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市場調査レポート
商品コード
1190638

乾燥スープ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Dried Soup Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 160 Pages | 納期: 2~3営業日

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乾燥スープ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

乾燥スープの世界市場は予測期間中に3.21%のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • スープは、さまざまな材料から作ることができる健康的で自然な料理です。また、胃を和らげ、温める効果もあります。また、水分を多く含んでいるため、肌に潤いを与え、体内の細胞に栄養を与えます。したがって、食習慣の変化と健康的で便利な食品に対する消費者の需要の高まりとともに、乾燥スープの需要は世界的に増加すると予想されます。
  • スープは、世界中の大半の料理に含まれています。消費者は、自宅で食事をしながら、調理したり、通常長い時間がかかる新鮮な材料からスープを作るのではなく、インスタントスープミックスを好みます。そのため、消費者は保存期間が長く、保存に便利な乾燥スープ製品を購入する傾向にあります。
  • さらに、乾燥野菜の使用量が増えていることから、間食や食事中に健康的な代用品としてこれらの製品を選ぶ消費者も増えています。近年、世界の消費者の間では、食品加工部門の成長と、すぐに食べられる食品や簡便な食品に対する高い需要がかなり高まっています。多忙なワークライフスタイルと労働人口の増加が、世界的に乾燥スープの需要を押し上げています。
  • 労働人口の増加と多忙を極めるライフスタイルにより、新興国が乾燥スープ製品の将来のホットスポットになる可能性が高いです。さらに、スープの製造にお湯を加えるだけで済むカップ式や持続可能なパッケージングを採用しているメーカーがあり、便利なパッケージオプションが市場を牽引しています。これらの要因は、市場の消費者が外出先でスープを消費することを促し、容易にしています。

主な市場動向

健康志向のReady to Eat食品に対する需要の高まり

  • 健康的な食事に対する意識の高まりから、世界中で健康食品に対する高い需要があります。ほとんどのアイテムには乾燥野菜や肉製品が入っているため、消費者は関連する健康上の利点を求めてさまざまなスープを受け入れています。さらに、グルテンフリーやアレルゲンを含まないクイック・スープ・ミックスなど、ビーガンやアレルギーフリーの食品を好む傾向も強まっています。
  • こうした需要に応えるため、生産者は「free-from」を謳った新商品を発売し、顧客の獲得に努めています。例えば、スープ分野へのデビューとして、2021年11月、Herbalife Nutritionは植物性タンパク質のインスタントスープを米国とプエルトリコで発売しました。3gの食物繊維と15gの植物性タンパク質が含まれており、持続的なエネルギーを摂取することができます。
  • したがって、付加価値の高いグルテンフリー、オーガニック、ビーガンの乾燥スープ品種の発売は、製品需要を高めると予想されます。また、インスタントスープは、携帯性と保存性の高さが消費者に支持されている大きな要因です。インスタントスープは、手軽なパッケージと入手のしやすさから、簡単に入手でき、費用対効果に優れているという評判があります。これは、手軽で充実した夕食を提供するためです。ミックスは製造が簡単で、ほとんど時間を必要としません。

乾燥スープ市場は欧州が最大の市場シェアを占める

  • 乾燥スープ市場は、地理的に北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカに区分されています。欧州地域が最大の市場シェアを占め、次いでアジア太平洋地域となっています。短期間で調理できる高品質な食事への需要が高まっていることが、欧州での同市場の成長を後押ししています。
  • 乾燥スープ製品は、栄養、ビタミン、ミネラル、タンパク質がより多く含まれているため、他の簡便なスープ製品と比較して市場を独占しています。また、パック入りのスープミックスは、レストランや外食で提供されるスープよりも便利で長持ちします。
  • この地域では、ロシアが最も魅力的な市場であり、イタリア、英国がそれに続いています。しかし、近年は乾燥スープに関する健康への懸念から売上が減少しています。それでも、企業の新製品発売や大規模な広告宣伝により、予測期間中の売上は増加すると予想されます。
  • このほか、必要な栄養情報やその他の健康上の利点を記載した革新的な製品パッケージも、乾燥スープを購入する消費者の説得に役立っています。可処分所得の増加や消費者の嗜好の変化は、同地域の市場成長を促進すると予想されます。

競合情勢

スープ市場は非常に細分化されており、国際的および地域的なベンダーが多数存在し、ベンダーは技術革新、価格、流通の面で競い合っています。メーカーは、消費者の目を引くために、植物由来のヴィーガン製品を革新的なパッケージで発売しています。さらに、主要メーカーは販売チャネルを強化して、売上を伸ばしています。乾燥スープ市場の主要なキープレイヤーは、B&G Foods, Inc、Campbell Soup、Hain Celestial、Kraft Heinz Company、Unileverなどです。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 および調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • インスタント
    • 脱水タイプ
  • パッケージング
    • カップ
    • パウチ
    • 缶詰
  • 流通経路
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 食料品店
    • オンラインショップ
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東およびアフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • MEAの残りの地域

第6章 競合情勢

  • 主要企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • B&G Foods Inc.
    • Campbell Soup Co.
    • General Mills
    • Hain Celestial Group, Inc.
    • Kraft Heinz Company
    • Maya Kaimal Foods LLC
    • Brodo Company
    • The Kroger Co
    • Nestle S.A.
    • Unilever PLC
    • Premier Foods Group Services Ltd
    • Harmony House Foods, Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52642

The global dried soup market is expected to register a CAGR of 3.21% during the forecast period

Key Highlights

  • Soup is a healthy and natural dish that can be made from a wide variety of ingredients. It also helps soothe and warm the stomach. It hydrates the skin and nourishes the cells in the body because of its high water content. Hence, wIth the changing food habits and rising consumer demand for healthy and convenient food products, the demand for dried soups is expected to increase globally.
  • Soup is a part of the majority of cuisines across the world. Consumers prefer instant soup mixes while dining at home instead of cooking or making soup out of fresh ingredients, which usually takes a long time. Hence, consumers tend to purchase these dried soup products as they have a longer shelf life and convenient storage facility.
  • Moreover, with increased dried vegetable usage in the products, consumers are opting for these products as healthy alternatives when snacking and during meal consumption. The growth of the food-processing sector and the high demand for ready-to-eat or convenience food products among global consumers have considerably increased in recent years. The busy work lifestyle and the increasing working population is boosting the demand for dried soup globally.
  • A rising working population and an increasingly busy lifestyle will likely make emerging economies the future hotspots for dried soup products. Additionally, the market is being driven by convenient packaging options, with manufacturers embracing cup-based and sustainable packaging options that only require adding hot water to make soup. These factors encourage and facilitate the consumers in the market to consume soups on the go.

Key Market Trends

Growing Demand for Ready to Eat Food health based foods

  • There is a high demand for healthy food products across the globe with the increase in awareness of eating healthy. Since most of the items are packed with dried veggies and meat products, consumers are accepting a variety of soups for their related health benefits. Additionally, there is a growing preference for vegan and allergy-free foods such as gluten-free and allergen quick soup mixes.
  • Due to the demand, producers are releasing new goods with "free-from" claims in an attempt to attract customers. For instance, as part of its debut in the soup sector, in November 2021, Herbalife Nutrition launched a plant-based protein instant soup in United States and Puerto Rico. It has 3 g of fiber and 15 g of plant-based protein to give you sustained energy.
  • Therefore, it is anticipated that the release of value-added gluten-free, organic, and vegan dried soup varieties will boost product demand. Additionally, two significant selling aspects that make instant soups so well-liked by consumers are their portability and long shelf life. They have a reputation for being easily available and cost-effective solutions due to their handy packaging and easy accessibility. This is because they offer a quick and filling supper. The mixes are easy to produce and need little time.

Europe Holds the Largest Market Share in Dried Soup Market

  • The dried soup market has been geographically segmented into North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa. The European region held the largest market share, followed by Asia-Pacific. The growing demand for high-quality meals that can be prepared at short notice has helped the growth of this market in Europe.
  • Dried soup products dominate the market compared to other convenience soup products because they contain higher levels of nutrition, vitamins, minerals, and proteins. Also, packed soup mixes are more convenient and last longer than soups served in restaurants and food outlets.
  • Russia is the most attractive market in this region, followed by Italy and United Kingdom. However, in recent years, sales have declined due to health concerns related to dried soups. Nonetheless, companies' new product launches and extensive advertising are expected to increase sales during the forecast period.
  • Besides this, innovative product packaging with the required nutritional information and other health benefits also helps persuade consumers to buy dried soup. The rising disposable incomes and shift in the taste of consumers are expected to drive the market's growth in the region.

Competitive Landscape

The market for soups is highly fragmented, with a large number of international and regional vendors, with vendors competing for innovation, pricing, and distribution. Manufacturers are launching plant-based vegan products in innovative packaging to catch consumers' eyes. Additionally, major manufacturers are strengthening their distribution channels to boost their sales. Some primary key players in the dried soup market are B&G Foods, Inc, Campbell Soup, Hain Celestial, Kraft Heinz Company, and Unilever, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Instant
    • 5.1.2 Dehydrated
  • 5.2 Packaging
    • 5.2.1 Cup
    • 5.2.2 Pouch
    • 5.2.3 Canned
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Grocery Stores
    • 5.3.4 Online Retail Stores
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Spain
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of MEA

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies adopted by leading players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 B&G Foods Inc.
    • 6.3.2 Campbell Soup Co.
    • 6.3.3 General Mills
    • 6.3.4 Hain Celestial Group, Inc.
    • 6.3.5 Kraft Heinz Company
    • 6.3.6 Maya Kaimal Foods LLC
    • 6.3.7 Brodo Company
    • 6.3.8 The Kroger Co
    • 6.3.9 Nestle S.A.
    • 6.3.10 Unilever PLC
    • 6.3.11 Premier Foods Group Services Ltd
    • 6.3.12 Harmony House Foods, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS