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市場調査レポート
商品コード
1686655
プリンテッドサイネージ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Printed Signage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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プリンテッドサイネージ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: 2~3営業日
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プリンテッドサイネージ市場規模は、2025年に425億3,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは1.56%で、2030年には459億6,000万米ドルに達すると予測されます。
印刷看板は、世界中で最も広く使用されている看板ソリューションの1つです。主に、ビルボードやバックライト付きディスプレイを通じて、消費者を惹きつけ、在庫状況や特徴に関する知識を広めるために、製品のマーケティングや広告に採用されています。歴史的に、印刷されたサイネージは顧客の関心を引くことに成功しており、顧客が店舗から移動するまでの数秒の間に、ベンダーが認知度を高める鍵となる注目を集める必要性を満たしています。
低コストで効率的なサイネージ・ソリューションを多くの業界に提供しているため、費用対効果が市場成長を促進する主な要因となっています。これらのサインを展開するために必要な投資が少なく、寿命が長いことは、新興のデジタルサイネージとの激しい競争にさらされる印刷サイネージ市場が生き残るための重要な要因です。プリントサイネージ・ソリューションを選択する多くの企業や企業の背景にある主な理由は、追加のメンテナンス・コストをかけずに展開できる手軽さです。
市場はまた、複数の買収活動をしています。例えば、UDを拠点とし、印刷、サイネージ、ブランド製品、マーケティングのシングルポイントプロバイダーであるストラテジック・ファクトリーは、ボルチモアのサインメーカー、A|Aサインズがストラテジック・ファクトリーの傘下に入ることを発表しました。A|A Signs社の製品には、ビルサイン、パイロンサイン、モニュメントサイン、車両グラフィック、フリートブランディング、インパクトロゴ、道案内、方向サインなどがあります。
大判印刷は、バナー、ポスター、サイン、チャート、アナウンスメント、ダイアグラム、マーケティング・ディスプレイなど、インパクトのあるビジュアルを作り出します。印刷された看板は、多くの企業や組織で日常業務に使用されており、小売店、ロビー、展示会、ショールーム、イベント会場、購買ポイントなど、広告やマーケティング目的で使用されることが一般的です。
デジタルサイネージは、当初は印刷物よりも多額の費用がかかるかもしれないが、長期的には節約になります。この要因は、印刷された看板に大きな競合をもたらす態勢を整えています。さらに、デジタルサイネージの長寿命と高い再販価値は、これらのシステムの採用に影響を与えています。
さらに、パンデミック(世界的大流行)の発生により、世界的に旅行が激減しました。このため、運輸・物流業界は大きな打撃を受け、屋外用印刷看板の利用が制限されました。また、印刷看板市場は、様々なエンドユーザー産業からの需要の変化により、いくつかの影響を受けています。印刷看板は、ほとんどのエンドユーザー産業で大幅に減少しています。しかし、ヘルスケアなどのエンドユーザーでは、COVID-19の予防措置に関連した看板を作るニーズが増加しています。
新興諸国からの需要の開拓も市場に成長機会をもたらすと予想されます。例えば、インドには広大で起伏の多い地形があります。書籍出版や商業印刷産業が回復し、デジタル印刷の採用が進む一方で、インドの新聞産業は信頼性と発行部数を回復し続けています。サイネージ業界も回復しつつあり、デジタル3D積層印刷、デジタルテキスタイル、産業用印刷など、新しい技術や用途が登場しています。
プリンテッドサイネージ市場は競争が激しく、複数の大手企業が参入しています。市場シェアの面では、少数の企業が市場を独占しています。新興国における印刷需要の高まりと技術進歩に伴い、多くの企業が市場での存在感を高め、新市場での事業展開を拡大しています。
2024年2月グラナイト・クリーク・キャピタル・パートナーズのポートフォリオ会社であり、印刷ベースの企業コミュニケーション・ソリューションの主要企業であるセーラムワン・インクは、ノースカロライナ州コンコードを拠点とする著名な印刷・グラフィック会社iTek Graphicsの買収を発表しました。この買収はグラナイト・クリークのFlexCap IIIファンドからの投資とパトリオット・キャピタルからの共同投資によって行われました。この買収により、セーラムワンの現在の強みが強化されるとともに、顧客にさらに包括的なサービスを提供することが期待されます。
2023年7月Avery DennisonのTrafficJet Proは、最も生産性の高い交通標識印刷システムとして、デジタル印刷革命をリードし続ける。Signature Hiller GmbHはAvery Dennisonとの交通標識事業を拡大。
The Printed Signage Market size is estimated at USD 42.53 billion in 2025, and is expected to reach USD 45.96 billion by 2030, at a CAGR of 1.56% during the forecast period (2025-2030).
Printed signage is one of the most widely used signage solutions worldwide. It is mainly employed to market and advertise products to attract consumers and expand their knowledge regarding availability and features through billboards and backlit displays. Historically, printed signage has successfully engaged a customer, fulfilling the need to grab attention, which is the key to creating awareness within the few seconds a vendor has before the customer moves on from their stores.
Cost-effectiveness is the primary factor that drives market growth, as it offers low-cost and efficient signage solutions for many industries. The low investments required for deploying these signs and their longer lifespan are significant factors in helping the printed signage market survive with intense competition from emerging digital signage. The prime reason behind most businesses and companies that opted for printed signage solutions is the ease of deployment without additional maintenance costs.
The market is also witnessing multiple acquisition activities. For instance, Strategic Factory, a UD-based, single-point provider for print, signage, branded products, and marketing, announced that Baltimore sign manufacturer A|A Signs, which offers signage for commercial real estate developers and several businesses throughout the region, would be joining the Strategic Factory organization. A|A Signs products include building signage, pylon signs, monument signs, vehicle graphics, fleet branding, impact logos, wayfinding, and directional signs.
Large-format printing creates high-impact visuals, such as banners, posters, signs, charts, announcements, diagrams, and marketing displays. Printed signage is used by many companies and organizations for day-to-day operations, significantly for advertising and marketing purposes, commonly across retail locations, lobbies, tradeshows, showrooms, event venues, and purchase points.
Digital signage may incur more significant expenses initially than printed materials but will present long-term savings. This factor is poised to provide significant competition to printed signage. Further, digital signboards' longer lifespan and high resale value influence the adoption of these systems.
Moreover, the pandemic outbreak resulted in a drastic reduction in travel worldwide. This considerably negatively impacted the transportation and logistics industry, restricting outdoor printed signage usage. Also, the printed signage market has several effects due to changing demand from various end-user industries. Printed billboards have declined significantly in most end-user sectors. However, end users, such as healthcare, witnessed an increased need to make signages related to COVID-19 precautions.
Growing demand from developing countries is also anticipated to create growth opportunities for the market. For example, India has a large and rugged terrain. While its book publishing and the commercial printing industry have recovered and are increasingly embracing digital print, the Indian newspaper industry continues to regain its credibility and circulation. The signage industry is also recovering, and new technologies and audiences, such as digital 3D additive printing, digital textiles, and industrial printing, are coming onto the pages.
The printed signage market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, few players dominate the market. With the rising demand for printing and technological advancement across emerging economies, many companies are increasing their market presence and expanding their business footprint across new markets.
February 2024: Salem One Inc., a leading provider of print-based corporate communication solutions and a portfolio company of Granite Creek Capital Partners, announced its acquisition of iTek Graphics, a prominent printing and graphics company based in Concord, North Carolina. This acquisition was funded by investments from Granite Creek's FlexCap III fund and a co-investment from Patriot Capital. The acquisition is expected to enhance Salem One's current strengths while providing clients with an even more comprehensive range of services.
July 2023: Avery Dennison's TrafficJet Pro continues to lead the digital print revolution by being the most productive traffic sign printing system. Signature Hiller GmbH expands its traffic sign business with Avery Dennison.