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市場調査レポート
商品コード
1686655

プリンテッドサイネージ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Printed Signage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 104 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
プリンテッドサイネージ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

プリンテッドサイネージ市場規模は、2025年に425億3,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは1.56%で、2030年には459億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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印刷看板は、世界中で最も広く使用されている看板ソリューションの1つです。主に、ビルボードやバックライト付きディスプレイを通じて、消費者を惹きつけ、在庫状況や特徴に関する知識を広めるために、製品のマーケティングや広告に採用されています。歴史的に、印刷されたサイネージは顧客の関心を引くことに成功しており、顧客が店舗から移動するまでの数秒の間に、ベンダーが認知度を高める鍵となる注目を集める必要性を満たしています。

低コストで効率的なサイネージ・ソリューションを多くの業界に提供しているため、費用対効果が市場成長を促進する主な要因となっています。これらのサインを展開するために必要な投資が少なく、寿命が長いことは、新興のデジタルサイネージとの激しい競争にさらされる印刷サイネージ市場が生き残るための重要な要因です。プリントサイネージ・ソリューションを選択する多くの企業や企業の背景にある主な理由は、追加のメンテナンス・コストをかけずに展開できる手軽さです。

市場はまた、複数の買収活動をしています。例えば、UDを拠点とし、印刷、サイネージ、ブランド製品、マーケティングのシングルポイントプロバイダーであるストラテジック・ファクトリーは、ボルチモアのサインメーカー、A|Aサインズがストラテジック・ファクトリーの傘下に入ることを発表しました。A|A Signs社の製品には、ビルサイン、パイロンサイン、モニュメントサイン、車両グラフィック、フリートブランディング、インパクトロゴ、道案内、方向サインなどがあります。

大判印刷は、バナー、ポスター、サイン、チャート、アナウンスメント、ダイアグラム、マーケティング・ディスプレイなど、インパクトのあるビジュアルを作り出します。印刷された看板は、多くの企業や組織で日常業務に使用されており、小売店、ロビー、展示会、ショールーム、イベント会場、購買ポイントなど、広告やマーケティング目的で使用されることが一般的です。

デジタルサイネージは、当初は印刷物よりも多額の費用がかかるかもしれないが、長期的には節約になります。この要因は、印刷された看板に大きな競合をもたらす態勢を整えています。さらに、デジタルサイネージの長寿命と高い再販価値は、これらのシステムの採用に影響を与えています。

さらに、パンデミック(世界的大流行)の発生により、世界的に旅行が激減しました。このため、運輸・物流業界は大きな打撃を受け、屋外用印刷看板の利用が制限されました。また、印刷看板市場は、様々なエンドユーザー産業からの需要の変化により、いくつかの影響を受けています。印刷看板は、ほとんどのエンドユーザー産業で大幅に減少しています。しかし、ヘルスケアなどのエンドユーザーでは、COVID-19の予防措置に関連した看板を作るニーズが増加しています。

新興諸国からの需要の開拓も市場に成長機会をもたらすと予想されます。例えば、インドには広大で起伏の多い地形があります。書籍出版や商業印刷産業が回復し、デジタル印刷の採用が進む一方で、インドの新聞産業は信頼性と発行部数を回復し続けています。サイネージ業界も回復しつつあり、デジタル3D積層印刷、デジタルテキスタイル、産業用印刷など、新しい技術や用途が登場しています。

プリンテッドサイネージ市場動向

大きな成長が期待される小売セクター

  • 小売業の看板には、ポスター、バナー、背景幕からポップアップ・ディスプレイやグラフィックまで、あらゆるものが含まれます。看板は常に、見る人に瞬時にメッセージを伝え、ブランドの約束を実現する雰囲気や感情を作り出し、重要な組織メッセージを示す上で重要な役割を担ってきました。
  • 小売業界が拡大に注力し、広告やマーケティングに多額の投資を行っていることから、印刷看板市場はさらなる成長が見込まれています。小売業は、eコマースの開拓も手伝って飛躍的に成長しています。しかし、実店舗型産業は依然として大きな市場シェアを占めているが、eコマースの成長は比較的速いペースです。
  • 小売店向けの印刷看板は、場所や意図によって形や大きさが異なります。しかし、広大なバナーであれ看板であれ、すべての第一の動機は、人の往来を促し、潜在的な顧客とコミュニケーションをとることです。これらは、店頭、バナー、バリケード、小売店のあらゆる場所に設置され、それゆえ、小売事業の重要な部分です。
  • 実店舗やeコマースを含む小売ベンダーは、広告への支出を増やしています。これは、印刷されたサイネージの支出のかなりのシェアを占めると予想されます。リテールサイネージには、エクステリア型リテールサイネージやインテリア型リテールサイネージなど、さまざまな種類があります。インテリア・リテール・サイネージは、顧客の購買意欲を高めることに重点を置いており、主に店内の特定の場所に顧客を誘導し、セール品や大量生産品、更衣室、トイレなどを案内します。エクステリア・サイネージは、魅力的で最新かつ新鮮な招待状を作成するために不可欠なリテールサイネージと考えられています。

アジア太平洋が大きな市場シェアを占める

  • アジア太平洋では、高度で洗練されたデザインのサイネージ・プリンターの選択肢を広げるイノベーションが起きています。中国では都市化が進んでいるため、印刷された看板はより多くの人々に好まれる媒体となっています。この分野は、人々が自宅や職場の外で過ごす時間がますます長くなっている中国で、企業が一貫して素早く多くの聴衆にリーチできるチャネルとして台頭してきました。
  • さらに、道路標識とスプレー式ポストが、中国では看板広告の2大形態でした。ターゲティング技術が進歩するにつれて、ブランドは適切なメッセージで、より魅力的かつ文脈的にターゲットである中国人層にリーチできるようになります。
  • インドの印刷看板広告の上位広告主には、フィンテック、eコマース、OTT、不動産、ハイパーローカルサービス分野の企業が含まれます。自動車、携帯電話、耐久消費財、IPLチーム、ハイテク企業などもこの分野に注目しています。この分野の成長を促すその他の要因としては、メディア所有者間の統合が進んでいることと、印刷されたOOHの比較的プレミアムな特性の採用が進んでいることが挙げられます。
  • 調達から製造、最終製品の開発に至るまで、インドの看板業界は時代と需要の変化に熱烈に適応してきました。技術開発がこの変容を引き起こす上で重要な役割を果たしているほか、小売業やインフラ産業の成長、広告ニーズの増加、インドにおける多国籍企業の増加といった要因が看板業界をさらに後押ししています。
  • インドでは製造業の数が急増し、ほとんどの企業で研究開発が中心となっています。第二に、政府はインド企業に同調し、補助金や税制上の優遇措置によって国内製造を奨励しています。
  • さらに、パンデミックは業界のリセットボタンを押し、テクノロジー主導の看板メディア測定への投資に火をつけた。OOHを大型屋外広告などの他のメディアと区別し、体験型コミュニケーションを提供するために、多額の技術投資が行われてきました。
  • 政府のイニシアチブは、さまざまな地域で印刷サイネージ市場を牽引し、企業が顧客とつながるのに役立っています。例えば、ブリアンムンバイ市公社(BMC)は、インドの看板業界にビジネスチャンスをもたらすため、店舗に地域言語の看板を使用することを義務付けた。メディア・エキスポが2年ぶりに復活することで、金融都市は革新的で費用対効果の高い看板ソリューションを見極める理想的な出会いの場となると思われます。
  • 様々な地域のベンダーが、広告に対応するソフトサイネージ・アプリケーションにますます力を入れています。例えば、幅3.2メートルのソフトジェット・グランドは、デジタルの利点を併せ持ち、PVCベースのメディアを置き換えるために効率的に最適化された産業用スムース・サイネージ・プリンターです。また、リサイクル可能なポリエステルベースの生地にも素早く印刷でき、環境に優しい水性インクを採用しています。Softjet Grandは、バナー、ディスプレイ、壁面装飾、看板、パラソル、フラッグ、背景幕、屋外広告など、さまざまなソフトサイネージ用途に最適です。

プリンテッドサイネージ業界の概要

プリンテッドサイネージ市場は競争が激しく、複数の大手企業が参入しています。市場シェアの面では、少数の企業が市場を独占しています。新興国における印刷需要の高まりと技術進歩に伴い、多くの企業が市場での存在感を高め、新市場での事業展開を拡大しています。

2024年2月グラナイト・クリーク・キャピタル・パートナーズのポートフォリオ会社であり、印刷ベースの企業コミュニケーション・ソリューションの主要企業であるセーラムワン・インクは、ノースカロライナ州コンコードを拠点とする著名な印刷・グラフィック会社iTek Graphicsの買収を発表しました。この買収はグラナイト・クリークのFlexCap IIIファンドからの投資とパトリオット・キャピタルからの共同投資によって行われました。この買収により、セーラムワンの現在の強みが強化されるとともに、顧客にさらに包括的なサービスを提供することが期待されます。

2023年7月Avery DennisonのTrafficJet Proは、最も生産性の高い交通標識印刷システムとして、デジタル印刷革命をリードし続ける。Signature Hiller GmbHはAvery Dennisonとの交通標識事業を拡大。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • プリンテッドサイネージの費用対効果
    • プリンテッドサイネージの応用に対する小売業界の傾斜
  • 市場抑制要因
    • デジタルサイネージセグメントとの高い競合

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • バナーと背景幕
    • コーポレートグラフィックス、展示会、見本市
    • バックライト・ディスプレイ
    • ポップ・ディスプレイ
    • ビルボード
  • 印刷技術別
    • スクリーン
    • インクジェット
    • 枚葉式
  • 業界別
    • BFSI
    • 小売
    • 運輸・物流
    • ヘルスケア
  • 用途別
    • 屋内
    • 屋外
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • タイ
      • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Avery Dennison Corporation
    • Spandex Ltd
    • IGEPA group GmbH & Co. KG
    • Orafol Europe GmbH
    • Identity Group
    • Lintec Corporation
    • 3A Composites Holding AG
    • Signs Express
    • EhKo Sign Industries KFT
    • Mactac LLLC(Lintec)
    • Kelly Signs and Graphics
    • L&H Sign Company Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 53762

The Printed Signage Market size is estimated at USD 42.53 billion in 2025, and is expected to reach USD 45.96 billion by 2030, at a CAGR of 1.56% during the forecast period (2025-2030).

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Printed signage is one of the most widely used signage solutions worldwide. It is mainly employed to market and advertise products to attract consumers and expand their knowledge regarding availability and features through billboards and backlit displays. Historically, printed signage has successfully engaged a customer, fulfilling the need to grab attention, which is the key to creating awareness within the few seconds a vendor has before the customer moves on from their stores.

Cost-effectiveness is the primary factor that drives market growth, as it offers low-cost and efficient signage solutions for many industries. The low investments required for deploying these signs and their longer lifespan are significant factors in helping the printed signage market survive with intense competition from emerging digital signage. The prime reason behind most businesses and companies that opted for printed signage solutions is the ease of deployment without additional maintenance costs.

The market is also witnessing multiple acquisition activities. For instance, Strategic Factory, a UD-based, single-point provider for print, signage, branded products, and marketing, announced that Baltimore sign manufacturer A|A Signs, which offers signage for commercial real estate developers and several businesses throughout the region, would be joining the Strategic Factory organization. A|A Signs products include building signage, pylon signs, monument signs, vehicle graphics, fleet branding, impact logos, wayfinding, and directional signs.

Large-format printing creates high-impact visuals, such as banners, posters, signs, charts, announcements, diagrams, and marketing displays. Printed signage is used by many companies and organizations for day-to-day operations, significantly for advertising and marketing purposes, commonly across retail locations, lobbies, tradeshows, showrooms, event venues, and purchase points.

Digital signage may incur more significant expenses initially than printed materials but will present long-term savings. This factor is poised to provide significant competition to printed signage. Further, digital signboards' longer lifespan and high resale value influence the adoption of these systems.

Moreover, the pandemic outbreak resulted in a drastic reduction in travel worldwide. This considerably negatively impacted the transportation and logistics industry, restricting outdoor printed signage usage. Also, the printed signage market has several effects due to changing demand from various end-user industries. Printed billboards have declined significantly in most end-user sectors. However, end users, such as healthcare, witnessed an increased need to make signages related to COVID-19 precautions.

Growing demand from developing countries is also anticipated to create growth opportunities for the market. For example, India has a large and rugged terrain. While its book publishing and the commercial printing industry have recovered and are increasingly embracing digital print, the Indian newspaper industry continues to regain its credibility and circulation. The signage industry is also recovering, and new technologies and audiences, such as digital 3D additive printing, digital textiles, and industrial printing, are coming onto the pages.

Printed Signage Market Trends

The Retail Sector Expected to Grow at a Significant Rate

  • Retail signage can include anything from posters, banners, and backdrops to pop-up displays and graphics. Signage has always been critical in instantly communicating messages to viewers, creating an atmosphere and emotion that delivers on a brand promise and signposts key organizational messages.
  • With the retail industry focusing on expanding and investing considerably in advertising and marketing, the printed signage market is expected to grow further. The retail sector is growing exponentially, aided by the development of e-commerce; however, the brick-and-mortar industry still commands a significant market share, but the growth of e-commerce is comparatively fast-paced.
  • Printed signage for retail stores varies in form and size based on location and intention. Still, the primary motive for all, whether an expansive banner or a billboard, is to drive foot traffic and communicate with potential customers. These are placed on the storefront, banners, barricades, and every place of the retail store, and hence are a vital part of the retail business.
  • Retail vendors, including brick-and-mortar and e-commerce vendors, are increasingly spending on advertising. This is expected to command a significant share of the printed signage spending. There are various types of retail signage, such as exterior retail signage and interior retail signage. Interior retail signage is focused on getting a customer to make a purchase, primarily to direct customers to specific locations in the store for sales, high-volume items, dressing rooms, or even restrooms. Exterior retail signage is considered an essential kind of retail signage to create an engaging, up-to-date, and fresh invitation.

Asia-Pacific to Hold Significant Market Share

  • Asia-Pacific is witnessing innovations that broaden the selection of signage printers with advanced and sophisticated designs for businesses. Printed signage is becoming a more popular medium for more people in China due to the country's increasing urbanization. The sector has emerged as the channel that enables companies to consistently and quickly reach a large audience in China as people spend more and more time outside their homes and workplaces.
  • Further road signs and spray-painted posts were China's two primary forms of signage advertising. As targeting technology advances, brands can reach their target Chinese demographic more engagingly and contextually with appropriate messaging.
  • The top advertisers in print signage advertising in India include companies in the fintech, e-commerce, OTT, real estate, and hyperlocal services sectors. Automobiles, mobile phones, consumer durables, IPL teams, and tech companies are other businesses keeping a close eye on this space. Other factors driving the sector's growth are increased consolidation among media owners and higher adoption of printed OOH's relatively premium properties.
  • From sourcing to manufacturing and end product development, the Indian Sign Industry has adapted fervently to the changing times and demands. Technological developments have played a crucial role in causing this transformation, as well as factors like the growing retail and infrastructure industry, the increasing need for advertising, and a growing number of MNCs in India that further boost the signage industry.
  • The number of manufacturing units in the country has shot up, and R&D has taken center stage in most company agendas. Secondly, the government concurs with Indian companies in encouraging domestic manufacturing by providing subsidies and tax rebates.
  • Moreover, the pandemic pushed the industry's reset button and sparked investments in technology-driven signage media measurement. Significant technological investments have been made in delivering experiential communication, distinguishing OOH from other media, such as large-format outdoor advertisements.
  • Government initiatives drive the printed signage market in various regions, helping businesses connect with customers. For instance, the Brihanmumbai Municipal Corporation (BMC) made it mandatory for shops to use signage boards with regional languages to create an inflow of business opportunities for the signage industry in India. With the Media Expo's return after two years, the financial capital will be the ideal meeting point to identify innovative and cost-effective signage solutions.
  • Various regional vendors are increasingly focusing on soft signage applications catering to advertisements. For instance, Softjet Grand, the 3.2-meter-wide printer, is an industrial smooth signage printer that combines digital advantages and has been efficiently optimized to replace PVC-based media. It also quickly prints on recyclable polyester-based fabrics and employs environmentally friendly aqueous inks. Softjet Grand is ideal for various soft signage applications, including banners, displays, wall decorations, signage, parasols, flags, backdrops, and outdoor advertisements.

Printed Signage Industry Overview

The printed signage market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, few players dominate the market. With the rising demand for printing and technological advancement across emerging economies, many companies are increasing their market presence and expanding their business footprint across new markets.

February 2024: Salem One Inc., a leading provider of print-based corporate communication solutions and a portfolio company of Granite Creek Capital Partners, announced its acquisition of iTek Graphics, a prominent printing and graphics company based in Concord, North Carolina. This acquisition was funded by investments from Granite Creek's FlexCap III fund and a co-investment from Patriot Capital. The acquisition is expected to enhance Salem One's current strengths while providing clients with an even more comprehensive range of services.

July 2023: Avery Dennison's TrafficJet Pro continues to lead the digital print revolution by being the most productive traffic sign printing system. Signature Hiller GmbH expands its traffic sign business with Avery Dennison.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Cost Effectiveness of Printed Signage
    • 5.1.2 Inclination of the Retail Industry Toward the Application of Printed Signage
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Competition from the Digital Signage Segment

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Banner and Backdrop
    • 6.1.2 Corporate Graphics, Exhibitions, and Trade Shows
    • 6.1.3 Backlit Displays
    • 6.1.4 Pop Display
    • 6.1.5 Billboards
  • 6.2 By Print Technology
    • 6.2.1 Screen
    • 6.2.2 Inkjet
    • 6.2.3 Sheetfed
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Retail
    • 6.3.3 Transportation and Logistics
    • 6.3.4 Healthcare
  • 6.4 By Application
    • 6.4.1 Indoor
    • 6.4.2 Outdoor
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
      • 6.5.1.1 United States
      • 6.5.1.2 Canada
    • 6.5.2 Europe
      • 6.5.2.1 Germany
      • 6.5.2.2 United Kingdom
      • 6.5.2.3 France
      • 6.5.2.4 Italy
    • 6.5.3 Asia
      • 6.5.3.1 China
      • 6.5.3.2 India
      • 6.5.3.3 Japan
      • 6.5.3.4 South Korea
      • 6.5.3.5 Thailand
      • 6.5.3.6 Australia and New Zealand
    • 6.5.4 Latin America
      • 6.5.4.1 Brazil
      • 6.5.4.2 Mexico
    • 6.5.5 Middle East and Africa
      • 6.5.5.1 United Arab Emirates
      • 6.5.5.2 Saudi Arabia
      • 6.5.5.3 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Avery Dennison Corporation
    • 7.1.2 Spandex Ltd
    • 7.1.3 IGEPA group GmbH & Co. KG
    • 7.1.4 Orafol Europe GmbH
    • 7.1.5 Identity Group
    • 7.1.6 Lintec Corporation
    • 7.1.7 3A Composites Holding AG
    • 7.1.8 Signs Express
    • 7.1.9 EhKo Sign Industries KFT
    • 7.1.10 Mactac LLLC (Lintec)
    • 7.1.11 Kelly Signs and Graphics
    • 7.1.12 L&H Sign Company Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET