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市場調査レポート
商品コード
1405363

使い捨て包装-市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Single-use Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 117 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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使い捨て包装-市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

使い捨て包装市場規模は2024年に429億5,000万米ドルと推定され、2029年には573億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは5.93%で成長する見込みです。

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主要ハイライト

  • 使い捨てプラスチック包装は、都市化、多忙なライフスタイル、飲食品へのニーズにより高い需要があり、業界を牽引しています。飲食物の消費量の増加やオンライン食品宅配の人気も、使い捨て包装の需要を押し上げています。その強度、汎用性、手頃な価格、透明性により、使い捨てプラスチック包装はさまざまな業界で人気を博しています。
  • 消費者の購買行動の変化と、柔軟性があり、費用対効果が高く、使いやすい包装の普及が、使い捨て包装の市場を牽引しています。使い捨て食品包装を使用することは、一度しか使用しないことを目的とした製品を使用することで汚染や疾病伝播のリスクを排除し、食中毒を予防する上で不可欠です。使い捨て製品の例は、ファーストフード店、テイクアウト・レストラン、ケータリング施設など、様々な飲食店で見かけることができます。現代では、ほとんどのエンドユーザー業界団体が、使い捨ての紙やプラスチックの飲料カップ、飲料の蓋、ストローやボトルなど、日常生活に欠かせないデザインを採用しています。
  • 中国やインドなどの新興諸国におけるeコマースの台頭は、使い捨て包装の需要を増加させると予想されます。さらに、市場における包装のニーズは、使い捨て包装市場の需要を促進する新たなeコマース市場の開発によって影響を受けた現代のライフスタイルの変化や飲食品産業、在宅医療産業、医療産業、パーソナルケア産業の拡大の成長によって影響を受けると予想されます。
  • さらに、食品業界は最近、クラウドキッチンの新たな需要が出現し、大きく変貌しています。クラウドキッチンは近年人気が急上昇しています。クラウドキッチンのコンセプトが消費者にますます受け入れられるようになり、特にポストパンデミックでは、レストランがオンラインフードデリバリーを採用し、ユーザーの需要によりテイクアウトやデリバリーサービスへと移行が起こる。
  • 世界中でプラスチック材料が広く使用されるようになったことで、環境に対する脅威がかなり高まっており、各国政府や世界の規制機関がこの問題に対処するための措置を講じています。この問題に対処するため、インドなどの発展途上諸国は、実用性が低く、ポイ捨ての可能性が高い特定された使い捨てプラスチック製品の生産、輸入、保管、流通、販売、使用を禁止しています。禁止品目のリストには、プラスチックの棒を含むイヤホン、風船用のプラスチックの棒、プラスチックの旗、キャンディーの棒、アイスクリームの棒、装飾用のサーモチョコ、プラスチックの皿、コップ、グラス、カトラリー、フォーク、かき混ぜ器が含まれています。スプーン、ナイフ、ストロー、トレイ、菓子箱を囲む包装・梱包用フィルム、招待状、タバコの箱、プラスチックやPVC製のバナーなど、すべて100ミクロン以下のものとなります。
  • 一方、ロシアとウクライナの戦争は、いくつかの国に対する経済制裁、商品価格の高騰、サプライチェーンの混乱、世界の多くの市場への影響をもたらしています。中東諸国の中には、食料とエネルギーの輸入に大きく依存している国もあり、ウクライナ危機がもたらす経済的ショックの影響を特に受けやすいです。ロシアとウクライナの戦争は、生産設備を持ついくつかの国で原材料価格とエネルギーコストを上昇させ、商品価格の高騰、サプライチェーンの混乱、多くの市場への影響をもたらしています。戦略国際問題研究所によると、戦争によってウクライナとロシアからの食糧輸出が制限され、これらの商品の価格が上昇しました。包装材料や品目のコスト上昇により、サプライチェーン全体で利益が減少しています。

使い捨て包装市場の動向

飲食品分野の需要拡大

  • オンライン食品デリバリー・プラットフォームやモバイル・アプリケーションの台頭が、使い捨て包装製品、特に容器の成長を刺激しています。飲食品分野では、オンラインで注文を受け付ける独立型レストランや、飲食品アグリゲーター・アプリケーションを通じたeコマース取引が、ここ数年で著しい成長を遂げています。
  • さらに、先進諸国におけるペースの速い生活は、クイックサービス・レストランにおける使い捨てのフードサービス用包装を必要なものにしています。自宅で食事を準備する時間がないため、ファーストフードに頼る人が増えています。使い捨て包装は、レストランが食品を分別し、安全かつ経済的に包装することを可能にすると同時に、顧客に素早く簡単に食事を移す方法を提供します。
  • どのQSRも、使い捨ての紙コップ、紙ストロー、ハンバーガーの箱、フライ容器など、様々な使い捨て食品包装を毎日利用しています。また、メニューを保護し、清潔に保ち、適温に保ち、ブランドの色やロゴを刻印するためにも使われています。クイックレストラン市場は、住民の消費力の高さから日々拡大しています。インド、カナダ、ドイツ、フランスなどでは、レストランでの食事は特別な日を祝い、家族で楽しむ場所として広く認知されています。そんな中、コーヒーチェーンで有名なスターバックスは、外での間食やコーヒーへの需要から、世界中で店舗数を増やしています。同社の世界店舗数は3万5,711店で、前年の3万3,833店から増加しています。
  • 飲食品業界でもバッグは広く使われています。外出先での食事は急速に一般化しつつあり、提供された食品を便利に消費するために、包装は重要な役割を果たしています。宅配や持ち帰り食品は、急成長を確認した動向です。そのため、レジ袋はレストラン、カフェ、外食チェーンが顧客に料理と利便性を提供するために使用する重要な要素となっています。
  • さらに、食品分野での使い捨て板紙包装の成長は、板紙包装の優れた運用特性に起因しています。板紙包装は食品と接触しても安全で、幅広い温度範囲で使用でき、より長期間にわたって有機的特性を維持できます。段ボール箱やカートンは、ピザ、シリアル、スナック・クラッカーなどの食品をミント・コンディションで配送するために広く利用されています。クッション性、強度、通気性、耐湿性、保護が必要な食品や非常に新鮮な青果物の包装に使用することができます。
  • さらに、人々がハイテクに精通し、利便性とサービススピードを重視するようになるにつれ、複数のオンライン食品注文ポータルが出現し、レストランや外食店のリーチを大幅に拡大しています。国産ブランドへの傾倒とカフェ文化の成長も、この国のレストラン市場の形成に一役買っています。こうした事例は、プラスチック容器、カップ、段ボール箱などの使い捨て包装を増大させると予想されます。
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アジア太平洋が大きな市場シェアを占める見込み

  • 同地域は、多くのエンドユーザー業界団体のおかげで、使い捨て包装市場の主要な投資家と採用者の一つです。弁当の増加動向、レストランやスーパーマーケットの増加、ボトル入り飲料水や飲料消費の増加が、この地域の市場成長の重要な促進要因となっています。
  • インドでは、経済の拡大、中間層の増加、ライフスタイルの変化、人口の増加により、使い捨て包装のニーズが高まっています。India Brand Equity Foundationは、2026年までに同国のeコマース市場は2,000億米ドルに達すると予測しています。インターネットとスマートフォンの利用ブームも、この地域のパッケージ需要の大半を牽引しています。
  • 需要の増加と飲食品分野の新規企業の参入により、インドでは飲食品の紙・板紙包装が増加しています。ZomatoやSwiggyといった食品宅配サービス企業の参入と急成長により、飲食品包装の消費が増加しています。
  • さらに中国では、弁当の増加傾向、レストランやスーパーマーケットの増加、ボトル入りの水や飲料の消費量の増加が、同国市場成長の重要な促進要因となっています。
  • 技術の先進化とエンドユーザー産業の包装用途の増加が、中国市場の成長を促す大きな要因となっています。人口が増加し、一人当たりの包装が増加しています。その背景には、コンビニエンス製品の利用拡大や、他の包装材料の代替としての使い捨て包装製品の利用増加といった消費者行動動向があります。
  • 単回使用ガラス包装は、医療業界におけるジェネリック注射薬の使用増加により成長しています。医薬用ガラス包装は、注射剤や非注射剤など様々な薬剤タイプに対応しています。医薬用ガラス包装の重要な特性は化学的耐久性が高いことで、製品の信頼性を最大限に高めています。
  • インドは世界の医薬品市場において突出した存在であり、その市場規模も拡大していることから、インドにおける使い捨てガラス包装の需要は拡大すると予想されています。インド・ブランド・エクイティ財団のウェブサイトに掲載されたデータによると、インドは世界最大のジェネリック医薬品供給国であり、世界の供給量の20%を占め、世界のワクチン需要の60%以上を満たしています。インドの医薬品産業は、世界全体で420億米ドルと評価されています。
  • さらに、日本は最も急成長している製薬産業の1つであり、さまざまな種類の包装における絶え間ない技術革新に絶えず注力しています。日本政府も、国際企業の投資に対する規制緩和を通じてこの成長に貢献しており、これによって日本の包装市場を牽引しています。

使い捨て包装業界概要

Ardagh Group SA、Amcor Group GmbH、Winpak Limitedなど、複数の世界的・地域的企業で構成される使い捨て包装市場は、大きく断片化されており、競争の激しい市場空間で注目を集めようとしています。この市場の特徴は、製品の差別化が低く、製品の普及が進み、競合が多いことです。

2023年2月、シロップと液体薬の医薬品・ハーブ市場向けに、Berry Global Healthcareは、小児用(CRC)とタンパーエビデント(TE)包装に対する需要の高まりに対応するため、顧客を支援する完全なバンドルソリューションを開拓しています。Berry Healthcareの新しいタンパーエビデントとチャイルドレジスタント機能には、20mlから1,000mlまでの28mmネックPETボトルの7つのバリエーションと様々なデザインがあります。

2022年11月、重要な使い捨て包装会社であるHotpackGlobalはカタールに製造施設を開設しました。この最新鋭の製造施設は、折りたたみカートンや段ボールカートン、紙袋、カップなど、Hotpackの紙製品を幅広く製造する専門工場です。同工場はドーハの新工業地域に位置しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 発展途上国におけるeコマースの台頭
    • オンライン食品宅配サービスの需要拡大
  • 市場の課題
    • 世界の使い捨てプラスチック包装製品の使用に対する規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • 紙と板紙
    • プラスチック
    • ガラス
    • その他の材料(金属、木材)
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • パーソナルケア
    • 医薬品
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Novolex
    • Pactiv LLC
    • Dart Container Corporation
    • Winpak Ltd.
    • Berry Global Inc
    • Amcor Group GmbH
    • Huhtamaki Oyj
    • Hotpack Packaging Industries LLC
    • Graphic Packaging International, LLC
    • Transcontinental Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67268
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The Single-use Packaging Market size is estimated at USD 42.95 billion in 2024, and is expected to reach USD 57.30 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.93% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Single-use plastic packaging is in high demand because of urbanization, busy lifestyles, and the need for food and beverage drives the industry. The increase in the consumption of food and drink and the popularity of online food delivery are also driving the demand for single-use packaging. Due to its strength, versatility, affordability, and transparency, single-use plastic packaging has gained popularity across different industries.
  • The changing consumer buying behavior and the increasing prevalence of flexible, cost-effective, and user-friendly packaging drive the market for single-use packaging. Using single-use food packaging is essential in preventing foodborne illness by eliminating the risk of contamination and transmission of diseases by using products intended to be used only once. Examples of single-use products can be found in various eateries, such as fast-food joints, takeaway restaurants, and catering facilities. In the modern era, most end-user industry organizations adopt designs essential for everyday life, such as single-use paper and plastic beverage cups, beverage lids, and straws and bottles.
  • The emergence of e-commerce in developing countries such as China and India is expected to increase the demand for disposable packaging. Additionally, the need for packaging in the market is expected to be influenced by the growth of modern lifestyle changes and the expansion of the food and beverages industry, the home care industry, the healthcare industry, and the personal care industry impacted by the development of new e-commerce markets which drive the demand of Single-use packaging market.
  • Further, the food industry has significantly transformed recently, with a new demand for cloud kitchens emerging. Cloud kitchens have seen a surge in popularity in recent years, as the concept of cloud kitchens has become increasingly accepted by consumers, particularly in the post-pandemic, when restaurants adopt online food delivery, and the transition occurs to takeout and delivery services due to user demand.
  • The widespread use of plastic materials worldwide has posed a considerable threat to the environment, and governments and global regulatory bodies are taking steps to address this issue. To address this issue, developing countries such as India have banned the production, import, storage, distribution, sale, and use of identified single-use plastic products, which are of low utility and have a high littering potential. The list of prohibited items includes earbuds containing plastic sticks, plastic sticks for balloons, plastic flags, candy sticks, ice-cream sticks, thermocol for decoration, plastic plates, cups, glasses, cutlery, forks, and stirrers. Spoons, knives, straws, trays, wrapping or packing films surrounding sweet boxes, invitation cards, cigarette packets, and plastic or PVC banners, all smaller than 100 microns;
  • Meanwhile, the war between Russia and Ukraine has resulted in economic sanctions against several countries, high commodity prices, supply chain disruptions, and impacts on many markets worldwide. Some Middle Eastern nations are very reliant on imports of food and energy, making them particularly susceptible to economic shocks brought on by the Ukraine crisis. The war between Russia and Ukraine has made raw material prices and energy costs rise in several countries with production facilities, high commodity prices, supply chain disruptions, and impacts on many markets. According to the Center for Strategic and International Studies, the war restricted food exports from Ukraine and Russia and increased the prices of these commodities. The rising cost of packaging materials and items has resulted in a decline in profit across the supply chain.

Single Use Packaging Market Trends

Growing Demand for Food and beverage segment

  • The rise of online food delivery platforms and mobile applications has stimulated the growth of disposable packaging products, particularly containers. In the food and beverage sector, e-commerce transactions for standalone restaurants accepting orders online or through food aggregator applications have witnessed remarkable growth in the last few years.
  • Moreover, the Fast-paced life in developed countries has made single-use foodservice packaging in quick-service restaurants necessary. More individuals rely on fast food as they have less time to prepare meals at home. Single-use packaging enables restaurants to package food sensibly, securely, and economically while providing customers with a quick and easy way to transfer meals.
  • Every QSR utilizes a variety of single-use food packaging daily, including disposable paper cups, paper straws, burger boxes, and fry containers. It also uses them to protect menu items and keep them clean, at the right temperature, and imprinted with the brand's colors and logo. The quick restaurant market is multiplying daily because of the inhabitants' considerable spending power. In countries like India, Canada, Germany, and France, eating in restaurants is now widely recognized as the place to celebrate special occasions and have fun with the family. In this context, Starbucks, a famous coffee chain, has increased its stores worldwide due to demand for outside snacking and coffee. The company has 35,711 stores worldwide, which has risen from 33,833 stores the previous year.
  • Bags are also widely used in the food and beverage industry. Eating on the go is rapidly becoming a norm, and packaging plays a crucial role in ensuring that the food served is consumed conveniently. Home delivery and takeaway food are the trends that witnessed rapid growth. Thus, plastic bags are a vital element used by restaurants, cafes, and food service chains to deliver food and convenience to customers.
  • In addition, the growth of single-use paperboard packaging in the food sector is attributed to the superior operational characteristics of paperboard packaging, which is safe for food contact and can be used over a wide range of temperatures, maintaining organoleptic properties for a more extended period. Corrugated boxes and cartons are extensively utilized for delivering food products, such as pizzas, cereals, and snack crackers, in mint condition. They offer a clean new box each time, which can be used to pack foodstuffs and exceedingly fresh produce that needs cushioning, strength, ventilation, moisture resistance, and protection.
  • Moreover, as people become more tech-savvy and value convenience and service speed, multiple online food ordering portals have emerged, significantly increasing restaurants and food service outlets' reach. An inclination toward home-grown brands and a growing cafe culture also play a role in shaping the restaurant market in the country. Such instances are expected to augment single-use packaging such as plastic containers, cups, corrugated boxes, etc.
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Asia-Pacific Expected to Hold a Significant Market Share

  • The region is one of the major investors and adopters of the single-use packaging market, owing to many end-user industry organizations. The growing trend of packed meals, the increasing number of restaurants and supermarkets, and increasing bottled water and beverage consumption are significant driving factors of the regional market growth.
  • The need for single-use packaging is developing in India due to the country's expanding economy, growing middle class, changing lifestyles, and increasing population. The India Brand Equity Foundation predicts that by 2026, the country's e-commerce market will reach USD 200 billion. The boom in internet and smartphone use is also driving the majority of the packaging demand in the region.
  • With increased demand and new companies in the food and beverage space, India has seen a rise in the paper and paperboard packaging of food and beverages. The entry and meteoric rise of food delivery service companies such as Zomato and Swiggy have increased the consumption of food and beverage packaging.
  • Furthermore, in China, the growing trend of packed meals, the increasing number of restaurants and supermarkets, and increasing bottled water and beverage consumption are significant driving factors of the country's market growth.
  • The increasing technological advancements and end-user industry packaging applications are the significant factors driving the growth in the Chinese market. The population is growing, and packaging per person is increasing. It is due to consumer behavior trends, such as the growth in the use of convenience products and the increasing use of single-use packaging products as substitutes for other packaging materials.
  • Single-use glass packaging has been growing due to the increasing usage of generic injectable drugs in the healthcare industry. Pharmaceutical glass packaging is available in various drug types, such as injectable and non-injectable. The significant property of pharmaceutical glass packaging has high chemical durable properties, which maximizes the reliability of the products.
  • The demand for single-use glass packaging in India is expected to multiply as India is a prominent and expanding player in the global medicines market. According to data published on the India Brand Equity Foundation website, India is the world's largest provider of generic pharmaceuticals, accounting for 20% of the worldwide supply and meeting over 60% of global vaccine demand. The Indian pharmaceutical industry is .valued at USD 42 billion globally.
  • Furthermore, Japan is one of the fastest-growing pharmaceutical industries, constantly focusing on continuous innovation in different types of packaging. The Government of Japan also contributes to this growth through deregulations for international companies to invest, thereby driving the country's packaging market.

Single Use Packaging Industry Overview

The majorly fragmented single-use packaging market, comprising several global and regional players like Ardagh Group SA, Amcor Group GmbH, Winpak Limited, and more, is vying for attention in a contested market space. This market is characterized by low product differentiation, growing levels of product penetration, and high levels of competition.

In February 2023, For the pharmaceutical and herbal market for syrup and liquid medications, Berry Global Healthcare is developing a complete bundle solution to assist customers in capitalizing on the rising demand for child-resistant (CRC) and tamper-evident (TE) packaging. The new Berry Healthcare tamper-evident and child-resistant features have seven variations of 28mm neck PET bottles ranging from 20ml to 1,000ml and various designs.

In November 2022, HotpackGlobal, a significant disposable packaging company, opened a manufacturing facility in Qatar. The cutting-edge manufacturing facility is a specialized factory that will create a wide range of Hotpack's paper products, including folding and corrugated cartons, paper bags, and cups. It is situated in Doha's new industrial region.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industrial Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rise of E-commerce in Developing Nations
    • 5.1.2 Growing Demand for Online Food Delivery Services
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Regulations Against the Usage of Single-use Plastic Packaging Products Globally

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Paper and Paperboard
    • 6.1.2 Plastic
    • 6.1.3 Glass
    • 6.1.4 Other Material Types (Metals and Wood)
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Personal Care
    • 6.2.4 Pharmaceutical
    • 6.2.5 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 South Korea
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Mexico
      • 6.3.4.3 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 United Arab Emirates
      • 6.3.5.2 Saudi Arabia
      • 6.3.5.3 South Africa
      • 6.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Novolex
    • 7.1.2 Pactiv LLC
    • 7.1.3 Dart Container Corporation
    • 7.1.4 Winpak Ltd.
    • 7.1.5 Berry Global Inc
    • 7.1.6 Amcor Group GmbH
    • 7.1.7 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.8 Hotpack Packaging Industries LLC
    • 7.1.9 Graphic Packaging International, LLC
    • 7.1.10 Transcontinental Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET