市場調査レポート
商品コード
1443999

プリントラベル:市場シェア分析、産業動向、統計データ、成長予測(2024~2029年)

Print Label - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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プリントラベル:市場シェア分析、産業動向、統計データ、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プリントラベル市場規模は2024年に510億5,000万米ドルと推計され、2029年には623億7,000万米ドルに達し、市場推計・予測期間(2024-2029年)のCAGRは4.09%で成長すると予測されます。

Print Label-Market

SKU数の増加、大量生産製品の平均作業期間とライフサイクルの短縮、ラベル上の規制内容の増加により、プリントラベルの顧客からはより魅力的なブランドへの需要が高まっています。さらに、製造品に対する需要の増加と人々の可処分所得の増加も、予測期間中のプリントラベル市場を牽引すると予想されます。

主なハイライト

  • Nilpeter社、Xeikon社、Bobst Firenze社など多くの企業が、デジタルプリントラベルは市場の需要に適しており、従来の印刷技術よりも優位性があると考えています。
  • デジタル技術は、潜在的な消費者の購買意欲をそそる魅力的なラベルデザインを作る上で、様々なエンドユーザー業界の複数の要求に応えてきました。既存のラベル印刷技術にデジタル技術を融合させることで、小規模・大規模のあらゆる分野に大きな変化をもたらし、市場全体を改善することが期待されます。しかし、ラベリングに関する環境規制がプリントラベル市場の成長を妨げています。
  • ラベル貼付の問題は、主に温度と湿度という環境条件によって引き起こされます。乾燥した室温の状態でのみラベルを貼ることで、ラベルを保存することができます。しかし、極端な温度や湿気を避けることは、冬や夏、低温の倉庫では可能な場合もあります。
  • 市場のプレーヤーは、販売・流通チャネルの強化にも注力しています。Xeikonは、拡大する中国のニーズをサポートするために設計されたイノベーションセンターを上海に開設しました。この施設では、訪問者や顧客が新たな収益源や事業成長のための様々なアプリケーションやオプションをテストできるようになると期待されています。ドミノは、北米でのサービスおよびサポート業務で数名の新規採用を行い、デジタルプリンティング事業の成長とリソースへの投資を続けています。
  • パンデミックは、プリントラベル会社にとって、生産性の向上と遠隔地からの顧客サポートという2つの主要な課題を提示しました。パンデミックからの初期回復期における安定した需要は、ラベリング企業の生産能力に大きなプレッシャーを与え、様々な製品ライフサイクル段階における自動化の必要性を浮き彫りにしました。

プリントラベル市場の動向

予測期間中に大きな需要を生み出す食品産業

  • 予測期間中、食品産業がプリントラベル市場の重要な位置を占めると予想されます。消費者は現在、消費する食品の内容をより意識するようになっています。ラベルに表示される製品の素材がより重視されるようになり、そのためメーカーはより著名なブランドを選ぶようになっています。
  • さらに、食品の品質、安全性、賞味期限の長さを保証する包装食品に対する需要の高まりも、この市場の成長に影響を与えています。インド商工会議所連合会(FICCI)によると、一人当たり所得の増加、都市化、女性の労働時間の増加により、包装食品への支出が増加しています(変曲点)。
  • 世界経済の発展に伴い、スーパーマーケットやコンビニエンスストアなど、より幅広い冷凍食品を扱うことのできる近代的な小売店舗が、いくつかの新興市場で浸透しつつあります。経済協力開発機構(OECD)によると、冷凍・パック食品の効果は劇的に増大しました。ドイツでは、個別包装食品の売上が56%増加しました。
  • Label InsightとFood Marketing Instituteによると、買い物客の86%は食料品の買い物をする際に透明性を重視しており、完全で分かりやすい成分情報を提供する食品メーカーや小売業者に対して、より信頼感を高めています。

アジア太平洋地域が大きなシェアを占めると予想される

  • 中国がアジア太平洋地域で最大の経済大国であるのは、企業の関心が高まっているためです。中国は世界的に最も急成長している経済のひとつであり、人口、生活水準、一人当たり所得の増加により、ほぼすべてのエンドユーザー産業が成長しています。
  • 中国におけるAlibabaなどのeコマース大手の台頭は、予測期間にわたってプリントラベル市場を牽引すると予想されます。例えば、Alibabaのダブル11ショッピングフェスティバルの期間中、中国の消費者は約19億個の荷物を受領しました。
  • 同地域におけるeコマース産業の成長は、予測期間にわたってプリントラベルの採用を促進すると予想される重要な要因の1つです。例えば、インベスト・インディアによると、インドのeコマース市場もCAGR30%で成長し、商品総額は2026年までに2,000億米ドルに達し、市場浸透率は現在の2%から12%になるといいます。
  • オーストラリアのポストeコマース業界レポートによると、昨年の消費者の小売売上総額は3,102億9,000万米ドルで、前年比9.7%増でした。また、オンライン購入は前年比57%増となり、消費者のオンライン消費額は過去最高の504億6,000万米ドルに達し、小売総売上高の16.3%を占めました。
  • さらに、昨年3月には、著名なラベル企業の1つであるマルチカラー・コーポレーションが、オーストラリアとニュージーランドでインモールドラベル(IML)ソリューションを提供しているオーストラリアのメルボルンを拠点とするHerrods社の買収を発表しました。Herrods社はまた、事業拠点を拡大し、需要の増加に対応するために投資を行っていました。同社はまた、生産能力の増強により、両社がオーストラリアとニュージーランドの新規および既存顧客により良いサービスを提供できるようになると述べています。

プリントラベル業界の概要

プリントラベル市場は競争が激しく、Multi-Color Corporation、Mondi Group、Avery Dennison Corporation、Ahlstrom-Munksjo Oyj、Autajon Groupなどの大手企業で構成されています。市場は非常に断片化されています。多くの企業が新製品の投入や戦略的提携、買収によって市場での存在感を高めています。

  • 2021年10月-Resource Label Group LLCはミズーリ州ニクサのAmple Labelsの買収を発表。Ample Labelsが加わることで、Resource Labelは北米に20の製造拠点を持つことになり、中西部では4つの拠点で多様な顧客基盤に対応します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタル印刷技術の進化
    • 新興経済諸国における製造業志向の高まり
  • 市場の課題
    • 過酷な気候条件に耐える製品の不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 印刷プロセス別
    • オフセットリソグラフィ
    • グラビア
    • フレキソ印刷
    • スクリーン
    • 凸版印刷
    • 電子写真
    • インクジェット
  • ラベルフォーマット別
    • ウェットグルーラベル
    • 感圧ラベル
    • ライナーレスラベル
    • マルチパートトラッキングラベル
    • インモールドラベル
    • シュリンク&ストレッチスリーブ
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • ヘルスケア
    • 化粧品
    • 家庭用品
    • 産業(自動車、工業用化学品、耐久消費財・非耐久消費財)
    • 物流
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ポーランド
      • オランダ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Multi-Color Corporation
    • Mondi Group
    • Avery Dennison Corporation
    • Ahlstrom-Munksjo Oyj
    • Autajon Group
    • Fort Dearborn Company
    • CCL Industries
    • Multi Packaging Solutions(WestRock Company)
    • Clondalkin Group
    • Cenveo Corporation
    • Brady Corporation
    • Fuji Seal International Inc.
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • R.R. Donnelley & Sons Company
    • 3M Company
    • Taylor Corporation
    • Huhtamaki OYJ
    • Taghleef Industries Inc.
    • Ravenwood Packaging
    • Sato America
    • Coveris
    • Fedrigoni Self-Adhesives(Fedrigoni Group)
    • Epac holdings LLC
    • Neenah Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 50325

The Print Label Market size is estimated at USD 51.05 billion in 2024, and is expected to reach USD 62.37 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.09% during the forecast period (2024-2029).

Print Label - Market

With a growing number of SKUs, a reduction in average job lengths and life cycles for mass-produced products, and an increase in the regulatory content on the label, there is an increasing demand for more attractive brands from print label customers. Moreover, increasing demand for manufactured goods and an upsurge in the disposable income of people are also expected to drive the print label market during the forecast period.

Key Highlights

  • Many organizations like Nilpeter, Xeikon, and Bobst Firenze, among others, believe that digitally printed labels are suited to meet the market's demands and have an added advantage over traditional printing technologies.
  • Digital technology has met the multiple requirements of various end-user industries in making attractive label designs to encourage potential consumers to make purchases. Integrating digital technology with the existing label printing technique is expected to bring a huge change to all the small-scale and large-scale sectors, improving the overall market. However, environmental regulations for labeling hinder the growth of the print label market.
  • Label application problems are caused mainly by environmental conditions, namely temperature and humidity. Applying the labels only in dry, room-temperature states can be preserved them. However, avoiding extreme temperatures or moisture is sometimes possible in winter, summer, and cold warehouses.
  • The players in the market are also focusing on strengthening their sales and distribution channels. Xeikon opened an innovation center in Shanghai designed to support the expanding Chinese needs. The facility is expected to enable visitors and customers to test various applications and options for new revenue streams and business growth. Domino continues to grow and invest in resources for its digital printing business, with the appointments of several new hires in service and support roles within North America.
  • The pandemic presented two primary challenges for print label companies: productivity improvement and remote customer support. The stable demand during the initial recovery from the pandemic created immense pressure on the labeling companies' production capacity, highlighting the need for automation at various product life cycle stages.

Print Label Market Trends

Food Industry to Create Significant Demand During Forecast Period

  • The food industry is expected to account for a significant print label market during the forecast period. Consumers are now more aware of the content of the food they consume. There has been more emphasis on the materials of the products displayed on the label, due to which manufacturers are opting for more prominent brands.
  • Moreover, the growing demand for packaged food is also influencing the growth of this market as it ensures food quality, safety, and long shelf life. According to the Federation of Indian Chambers of Commerce & Industry (FICCI), the expenditure on packaged foods is increasing (at an inflection point) due to increased per capita income, urbanization, and working hours for women.
  • As the global economies advance, there is greater penetration of modern retail trade outlets, such as supermarkets and convenience stores, which can carry a broader range of frozen food products in several emerging markets. According to the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), the effects of freezing and packaged foods increased dramatically. The sales of personalized packed food were 56% higher in Germany.
  • According to Label Insight and the Food Marketing Institute, 86% of shoppers have transparency on their minds when grocery shopping and would feel a higher sense of trust for food manufacturers and retailers that provide complete, easy-to-understand ingredient information.

Asia Pacific is Expected to Hold a Major Share

  • China is the largest economy in the Asia-Pacific region due to the increasing interest of companies. China is one of the fastest-growing economies globally, and almost all the end-user industries have been growing due to the rising population, living standards, and per capita income.
  • The rise of e-commerce giants, such as Alibaba, in China is expected to drive the print labels market over the forecast period. For instance, during Alibaba's Double 11 shopping festival, Chinese consumers received nearly 1.9 billion packages.
  • The growth of the e-commerce industry in the region is one of the significant factors that is expected to fuel the adoption of print labels over the forecast period. For instance, according to Invest India, the e-commerce market in India is also set to witness a CAGR of 30% for the gross merchandise value to reach USD 200 billion by 2026 and have a market penetration of 12%, as compared to the current 2%.
  • According to the Australia post-e-commerce industry report last year, consumers spent USD 310.29 billion on total retail sales, up by 9.7% compared to the previous year. Also, an increased engagement resulted in online purchases growth by 57% Y-O-Y, and consumers spent a record USD 50.46 billion online, which was 16.3% of total retail sales, a figure the country expected to witness by next year.
  • Moreover, in March last year, Multi-Color Corporation, one of the prominent label companies, announced the acquisition of Melbourne, Australia-based Herrods, a provider of in-mold label (IML) solutions in Australia and New Zealand. Herrods was also investing in expanding its footprint and satisfying increased demand. The company also stated that the additional capacity would help both the companies to better serve new and existing customers in Australia and New Zealand.

Print Label Industry Overview

The print label market is highly competitive and consists of several major players such as, Multi-Color Corporation, Mondi Group, Avery Dennison Corporation, Ahlstrom-Munksjo Oyj, and Autajon Group. The market is highly fragmented. Many companies are increasing their market presence by introducing new products or entering into strategic partnerships or acquisitions.

  • October 2021 - The Resource Label Group LLC announced the acquisition of Ample Labels in Nixa, Missouri. With the addition of Ample Labels, Resource Label will have twenty manufacturing locations in North America and expand its footprint in the Midwest with four locations to serve its diverse customer base.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porters Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Evolution of Digital Print Technology
    • 5.1.2 Increased Focus toward Manufacturing in the Developing Economies
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Products with Ability to Withstand Harsh Climatic Conditions

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Print Process
    • 6.1.1 Offset lithography
    • 6.1.2 Gravure
    • 6.1.3 Flexography
    • 6.1.4 Screen
    • 6.1.5 Letterpress
    • 6.1.6 Electrophotography
    • 6.1.7 Inkjet
  • 6.2 By Label Format
    • 6.2.1 Wet-glue labels
    • 6.2.2 Pressure-sensitive labels
    • 6.2.3 Linerless labels
    • 6.2.4 Multi-part tracking labels
    • 6.2.5 In-mold labels
    • 6.2.6 Shrink and Stretch Sleeves
  • 6.3 By End-user Industries
    • 6.3.1 Food
    • 6.3.2 Beverage
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Cosmetics
    • 6.3.5 Househlod
    • 6.3.6 Industrial (Automotive, Industrial Chemicals, Consumer and NonConsumer Durables)
    • 6.3.7 Logistics
    • 6.3.8 Other End-User Industries
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Spain
      • 6.4.2.5 Italy
      • 6.4.2.6 Poland
      • 6.4.2.7 The Netherlands
      • 6.4.2.8 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Australia
      • 6.4.3.5 South Korea
      • 6.4.3.6 Rest of Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Mexico
      • 6.4.4.3 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Multi-Color Corporation
    • 7.1.2 Mondi Group
    • 7.1.3 Avery Dennison Corporation
    • 7.1.4 Ahlstrom-Munksjo Oyj
    • 7.1.5 Autajon Group
    • 7.1.6 Fort Dearborn Company
    • 7.1.7 CCL Industries
    • 7.1.8 Multi Packaging Solutions (WestRock Company)
    • 7.1.9 Clondalkin Group
    • 7.1.10 Cenveo Corporation
    • 7.1.11 Brady Corporation
    • 7.1.12 Fuji Seal International Inc.
    • 7.1.13 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 7.1.14 R.R. Donnelley & Sons Company
    • 7.1.15 3M Company
    • 7.1.16 Taylor Corporation
    • 7.1.17 Huhtamaki OYJ
    • 7.1.18 Taghleef Industries Inc.
    • 7.1.19 Ravenwood Packaging
    • 7.1.20 Sato America
    • 7.1.21 Coveris
    • 7.1.22 Fedrigoni Self-Adhesives (Fedrigoni Group)
    • 7.1.23 Epac holdings LLC
    • 7.1.24 Neenah Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET