デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1404446

ハンググライダー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測、2024~2029年

Hang Glider - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 65 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ハンググライダー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測、2024~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 65 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ハンググライダー市場は2024年に5,682万米ドルと評価され、2029年には6,620万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは3.10%を記録すると予想されます。

Hang Glider-Market-IMG1

アドレナリンスポーツやレクリエーション活動に参加する人が増えているため、世界のアドベンチャーツーリズムの成長が市場の成長を促進しています。アドベンチャースポーツは、可処分所得の増加や20~60歳代の人口増加によって重要性を増しています。世界銀行によると、2021年には15~64歳の人口が世界総人口の65%を占める。新興諸国輸入促進センターによれば、アドベンチャーツーリズムの3分の2を40~70歳が占めています。ライフスタイルの変化、人口動態、一人当たり所得の増加、野外レクリエーション活動の身体的・精神的メリットに対する人々の認識の高まりといった要因が、こうした活動に従事する人々を刺激し、現在ハンググライダー市場の需要を生み出しています。しかし、ハンググライダー中に引き起こされる事故が市場成長の妨げになる可能性があります。

ハンググライダー市場の動向

非電動ハンググライダー需要の増加が市場成長を牽引

予測期間中、非電動ハンググライダーセグメントはハンググライダー市場で顕著な成長を示すと思われます。今日のハンググライダーのほとんどは、グライダーを推進するためのモーターを搭載していないです。グライダー愛好家は通常、軽量で持ち運びが容易であること、組み立てや分解が簡単であることなどから、非電動グライダーを好んでいます。必要であれば、動力システム、モーター、プロペラを追加し、その他システムを少し変更するだけで、非電動ハンググライダーを電動ハンググライダーに改造することができます。このように、非電動ハンググライダーは、電動ハンググライダーへの改造が可能であることから、主にハンググライダー用に作られています。さらに、非電動ハンググライダーは電動に比べ安価です。これは、人々がこれらのハンググライダーを好む主な要因の1つでもあり、この動向は予測期間中成長を続けると予想されます。

Hang Glider-Market-IMG2

予測期間中、市場を独占する北米

北米地域は、ハンググライダーのスポーツ愛好家が増え続けていることから、市場を独占する可能性が高いです。米国は現在、ハンググライダー市場で大きなシェアを占めています。地理的に米国はハンググライダーに適した場所が多く、ハンググライダースポーツの最も人気のある目的地の一つとなっています。そのため、今後数年間は一般的にこの市場に需要が生まれると思われます。米国では毎年、ハンググライダー愛好家のために多くのイベントが開催されています。例えば、Paradise Airsports Nationals大会は、米国ハンググライダー選手権シリーズの一環として毎年開催されています。同様に、カナダ・ハンググライダー・パラグライダー協会も、ハンググライダー、パラグライダー、スピードフライングを専門とする他の国の協会と協力しています。また、ハンググライダーを含む多くのエクストリームスポーツでは、様々なフェスティバルが毎年大規模に開催されており、このスポーツを促進することで市場の成長を後押ししています。

ハンググライダー産業の概要

ハンググライダー市場は適度に細分化されており、いくつかのローカルおよび世界プレーヤーが市場で大きなシェアを占めています。主なプレーヤーには、Wills Wing Inc.、Moyes Delta Gliders、Aeros Company、Airborne Windsports Pty Ltd.、North Wingなどがあります。主なOEMは先進的なハンググライダーの設計と開発に高度な投資を行っており、長期契約や協定を通じて事業拡大にも注力しています。

スマートテキスタイルの開発により、いくつかのハンググライダーメーカーは現在、スポーツ用途の軽量ハンググライダーを提供しています。軽量ハンググライダーは需要の増加を目の当たりにしており、各メーカーはそうしたハンググライダーの製造に注力し、売上を伸ばしています。北米を拠点とするハンググライダーメーカーのノース・ウイングは、ハンググライダーやハンググライダー用アクセサリーを含む軽量シフトコントロールライトスポーツ航空機の設計・製造を行っています。このような材料とデザインへの重点的な取り組みは、プレーヤーが市場で新たな顧客を獲得するのに役立つと思われます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 電動
    • 非電動
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Wills Wings Inc.
    • Moyes Delta Gliders
    • Aeros Company
    • Airborne Windsports Pty Ltd.
    • North Wing
    • Avian Limited
    • ICARO 2000 srl
    • Finsterwalder GmbH
    • La mouette
    • Albatross Flying Systems

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64467
Hang Glider - Market - IMG1

The hang glider market was valued at USD 56.82 million in 2024 and is expected to reach USD 66.2 million by 2029, registering a CAGR of 3.10% during the forecast period (2024-2029).

The growth in adventure tourism globally is propelling the growth of the market as more and more people are participating in adrenaline sports and recreational activities. Adventure sports are gaining significance owing to the rising disposable income and a significant number of the population aged 20-60. According to the World Bank, in 2021, the population aged 15-64 was 65% of the total population globally. As per the Center for the Promotion of Imports from Developing Countries, people aged between 40 and 70 occupy two-thirds of adventure tourism. Factors such as changes in lifestyle, demographics, growing per capita income, and the increasing realization of people towards the physical and mental benefits of outdoor recreational activities are inspiring people to engage in such activities, which are currently creating a demand for the hang glider market. However, accidents caused during hang gliding might create hindrances to the market growth.

Hang Glider Market Trends

Increasing Demand for Non-powered Hang Glider Drive the Growth of the Market

The non-powered hang-glider segment will likely showcase remarkable growth in the hang-glider market during the forecast period. Most of the hang gliders today are not powered by any motor to propel the glider. Enthusiasts usually prefer the non-powered gliders primarily due to their lightweight nature, which allows them to be carried around easily, and the ease of assembly and disassembly. If necessary, the non-powered hang gliders can be converted to powered hang gliders by adding a power system, motor, and propeller, along with other small changes in the system. Thus, non-powered hang gliders are primarily built for hang gliding, owing to their feasibility in conversion to powered ones. Additionally, non-powered hang gliders are cheap compared to powered ones. This is also one of the major factors why people prefer these hang gliders, and this trend is expected to continue the growth during the forecast period.

Hang Glider - Market - IMG2

North America to Dominate the Market During the Forecast Period

North America region will likely dominate the market due to the ever-growing number of sports enthusiasts for hang gliding in the region. The United States currently has a huge market share in the hang glider market. Geographically, many places in the U.S. are favorable for hang gliding, making it one of the most sought-after destinations for hang gliding sport. This would generally create demand for the market in the years to come. Many events are conducted for hang gliding enthusiasts in the United States annually. For instance, the Paradise Airsports Nationals competition is organized every year as a part of the U.S. National Hang Gliding Championship Series. Similarly, the Hang Gliding and Paragliding Association of Canada collaborates with other national associations that are dedicated to hanging gliding, paragliding, and speed flying. Various other festivals are also being conducted annually on a large scale for many extreme sports in the region, including hang gliding, which may promote the sport, thereby boosting the market growth.

Hang Glider Industry Overview

The hang glider market is moderately fragmented in nature, with the presence of several local and global players holding significant shares in the market. Some of the key players are Wills Wing Inc., Moyes Delta Gliders, Aeros Company, Airborne Windsports Pty Ltd., and North Wing. The key OEMs highly invest in the design and development of advanced hang gliders and also focus on business expansion through long-term contracts and agreements.

With the development of smart textiles, several hang glider manufacturers are now offering lightweight hang gliders for sports applications. Lightweight hang gliders are witnessing an increase in demand, and the players are focusing on building such hang gliders to increase their sales. North Wing, a hang glider manufacturer based in North America, designs and manufactures lightweight shift control light-sport aircraft, including hang gliders and accessories for the hang gliders. Such emphasis on materials and designs will likely help the players to gain new customers in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Powered
    • 5.1.2 Non-powered
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Wills Wings Inc.
    • 6.1.2 Moyes Delta Gliders
    • 6.1.3 Aeros Company
    • 6.1.4 Airborne Windsports Pty Ltd.
    • 6.1.5 North Wing
    • 6.1.6 Avian Limited
    • 6.1.7 ICARO 2000 srl
    • 6.1.8 Finsterwalder GmbH
    • 6.1.9 La mouette
    • 6.1.10 Albatross Flying Systems

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS