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市場調査レポート
商品コード
1363857
使い捨て包装の世界市場規模調査&予測、素材タイプ別、エンドユーザー産業別、地域別分析、2023~2030年Global Single-use Packaging Market Size study & Forecast, by Material Type, by End-user Industry and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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使い捨て包装の世界市場規模調査&予測、素材タイプ別、エンドユーザー産業別、地域別分析、2023~2030年 |
出版日: 2023年10月04日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の使い捨て包装市場とは、1回限りまたは限定的な使用のために設計された包装材料の生産、流通、消費を包含する市場を指します。
使い捨て包装は通常、1回の使用または短期間だけ製品を包装・保護するために使用され、その後は廃棄されます。世界の使い捨て包装市場の成長は、人口増加、都市化、消費者の嗜好の変化、利便性重視のライフスタイル、オンラインショッピングの台頭など、いくつかの要因の影響を受けています。しかし、使い捨て包装によって発生する廃棄物や廃棄物に関する持続可能性や環境問題への注目も高まっています。
炭酸飲料用の使い捨てボトルと再利用可能ボトルの環境への影響を調査した分析によると、リサイクル率が40%~60%のPETボトルを使用することで、バージン材料から作られたボトルと比較して32%~48%の排出量削減につながる可能性があることが明らかになっています。その結果、この市場の企業は、規制を遵守し、クローズドループリサイクルシステムを確立するために、PET使い捨て包装のリサイクル性を高めることに重点を置いています。こうした素材のリサイクル重視の高まりは、PET使い捨て包装の成長機会を生み出すと予想されます。2021年2月、Coca-ColaはCoke、Diet Coke、Coke Zero Sugar、Coca-Cola Flavorsなどの商標ブランド用に100%再生PET(rPET)プラスチックのみで作られた13.2オンスボトルを発売しました。当初はカリフォルニア州、フロリダ州、北東部の一部の州で発売され、夏には他のスパークリング飲料ブランドも追随する予定です。このイニシアチブは、パッケージにリサイクル素材を取り入れ、持続可能な慣行を推進するという業界のコミットメントを強調するものです。しかし、使い捨て包装はコストが高いため、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長が阻害されます。
使い捨て包装の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、飲食品、医療、eコマースなどの確立された産業の存在によって、使い捨て包装市場で大きな市場シェアを占めています。同地域では、便利で持ち運びに便利な包装ソリューションへの需要が高まっています。また、持続可能な包装慣行やリサイクル可能な材料の使用を促進する規制が重視されるようになっています。アジア太平洋は、人口増加、都市化、消費者のライフスタイルの変化などの要因により、使い捨て包装市場で最も速い成長を経験しています。中間層の増加、包装食品・飲食品の採用増加などが、使い捨て包装ソリューションの需要を促進しています。持続可能性に対する意識が高まり、環境に優しい代替包装の開発と採用につながっています。
本調査の目的は、近年のさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における業界の質的・量的側面を取り入れるよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢と市場情勢の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
The global Single-use Packaging Market refers to the market that encompasses the production, distribution, and consumption of packaging materials designed for one-time or limited use. Single-use packaging is typically used to package and protect products for a single use or a short duration, after which it is disposed of. The growth of the global single-use packaging market is influenced by several factors, including population growth, urbanization, changing consumer preferences, convenience-driven lifestyles, and the rise of online shopping. However, there is also an increasing focus on sustainability and environmental concerns related to the disposal and waste generated by single-use packaging.
An analysis studying the environmental impact of single-use and reusable bottles for carbonated soft drinks has revealed that using PET bottles with a recycled content of 40%-60% may lead to emissions reductions of 32%-48% compared to bottles made from virgin materials. As a result, companies in the market are placing a strong focus on enhancing the recyclability of PET single-use packaging to comply with regulations and establish a closed-loop recycling system. The growing emphasis on recycling these materials is expected to create growth opportunities for PET single-use packaging. In February 2021, Coca-Cola introduced a 13.2-oz. bottle made entirely from 100% recycled PET (rPET) plastic for its trademark brands such as Coke, Diet Coke, Coke Zero Sugar, and Coca-Cola Flavors. Initially launched in California, Florida, and select states in the Northeast, other sparkling beverage brands are set to follow suit in the summer. This initiative highlights the industry's commitment to incorporating recycled materials into packaging and promoting sustainable practices. However, the high cost of Single-use Packaging stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Single-use Packaging Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America has a significant market share in the single-use packaging market, driven by the presence of established industries such as food and beverages, healthcare, and e-commerce. The region is witnessing a growing demand for convenient and on-the-go packaging solutions. There is also increasing emphasis on sustainable packaging practices and regulations promoting the use of recyclable materials. The Asia-Pacific region is experiencing fastest growth in the single-use packaging market due to factors such as population growth, urbanization, and changing consumer lifestyles. The rise of the middle class and the increasing adoption of packaged food and beverages are driving the demand for single-use packaging solutions. There is a growing awareness of sustainability, leading to the development and adoption of environmentally friendly packaging alternatives.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and Material Type offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.