市場調査レポート
商品コード
1251558
生命保険・損害保険の世界市場規模調査・予測、保険タイプ別(生命保険、損害保険)、流通チャネル別(直接、代理店、銀行、その他)、地域別分析、2022-2029年Global Life and Non-Life Insurance Market Size study & Forecast, by Insurance Type (Life Insurance, Non-Life Insurance) by Distribution Channel (Direct, Agency, Banks, Others), and Regional Analysis, 2022-2029 |
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生命保険・損害保険の世界市場規模調査・予測、保険タイプ別(生命保険、損害保険)、流通チャネル別(直接、代理店、銀行、その他)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年03月20日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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生命保険は、契約者が満期を迎えたとき、または死亡したときに、特定の金額が支払われるものです。
生命保険では、契約者は一定期間保険料を会社に支払う必要があり、保険に記載された金額は、保険が満期を迎えたとき、または契約者が最終的に死亡したときに、会社によって保証されます。損害保険では、契約者が健康上の問題を抱えたときや、資産に損害を受けたときに、会社が契約者に金銭的な援助を行います。金融監督庁(FIN-FSA)の生命保険・損害保険部門は、企業の財務的ニーズの充足を確保するなど、保険セクターや業界の適切な運営を保証することを目的としています。デジタル技術と保険の融合、保険政策に関する政府の取り組み、保険部門への投資の増加が、市場の成長を促す主な要因となっています。
OECD機関によると、ほとんどの国で、生命保険会社は資本の半分以上を手形や債券に直接投資しています。さらに、生命保険が行った投資のうち、50%が債券への投資でした。スウェーデンとデンマークでは、生命保険会社のポートフォリオのうち、債券への投資が32.4%と34.2%を占め、株式は35%以上を占めています。保険セクターへの投資の増加は、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、インド政府によると、2015年の保険法(改正)法により、外国の再保険会社がインドで支店を開設することが可能になりました。インドなど数カ国における政府の取り組みが増加していることが、生命保険・損害保険市場の成長の要因となっています。さらに、デジタル技術と保険の融合も市場の成長を促進する要因の一つです。世界各地で勃興するインシュアテック新興企業や生命保険に対する意識の高まりは、予測期間中に大きな市場機会を創出すると予想される要因です。しかし、生命保険・損害保険の認知度の低さが、2022年から2029年の予測期間を通じて市場成長を阻害しています。
生命保険・損害保険の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、ラテンアメリカ、その他の地域です。北米は、保険に対する高い認知度と、この地域は州の規制と政策が分かれており、契約件数が増加していることから、収益面で市場を独占しています。Jennifer Rudden(調査専門家)によると、2020年に米国で有効な保険は2億5,400万件以上でした。アジア太平洋は、生命保険に対する意識の高まりや、インドなどの国における政府の取り組みの増加などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Life and Non-Life Insurance Market is valued at approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 7% over the forecast period 2022-2029. A life insurance policy pays out a specific sum at the time the policy matures or after the person's demise. In a Life insurance policy, a policyholder needs to pay a premium amount to the company for a certain period and the amount mentioned in the policy is assured by the company either when the policy reaches its maturity or when the policyholder eventually dies. In Non-life insurance policies, the company offers financial aid to the policyholder at the time of health issues or resulting losses in case of asset damage. Life and non-life insurance division under Financial Supervisory Authority (FIN-FSA) include ensuring proper working of the insurance sector or industry such as ensuring the fulfilment of the financial needs of the companies. Integrating digital technologies with insurance, Government initiatives regarding Insurance policies and increasing investments in the insurance sector are the major factors driving the growth of the market.
According to the OECD Organization, in most nations, life insurance companies directly invested more than half of their capital in bills and bonds. Moreover, 50% of the investments made by life insurance were in bonds. In Sweden and Denmark, investments in bonds made up 32.4% and 34.2% of life insurers' portfolios, while equities made up over 35% of their holdings. Increasing investments in the insurance sector are further driving market growth. Additionally, According to Indian Government, the Insurance Laws (Amendment) Act, of 2015 allowed Foreign reinsurers to open branches in India. Increasing government initiatives in several countries such as India are responsible for the growth of the Life and Non-Life Insurance Market. Furthermore, integrating digital technologies with insurance is another factor driving the growth of the market. Emerging Insurtech start-ups across the globe and Growing awareness for life insurance are the factors expected to create major market opportunities in the forecast period. However, the lack of awareness of Life and Non-Life Insurance stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Life and Non-Life Insurance Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the high awareness of insurance and the region's separate state regulations, increasing the number of policies. According to Jennifer Rudden (research expert), there were more than 254 million insurances in effect in the United States in 2020. Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising awareness of life insurance, and increasing government initiatives in countries such as India.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: