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市場調査レポート
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1196939

生命保険・損害保険の世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Global Life and Non-Life Insurance Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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生命保険・損害保険の世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

直接保険事業者は、年金および保険契約の元受とリスク引受を行う事業者です。

再保険事業者は、他の保険事業者(元受保険事業者)が引き受けた保険契約または一連の保険契約に関連するリスクの全部または一部を引き受ける事業者です。保険の種類は、生命保険、損害保険、医療保険に大別されます。生命保険は、個人の生涯重要な給付のパッケージをカバーする保険を指します。様々なモードは、オンラインとオフラインです。サービスは、企業や個人のエンドユーザーに利用されています。インシュアテック分野は、ここ数年で技術的にも投資的にも大きく発展しています。健康、自動車、商業などの伝統的な保険事業ラインは、デジタル中心の新しいスタートアップによって変革されつつあります。AIやIoTなどの新技術は、保険業界の基盤である保険データの再構築を進めています。2021年の保険市場では、北米が最大地域となっています。アジア太平洋は保険市場において2番目に大きな地域となっています。

COVID-19の危機は、世界中の個人、社会、企業、より広い経済に大きな影響を与え続けています。保険業界もその影響から逃れることはできなかったが、保険会社は危機に迅速に対応してきました。経済全体が回復し、パンデミックに対応する中で、保険会社はいくつかの課題に直面することになるが、中長期的には多くの新たな機会も見出すことができると思われます。パンデミックは、いくつかの種類の保険における保険金請求の経験に大きな変化をもたらしました。一部の国では、COVID-19のために生命保険分野での保険金請求が増加しました。危機は保険部門の支払能力、収益性、利益率に影響を与えました。2021年の世界の保険料の伸びには強い回復が見られます。

生命保険・損害保険の市場動向

サイバー保険が市場を牽引

サイバー保険ソリューションは、企業がデータ漏洩やサイバー攻撃などのサイバー脅威活動のリスクを軽減することを可能にします。従来の保険商品や商業賠償責任保険ではカバーされないことが多い、情報ガバナンス、ITインフラ、情報政策に影響を与えるインターネットベースの攻撃のコストから企業を保護します。データ漏洩やサイバーセキュリティのリスクの高まりは、企業がサイバー保険契約を導入するきっかけとなっています。また、多くの国では、データ侵害があった場合、企業に対して罰金を科し、管理条件を義務化しています。また、中小企業もサイバー攻撃の標的になっています。このため、中小企業向けの新しい保険商品に対する需要が高まっています。

インシュアテック採用の大幅な伸びが市場を牽引

世界的に保険金請求件数が増加していることは、市場成長を際立たせる大きな要因の一つです。自動車、生命、家庭は、世界中の人々が確保する最も一般的な保険金請求です。保険におけるテクノロジーの活用は、商品の低価格化、ビジネスの収益性向上、新たなリスクプールへのアクセスを可能にします。保険会社は、従来のプロセスや日常のワークフローにデジタル技術を導入し、手作業や時間、コストの削減を図ってきました。新興国市場の保険セクターがより高度化するにつれ、先進国市場で既に見られるように、デジタル・ソリューションが保険のサプライチェーンに浸透し、業務の効率化、ひいては収益性を高めることが期待されます。

生命保険・損害保険市場の競合他社分析

本レポートでは、世界の生命保険・損害保険市場で事業を展開する主要企業を取り上げています。市場は断片的であり、保険分野における技術導入、MTPL(自動車第三者賠償責任)などの保険規制の変更に向けた政府の取り組み、その他多くの要因が予測期間中に市場を牽引する可能性があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場を形成する様々な規制動向に関する洞察
  • 市場における技術の影響に関する洞察
  • 産業の魅力- ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場のセグメンテーション

  • 保険タイプ別
    • 生命保険
      • 個人
      • 団体
    • 損害保険
      • ホーム
      • 自動車保険
      • その他損害保険
  • 販売チャネル別
    • ダイレクト
    • 代理店
    • 銀行
    • その他の販売チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • 中東地域
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • M&A(合併・買収
  • 企業プロファイル
    • Ping An Insurance Group
    • UnitedHealth Group
    • Allianz
    • AXA Group
    • China Life
    • AIA Group
    • MetLife
    • Zurich Insurance
    • Cigna*

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 57231

Direct insurance providers are entities that are engaged in primary underwriting and assuming the risk of annuities and insurance policies. Reinsurance providers are businesses that assume all or part of the risk associated with an existing insurance policy or set of policies, originally underwritten by another insurance carrier (direct insurance carrier). The main types of insurance are life insurance, property and casualty insurance, and health and medical insurance. Life insurance refers to the insurance that covers the package of lifetime critical benefits for the individual. The various mode is online and offline. The services are used by corporate, and individual end-users. InsurTech sector has seen much technological and investment development over the past few years. Traditional insurance business lines, such as health, auto, and commercial, are being revolutionized by new digital-centric startups. New technologies, such as AI and IoT, have been re-architecting insurance data, the foundation of the insurance industry. North America was the largest region in the insurance market in 2021. Asia Pacific was the second-largest region in the insurance market.

The COVID-19 crisis continues to have a significant impact on individuals, society, businesses and the wider economy across the globe. The insurance industry has not escaped its impact but insurers have responded quickly to the crisis. As the broader economy recovers and responds to the pandemic, insurers will face several challenges but also see many new opportunities in the medium to long term. The pandemic significantly changed the claims experiences for several types of insurance. In some countries, there has been an increase in claims on the life insurance segment due to COVID-19. The crisis has affected the solvency, profitability and profitability of the insurance sector. There is a strong recovery in global insurance premiums growth in 2021.

Life & Non-Life Insurance Market Trends

Cyber Insurance is Driving the Market

Cyber insurance solutions enable organizations to mitigate the risk of cyber threat activity such as data breaches and cyberattacks. It protects businesses from the cost of internet-based attacks affecting information governance, IT infrastructure, and information policy, which often are not covered by traditional insurance products and commercial liability policies. The increasing data breaches and cybersecurity risks drive businesses to implement cyber insurance policies. Also, many countries impose fines and mandate governing terms and conditions on companies for any data breach. Small and medium enterprises are also being targeted for cyberattacks. This fuels the demand for new insurance products for small businesses.

Significant Growth in Insurtech Adoption is Driving the Market

The increasing number of insurance claims worldwide is one of the major factors accentuating the market growth. Auto, life, and home are the most common insurance claims secured by people worldwide. The use of technology in insurance can make products more affordable, businesses more profitable, and provide access to new risk pools. Insurance companies have been integrating digital technologies into their traditional processes and everyday workflows, to reduce manual efforts, time, and costs. As the insurance sectors of developing and emerging markets become more sophisticated, it can be expected that digital solutions may filter down through the insurance supply chain, driving operational efficiency, and ultimately profitability, as is already being seen in more advanced markets.

Life & Non-Life Insurance Market Competitor Analysis

The report covers the major players operating in the global life and non-life insurance market. The market is fragmented; technology adoption in insurance sector, government initiatives toward changes in insurance regulations, like MTPL (motor third party liability), and many other factors can drive the market during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Insights on Various Regulatory Trends Shaping the Market
  • 4.5 Insights on Impact of Technology in the Market
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Insurance Type
    • 5.1.1 Life Insurance
      • 5.1.1.1 Individual
      • 5.1.1.2 Group
    • 5.1.2 Non-life Insurance
      • 5.1.2.1 Home
      • 5.1.2.2 Motor
      • 5.1.2.3 Other Non-life Insurances
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Direct
    • 5.2.2 Agency
    • 5.2.3 Banks
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
    • 5.3.5 Middle East
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of the Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Mergers and Acquisitions
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Ping An Insurance Group
    • 6.3.2 UnitedHealth Group
    • 6.3.3 Allianz
    • 6.3.4 AXA Group
    • 6.3.5 China Life
    • 6.3.6 AIA Group
    • 6.3.7 MetLife
    • 6.3.8 Zurich Insurance
    • 6.3.9 Cigna*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS