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市場調査レポート
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1188808

赤身肉の世界市場-2028年までの市場規模、シェア、予測

Global Red Meat Market - Size, Share, & Forecasts up to 2028

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 440 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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赤身肉の世界市場-2028年までの市場規模、シェア、予測
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 440 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

赤身肉の世界市場のCAGRは1.74%と予測されています。

主なハイライト

  • 製品タイプ別最大セグメント-豚肉:ベーコン、ソーセージ、ハムなどの製品が、豚肉加工品の需要を高めています。朝食や昼食で消費されることが多いため、需要が伸びています。
  • 地域別最大市場であるアジア太平洋地域:衛生的に生産された食肉に対する需要の高まりと、政府の支援により、赤身肉加工への投資が増加しています。
  • タイプ別急成長セグメント:豚肉:豚肉はアジア太平洋や北米などの主要地域で主要なタンパク質の選択肢となっており、その人気によりデフォルトの肉タイプになりつつあります。
  • 地域別急成長セグメント:アフリカ:持続的な人口増加と都市化により赤身肉の消費量が増加しており、国際企業がこの地域に生産拠点を設立しています。

主な市場動向

タイプ別では豚肉が最大セグメントです。

  • 食用肉市場は調査期間中に世界的に成長しており、2016年から2021年にかけて金額ベースで36.4%の成長を記録しています。この成長は主に、タンパク質食品としての肉が世界的に受け入れられつつあることに起因しています。肉の消費量の全体的な成長は、発展途上国、特にアフリカとアジアで5倍になると予想されます。
  • すべての食肉の種類の中で、豚肉は調査期間を通じて世界中で多く消費され、他の食肉の中で最大のシェアを占めています。また、予測期間中、豚肉は最も消費される肉類であり、金額ベースで2.29%のCAGR値を記録すると予想されます。豚肉は、牛肉などの他の肉類と比較して30~40%安価であるため、その価格帯の低さから高い消費を得ています。また、市場における養豚の安定化は、豚肉の入手性を高め、消費者の選択を後押ししています。
  • 政府や規制当局は、養豚セクターを安定化させるためにさらなる措置を講じています。例えば、米国農務省農業サービス機関(FSA)は、コロナウイルス食糧支援プログラムを申請した生産者に対して、5億4500万米ドル以上の支払いを承認しました。これは、需要の低下、余剰生産、マーケティングや出荷の混乱により、COVID-19による5%以上の価格下落を被った生産者のニーズに対応するものです。2020年に米国で屠殺された豚の数は2,452,000頭に達しました。
  • 鶏肉は、世界市場で2番目に消費される肉類です。鶏肉消費は、低価格でタンパク質含有量が多いという属性に大きく影響されます。例えば、鶏肉は最も安価に入手できる肉であり、その価格は豚肉よりも少なくとも20%低く、牛肉よりも30%高いタンパク質含有量を持っています。

地域別ではアジア太平洋が最大のセグメントです。

  • 2021年の世界の赤身肉市場の成長率は17.2%で、これは2020年と比較して金額で5.1%、数量で2.5%の急上昇に相当します。COVID-19の大流行により、多くの消費者がより多くのタンパク質を摂取することにシフトし、その結果、タンパク質の需要が世界的に急増しました。2021年の赤身肉の生産量は3億4000万トンに増加し、8000万人の人口が増加したことに伴い、赤身肉の消費量が世界的に増加しました。
  • アジア太平洋は2021年に北米より29%、欧州より39.5%、南米より46%多いという大きな市場シェアを占めました。アジア太平洋地域のベジタリアン人口は42%に達するもの、中国とイスラエルの一人当たりの消費量が多いため、赤身肉の消費量が多いです。アジア太平洋地域では、政府の支援による生産量の増加により、赤身肉加工への投資が増加しています。また、より加工された赤身肉製品の消費にシフトしていることも、アジアにおける赤身肉の販売を促進しています。例えば、2021年、中国のNDRCは、赤身肉加工を増やすために最大770万米ドルを割り当てることを発表しました。
  • アフリカは、世界の赤身肉市場において最も成長率の高い地域であり、予測期間中に金額ベースで3.75%のCAGRが予想されます。持続的な人口増加、一人当たりの実質所得の上昇、都市化が赤身肉消費増加の原動力となっています。アフリカは発展途上国であり、農産物が余っているため、多くの企業や政府が生産拠点を設立しています。例えば、米国政府は2021年に食肉産業拡大のために10億米ドルを投資することを約束しました。

競合情勢について

世界の赤身肉市場は細分化されており、上位5社で12.54%を占めています。この市場の主要なプレーヤーは、BRF S.A.、Hormel Foods Corporation、Sysco Corporation、Tyson Foods, Inc.、WH Group Limited(アルファベット順に並べ替え)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリー&キーファインディング

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲
  • 調査手法

第3章 主要な産業動向

  • 価格動向
  • 生産動向
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通経路分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 品種
    • ビーフ
    • マトン
    • 豚肉
    • その他肉類
  • 形状
    • 生鮮・冷蔵
    • 冷凍/缶詰
    • 加工品
  • 流通経路
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン経路
      • スーパーマーケット、ハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード
  • 地域別
    • アフリカ
      • タイプ別
      • 形態別
      • 流通経路別
      • 国別
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ地域
    • アジア太平洋地域
      • タイプ別
      • 形態別
      • 販売経路別
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • タイプ別
      • 形態別
      • 販売経路別
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東地域
      • タイプ別
      • 形態別
      • 販売経路別
      • 国別
      • バーレーン
      • クウェート
      • オマーン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域
    • 北米
      • タイプ別
      • 形態別
      • 販売経路別
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米
      • タイプ別
      • 形態別
      • 販売経路別
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米地域

第5章 競合情勢

  • Key Strategic Moves
  • 市場シェア分析
  • Company Landscape
  • 企業プロファイル
    • BRF S.A.
    • Cargill, Inc
    • Hormel Foods Corporation
    • Itoham Yonekyu Holdings, Inc.
    • JBS S.A
    • Marfrig Global Food SA
    • Minerva SA
    • NH Foods Ltd.
    • OSI Group
    • Starzen Co., Ltd.
    • Sysco Corporation
    • Tyson Foods, Inc.
    • Tonnies Holding ApS & Co. KG
    • WH Group Limited

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析のフレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典・参考文献
  • 表と図のリスト
  • プライマリーインサイト
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92392

The Global Red Meat Market is projected to register a CAGR of 1.74%

Key Highlights

  • Largest Segment by Type - Pork : Products such as bacon, sausages, and ham have boosted the demand for processed pork items. The growth in demand is due to its growing consumption in breakfast or lunch.
  • Largest Segment by Region - Asia-Pacific : Investments in the region are increasing in red meat processing due to an rise in demand for hygienically-produced meat, along with government support encouraging the trend.
  • Fastest-growing Segment by Type - Pork : Pork has become the primary protein choice in major regions such as Asia-Pacific and North America and emerging as the default meat type owing to its popularity.
  • Fastest-growing Segment by Region - Africa : Consumption of red meat is rising as a result of sustained population expansion and urbanization, with international companies establishing production centers in the region.

Key Market Trends

Pork is the largest segment by Type.

  • The edible meat market has been growing globally during the study period, registering a growth of 36.4%, by value, from 2016 to 2021. This growth was majorly due to the increasing acceptance of meat as a protein food globally. The overall growth in the volume of meat consumption is anticipated to be five times greater in developing nations, especially in Africa and Asia.
  • Among all the meat types, pork meat was largely consumed worldwide throughout the study period, accounting for the largest share among other meats. It is also anticipated to be the most consumed meat type during the forecast period, registering a CAGR value of 2.29%, by value. Pork is highly consumed due to its lower price ratio, as it is 30-40% less expensive than other meat types, such as beef. The stabilization of pig farming in the market is also increasing the availability of pork, driving consumer choice.
  • The government and regulatory authorities are taking additional steps to stabilize the pig farming sector. For instance, the United States Department of Agriculture's Farm Service Agency (FSA) approved more than USD 545 million in payments to producers who applied for the Coronavirus Food Assistance Program. This addresses the needs of producers who suffered a 5% or larger price decline due to COVID-19 due to lower demand, surplus production, and disruptions to marketing and shipping. The number of pigs slaughtered in the United States in 2020 reached 2,452,000.
  • Poultry is the second-most consumed meat type in the global market. Poultry consumption is highly influenced by its lower price and higher protein content attributes. For instance, poultry meat is the cheapest meat available, and its prices are at least 20% lower than pork, and it has 30% higher protein content than beef.

Asia-Pacific is the largest segment by Region.

  • The growth rate of the global red meat market was 17.2% in 2021, which amounted to a 5.1% spike in value, and a 2.5% spike in volume compared to 2020. Owing to the COVID-19 pandemic, many consumers shifted to consuming higher amounts of protein, and as a result, the demand for protein spiked globally. The production of red meat increased to 340 million tons in 2021, along with an increase in the population of 80 million, resulting in an increase in the consumption of red meat globally.
  • Asia-Pacific occupied a significant market share of 29% more than North America, 39.5% more than Europe, and 46% more than South America in 2021. Though the vegetarian population amounts to 42% in the Asia-Pacific region, red meat consumption is high due to the high per capita consumption of China and Israel. Investments in the Asia-Pacific region are increasing in red meat processing due to an increase in production with government support. The shift in the consumption of more processed red meat products is also driving the sales of red meat in Asia. For instance, in 2021, NDRC in China announced allocating up to USD 7.7 million for increasing red meat processing.
  • Africa is predicted to be the fastest-growing region in the global red meat market, with an anticipated CAGR of 3.75%, by value, during the forecast period. Sustained population growth and a rise in real per capita income and urbanization are driving forces for the increase in red meat consumption. As Africa is a developing nation with surplus agricultural produce, many companies and governments are establishing production centers. For instance, the US government pledged to invest USD 1 billion to expand the meat industry in 2021.

Competitive Landscape

The Global Red Meat Market is fragmented, with the top five companies occupying 12.54%. The major players in this market are BRF S.A., Hormel Foods Corporation, Sysco Corporation, Tyson Foods, Inc. and WH Group Limited (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study​
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 Price Trends
  • 3.2 Production Trends
  • 3.3 Regulatory Framework
  • 3.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION

  • 4.1 Type
    • 4.1.1 Beef
    • 4.1.2 Mutton
    • 4.1.3 Pork
    • 4.1.4 Other Meat
  • 4.2 Form
    • 4.2.1 Fresh / Chilled
    • 4.2.2 Frozen / Canned
    • 4.2.3 Processed
  • 4.3 Distribution Channel
    • 4.3.1 Off-Trade
      • 4.3.1.1 Convenience Stores
      • 4.3.1.2 Online Channel
      • 4.3.1.3 Supermarkets And Hypermarkets
      • 4.3.1.4 Others
    • 4.3.2 On-Trade
  • 4.4 Region
    • 4.4.1 Africa
      • 4.4.1.1 By Type
      • 4.4.1.2 By Form
      • 4.4.1.3 By Distribution Channel
      • 4.4.1.4 By Country
      • 4.4.1.4.1 Egypt
      • 4.4.1.4.2 Nigeria
      • 4.4.1.4.3 South Africa
      • 4.4.1.4.4 Rest Of Africa
    • 4.4.2 Asia-Pacific
      • 4.4.2.1 By Type
      • 4.4.2.2 By Form
      • 4.4.2.3 By Distribution Channel
      • 4.4.2.4 By Country
      • 4.4.2.4.1 Australia
      • 4.4.2.4.2 China
      • 4.4.2.4.3 India
      • 4.4.2.4.4 Indonesia
      • 4.4.2.4.5 Japan
      • 4.4.2.4.6 Malaysia
      • 4.4.2.4.7 South Korea
      • 4.4.2.4.8 Rest Of Asia-Pacific
    • 4.4.3 Europe
      • 4.4.3.1 By Type
      • 4.4.3.2 By Form
      • 4.4.3.3 By Distribution Channel
      • 4.4.3.4 By Country
      • 4.4.3.4.1 France
      • 4.4.3.4.2 Germany
      • 4.4.3.4.3 Italy
      • 4.4.3.4.4 Netherlands
      • 4.4.3.4.5 Russia
      • 4.4.3.4.6 Spain
      • 4.4.3.4.7 United Kingdom
      • 4.4.3.4.8 Rest Of Europe
    • 4.4.4 Middle East
      • 4.4.4.1 By Type
      • 4.4.4.2 By Form
      • 4.4.4.3 By Distribution Channel
      • 4.4.4.4 By Country
      • 4.4.4.4.1 Bahrain
      • 4.4.4.4.2 Kuwait
      • 4.4.4.4.3 Oman
      • 4.4.4.4.4 Qatar
      • 4.4.4.4.5 Saudi Arabia
      • 4.4.4.4.6 United Arab Emirates
      • 4.4.4.4.7 Rest Of Middle East
    • 4.4.5 North America
      • 4.4.5.1 By Type
      • 4.4.5.2 By Form
      • 4.4.5.3 By Distribution Channel
      • 4.4.5.4 By Country
      • 4.4.5.4.1 Canada
      • 4.4.5.4.2 Mexico
      • 4.4.5.4.3 United States
      • 4.4.5.4.4 Rest Of North America
    • 4.4.6 South America
      • 4.4.6.1 By Type
      • 4.4.6.2 By Form
      • 4.4.6.3 By Distribution Channel
      • 4.4.6.4 By Country
      • 4.4.6.4.1 Argentina
      • 4.4.6.4.2 Brazil
      • 4.4.6.4.3 Rest Of South America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles
    • 5.4.1 BRF S.A.
    • 5.4.2 Cargill, Inc
    • 5.4.3 Hormel Foods Corporation
    • 5.4.4 Itoham Yonekyu Holdings, Inc.
    • 5.4.5 JBS S.A
    • 5.4.6 Marfrig Global Food SA
    • 5.4.7 Minerva SA
    • 5.4.8 NH Foods Ltd.
    • 5.4.9 OSI Group
    • 5.4.10 Starzen Co., Ltd.
    • 5.4.11 Sysco Corporation
    • 5.4.12 Tyson Foods, Inc.
    • 5.4.13 Tonnies Holding ApS & Co. KG
    • 5.4.14 WH Group Limited

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR MEAT INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms