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市場調査レポート
商品コード
1522953
世界の業務用ヘッドセット市場における成長機会、予測(~2030年)Growth Opportunities in the Global Professional Headsets Market, Forecast to 2030 |
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世界の業務用ヘッドセット市場における成長機会、予測(~2030年) |
出版日: 2024年07月11日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
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市場が低成長に移行する中、新たな成長機会を模索する業務用ヘッドセットベンダー
世界の業務用ヘッドセットの市場規模は、2023年末までに18億2,000万米ドルに達すると予測され、2022年比で13.2%の減収を反映しています。しかし、PC USBおよびUCCセグメントにおける出荷台数の減少が相対的に少なかったため、出荷台数の減少率は売上高よりもはるかに少なかったです。
2023年のヘッドセット需要は、2021年の受注残による2022年第1四半期の需要増の影響を受けました。2023年にはそのような四半期がないため、市場は減少しました。この落ち込みは、GN AudioやHP|Polyなどの主要ベンダーが2023年の初めにヘッドセットの価格を引き上げたことも要因となっています。
コードレスヘッドセット市場は過去4年間で初めて減収となった。コードレスDECTヘッドセット分野は2桁台の大幅減、コードレスBluetoothヘッドセット分野は1桁台の減となった。しかし、over-the-earステレオヘッドバンドとトゥルーワイヤレスカテゴリーのセグメントは2023年に成長しました。
しかし、ソフトウェアベースのビジネスコミュニケーションやコラボレーションサービスの利用といった長期的な成長要因は、予測期間中も成長を牽引すると思われます。需要が有線から無線に移行し、DECTヘッドセットの需要が2025年以降安定することを見越して、平均販売価格は若干上昇すると予想されます。PC USBヘッドセットとUCCヘッドセット、コードレスヘッドセット、オフィス用ヘッドセットから成長が見込まれます。
ヘッドセットの今後の成長は、ドングル不要のBluetooth、中距離ヘッドセットのアクティブノイズキャンセリング(ANC)、AI対応のノイズキャンセリングとスピーカーの音声強化、1回の充電でより長持ちする一般的なヘッドセットなど、期待される新機能にも影響されます。
この分析の一環として、フロスト&サリバンは世界の業務用ヘッドセット市場における市場促進要因、抑制要因、競合動向、成長機会を明らかにしました。
広範な1次調査と2次調査を通じて、この分析はヘッドセットのベンダーとメーカーに、変化する市場力学に関する詳細な視点を提供します。この分析がベンダーの成長を加速し、ヘッドセットマーケットプレース内での浸透機会を拡大するための貴重な洞察を提供するものと期待しています。
The Professional Headset Vendors Search for New Growth Opportunities as Market Transitions to Slow Growth
The global professional headsets market is estimated to have reached $1.82 billion by the end of 2023, reflecting a decline of 13.2 percent over 2022 in terms of revenue. However, the unit shipment decline was much lesser than revenue, driven by relatively lower decline in unit shipment in PC USB and UCC segment.
Headsets demand in 2023 was impacted by elevate demand for Q1 2022, caused by backlog in 2021. It is absence of such a quarter in 2023 meant the market declined in 2023. The dip was also fueled by headsets price increase as brought in by leading vendors such as GN Audio and HP|Poly at the start of 2023.
The cordless headsets market declined in revenue for the first time in last four years. The decline was broadbase with high double digit decline in Cordless DECT headset segment and single digit decline in cordless Bluetooth headset segment. However, over-the-ear stereo headband, and true wireless categories segments grew in 2023.
However, the long term growth drivers such as use of software-based business communications and collaboration services will continue to drive growth during forecast period. We expect market to see slightly increase in average selling price, as the demand moves from wired to wireless and in anticipation of DECT headsets demand stabilizing from 2025 onwards. Growth is expected to come from PC USB and UCC headsets, cordless headsets, and headsets in office segments.
The future growth in headsets will also be influenced by expected new features such as dongle less Bluetooth, Active Noise Cancellation (ANC) in medium range headsets, AI-enabled noise-cancellation and speaker voice enhancements, and in general headsets that last longer on a single charge.
As part of this analysis, Frost & Sullivan has identified market drivers, restraints, competitive trends, and growth opportunities in the global professional headset market.
Through extensive primary and secondary research, this analysis provides headsets vendors and manufacturers with an in-depth perspective on the dynamics of a changing market. Frost & Sullivan expects that this analysis will provide vendors with valuable insights to accelerate their growth and expand their penetration opportunities within the headset marketplace.