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市場調査レポート
商品コード
1687763

LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

LED Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 311 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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LED照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 311 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

LED照明の市場規模は、2025年に487億7,000万米ドルと推定され、2030年には651億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.96%で成長します。

LED Lighting-Market-IMG1

工業生産需要の増加、保管スペースのニーズの高まり、オフィススペースの利用可能性の増加が、屋内LED照明市場の需要を牽引

  • 金額シェアでは、2023年に産業・倉庫(I&W)がシェアの大半(49.2%)を占め、商業(31.1%)、住宅(17.5%)、農業が続きます。今後数年間は(I&W)と農業用照明のシェアが上昇し、残りの部門では若干の減少が予想されます。COVID-19期間中、世界各地で産業界はいくつかの内外からの逆風に直面しました。多くの国が2021年の工業生産を維持しました。2021年、米国は2020年比11.55%増の2兆4,971億米ドルを生産しました。同期間中、英国は2,748億7,000万米ドルを生産し、2020年比で16.57%増加しました。このように、工業生産の増加は倉庫の必要性を高め、今後数年間の屋内照明需要を増加させる結果となりました。
  • 政府の補助金や住宅制度は、多くの国で新しい住宅の導入に重要な役割を果たしています。インドでは、政府がいくつかの省エネプログラムを導入しています。例えば、中央政府の野心的なプラダン・マントリ・アワス・ヨジャナ(PMAY)プログラムは、2022年までに全国で2,000万戸の手頃な価格の都営住宅を建設することを目標としています。カナダのカルガリーでは、2022年に複数戸の住宅プロジェクトが17,306件の着工を記録しました。
  • eコマースと輸出ブームにより、新しい倉庫やその他の物流インフラへの需要が高まっており、物流関連の建築物はますます重要な分野となっています。2022年7月、Yum China Holdings Inc.は上海の嘉定地区で面積6万1,000平方メートルのYum China Supply Chain Management Centerの建設を開始しました。このような事例は、世界の屋内LED市場の成長を促進すると予想されます。

政府の税制、再生可能プロジェクトの増加、街灯への投資

  • 金額シェアと数量シェアでは、2023年にアジア太平洋地域がシェアの大半を占め、北米が2位につけています。APAC諸国では、省エネと税制優遇が産業用および商業用LED照明市場で人気を集めている主要動向です。インドネシア政府は、2015年政府規制と政策No.18を発行し、LEDのための国内外の投資を誘致するための一連の優遇税制を打ち出し、それによって消費者の低価格購入を実現しました。日本は、2050年までに世界の温室効果ガス排出量の少なくとも50%削減を達成するために、日本の国家意思決定貢献(INDCs)草案の実施を計画しました。政府は、市民が省エネ意識を高めるためにNPOや地域支援プロジェクトを積極的に運営することを奨励しました。APAC地域では、再生可能エネルギープロジェクトや照明インフラへの投資が増加しています。2023年2月、中国の黄岡市で、エネルギーコストを節約するための大規模なスマートインフラプロジェクトが開始されました。
  • 北米では、2021年に米国が世界各国から約125億米ドル相当の照明器具を輸入しました。2022年12月、62%の建設業者が住宅販売において住宅ローン金利の買い取りを行うなど、購入者にインセンティブを与えました。このような措置がとられたのは、2022年の販売活動が低下したためです。2023年には販売が回復し、LED照明の需要が大幅に増加すると予想されます。コネクテッド街灯への投資は、この地域のLED照明市場を牽引する大きな要因の一つです。すでに数多くのコミュニティが街路灯や道路照明プロジェクトの恩恵を受けています。例えば、グランドラピッズ市議会は2021年2月、市の街灯すべてをLEDにアップグレードする946万米ドルの契約を承認しました。

LED照明市場の動向

エネルギー効率の高い建築物の増加とEVの世界の販売台数の増加が市場の成長を促進

  • 世界の人口は2021年に78億9,000万人に達しました。世界の雇用者数は2015年の31億6,000万人から2022年には33億2,000万人に達しました。雇用者数の増加に伴い、より多くの知識が国民に行き渡るため、LEDの使用は増加すると予想されます。
  • COVID-19の大流行にもかかわらず、エネルギー効率の高い建設に対する世界の支出は、2019年の1,650億米ドルから2020年には1,840億米ドル超へと異例の11.4%増となりました。エネルギー効率への投資の年間成長率は、2015年以来初めて3%を超えました。エネルギー効率の高い建物の開発が進み、拡大する人口の住宅ニーズに対応するため、住宅の部屋数を増やす必要があるため、LEDの需要が増加すると予想されます。
  • 2022年には、世界中で1億4,396万台の自動車が生産されました。2023年には1億5,092万台に増加すると予測されています。電気自動車の世界販売台数は2022年に1,000万台を突破し、2023年にはさらに35%増の1,400万台になると予測されました。この急速な拡大の結果、電気自動車の市場シェアは2020年の4%から2022年には14%に上昇しました。電気自動車は、従来の自動車よりも1台あたり多くのプロセッサを必要とするため、その使用台数の増加に伴い、車載用半導体チップのニーズも増加しています。自動車産業における半導体需要の増加は、LED照明市場を後押しすると思われます。

人口増加、グリーンビルディング、LED普及のための政府プログラムなどが市場を牽引

  • 世界の人口は2020年の77億9,000万人から2023年には80億人に達します。人口上位国には中国(14億5,000万人)、インド(14億2,000万人)、米国(3億3,680万人)が含まれます。さらに、世界の雇用者数は2015年の31億6,000万人から2022年には33億2,000万人に増加しました。雇用者数の増加と人口増加の結果、より多くの知識が国民に広まるにつれて、LEDの使用は増加すると思われます。
  • COVID-19の大流行にもかかわらず、エネルギー効率の高い建設に対する世界の支出は、2019年の1,650億米ドルから2020年には1,840億米ドル超へと、異例の11.4%増となりました。エネルギー効率への投資の年間成長率は、2015年以来初めて3%を超えました。エネルギー効率の高い建物の開発が進み、人口増加の住宅ニーズに対応するため、住宅の部屋数を増やす必要があるため、LEDの需要が増加します。
  • 世界的には、新築住宅の発売が増加しており、照明の必要性からLEDの普及が進んでいます。例えばインドでは、ムンバイ首都圏(MMR)の新規発売戸数が前年の56,883戸から2022年には2倍以上の124,652戸に増加しました。ブラジルのアフォーダブル住宅プログラムも再開されました。ブラジル大統領は、低所得者向けの全国的な連邦住宅プログラムを2023年2月に再開する計画を発表しました。同大統領は2009年に「Minha Casa, Minha Vida」(直訳すると「私の家、私の人生」)と名付けられたこのプログラムを創設しました。このような事例により、同国におけるLED照明の需要がさらに高まると期待されています。

LED照明産業の概要

LED照明市場は細分化されており、上位5社で31.38%を占めています。この市場の主要企業は ACUITY BRANDS, INC.、LEDVANCE GmbH(MLS)、OSRAM GmbH.、Panasonic Holdings Corporation、Signify(Philips)などがあります。(順不同)

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 自動車生産台数
  • 人口
  • 一人当たり所得
  • 自動車ローン金利
  • 充電ステーション数
  • 自動車保有台数
  • LED総輸入量
  • 照明消費電力
  • 世帯数
  • 道路網
  • LED普及率
  • スタジアム数
  • 園芸面積
  • 規制の枠組み
    • 屋内照明
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • 中国
      • フランス
      • ドイツ
      • 湾岸協力会議
      • インド
      • 日本
      • 南アフリカ
      • 英国
      • 米国
    • 屋外照明
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • 中国
      • フランス
      • ドイツ
      • 湾岸協力会議
      • インド
      • 日本
      • 南アフリカ
      • 英国
      • 米国
    • 自動車用照明
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • 中国
      • フランス
      • ドイツ
      • 湾岸協力会議
      • インド
      • 日本
      • 南アフリカ
      • 韓国
      • スペイン
      • 英国
      • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 屋内照明別
    • 農業用照明
    • 商業用照明
      • オフィス
      • 小売
      • その他
    • 産業・倉庫
    • 住宅照明
  • 屋外照明別
    • 公共施設
    • 道路
    • その他
  • 自動車用ユーティリティ照明別
    • デイタイムランニングライト(DRL)
    • 方向指示灯
    • ヘッドライト
    • リバースライト
    • ストップライト
    • テールライト
    • その他
  • 自動車用照明別
    • 2輪車
    • 商用車
    • 乗用車
  • 地域別
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東・アフリカ
    • 北米
    • 南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ACUITY BRANDS, INC.
    • HELLA GmbH & Co. KGaA(FORVIA)
    • KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • LEDVANCE GmbH(MLS Co Ltd)
    • Marelli Holdings Co., Ltd.
    • OPPLE Lighting Co., Ltd
    • OSRAM GmbH.
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Signify(Philips)
    • Stanley Electric Co., Ltd.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 65296

The LED Lighting Market size is estimated at 48.77 billion USD in 2025, and is expected to reach 65.13 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.96% during the forecast period (2025-2030).

LED Lighting - Market - IMG1

The increasing demand for industrial production, rising need for storage space, and increasing availability of office space drive the demand for indoor LED lighting market in the region

  • In terms of value share, in 2023, industrial and warehouse (I&W) accounted for the majority of the share (49.2%), followed by commercial (31.1%), residential (17.5%), and agricultural. The market share is expected to gain in (I&W) and agricultural lighting in coming years and a small reduction in the remaining divisions. Across the globe, industries faced several internal and external headwinds during COVID-19. A large number of countries sustained their industrial production in 2021. In 2021, the United States produced a total of USD 2,497.1 billion, an increase of 11.55% compared to 2020. During the same period, the UK produced a total of USD 274.87 billion, an increase of 16.57% compared to 2020. Thus, the growing industrial production resulted in creating more need for warehouses and increasing the demand for indoor lighting in coming years.
  • Government subsidies and housing schemes play a key role in the adoption of new houses in many nations. In India, the government has introduced several energy-saving programs. For example, the central government's ambitious Pradhan Mantri Awas Yojana (PMAY) program aimed to build 20 million affordable metropolitan housing units nationwide by 2022. In Calgary, Canada, under multi-units, home projects fueled 17,306 starts in 2022.
  • E-commerce and the export boom have led to demand for new warehouses and other logistics infrastructure, and logistics-related building is becoming an increasingly important sector. In July 2022, Yum China Holdings Inc. commenced the construction of the Yum China Supply Chain Management Center in Shanghai's Jiading district, with an area of 61,000 square meters. Such instances are expected to drive the growth of the global indoor LED market.

Government tax policies, increase in renewable projects and investment in streetlights lead to market demand

  • In terms of value and volume share, Asia-Pacific accounts for the majority of the share in 2023, and North America stands at the second spot. In APAC countries, energy saving and tax benefits are a key trend gaining popularity in the industrial and commercial LED lighting market. The Indonesian government issued a 2015 Government Regulation No. 18, a series of preferential tax policies to attract domestic and foreign investment for LED, thereby providing low-cost consumer purchases. Japan planned to implement Japan's Intended Nationally Determined Contributions (INDCs) draft to achieve at least a 50% reduction of global GHG emissions by 2050. The government encouraged citizens to proactively run NPOs and local outreach projects to raise energy-saving awareness. APAC region is increasingly investing in renewable energy projects and lighting infrastructure. In February 2023, a large-scale smart infrastructure project was initiated in Huanggang City, China, to save energy costs.
  • In North America, in 2021, the United States imported approximately USD 12.5 billion worth of lighting fixtures and fittings from the rest of the world. In December 2022, 62% of builders incentivized buyers, including providing mortgage rate buy-downs for residential sales. Such a step was taken due to dropping sales activity in 2022. The sale is expected to regain its position in 2023, providing LED lighting demand significantly. Investments in connected streetlights are one of the major factors driving the market for LED lighting in the region. Numerous communities have already benefited from street and roadway lighting projects. For instance, Grand Rapids city council members approved a USD 9.46 million contract in February 2021 to upgrade all of the city's street lights to LEDs.

Global LED Lighting Market Trends

Increasing energy-efficient construction and the rise in global sales of EVs are expected to drive the growth of the market

  • The world's population reached 7.89 billion people in 2021. Global employment figures reached 3.32 billion in 2022 from 3.16 billion in 2015, an increase of almost 0.13 billion. The use of LEDs is expected to increase as more knowledge is spread throughout the population as a result of the rise in the number of employed individuals.
  • Despite the COVID-19 pandemic, worldwide spending on energy-efficient construction increased by an exceptional 11.4% in 2020 to over USD 184 billion, up from USD 165 billion in 2019. The yearly growth rate for investments in energy efficiency surpassed 3% for the first time since 2015. The requirement for additional rooms in a house is anticipated to result in increased demand for LEDs due to the rise in the development of energy-efficient buildings and to meet the residential needs of the expanding population.
  • In 2022, there were 143.96 million automobiles produced worldwide. In 2023, that number was projected to rise to 150.92 million. Global sales of electric vehicles exceeded 10 million in 2022, and it was predicted that sales in 2023 would rise by another 35% to a total of 14 million. The market share of electric cars rose from 4% in 2020 to 14% in 2022 as a result of this quick expansion. Due to the fact that electric cars need more processors per vehicle than conventional automobiles, there has also been an increase in the need for automotive semiconductor chips as more of them are used. The rise in semiconductor demand in the automotive industry is likely to help the market for LED lighting.

The market is driven by increasing population, green buildings, and government programs to promote LED adoption

  • The world's population reached 8 billion people in 2023, up from 7.79 billion in 2020. The largest countries by population included China (1.45 billion), India (1.42 billion), and the US (336.8 million). Furthermore, global employment increased to 3.32 billion people in 2022 from 3.16 billion in 2015, an increase of almost 0.13 billion people. The use of LEDs will increase as more knowledge is spread throughout the population as a result of the rise in the number of employed individuals and population growth.
  • Despite the COVID-19 pandemic, worldwide spending on energy-efficient construction increased by an exceptional 11.4% in 2020 to over USD 184 billion, up from USD 165 billion in 2019. The yearly growth rate for investments in energy efficiency surpassed 3% for the first time since 2015. The requirement for additional rooms in a house will result in increased demand for LEDs due to the rise in the development of energy-efficient buildings and to meet the residential needs of the expanding population.
  • Globally, launches of new houses have been rising, creating more LED penetration due to the need for illumination. For instance, in India, new launches in the Mumbai Metropolitan Region (MMR) increased over two-fold to 1,24,652 units in 2022 from 56,883 units in the previous year. Brazil's affordable housing program also restarted. The Brazilian President announced plans to restart the nationwide federal housing program for low-income individuals in February 2023. The President created the program, named "Minha Casa, Minha Vida," which translates to "My Home, My Life," in 2009. Such instances are further expected to raise the demand for LED lighting in the country.

LED Lighting Industry Overview

The LED Lighting Market is fragmented, with the top five companies occupying 31.38%. The major players in this market are ACUITY BRANDS, INC., LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd), OSRAM GmbH., Panasonic Holdings Corporation and Signify (Philips) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Automotive Production
  • 4.2 Population
  • 4.3 Per Capita Income
  • 4.4 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.5 Number Of Charging Stations
  • 4.6 Number Of Automobile On-road
  • 4.7 Total Import Of Leds
  • 4.8 Lighting Electricity Consumption
  • 4.9 # Of Households
  • 4.10 Road Networks
  • 4.11 Led Penetration
  • 4.12 # Of Stadiums
  • 4.13 Horticulture Area
  • 4.14 Regulatory Framework
    • 4.14.1 Indoor Lighting
      • 4.14.1.1 Argentina
      • 4.14.1.2 Brazil
      • 4.14.1.3 China
      • 4.14.1.4 France
      • 4.14.1.5 Germany
      • 4.14.1.6 Gulf Cooperation Council
      • 4.14.1.7 India
      • 4.14.1.8 Japan
      • 4.14.1.9 South Africa
      • 4.14.1.10 United Kingdom
      • 4.14.1.11 United States
    • 4.14.2 Outdoor Lighting
      • 4.14.2.1 Argentina
      • 4.14.2.2 Brazil
      • 4.14.2.3 China
      • 4.14.2.4 France
      • 4.14.2.5 Germany
      • 4.14.2.6 Gulf Cooperation Council
      • 4.14.2.7 India
      • 4.14.2.8 Japan
      • 4.14.2.9 South Africa
      • 4.14.2.10 United Kingdom
      • 4.14.2.11 United States
    • 4.14.3 Automotive Lighting
      • 4.14.3.1 Argentina
      • 4.14.3.2 Brazil
      • 4.14.3.3 China
      • 4.14.3.4 France
      • 4.14.3.5 Germany
      • 4.14.3.6 Gulf Cooperation Council
      • 4.14.3.7 India
      • 4.14.3.8 Japan
      • 4.14.3.9 South Africa
      • 4.14.3.10 South Korea
      • 4.14.3.11 Spain
      • 4.14.3.12 United Kingdom
      • 4.14.3.13 United States
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Indoor Lighting
    • 5.1.1 Agricultural Lighting
    • 5.1.2 Commercial
      • 5.1.2.1 Office
      • 5.1.2.2 Retail
      • 5.1.2.3 Others
    • 5.1.3 Industrial and Warehouse
    • 5.1.4 Residential
  • 5.2 Outdoor Lighting
    • 5.2.1 Public Places
    • 5.2.2 Streets and Roadways
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Automotive Utility Lighting
    • 5.3.1 Daytime Running Lights (DRL)
    • 5.3.2 Directional Signal Lights
    • 5.3.3 Headlights
    • 5.3.4 Reverse Light
    • 5.3.5 Stop Light
    • 5.3.6 Tail Light
    • 5.3.7 Others
  • 5.4 Automotive Vehicle Lighting
    • 5.4.1 2 Wheelers
    • 5.4.2 Commercial Vehicles
    • 5.4.3 Passenger Cars
  • 5.5 Region
    • 5.5.1 Asia-Pacific
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Middle East and Africa
    • 5.5.4 North America
    • 5.5.5 South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 6.4.1 ACUITY BRANDS, INC.
    • 6.4.2 HELLA GmbH & Co. KGaA (FORVIA)
    • 6.4.3 KOITO MANUFACTURING CO., LTD.
    • 6.4.4 LEDVANCE GmbH (MLS Co Ltd)
    • 6.4.5 Marelli Holdings Co., Ltd.
    • 6.4.6 OPPLE Lighting Co., Ltd
    • 6.4.7 OSRAM GmbH.
    • 6.4.8 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.4.9 Signify (Philips)
    • 6.4.10 Stanley Electric Co., Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR LED CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms