増がヘッドセット市場を牽引しています。オンラインストリーミングは家庭でのヘッドフォン使用を加速させています。より良い音の受信のための高音質オーディオのニーズが、ユーザーの間でトップの選択となっています。

主なハイライト

  • 新興国を中心としたカスタマーサービスセンターの増加と一流イヤホン市場の拡大により、オフィス用およびコンタクトセンター用ヘッドセットの売上が増加しています。また、ブルートゥースやNFC技術、タッチセンシティブ・コントロールを搭載したワイヤレス・ヘッドホンに対する要望も大きいです。
  • オーバーイヤー型ヘッドフォンの多用途性、頑丈さ、軽量性、さまざまなカラーバリエーションは、消費者の間で好まれている品質であり、予測される時間枠での市場拡大をさらに促進すると思われます。
  • さらに、小売業者は最前線の労働者とのより良い接続のためにヘッドセットを採用しています。ビジネスにおけるワイヤレスヘッドセットの有用性を認識しているJabraは、最前線で働く人々の接続を維持するためにヘッドセットを発売しました。同社の最新版であるJabra Perform 45のウルトラノイズキャンセリングマイクは、周囲の雑音を最大80%キャンセルでき、同僚がお互いの声を聞き取れるようにします。また、PTT(Push-to-Talk)ボタンと統合されており、従業員が現場のどこにいても、緊急の質問や問題解決に迅速に対応できるため、従業員の生産性が向上します。
  • さらに、クラウドベースのインターネットやビデオ会議のニーズは、予測期間中に高まると予測されます。遠隔地のチームと定期的に接続するために音声、ビデオ、ウェブミーティングを利用する人が増えているため、最高の音声を提供し、エコーや周囲の音を最小限に抑え、機密性を確保するヘッドセットの重要性が高まっています。
  • 2023年1月、オーディオテクニカはライブストリーミングコンテンツ制作者専用のヘッドセットを発売しました。これらのヘッドセットの特長は、ユーザーが頭を動かしても位置が調整できるマイクのデザインです。マイクはフレキシブルなブームアームによってユーザーの口の近くに配置され、周囲の雑音を低減し、クリアな音声を生成します。
  • COVID-19の大流行は、ゲーム機、オンラインビデオストリーミング、在宅勤務、eラーニングプラットフォームなどの需要が高まる中、ヘッドギアの採用を大きく促しました。需要は旺盛で、消費者はブルートゥースやANC(アクティブ・ノイズ・キャンセレーション)などの最新技術を組み込んだヘッドギアや、持ち運びを容易にする洗練されたデザインにお金をかけようとしています。
  • 消費者がハイテクに精通するにつれ、効率的なマルチタスク、明瞭なコミュニケーション、集中力を維持するための機能を提供するヘッドセットを心待ちにしています。ヘッドセットメーカーは、これらのコミュニケーションデバイスに対する顧客の行動を常に調査・分析し、ビジネスニーズに応じた最新技術と必要な機能を備えた製品を開発する必要があります。

オフィスおよびコンタクトセンター用ヘッドセット市場動向

有線ヘッドセットが主要シェアを占める

  • ワイヤレスヘッドホンの使用中に発生する可能性のある接続性やBluetoothの問題は、有線ヘッドホンに切り替えた後は最小限に抑えられます。Bluetoothのような技術はワイヤレスヘッドホンを接続するデジタル信号をサポートするが、有線ヘッドホンはより多くのデータを処理でき、優れた音質を提供できるアナログ信号と統合されています。
  • 世界のヘッドセット需要は増加しており、2027年には約12億8,000万台に達すると予想されています。ユーザーはワイヤレスヘッドセットよりも手頃な価格の有線ヘッドセットを好みます。コストは開発技術に大きく左右されるが、ブルートゥースモデルやゲーミングヘッドセットのコストは常に高い方です。
  • 技術の進歩にもかかわらず、Bluetoothヘッドホンは時々、接続のドロップエラーや、ユーザーが通話を完了しても接続が表示されるなどの迷惑な問題に悩まされることがあります。有線ヘッドセットは、デバイスに直接接続するため、スムーズで継続的な接続が可能です。
  • ゼンハイザーは2023年2月、伝送の途切れや品質の低下を克服するため、自然な周波数応答曲線を特徴とし、イヤホンに通常見られる高調波歪みがほとんどないIE 200有線イヤホンを発売しました。同ブランドはまた、編組ケーブルを改良し、ハンドリング・ノイズを低減しました。
  • さらに、最近では、ほとんどのアンドロイド携帯がイヤホンジャックを搭載せずに市場に投入されているため、タイプCイヤホンの需要が高まっています。そのため、購入者は数あるBluetoothヘッドホンかUSB Type-Cイヤホンのどちらかを選ばなければならず、ジレンマに陥っています。ブルートゥース・ヘッドフォンは優れています。しかし、コードレスであるため置き忘れる可能性があり、大多数の人には好まれないです。
  • そのため、より良いコミュニケーションとサウンドを実現するタイプCイヤホンの導入に注力している企業もあります。例えば、2022年8月、OnePlusはアップグレードしたUSB Type-C有線イヤホンをインドで発売すると発表しました。このイヤホンはあらゆるType-C USBポートに対応し、OnePlusデバイスと簡単にペアリングできます。また、ユーザーはサウンドエンハンスメントの設定を変更し、よりカスタマイズされたサウンドを楽しむことができます。
  • さらに、コールセンターでは、従業員の生産性向上や効果的な顧客コミュニケーションなど、業務に役立つ利点があるため、主にUCヘッドセットやビジネスヘッドセットが選ばれています。
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アジア太平洋地域が市場の主な成長を維持すると予想される

  • 製造業はアジア諸国の経済成長の重要な原動力です。政府は、国際的な企業がAPAC地域に投資し、製造業務をシフトすることを奨励しています。2023年には、自由貿易協定、効果的なサプライチェーン、手頃な価格により、アジア太平洋地域が世界の経済成長をリードすると予想されます。
  • ベトナム政府は、他の産業、特に製造業の拡大を促すことができるサービスに注力しています。米国と中国の貿易摩擦の中で、ベトナムは商業投資の有力な選択肢となっています。ベトナムは、サービス貿易と外国投資の制限を緩和する一方で、競争と土着企業の資金調達を強化するための措置を制定することを熱望しています。
  • インド政府は、国内の製造業を加速させるため、メイク・イン・インディア・プロジェクトを推進しています。国内に輸入されているヘッドホンやイヤホン、スマートウォッチなどのウェアラブル端末の価格を引き上げ、国内製造を後押ししています。国際的なブランドはPLIスキームを活用しているが、国産ブランドは製品製造のポートフォリオを拡大するためのイニシアチブをとっています。例えばインドのウェアラブル新興企業Boatは、年間1,000万個以上のウェアラブル製品を製造しています。
  • さらに、この地域のビジネスプロセスアウトソーシングに対する旺盛なニーズが、業務用ヘッドセットの需要に拍車をかけています。現在、インドはこの地域のビジネスプロセス・アウトソーシング市場で主導的な地位を占めています。インドのBPO部門はよく確立されており、多数の一次および二次(非必須)業務を管理しています。これらには、カスタマーサービス・コールセンター、ITシステムの高度化、ITインフラ、技術支援などが含まれます。このような業務における音声およびビデオ会議の急増が、業務用ヘッドセットの市場需要を高めています。

オフィスおよびコンタクトセンター用ヘッドセット産業概要

オフィスおよびコンタクトセンター用ヘッドセット市場は中程度で、各社が改良された機能と革新的なアイデアで製品ポートフォリオを強化しているため、さらに成長する可能性があります。ノイズキャンセリング、ブルートゥース接続、正確な音声ピックアップは、これらのヘッドセット企業が時間をかけて製品に組み込んできた機能です。市場で競争するために、これらのヘッドセットブランドは戦略的な価格設定と最新技術を駆使しています。しかし、市場はSamsung Electronics Co.Limited、LG Electronics、Panasonic Corporationなどです。

2023年3月、マートネットワークスはケニアのリモートワーカー向けにビデオとヘッドセットデバイスを開発するためにJabraを選択しました。Jabraは主に企業向けに製品を製造しており、コンタクトセンターのエージェントがカスタマーエクスペリエンスを強化・改善するのに役立つEngage AIなどのプラットフォームを開発しています。このツールは、通話中にセンチメント・スコアをリアルタイムで表示するため、顧客側とエージェント側の感情やエンゲージメント・レベルを理解することができ、カスタマーサービス・エージェントに役立ちます。

2022年12月、ネットフリックスはボートと契約を結び、ネットフリックス向けのストリーム版製品を発売しました。ヘッドセットのほか、ネックバンドやTWSイヤホンも含まれます。ヘッドセットにはアクティブノイズキャンセリング(ANC)が搭載され、折りたたみ式のデザインになります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • リモートワークは、近い将来も主要な動向であり続けると予想されます。
    • 政府・ヘルスケア業界からの需要の高まり
    • 高度なノイズキャンセリングとワイヤレス接続への移行が需要を促進する見込み
  • 市場の課題
    • 最近の機能を備えたコンシューマーグレードのヘッドセットは、プロフェッショナルグレードのヘッドセットよりも好まれている
    • 品薄問題と相まってデスクトップフォンの使用減少

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • オフィス
    • コンタクトセンター
  • 接続タイプ別
    • 有線
    • ワイヤレス
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 主要ベンダーのプロファイル
    • Samsung Electronics Co. Limited
    • LG Electronics
    • Panasonic Corporation
    • Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
    • Audio-Technica Corporation
    • Sony Corporation
    • Plantronics, Inc.
    • Jabra

第8章 投資シナリオ

第9章 市場展望

目次
Product Code: 90962
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The Office and Contact Center Headset Market was valued at USD 2.56 billion in the previous year and is expected to register a CAGR of 8.97% during the forecast period to become USD 4.28 billion by the next five years.

The surge in demand for gadgets like smartphones, tablets, and laptops drives the headsets market. Online streaming has accelerated the use of headphones in homes. The need for high-quality audio for better sound reception is the top choice among users.

Key Highlights

  • The increase in the number of customer service centers, specifically in emerging nations, and the expanding market for top-notch earphones have resulted in increasing sales of office and contact center headsets. There is also a significant desire for wireless headphones that come with Bluetooth and NFC technology and touch-sensitive controls.
  • The versatility, sturdiness, and lightweight attributes of over-ear headphones, as well as their availability in different colors, are qualities that have made them preferred among consumers, which will further propel the expansion of the market in the projected timeframe.
  • Moreover, retailers are adopting headsets for better connectivity with frontline workers. Recognizing the utility of wireless headsets in businesses, Jabra launched headsets for frontline workers to keep them connected. The ultra-noise-canceling microphone in the Jabra Perform 45, the latest edition from the company, can cancel out up to 80% of background noise, allowing Coworkers to hear each other. It is also integrated with a Push-to-talk (PTT) button to make workers more productive by enabling them to respond to any urgent questions and solve problems quickly no matter where the employees are on the shop floor.
  • Furthermore, the need for cloud-based internet and video meetings is predicted to rise during the forecast period. As a greater number of people rely on audio, video, and web meetings to regularly connect with remote teams, the significance of headsets that deliver top-notch audio, minimize echoes and ambient sound, and ensure confidentiality is growing.
  • In January 2023, Audio-Technica launched headsets exclusively for live-streaming content creators. The USP of these headsets is the microphone design that adjusts and allows positioning even as the user moves his head. The mic is placed close to the user's mouth by a flexible boom arm, which reduces background noise and produces clear audio.
  • The COVID-19 pandemic significantly prompted the adoption of headgear as there was rising demand for gaming consoles, online video streaming, work-form home, and e-learning platforms. The demand is robust, and consumers are looking to spend on headgear embedded with the latest technologies like Bluetooth, ANC (active noise cancellation), and sleek design to make it more portable.
  • As consumers get tech-savvy, they look forward to headsets that offer features to multitask efficiently, communicate clearly, and stay focused. The headset manufacturers should constantly research and analyze the customer behavior towards these communication devices and develop products with the latest technology and required features as per business needs.

Office And Contact Center Headset Market Trends

Wired Headsets to Hold Major Share

  • Any potential connectivity or Bluetooth issues that occur while using wireless headphones are minimized after switching to wired headphones. While technology like Bluetooth supports digital signals that connect wireless headphones, the wired ones are integrated with analog signals that can handle more data and deliver excellent sound quality.
  • The global headset demand is increasing and is expected to reach around 1.28 billion units by 2027. Users prefer wired headsets as they are more affordable than wireless ones. Although the cost largely depends on the technology that goes into developing them, Bluetooth models and gaming headset costs will always be on the upper side.
  • Despite their technological advancements, Bluetooth headphones sometimes suffer from annoying issues like connection drop errors or showing connection even if the user completes a call. A wired headset gives smooth and continuous connectivity as it is directly plugged into the device.
  • In February 2023, to overcome breaks in transmission and loss of quality, Sennheiser launched IE 200 wired earphones that feature a natural frequency response curve and virtually nonexistent harmonic distortion usually found in earphones. The brand has also improved the braided cable, which reduces handling noise.
  • Moreover, these days, demand for type-C earphones is increasing as most Android phones are coming into the market without an earphone jack. This puts the purchasers in a dilemma, as they must choose between the numerous Bluetooth headphones or USB Type-C earphones. Bluetooth headphones are excellent. However, they are not favored by a majority of people, as they are cordless and, therefore, can be easily misplaced.
  • Thus, several players are also focusing on introducing type C earphones for better communication and sound. For instance, in August 2022, OnePlus announced to introduce an upgraded USB Type-C wired earphones in India. These earphones are compatible with any Type-C USB port and pair easily with OnePlus devices. It will also allow users to modify the sound enhancement setting for a more customized sound.
  • Furthermore, call centers are primarily choosing UC and business headsets due to the advantages they offer to their business operations, including enhanced employee productivity and effective client communication.
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Asia-Pacific is Anticipated to Hold Major Market Growth

  • Manufacturing is a crucial driver of economic growth for Asian countries. The Governments are encouraging international players to invest and shift their manufacturing operations in the APAC region. In 2023, the Asia-Pacific area is anticipated to lead global economic growth because of free trade agreements, effective supply chains, and affordable prices.
  • The government of Vietnam is concentrating on services that can encourage the expansion of other industries, particularly manufacturing. Vietnam has become a viable choice for commercial investments amid the US-China trade conflict. Vietnam is eager to ease some limitations on the trade in services and foreign investment while enacting measures to increase competition and indigenous enterprises' access to financing.
  • The government of India is promoting the Make in India Project to accelerate manufacturing in the country. The prices of the headphones, earbuds, and other wearables like smartwatches being imported into the country were hiked to boost local manufacturing. Though international brands have taken advantage of the PLI scheme, homegrown brands are taking initiatives to expand their portfolio in product manufacturing. For instance: The Indian wearables startup Boat manufactured over 10 million wearables products annually.
  • Moreover, the region's robust need for business process outsourcing has predominantly fueled the requirement for professional headsets. Presently, India holds a leading position in the business process outsourcing market within the region. India's BPO sector is well-established and manages numerous primary and secondary (non-essential) business operations. These encompass customer service call centers, IT system advancement, IT infrastructure, and technical assistance. This upsurge in audio and video conferencing interactions during these operations amplifies the market demand for professional headsets.

Office And Contact Center Headset Industry Overview

The office and contact center headset market is moderate and has the potential to grow further as companies enhance their product portfolio with improved features and innovative ideas. Noise Cancellation, Bluetooth connectivity, and precise voice pick-up are features these headset companies have integrated into their products over time. To compete in the market, these headset brands are using strategic pricing and the latest technology. However, the market is dominated by players such as Samsung Electronics Co. Limited, LG Electronics, Panasonic Corporation, etc.

In March 2023, Mart Networks selected Jabra to develop video and headset devices for remote workers in Kenya. Jabra manufactures its products primarily for business enterprises and is developing platforms like Engage AI that help contact center agents enhance and improve the customer experience. The tool is helpful for customer service agents as it displays real-time sentiment scores during the call, thereby understanding the sentiments and engagement levels running on the customer side and agents.

In December 2022, Netflix signed a contract with Boat to launch stream edition products for Netflix. Along with headsets, neckbands and TWS earbuds will also be included. The headset will be loaded with Active Noise Cancellation (ANC) and a foldable design.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of COVID-19 impact on the industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Remote Work is expected to remain a major trend in the near future
    • 5.1.2 Growing demand from Government & Healthcare vertical
    • 5.1.3 Advanced noise cancellation and move towards wireless connectivity expected to drive demand
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Consumer-grade headsets with recent features are being preferred over professional-grade headsets
    • 5.2.2 Decline usage of desktop phones coupled with shortage issues

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Office
    • 6.1.2 Contact Center
  • 6.2 By Connectivity Type
    • 6.2.1 Wired
    • 6.2.2 Wireless
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of the Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Rest of the Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Key Vendor Profiles
    • 7.1.1 Samsung Electronics Co. Limited
    • 7.1.2 LG Electronics
    • 7.1.3 Panasonic Corporation
    • 7.1.4 Sennheiser electronic GmbH & Co. KG
    • 7.1.5 Audio-Technica Corporation
    • 7.1.6 Sony Corporation
    • 7.1.7 Plantronics, Inc.
    • 7.1.8 Jabra

8 INVESTMENT SCENARIO

9 MARKET OUTLOOK