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市場調査レポート
商品コード
1190376
商業用不動産市場-成長、動向、予測(2023年~2028年)Commercial Real Estate Market- Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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商業用不動産市場-成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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商業用不動産市場は、予測期間中に10%以上のCAGRで推移すると予想されています。
COVID-19パンデミックは、旅行制限や社会的距離の取り方によって、公衆動員、商業工事、集会施設に関わるため、商業用不動産セクターに深刻な影響を及ぼしました。パンデミック時に最も影響を受けた市場セグメントは、オフィス、小売、病院でした。なお、COVID-19のプロトコルが緩和されたことにより、世界市場は回復しつつあり、売上はパンデミック前の水準に戻りつつあります。
オフィス市場は、世界のパンデミックによって大きな打撃を受けました。大きな混乱はあったもの、現在、市場は回復基調にあります。さらに、この分野への投資の増加が、市場の景気回復を後押ししています。
2021年、世界のほぼ390の都市で、オフィスの稼働率は80%以上の力強い成長を遂げました。さらに、2021年第3四半期以降、3000万平方フィート(MSF)のオフィススペースが吸収されました。一方、同セクターの賃料の伸びは緩やかな回復局面にあり、EMEAでは賃料の伸びが顕著になりました。また、オフィススペースのほとんどはAクラスオフィスが吸収しており61%以上、次いでBクラスオフィスが32%、Cクラスオフィスが7%となっています。
さらに、アジア太平洋地域は、人口増加、GDP成長、中間層消費者、労働年齢人口の増加に伴い、オフィス需要を牽引しています。また、APAC地域は、世界市場におけるオフィス建設の50%以上を占めています。
COVID-19の大流行にもかかわらず、小売不動産セクターは、仕事のデジタル化、実店舗の変革、環境・社会・ガバナンス(ESG)配慮へのシフトをテコに、大きな成長を遂げました。さらに、小売セクターは、eコマースセクターやパンデミック時の顧客行動の変化など、多くの課題に直面しました。
こうした課題にもかかわらず、パンデミック時のeコマースの売上は小売業全体の売上の14%に過ぎず、小売業は底堅く推移しています。さらに、デベロッパーは消費者の需要を満たし、変化する小売環境に適応するために、さまざまな戦略に注力しています。例えば、ショッピングセンターを多目的に改装したり、テナントミックスをカスタマイズしたり、最新のビジネスモデルを取り込むために新しいリースモデルを開発したりしています。また、消費者の需要に対応するため、一部の小売業者は、新技術の導入により、クリック&コレクト、カーブサイドピックアップ、店舗からの出荷などのオムニチャネル戦略を通じて事業を拡大しています。
さらに、小売売上高はアジア太平洋地域で増加し、米国、欧州がそれに続きました。また、店舗型小売、食料品店、アパレル、百貨店、レストラン、バーなど、さまざまなセグメントで小売売上が伸びています。
世界の商業用不動産市場は、多くのプレーヤーが存在し、競争が激しく、細分化されています。ほとんどのプレーヤーは、パートナーシップや買収など戦略的な投資を行うことで事業を拡大しています。オフィス、小売、物流の各分野は、市場で最も投資されている分野です。さらに、パンデミックによる混乱にもかかわらず、堅調なオフィススペース取得、空室率の低下、賃貸料の上昇などが、同市場への投資の原動力となっています。主な企業としては、Brookfield Asset Management Inc.、Prologis Inc.、Boston Properties Inc.、WANDA Groupなどが挙げられます。
The commercial real estate market is expected to register a CAGR of more than 10% during the forecast period. The COVID-19 pandemic severely affected the commercial real estate sector, as travel restrictions and social distancing involved public mobilization, commercial works, and gathering facilities. The office, retail, and hospitality sectors were the most affected market segments during the pandemic. Furthermore, the global market is recovering as COVID-19 protocols are relaxed, and sales are reaching pre-pandemic levels.
The office market was strongly hit by the pandemic globally. Despite the vast disruption, now the market is in the recovery phase. Furthermore, increasing investments in the sector are boosting the economic recovery in the market.
In 2021, office occupancy experienced robust growth of more than 80% in almost 390 metro cities worldwide. Moreover, 30 million sq ft (MSF) of office space was absorbed since the third quarter of 2021. Meanwhile, the rental growth of the sector is in the slow recovery phase, and EMEA experienced significant growth in rental growth. In addition, most of the office space is absorbed by class-A offices with more than 61%, followed by class-B and class-C offices with 32% and 7%, respectively.
Furthermore, the Asia-Pacific (APAC) region is leading in the office market due to population growth, GDP growth, middle-class consumers, and the working-age population leveraging office demand. Also, the APAC region contributes more than 50% of office construction in the global market.
Despite the COVID-19 pandemic disruption, the retail real estate sector saw significant growth, leveraged by the digitization of work, the transformation of physical retail, and the shift towards environmental, social, and governance (ESG) considerations. Moreover, the retail sector faced many challenges from the e-commerce sector and changing customer behavior during the pandemic.
Despite these challenges, the sector stood resilient, as e-commerce sales during the pandemic accounted for only 14% of overall retail sales. Moreover, developers are focusing on different strategies to meet consumer demand and adapt to the changing retail environment. Such as remodeling shopping centers for multiple purposes, customizing tenant mix, and developing new lease models to attract the latest business models. In addition, to meet consumer demand, some retailers are expanding their business through omnichannel strategies, such as click-and-collect, curbside pickup, and ship-from-store, by adopting new technologies.
Furthermore, retail sales increased in the Asia-Pacific region, followed by the US and Europe. Also, retail sales experienced growth in different segments such as in-store retails, grocery stores, apparel, departmental stores, restaurants, and bars.
The global commercial real estate market is highly competitive and fragmented, with many players. Most players are expanding their business by investing strategically in partnerships, acquisitions, etc. The office, retail, and logistics sectors are the market's most invested segments. Furthermore, the investments in the market are driven by robust office space take-up, declining vacancy levels, and rising rentals despite the disruption caused by the pandemic. Some major companies are Brookfield Asset Management Inc., Prologis Inc., Boston Properties Inc., WANDA Group, etc.